Onkyo TX-SR805, lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR805, lyd?

Hallo.

Har kjøpt PS3 og koplet denne til receiveren via HDMI.

Kjøpte også Blu-ray filmen The Guardian.
    Når jeg skulle prøve dette så valgte jeg LPCM på PS3, og English 5.1 Uncompressed PCM på filmen.

Hvis jeg da bytter mellom LPCM og bitstream på PS3 så er jo det ingen forskjell.
    Displayet på receiveren viser akkurat det samme, og kan ikke høre no forskjell på lyden akkurat.
    Hva kommer det av? Hva bør jeg ha den på?

På receiveren lyser PCM ihvertfall opp, og det er vell riktig.

Også lurer jeg på hva dere vil anbefale å ha receiveren på.. er jo så mye å velge mellom...Slik jeg har forstått det så må den enten stå på Dolby pro logicIIx, eller DTS neo:6, Pure audio eller Direct. Også har man jo alle disse THX modusene, Ultra2 cinema, THX cinema, Neutral THX 5.1/7.1.

Hvis jeg velger Pure audio blir displayet svart, men lyden er der fremdeles.

Det er liksom ingen auto modus som bare tar lyden som den kommer..
    Hva er best å bruke da?
    Blu-ray sporet er jo i 5.1, så må vell bruke en modus uansett for å få ''7.1''.

mvh

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er PCM lyd, så er det bare en måte å sende signalet ut på, nemlig som PCM. Kan tenkte meg at når du velger bitstream på PS3, så gjelder dette kun for Dolby og DTS digitalsignaler.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pcm

Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Hallo.

Har kjøpt PS3 og koplet denne til receiveren via HDMI.

Kjøpte også Blu-ray filmen The Guardian.
    Når jeg skulle prøve dette så valgte jeg LPCM på PS3, og English 5.1 Uncompressed PCM på filmen.

Hvis jeg da bytter mellom LPCM og bitstream på PS3 så er jo det ingen forskjell.
    Displayet på receiveren viser akkurat det samme, og kan ikke høre no forskjell på lyden akkurat.
    Hva kommer det av? Hva bør jeg ha den på?

På receiveren lyser PCM ihvertfall opp, og det er vell riktig.

Også lurer jeg på hva dere vil anbefale å ha receiveren på.. er jo så mye å velge mellom...Slik jeg har forstått det så må den enten stå på Dolby pro logicIIx, eller DTS neo:6, Pure audio eller Direct. Også har man jo alle disse THX modusene, Ultra2 cinema, THX cinema, Neutral THX 5.1/7.1.

Hvis jeg velger Pure audio blir displayet svart, men lyden er der fremdeles.

Det er liksom ingen auto modus som bare tar lyden som den kommer..
    Hva er best å bruke da?
    Blu-ray sporet er jo i 5.1, så må vell bruke en modus uansett for å få ''7.1''.

mvh
    Jeg bruker Pure Audio. Da faar du det som PS3 sender ukomprimert og uten noe videre prosessing. Hvis jeg switcher mellom PCM og 2 channel saa endrer lyd modus til samme som jeg har valgt foer. Stereo for 2 channel & Pure Audio for 5.1.

Med Pure Audio slukker displayet etter noen sekunder. De er vanlig. Trykk "DISPLAY" paa fjernkontrollen for og se detailene. To ganger for inbound HDMI data.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Rocky 6 idag..

Denne skal jo ha DTS 5.1 (master-audio)

Men hvis jeg tar pure-audio eller direct, så kommer jo det ingen lyd i bak kanalene, det kommer i 5.1 som valgt i menyen altså... Så da må jeg jo enten velge en THX modus, DTS neo:6 eller Dolby IIx (EX)...
    Slik er det vell hos deg å???

Regner med at det er riktig at det skal bare lyse opp PCM i displayet til receiveren å....
    Velger jeg derimot at PS3 skal sende bitstream, så lyser DTS opp, men det er vell ikke ukomprimert å like bra som DTS over LPCM? Da er det vel bare vanlig DTS?
    Så lenge ikke Master-audio lyser opp altså, men det er jo ikke mulig ennå..

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Kjøpte Rocky 6 idag..

Denne skal jo ha DTS 5.1 (master-audio)

Men hvis jeg tar pure-audio eller direct, så kommer jo det ingen lyd i bak kanalene, det kommer i 5.1 som valgt i menyen altså... Så da må jeg jo enten velge en THX modus, DTS neo:6 eller Dolby IIx (EX)...
    Slik er det vell hos deg å???

Regner med at det er riktig at det skal bare lyse opp PCM i displayet til receiveren å....
    Velger jeg derimot at PS3 skal sende bitstream, så lyser DTS opp, men det er vell ikke ukomprimert å like bra som DTS over LPCM? Da er det vel bare vanlig DTS?
    Så lenge ikke Master-audio lyser opp altså, men det er jo ikke mulig ennå..
    LPCM med multi channel vil gi deg det som filmen er spilt inn med. er filmen 5.1 saa kommer det ingenting bak, kunn fra siden. Faar lete etter filmer med 7.1 :-) De filmene jeg har er kodet me 48kHz. I foelge manualen saa trenger du 96kHz for TrueHD / DTS HD.

Vedlegg 21569

Vedlegg 21570

Vedlegg 21571

Vedlegg 21572

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    LPCM med multi channel vil gi deg det som filmen er spilt inn med. er filmen 5.1 saa kommer det ingenting bak, kunn fra siden. Faar lete etter filmer med 7.1 :-)
    Kan fint få 7.1 (6.1) lyd på min yamaha ved å sende lyden fra hddvd spillern som pcm.
    Kommer opp som mpcm+dolby EX i stedet som vanlig mpcm:twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •