Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 55 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55
Viser resultater 1,081 til 1,094 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hdmi rett i tven fra ps3 og optisk lyd fra ps3 til denon.
    Beklager om jeg var uklar, det jeg mener er at det virker som om 2808'n har 3D-passthrough, selvom den ikke skal klare det. Er det mulig den klarer 720p, men ikke 1080p?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Noose: Har den tynne. Den stod på Linear PCM i stedet for Bitstream.

Når der kommer til oppdatering av FW. Er det noen reell fare knyttet til dette?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale og alltid oppdatere FW, jeg gjør alltid det. Det er vel påkrevd også. Kommer ikke online ect uten nyeste FW

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som kan svare meg på hvorfor jeg får opp fasefeil på venstre og høyre fronthøyttaler etter autokalibrering? Jeg har en Denon 3808A som nylig er oppdatert sammen med to stk Cambridge Audio 840W/840 E pre amp som driver fronthøyttalerene ( B&W dm683) Forforsterkeren er satt opp som fixed input med 22 dB forsterkning. Hadde ikke dette problemet tidligere når jeg kjørte med en 840A integrert forsterkere sammen med det samme oppsettet.
    Har sjekket at koblingene har rett polaritet på både forsterkerene og i høyttalerene.

Effektforsterkerene er koblet opp som bridged mono med bi wiring. Side 9 i cambridge manualen viser bridged mono koblingen.
    http://www.cambridgeaudio.com/assets...al-English.pdf

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endre fra analog til digital

Har akkurat fått kjøpt meg en 3808, har forsåvidt akkurat begynt å rote inne i osd.

Men hadde håpet å få ut lyd fra cd inngangen med en gang. Jeg har koblet squeezebox til denne ingangen, med coax. Trykker på cd (fjernkontroll) og får opp at det er de analoge utgangene som er aktivert. Prøver å trykke meny mens jeg står på cd men kommer ikke inn i osd. Noen som har et raskt tips på hvordan endre fra analogt til digitalt på cd modus

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se menyvalgene i diplayet på reciveren

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Du kan se menyvalgene i diplayet på reciveren

Her kan jeg velge mellom analog og ext.in, cd utgangen er som jeg kan se coax 3. Og da trodde jeg at koblet jeg Squezebox til denne utg så ville den spille.

Tar tips imot med stor glede.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Her kan jeg velge mellom analog og ext.in, cd utgangen er som jeg kan se coax 3. Og da trodde jeg at koblet jeg Squezebox til denne utg så ville den spille.

Tar tips imot med stor glede.

Fant ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

lurer på om denon 3808 "ødelegger" noe ved å sende cambridge 651 bluray spiller gjennom 3808 og så til projektor? jeg har ikke stilt på noe av bildeinnstillinger på 3808...er det sånn at signalet bare blir sendt rett igjennom receiveren når en ikke har tuklet med bildeinnstillingene?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senter lyd

synes jeg har mistet noe kvalitet på senterlyd etter at jeg byttet fra HK245 til 3808, har kalibrert opp til 6 forskjellige punkter. Noen tips til hva som kan være årsaken til dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering til 3808A

Nå er 3808 begynt å bli en gammel reciver, og de som har brukt den en stund har vel nå fått prøvd ut det meste på denne.

Jeg har forsåvidt lest det meste av tråden, og ser det er litt for og i mot. Men det er jo en stund siden.

Hvilke inntrykk sitter dere som har oppgradret fra 3808 til 3808A med i dag, er det verdt det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er 3808 begynt å bli en gammel reciver, og de som har brukt den en stund har vel nå fått prøvd ut det meste på denne.

Jeg har forsåvidt lest det meste av tråden, og ser det er litt for og i mot. Men det er jo en stund siden.

Hvilke inntrykk sitter dere som har oppgradret fra 3808 til 3808A med i dag, er det verdt det.
    Tror det er bedre å oppgradere til noe nyere hvis du skal oppgradere. Har hat 3808 og synes den fungerte greit. Husker jeg satt på gjerdet og lurte når A oppgraderingen kom, men folk som gjorde det var bare sånn passe fornøyd så jeg droppet det. Nå er den solgt til fordel for en Yamaha RXA2010.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror det er bedre å oppgradere til noe nyere hvis du skal oppgradere. Har hat 3808 og synes den fungerte greit. Husker jeg satt på gjerdet og lurte når A oppgraderingen kom, men folk som gjorde det var bare sånn passe fornøyd så jeg droppet det. Nå er den solgt til fordel for en Yamaha RXA2010.
    Kjøpte min for bare for noen måneder siden, og har ikke tenkt å bytte den ut med det første. Men vurderer å oppgradere til 3808A da prisen på oppgraderingen ikke er så voldsom stor. Kan misnøyen med oppgradering da den kom skyldtes for store forventninger.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min for bare for noen måneder siden, og har ikke tenkt å bytte den ut med det første. Men vurderer å oppgradere til 3808A da prisen på oppgraderingen ikke er så voldsom stor. Kan misnøyen med oppgradering da den kom skyldtes for store forventninger.
    Ikke umulig. Oppgraderte min 4308 til A-versjonen, og har ingenting å klage på.

Kunne gjerne tenke meg en FW oppdatering med AirPlay...

Side 55 av 55 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •