Cav A8M + Infinity Cascade

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cav A8M + Infinity Cascade

Hmm, etter langt om lenge kom det noe spennende:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/20181

Den ser unektelig fet ut, tung og god! Men er det noe å satse på!? Tenkte å kaste på en Vincent SP-331 2*150w åp frontene (Infinity Cascade 3v, og kanskje en monoblokk på 3c`en)

er litt famlingens verden, og kommer ikke særlig langt!

et annet tips er at jeg får nye Pioneer LX50 forsterkeren til en konge pris (<7000 området), og sammen med en effektforsterker bør den vel gjøre jobben:S?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    Hmm, etter langt om lenge kom det noe spennende:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/20181

Den ser unektelig fet ut, tung og god! Men er det noe å satse på!? Tenkte å kaste på en Vincent SP-331 2*150w åp frontene (Infinity Cascade 3v, og kanskje en monoblokk på 3c`en)

er litt famlingens verden, og kommer ikke særlig langt!

et annet tips er at jeg får nye Pioneer LX50 forsterkeren til en konge pris (<7000 området), og sammen med en effektforsterker bør den vel gjøre jobben:S?
    Jeg vet ikke hvilken forsterker du har nå, men når Cascade'ne blir foret med skikklig kraft spiller de formidabelt bedre. Kjører 250 Krell-watt på mine og det spiller musikk som bare det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    atm kjører jeg en sony på 5x1x0 noe (120 tror jeg). Funker, men ikke fantastisk slik jeg tror det bør være...

men effektforsterkeren sikrer trøkken i frontene, men er så usikker:S

er vanskelig å velge noe ut i fra å aldri ha hørt tingene sammen...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    atm kjører jeg en sony på 5x1x0 noe (120 tror jeg). Funker, men ikke fantastisk slik jeg tror det bør være...

men effektforsterkeren sikrer trøkken i frontene, men er så usikker:S

er vanskelig å velge noe ut i fra å aldri ha hørt tingene sammen...
    Jeg merket størst forskjell da jeg fikk prosessoren/ny DAC, men selvfølgelig også med effektforsterkeren. Høyttalerne åpner seg og spiller mye lettere og detaljert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet rett å slett ikke om jeg tar meg råd til u "kaste" ut for mye penger på dette for tiden. Som student, med egen leilighet, er det litt short på cash, desvere. Dette er en hobby jeg kommer til å bruke altfor mye penger på i fremtiden:twisted:

men, sliter med valgene... har ca 10-15k som jeg har halvveis satt av på elektronikk. Fordelen min, er jo at jeg jobber i en elektrobutikk og får fine prise på på en del utstyr... men, mye vil ha mer, fanden vil ha fler, og prisen stige:???:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet rett å slett ikke om jeg tar meg råd til u "kaste" ut for mye penger på dette for tiden. Som student, med egen leilighet, er det litt short på cash, desvere. Dette er en hobby jeg kommer til å bruke altfor mye penger på i fremtiden:twisted:

men, sliter med valgene... har ca 10-15k som jeg har halvveis satt av på elektronikk. Fordelen min, er jo at jeg jobber i en elektrobutikk og får fine prise på på en del utstyr... men, mye vil ha mer, fanden vil ha fler, og prisen stige:???:
    Jobber du i en slik butikk burde det ikke være noe problem å få med seg noe hjem på prøve.

Infinity Cascade har en følsomhet på 87dB og trenger endel krefter for å spille optimalt. Nå er det jo selvfølgelig en enorm prisforskjell på min gamle Denon 3805 receiver og Krell-komboen jeg har kjøpt, men til gjengjeld er også lyden formidabelt forbedret. Mellomtonen og diskant er ikke til å kjenne igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er at jeg ikke fører mestepartebn av de merkene som er aktuelle, og da er det vanskelig å ta med hjem. med de fleste leverandørene er ok når det gjelder pris...

menmen, får avvente og se litt på nye Pioneer LX50. virker litt spennende

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •