forsterker til helicon 800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til helicon 800

Trenger inspill på hva som spiller bra på disse høytallerne av effektforsterkere eller intergrert som kan kobles på en pioneer ax4. prisklasse 10-12000 brukt eller nytt.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer
    Trenger inspill på hva som spiller bra på disse høytallerne av effektforsterkere eller intergrert som kan kobles på en pioneer ax4. prisklasse 10-12000 brukt eller nytt.
    Midgard Oberon 6.1 skulle være en god match. Er knallmatch til H400 og bør i så måte være bra til H800 også.

Disse skulle du klare å finne brukt til 10-12k.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men har hørt litt på de og de faller nok ikke helt i smak tror jeg. Er litt glad i godt trøkk i bassen jeg samt at den må vere dyp. Det blir det vel ikke med oberon eller? noen som vet om det ville vere nok med en parrasound Classic forsterker på 250w til dem da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tilsvarende spørsmål hadde en annen i dag også, se svar til ham, finn gjerne en test der uavhengige har målt hva som er faktiske tall for høyttaleren. Som god konsulent svarer jeg "it depends...", f.eks. høyttalerens følsomhet, ønsket decibelnivå og avstand til lytteposisjon.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...eg-ha-b-w.html

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du høyttalerne? Hva driver du dem med i dag og hvordan låter det/hva vil du endre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har høytalerne ja. Og en pioneer ax4 foreløpig. Har ikke fått hørt så mye på det enda, men vil vel ikke tro at pioneeren er kraftig nok siden den får center og bakh. å bryne seg på og. Men hadde jo vert rimeligst om den hadde greid det da.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har så langt heller ikke hørt noen andre effekttrinn i oppsettet hjemme?

Om du skal få noen matnyttige råd bør du forsøke å koke sammen en beskrivelse av hva du ønsker å oppnå versus Pioneeren du bruker i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanskelig å gi råd om oppgradering hvis man ikke helt vet hva som skal bli bedre. Ser du ikke tror midgard er tingen, men de oppfører seg nokk kansje noe annerledes, fra anlegg til anlegg iforhold til hva man ønsker deg. trodde forsjåvitt bassen var en av de bedre sidene med disse forsterkerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at det er litt vanskelig og gi råd, men det er jo ikke det at jeg vil ha så forskjellig lyd enn det pioneeren gir. Men det jeg tviler litt på er at en pioneeren ikke greier og dra dem bra nok aleine. Trodde den kanskje var i minste laget. Vil jo helst ikke sprenge dem med for liten kraft.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amping med en NAD M25, biampe senter også, så har du en kanal ledig til senter bak eller noe annet stas.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde jo fristet. men litt dyr syntes jeg. får vel ikke en sånn ned i 12 lapper.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer
    Takk for svar, men har hørt litt på de og de faller nok ikke helt i smak tror jeg. Er litt glad i godt trøkk i bassen jeg samt at den må vere dyp. Det blir det vel ikke med oberon eller? noen som vet om det ville vere nok med en parrasound Classic forsterker på 250w til dem da
    Hva har du hørt på??? Har du hørt Oberon sammen med Helicon???.

Og utifra det du skriver om godt trøkk i bassen. Ingen andre forsterkere jeg testet sammen med H400 ga mere trykk i bassen enn Oberon. Og tro meg, jeg teste mange. Tror du skal teste comboen før du forhåndsdømmer disse blokkene. Dem gir utrolig mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt dem på dali, men på noen usher. Men tror uansett jeg skal se litt nermere på oberon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •