Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 55 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1094
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Hva meiner du med at 4308 frister med tanke på oppgradering? Er den meir fremtids utrystet?
    Tenkte ikke på firmware.

Men ingen tvil om at 4308 er mer framtidsutrustet enn 3808. Hvert fall for min egen del. Hva andre går med i bakhodet aner jeg ikke. Men likevel strekker ikke kontoen til, så jeg går nok for 3808.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lik DAC i alle de modellene?
    For hvis man har effektforsterkere selv, så duger vel den minste?
    Eller er det mer som skiller de enn bare styrken på forsterker-delen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    audiophile.no

Hva menes med:

"Men trolig er det mer interessante aspektet med AVR-4308CI at den har en bedre forsterker. For i følge Denon er det en helt nyutviklet forsterkerdel i AVR-4308CI i forhold til forsterkerdelen i forgjengeren AVR-4306. Større strømforsyning skal ha ført til bedre strømreserver."

Noen som vet hva "helt nyutviklet forsterkerdel" betyr? 10 W/kanal. Eller er det noe spesielt som har gått meg hus forbi?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når sølv i 3808 forventes inn? Ser på Hifiklubben.no at den sorte ventes inn 15.septemeber +/- ei uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan
    audiophile.no

Hva menes med:

"Men trolig er det mer interessante aspektet med AVR-4308CI at den har en bedre forsterker. For i følge Denon er det en helt nyutviklet forsterkerdel i AVR-4308CI i forhold til forsterkerdelen i forgjengeren AVR-4306. Større strømforsyning skal ha ført til bedre strømreserver."

Noen som vet hva "helt nyutviklet forsterkerdel" betyr? 10 W/kanal. Eller er det noe spesielt som har gått meg hus forbi?
    Uttalelser fra Jeff Talmadge (Denon-Jeff), "Denon's Director of Product Development
    and Systems Integration":

”The 4308CI is a lot more than what it replaces. Although it's not THX it grows in size and grows in weight because of the new amplifier design. Anyone who wants to take a look inside of well-made electronics will have a real fun peak looking inside the 4308. It's a completely new amplifier design technology, with the layering of the board and isolation of them.”

....

”It's the layout, look and feel. The analog amplifier still uses push/pull bipolar devices — that didn't change. We know that the system works, the sound quality, but how you arrange it in the case to eliminate noise and bringing in of noise is extremely important. For instance, the power transformers are now grounded to the feet of the unit. I mean, it's just a completely, total different design of the layout more than it is the amplifier itself being redesigned.
    And you'll readily see it when you look at it — the power supplies are larger, the capacitors are larger, so they have much more power reserve. I have to tell you, I heard the 4306 versus the 4308, and the 4308 just blew it away. It was amazing how much better the 4308 sounded, and for juts $499 more.”

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Web Interface 4308 ...

Jeg er nettopp blitt den heldige eier av en 4308 i sølv (kjøpt på hfk i Tønsberg igår), og førsteintrykket er ganske bra. Jeg spiller mye musikk via NET funksjonen på den, og det var en av hovedgrunnene til at jeg oppgraderte fra 4306. Brukergrensesnittet til denne funksjonen er blitt mye bedre, også web-interfacet.

Men, det er også mange bugs. Webinterfacet låser seg helt og receiveren går helt av nett (svarer ikke på ping), dersom jeg forsøker å gå inn i settings menyen på webinterfacet. Må skru den av og på for å få den på nett igjen. I tillegg viser den ikke jpg filer (noe den skal), lister dem ikke opp engang. Faktisk virker webgrensesnittet veldig uferdig og begrenset. Har på ingen måte samme oversikt som på 4306. Er det flere der ute med 4308 som har de samme problemene ? Jeg bruker ethernet direkte, og siste versjon av twonkyvision.

Edit: Måtte ta en master reset(reset of microprocessor) i dag etter å ha prøvd å avspille bilder/musikk fra en minnepinne. Receiveren greide ikke vise bildene og hang seg helt opp etterhvert. Receiveren fortsatte å henge hver gang jeg gikk inn i Net/Usb funksjonen etter det, selv med gjentatte power-off sykluser.

Men for all del, receiveren er helt knall - det er bare nettverksfunksjonaliteten som er litt buggete. Det retter seg vel opp etter en firmware oppdatering en eller annen gang.

Har forresten en 4306 for salg

J.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man streame FLAC via USB fra Harddisk til 4308?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de NYE Audyssey-funksjonene som feks dynamisk loudness har funnet veien inn i de nye receiverne til Denon?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk beskjed fra HFK i oslo at de får inn 3808 om en ukes tid... Gleder meg til å montere opp alt sammen i nytt hus

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har ikke modellene "CI" (custom install eller noe i den dur) på slutten av navnet her i Norge? Betyr det at receiverne er strippet for denne funksjonaliteten?? Dynamisk EQ må visstnok slås på av en autorisert installatør.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Jeg er nettopp blitt den heldige eier av en 4308 i sølv (kjøpt på hfk i Tønsberg igår), og førsteintrykket er ganske bra. Jeg spiller mye musikk via NET funksjonen på den, og det var en av hovedgrunnene til at jeg oppgraderte fra 4306. Brukergrensesnittet til denne funksjonen er blitt mye bedre, også web-interfacet.

Men, det er også mange bugs. Webinterfacet låser seg helt og receiveren går helt av nett (svarer ikke på ping), dersom jeg forsøker å gå inn i settings menyen på webinterfacet. Må skru den av og på for å få den på nett igjen. I tillegg viser den ikke jpg filer (noe den skal), lister dem ikke opp engang. Faktisk virker webgrensesnittet veldig uferdig og begrenset. Har på ingen måte samme oversikt som på 4306. Er det flere der ute med 4308 som har de samme problemene ?
    Har lest på avsforum.com om at det er en del bugs på 3808 vedr radio streaming ja.. de samme du nevner her. Også at de sliter med respons fra Denon...

Kan 4308 streame photo/video fra nettverket? Det kan ikke 3808.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Har lest på avsforum.com om at det er en del bugs på 3808 vedr radio streaming ja.. de samme du nevner her. Også at de sliter med respons fra Denon...

Kan 4308 streame photo/video fra nettverket? Det kan ikke 3808.

Har fått den til å vise bilder nå da (twonky som røra), men "streamingen" av de er så tregt at det blir mest som en gimmick. Nettradioen derimot fungerer utmerket her. Ser at de sliter i USA, men det funket umiddelbart hos meg. Det som suger skikkelig er at jeg ikke kan bruke web-interfacet i det hele tatt til konfigurasjon. Det bare tryner. Ikke ser det ut til å være helt ferdig heller. På min 4306 kunne man endre på alle slags ting, her ser det ut til at det kun er mulig å endre på settinger relatert til de forskjellige inputs/sources. Styringen av MP3 streaming fra web funker knall nå, på 4306 var det ubrukelig. Video kan den ikke streame tror jeg.

Mulig det kun er jeg som sliter med dette, lite respons fra andre 4308 eiere her... om det er noe her i det hele tatt da.

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Har fått den til å vise bilder nå da (twonky som røra), men "streamingen" av de er så tregt at det blir mest som en gimmick. Nettradioen derimot fungerer utmerket her. Ser at de sliter i USA, men det funket umiddelbart hos meg. Det som suger skikkelig er at jeg ikke kan bruke web-interfacet i det hele tatt til konfigurasjon. Det bare tryner. Ikke ser det ut til å være helt ferdig heller. På min 4306 kunne man endre på alle slags ting, her ser det ut til at det kun er mulig å endre på settinger relatert til de forskjellige inputs/sources. Styringen av MP3 streaming fra web funker knall nå, på 4306 var det ubrukelig. Video kan den ikke streame tror jeg.

Mulig det kun er jeg som sliter med dette, lite respons fra andre 4308 eiere her... om det er noe her i det hele tatt da.

J.
    Fint å høre at nettradio fungerer fint, dette er noe jeg ser etter når jeg etterhvert skal kjøpe ny receiver. Kan du gå rett på alle gratisradioer på nettet slik som du gjør på PC og slippe å gå via en betalingstjeneste?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Fint å høre at nettradio fungerer fint, dette er noe jeg ser etter når jeg etterhvert skal kjøpe ny receiver. Kan du gå rett på alle gratisradioer på nettet slik som du gjør på PC og slippe å gå via en betalingstjeneste?
    Vel, indirekte så er det sånn. Det er gratis, og du kan høre på hva du vil. Det eneste er at det må konfigureres via Denon's nettsted radiodenon.com. Du logger inn med ID'en til receiveren (MAC addr). På dette nettstedet kan du sette opp hvilke kanaler du vil ha etc. Testet nettopp her slik at jeg kunne gi et ordentlig svar, og fikk lagt til NRK P1 nettradio ved å bruke linken til NRK: http://media.hiof.no/streams/m3u/nrk-p1-128.m3u. Funker glimrende alt sammen. Nå er jo lydkvaliteten på nettradio oftest temmelig elendig, men det har jo ingenting med recevieren å gjøre. DAB funker forresten også greit. Dårlig mottak her jeg bor, men lydkvaliteten er uansett så dårlig at jeg heller bruker FM mottak eller nettradio.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, det gir iallefall muligheten selv om det er litt tungvint, takk skal du ha

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge "farger" var tilgjengelige på lager i følge nettbutikken i går. Jeg bestilte meg da en sort, og overaskelsen var stor når jeg i dag sjekker ordrestatus og den er: "Restordre". Det viser seg at alle 60 stk som de hadde i går var blitt bestilt til forskjellige butikker, og at lagerstatus ikke blir oppdatert før ved dagens slutt. Neste forsendelse av sorte er ventet inn 17.september +/- 2 uker :sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er - 2 uker da, for da kom den inn for en uke siden

... Du mente kanskje 17. oktober?

Jeg var på hifiklubben forrige uke og "forhåndsbestilte" en sort 3808. Det var visst ikke 100% bindende, men håper jeg får en telefon snart

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står en sort 3808 i butikken i Marcus Thranesgt nå for den som vil titte og klå litt. Det er forresten den eneste de har enn så lenge.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi-Klubben i Trondheim får inn et parti på torsdag. Fikk det bekreftet i dag. Jeg har en bestilling på 3808 i sølv inne der. Tror alle som kommer går ut til folk som har skrevet seg på liste, men ikke 100% sikker her. Er heller ikke 100% sikker på at dette er det riktige valget, men det får vel tiden vise. Satser på at den er bedre enn både Yamaha RX-V1800, Pioneer VSX-LX70 og Onkyo TX-SR875! Noen her som har noen innspill i den saken? Blir jo bare synsing da det ikke er så veldig mange som har fått testet disse mot hverandre enda.... Får bare krysse fingrene og satse på at man kjøper den "rette" recieveren. Skal forresten drive B&W XT-serien med XT4 i front.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kremfjes
    Håper det er - 2 uker da, for da kom den inn for en uke siden

... Du mente kanskje 17. oktober?

Jeg var på hifiklubben forrige uke og "forhåndsbestilte" en sort 3808. Det var visst ikke 100% bindende, men håper jeg får en telefon snart
    Neida, her er svaret jeg fikk fra HFK:

Hei xxxxx,

Iflg lageret er forsterkeren tilgjengelig på lageret fom 17.09.07 +/- 2 uker. Så det vil med andre ord bli en forsinkelse i forhold til normal leveringstid. Vi hadde ca 60 stk forsterkere på lageret i går. Men våre ca 60 butikker foretar bestilling på mandager og forsterkerene blir sendt samme dag. Listen oppdateres først på natten, så det røde krysset poppet ikke opp før i natt. Jeg beklager dette.

Med vennlig hilsen
    Erlend
    Hi-Fi Klubben Nettbutikk

Side 6 av 55 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •