Xindak A06

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Xindak A06

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xindak A06

Noen som erfaringer med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne.

Vurderte Hi-Fi Klubben :: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: Azur 340A SE

Men Xindaken er jo nesten dobbelt så kraftig til nesten samme pris og "storebroren" har jo fått knallkritikk:

Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Har tenkt å bruke en av de forsterkerene med Dynavoice F6 og vet egentlig ikke om jeg trenger den ekstra kraften.

Komplett.no - Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5" Basselementer

Edit: Ser at trådstarter ikke la ut info om A06 så her er den:

Audiofoni AS

Utdrag:

Teknisk info:
    Utgangseffekt: 2 x 80W (8 Ohm)
    Minimum last: 4 Ohm
    Innganger: 5 RCA
    Utganger: 1 sett høyttalerterminaler
    Frekvensgang: 2Hz – 100 kHz (15dB)
    THD: <0,03% (1W/8Ohm)
    SNR: >98dB
    Inngangsfølsomhet: 300mv
    Størrelse: 430x110x352mm
    Vekt: 9kg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg Ove på Audiofoni kommer det en test av denne i august nr av hjemmekino. Får se hva som står der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingen som har brukererfaringer med denne?

Audiofoni AS

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte først C06 og for noen uker siden A06. Har nå hatt den noen uker slik at både den og mine ører har blitt spilt inn .

Og lyden den er aldeles utmerket. Utrolig bra på ting som vokal, akustisk gitar og sax. Flott oppløst lyd, stort lydbilde og stram bass.

I forhold til prisen er dette et røver kjøp! Solid bygge kvalitet og fantastisk lyd. Men fjernkontrollen virker litt billig (lett plast og ikke imponerende knapper). Men noe må ofres for å holde prisen nede vil jeg tro.

Jeg har ikke noe hysterisk forhold til kabler, men har en brukbar signal kabel fra Monster Cable (fristene å teste en Xindak kabel) og høyttaler kabel fra L-cable.

Høyttalerene er QLN Qubic 929. Noen år på baken, men låter veldig bra sammen med Xindakene.

Savner en hodetelefon utgang, men har en hodetelefonforsterker (fra ProJect) på vei nå.

Håper dette er til hjelp Nessvold.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen står i siste utgave av Hjemmekino (7/07).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding! Nå blir det interessant å se om testen i Hjemmekino kommer til samme konklusjon som deg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, jeg stiller meg lagelig til for hogg. Greit at en bruker nick :-D.

Spøk til side, jeg stavet meg gjennom en polsk test som konkluderte med noe slikt som: perverst bra lyd til lavpris.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så god test i Hjemmekino og så lav pris ble fristelsen for stor... bestilte 1 stk idag til bruk i stua der det må være litt mer praktisk enn rørforsterker.

Håper den er like bra som testen antyder - isåfall må dette være ett av de beste kjøpene som finnes.

Skal ihvertfall synse litt om den etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat lest testen og skal ikke avsløre for mye og ta gleden fra de som vil lese hele, men tar med et lite sitat:

"Naboen min sa det kanskje best, da han fikk igjen munn og mæle etter å ha hørt anlegget her hjemme noen minutter.

- Det er utrolig hvor mye penger man har sølt bort på bare litt bedre lyd, utbrøt han

For ordens skyld koster bare cd-spilleren hans fem ganger så mye som hele Xindak og Xavian-anlegget".

For øvrig kan jeg puste lettet ut Nessvold. Hjemmekino var relativt enig med meg :-) .

Sier som Hjemmekino: Mashang qu mai - Løp og kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har vært borti dette annlegget? Hører Xindak får så mye skryt over alt, at jeg kanskje må se til å kjøpe dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni har nå lagt ut testen i pdf format:

http://www.audiofoni.no/firma/filer/...hjemmekino.pdf

Ove fra Audiofoni sier at det ble brukt Eichmann Technologies Express 4 høyttaler kabler i testen, noe som ikke kommer frem. Men jeg er forløbig fornøyd med de jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lurt å koble disse til "billigere" høytalere enn det som ble testet? Ser det er en del rimeliger høytalere som f.eks dali concept 1 & 2, JBL, system audio. Med disse hadde jeg fått slengt inn en tuner, og holdt prisen nede. Greit å høre på radio også.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min A06 idag.

Førsteintrykket er solid kvalitet med tykk alu-plate og volumknapp i metall.

Lyden er oppløst og stor, og virker ganske nøytral, dvs god fra bunn til topp. Dermed er det en god match til mange anlegg og vil kunne gjengi musikk uten å farge den med noen egensignatur.

Polk Audio LSi9 høyttalerne jeg tester de på nå, fikk litt ekstra både i bunn og topp i forhold til rørforsterker, men må si jeg liker den varmere lydsignaturen til rørforsterker bedre alt i alt.

*Edit: skiftet tilbake til rørforsterker etter å ha spilt A06 litt. Det er mer som skiller. Til rørforsterkerens fordeler nevnes: bedre mellomtoner spesielt vokaler og piano høres mer naturlige og nærværende ut på rørforsterker. Videre noe som ikke akkurat er lett å høre - det er mer stillhet i bakgrunnen med rørforsterkeren - mulig dette er en psykoakustisk effekt, men ihvertfall noe jeg merket meg, som gir en mer avslappet og ørevennlig lyd. Mer naturlig og ikke pågående. Igjen kan det faktum at A06 ikke er innspilt også bidra til at denne virker endel hardere. Men det kan jo være fordel eller ulempe alt avhengig av musikksmak.

Men til bruken jeg har tenkt i stue (hvor rørforsterker ikke er praktisk) så er den utmerket.

Eneste "svakheten" som den forøvrig har til felles med mange forsterkere er at det er veldig lite man skal vri på volumknappen før det blir altfor høyt (med vanlig følsomme høyttalere ihvertfall). Får vel tenke på om det er på tide å kjøpe slike attenuator-plugger som man bruker på signalkabelen...

Så konklusjonen er at både finish og lydkvalitet på denne virker å være gjennomført. Ikke noe å tenke på utifra prisen, og tror man bør A-B teste denne mot dyrere saker før man evt går for noe dyrere, ellers kan skuffelsen over å ha betalt mer for en annen forsterker uten å få tilsvarende igjen bli påtrengende...

Og apropos å bruke den på "billigere" høyttalere - ingen problem som jeg ser med det. Når jeg oppgraderer selv så tar jeg en ting av gangen og hører etter hvilken komponent som vil gi best uttelling ved neste oppgradering. Det skader jo ikke at man har en god forsterker og dermed hører gevinsten ved senere høyttaler-oppgradering. A06'en er klart god nok til at høyttalerne ikke kan klage særlig på forsterkeren ihvertfall.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lumberjack
    Kjøpte først C06 og for noen uker siden A06. Har nå hatt den noen uker slik at både den og mine ører har blitt spilt inn .

Og lyden den er aldeles utmerket. Utrolig bra på ting som vokal, akustisk gitar og sax. Flott oppløst lyd, stort lydbilde og stram bass.

I forhold til prisen er dette et røver kjøp! Solid bygge kvalitet og fantastisk lyd. Men fjernkontrollen virker litt billig (lett plast og ikke imponerende knapper). Men noe må ofres for å holde prisen nede vil jeg tro.

Jeg har ikke noe hysterisk forhold til kabler, men har en brukbar signal kabel fra Monster Cable (fristene å teste en Xindak kabel) og høyttaler kabel fra L-cable.

Høyttalerene er QLN Qubic 929. Noen år på baken, men låter veldig bra sammen med Xindakene.

Savner en hodetelefon utgang, men har en hodetelefonforsterker (fra ProJect) på vei nå.

Håper dette er til hjelp Nessvold.
    929 har jeg hatt selv, og de trenger en god del strøm for å våkne opp skikkelig Tror faktisk jeg ville påkostet de en skikkelig forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Anders, artig du skulle nevne det. Fordi jeg hadde en Sony ES forsterker før. Det låt IKKE særlig bra. Men Xindaken takler dette overraskende bra og leverer bra med strøm. Så de trenger kraft og det klarer denne forsterkeren å levere. Til min og andres overraskelse når det gjelder lyden.

Har hatt en del over for å lytte og de er både imponert over både forsterker og lyden fra høyttalerne. Folk med vesentlig dyrere anlegg selv. Og de har hørt hva jeg hadde før og lurer på hva i huleste som har skjedd med høyttalerne. De trodde ikke de var SÅ bra .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skulle jeg vinne i lotto så kjøper jeg ............ Det er lov å drømme, men jeg vill trenge større plass også .

nf, artig å lese dine erfaringer. Og den lyder påtagelig bedre etter innspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo bra ut. Kunne man tenke seg at xindaken klarer å drive B&W 603s3 på et akseptabelt nivå?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på den erfaringen jeg har med den til nå, vil jeg si uten problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •