Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 55 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1094
    Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er jo så forbanna mye rart på dagens recivere, er jo en jungel av innstillinger. takk gud for automatisk romkoreksjon hehe. men det tar tid og sette seg inn i en ny reciver og fjernkontrollen, så man må være tålmodig.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hvordan er lyden gjennom HDMI når PS3 ikke klarer å sende ut bitstrem audio?

Andreas: Hvor stort er hjemmekinorommet ditt?
    Du sette PS3 til å sende i PCM så får du HD lyden inn i forsterkeren(den kaller det Multi Ch In), da er det PS3 som dekoder lyden. Da får du alt bortsett fra DTS HD Master Audio som HD lyd via HDMI. Lyden er veldig bra, men jeg skulle gjerne hatt Denon til å dekode. Kommer vel i en firmware oppdatering etterhvert tenker jeg.

Rommet mitt er ca 25 m2.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hejsan jeg har akkurat kjøpt en 3808 på HK i M Thranes gate.
    Alt fungerer helt fint med den uten en sak.
    Jeg kan ikke få bilde over HDMI.
    Vet ikke va dom er gærnt men jeg bruker en Benq pe7700 som projektor og jeg har ikke noen tv tilkoblet.
    Jeg har bilde på komponent utgangen så det virker og jeg får kjørt 720P som den projen støtter over komponent med xboxen min.
    Men jeg får altså ikke noe bilde på HDMI.
    Er det noen som har noe hint om va dette kan være?

Hele grunnen at jeg kjøpte ny receiver var ju at jeg skulle kunne oppskalere analog signal til 720P og endelig få ytnyttet projen ordentlig.
    Ellers så synes jeg at romkorreksjonen var veldig eksakt på avstander mellom høytalere og satte gode nivåer på høytalere.
    Han spiller og veldig eksakt når jeg tenker på hvordan min gamle gjorde det.
    Men jeg trenger litt hjelp med dette at jeg ikke får bilde så jeg håper noen eksperter her kan gi mig det.

Hilsen Christian

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jabathehutt
    Hejsan jeg har akkurat kjøpt en 3808 på HK i M Thranes gate.
    Alt fungerer helt fint med den uten en sak.
    Jeg kan ikke få bilde over HDMI.
    Vet ikke va dom er gærnt men jeg bruker en Benq pe7700 som projektor og jeg har ikke noen tv tilkoblet.
    Jeg har bilde på komponent utgangen så det virker og jeg får kjørt 720P som den projen støtter over komponent med xboxen min.
    Men jeg får altså ikke noe bilde på HDMI.
    Er det noen som har noe hint om va dette kan være?

Hele grunnen at jeg kjøpte ny receiver var ju at jeg skulle kunne oppskalere analog signal til 720P og endelig få ytnyttet projen ordentlig.
    Ellers så synes jeg at romkorreksjonen var veldig eksakt på avstander mellom høytalere og satte gode nivåer på høytalere.
    Han spiller og veldig eksakt når jeg tenker på hvordan min gamle gjorde det.
    Men jeg trenger litt hjelp med dette at jeg ikke får bilde så jeg håper noen eksperter her kan gi mig det.

Hilsen Christian
    tenker du må gjøre på samme måte som på min 2807, gå inn på video setup, video convert og setter den ingangen du skal bruke til on. mulig du også må inn på hdmi out setup og skru på analog to hdmi convert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du sette PS3 til å sende i PCM så får du HD lyden inn i forsterkeren(den kaller det Multi Ch In), da er det PS3 som dekoder lyden. Da får du alt bortsett fra DTS HD Master Audio som HD lyd via HDMI. Lyden er veldig bra, men jeg skulle gjerne hatt Denon til å dekode. Kommer vel i en firmware oppdatering etterhvert tenker jeg.

Rommet mitt er ca 25 m2.
    Takk!

Men du får vanlige DTS og Dolby Digital? Nå er jeg vant til å gløtte på receiveren når jeg ser hvilken lydformat jeg kjører. Nå står det bare Multi Ch in.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skifter til bitstream på ps3 dekoder reciveren dd og dts men ikke hd verken thd eller hd ma... ganske irriterenda. Håper dette blir fiksett snart. jeg VILL se fox utgivelsene mine med HD lyd ^^

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Takk!

Men du får vanlige DTS og Dolby Digital? Nå er jeg vant til å gløtte på receiveren når jeg ser hvilken lydformat jeg kjører. Nå står det bare Multi Ch in.
    Når Denon viser Multi Ch in spiller den alle lydformatene, men det er jo HD lyden du vil ha. Tror den slår automatisk over til DTS og DD hvis du "forer" den med det.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er fornøyd med Audyssey?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gleder jeg meg veldig til 3808 kommer. Ble levert til Oslo fredag morgen, så nå er det nok neppe lenge til den dukker opp hos meg. Regner med jeg må hive madammen på trening eller besøk mens jeg fikler og styrer med godklompen

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    hvordan i hulleste dimmer man displayet på 3808. er jo en knapp under lokket på reciveren så da må det vel være en på fjernkontrolen også?
    Jeg var innom i grensen her om dagen, og da lå det en fjernkontroll oppå en 3808 som jeg antok hørte til den. Den hadde en dimmerknapp i midten nederst, godt plassert/prioritert etter min mening, og den dimmet displayet den, tre steg eller noe, så helt svart. Ypperlig.

Når det er sagt, gitt at det var fjernkontrollen som hørte til, så var den ganske skuffende. Spinkel plast og en luke på undersiden som skjuler de avanserte knappene som var så tynn og løs at den garantert kommer til å ryke innen kort tid. Hadde jeg brukt 13k på den receiveren og fått den fjernkontrollen (igjen, gitt at det var den riktige) så hadde jeg følt meg litt snytt. Særlig siden jeg da hadde byttet fra den atomsikre tonka-fjernkontrollen som tilhører min billige NAD-receiver, som selv om den er litt stor er solid og god å bruke.

Rart at dette med fjernkontroller skal være så vanskelig. Så liten rolle det antageligvis spiller for en menigmann som meg om jeg har en god receiver fra sony, denon, pioneer, yamaha eller onkyo, siden de alle er så gode/like, så kan lett fjernkontrollen være avgjørende for min del.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill si Audyssey fungerer veldig bra. Har hatt en helt forferdelig bass respons i rommet mitt med masse stående bølger osv. Kjøpte SMS-1 men fikk den aldri helt til og det hjalp ikke mye. Koblet til Audyssey og der var den borte. Men savner nesten den enorme romle bassen litt nå :???: var alltid litt gøy når veggene begynte å skjelve med den minste bassen... Men må nok fikle litt mer med innstillinger, så finner jeg sikkert ut av det sånn at jeg kan få en passe blanding av begge deler. Men vill ivertfall si at den fungerer utmerket!!

angående fjernkontroll:
    Man får med 2stk "hovedfjernkontrollen" er noe av det tøffeste jeg har sett på markedet. Det var garantert ikke den du så. Den har et slags tuch screen hvor du kan få opp forskjellige menyer etter hvilken ting du styrer, feks en skjerm for amp en for i-pod(!) en for tv osv. Det store minuset med fjernkontrollen er at den mangler dimmer knapp, (har ivertfall ikke funnet det) den er forran på selve reciveren.
    Sone 2 fjernkontrollen har jeg ikke brukt ettersom jeg ikke har dette men den er ikke i næreheten like kul :P men den likgner ikke på din beskrivelse.... Er 3808 jeg snakker om her.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje disse?

I så fall er krisen avblåst, det var ikke en av dem jeg så.

Det var faktisk denne:

Hvor dimmerknappen er under pilknappene, som var veldig bra, men ellers var den ikke spesielt tillitsvekkende. Ser ut som om den kommer med 1907.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de to øverste ja.
    Men savner som sakt dimmer knapp på fjernkontrollen :???:

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bestille en sånn som hører til 1907, kan jo ikke koste stort.

Da har du tre fjernkontroller. Det er sjef.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Du får bestille en sånn som hører til 1907, kan jo ikke koste stort.

Da har du tre fjernkontroller. Det er sjef.
    Men hvis du klarte å styre dimmingen på 3808 med fjernkontrollen til 1907, så skal det vel gå ann å programere inn den funksjonen i den orginale fjernkontrollen. ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinguz takk for svar problemet er løst nå.
    Åkte til HK fikk låne en annen hdmi kabel og bar ned min samsung tv for og teste om det ble bilde og det ble det.
    Så jeg trakk tilbake kabeln fra projektorn og testet den mot tven fortsatt ikke noe bilde så det måtte ju være kabeln.
    I vart fall monterte jeg ned projektorn og testet med kabeln fra HK og da virket projektorn. Stoppet i den ursprunglige kabeln da virket det ikke.
    Så tenkte jeg kan det være noenting med vilken retning du setter kabeln og prøvde og snu kabeln jeg hade kjøpt fra HK og da virket det av en eller annen grunn. Fast det stod ikke noe sted på pakningen at det var retnings bestemt så virket det ju definitivt så nå.

Nå virker det i vart glimrende får endelig utnyttet 720P på min 7700 det er kult.

Hilsen Christian

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Det er kanskje disse?
    Det er bare to ting som jeg ikke liker på fj.kont. til Denon:
    1.
    Ikke lys resten av fj.kont., noe som er plagsomt når det er helt mørk i rommet.
    2.
    Når en bytter på det en spiller av med(f.eks fra DVD til PS3), så er det mange knapper å trykke for å komme tilbake. MEN det er kanskje en enkel knapp for det, eller bare en tilvennings sak?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denon3808

Nå har jeg fått bestilt 3808, men ser ut til å måtte vente i et par uker... Har fra før 3806 med tilsvarende fjerkontroll som den nye.. Har så absolutt gjort jobben sin, men det er litt synd det ikke skal gå an å dimme displayet fra fjernkontrollen!! Det samme gjelder tydligvis med 3808`n.. En annen ting er problemet med å få opp hd lyd via bitstream signaler til recieveren, dette må være i orden snart, ellers så kunne jeg like gjerne brukt 3806`n videre! Får jo sendt signalene som pcm signaler nå, da får jeg opp i displayet multi ch. in ved bruk av ps3 eller toshiba ex1!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da merkelig, ikke klar over at det ikke går å dimme displayet via fjernkontrollen. Har selv 3805 og den har en knapp på fjernkontrollen for å dimme displayet i flere stepp til helt av.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo alt for dårlig av Denon og ikke ha fikset muligheten å dimme displayet fra fjernkontroll. Det er heller ikke lys bak alle knappene, syns faktisk kontollen som fulgte med 3805 er bedre.

Side 8 av 55 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •