konvertere bilde i reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question konvertere bilde i reciever?

Hallo.

Fikk nylig en ny receiver, Onkyo SR-TX805.

Så no tenkte jeg å prøve meg på å bruke oppskaleringen som er i denne.

Jeg har parabol med en Humax mottaker, den har scart (RGB) ut og Composite(gul kabel) ut.

Spiller det noe rolle om jeg kjører composite fra den, inn i receiveren, som så skalerer opp og sender igjennom HDMI til tv, eller bør jeg ta Scart RGB ut fra satelitt mottakeren, også en box som gjøre om til komponent, også kjøre det inn på recieveren, og ut igjen via HDMI til tv'en?

Det blir jo uansett gjort om til høyere oppløsning og HDMI signal i receiveren, så spiller det da noe rolle om jeg mater den med composite eller Komponent?

mvh

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Compositt er det absolutt dårligste bildet som er mulig å få så hvis du skalerer opp fra compositt vil det bare bli graut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Det blir jo uansett gjort om til høyere oppløsning og HDMI signal i receiveren, så spiller det da noe rolle om jeg mater den med composite eller Komponent?
    Det blir jo uansett gjort om til høyere oppløsning og digitalt inni tv-en så hvorfor bruke skaleringen i receiveren? =)

Skalering er en ganske matematisk operasjon der man endrer antall pixler i høyden og bredden. Det er ikke mulig å gjøre skitt til kanel, og hvis du overfører et opprinnelig godt signal via kompositt noe sted i kjeden så har du i stedet gjort kanel til skitt :-)

Kvalitetsforskjellen mellom "en middels god skalerer i receiveren" og "en annen middels god skalerer i tv-en" er ikke nødvendigvis all verden.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..

Så da er det vell best å stille DVD spilleren (Sony DVP-NS92) på "auto", med tanke på oppskalering. Å la tv'en gjøre det..?

Å det beste er altså å bare bruke receiveren som en switch, slik at man ikke trenger like mange kabler til tv'en??
    Altså ha det som det er no, Scart RGB fra sat-box til tv, istedenfor å gå innom receiveren for å få det overført via HDMI...?

mvh

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sr-tx805

Jeg har testet med min SR-TX875 og funnet at Onkyoen haandterer oppskalering bedre en min Epson TW1000. Test dette selv. I set-up select passthrough og sammenlign resultatet. Bruk uansett RGB signal til fordel for Composit. Gir mye bedre stabilitet. Samme gjelder for min Samsung DVD. Bedere bilde med Onkyo convertering enn Samsung.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •