Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1094
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Denon USA har annonsert en hardware/firmware oppgradering til toppmodellene. Tvilsomt om det kommer til de andre modellene.

It’s Official! Denon will be offering an upgrade to our flagship A/V Surround components, the AVR-5308CI. The upgrade program will begin in October and will include the following feature enhancements to these already incredible products, ensuring them of being the entertainment centerpiece to their owners’ home.
    What is included in this upgrade

* Audyssey MultEQ XT32 (including Audyssey Pro)
    * Audyssey DSX Surround Processing
    * Dolby PLIIz Surround Processing
    * 3D Video Pass-through via HDMI
    Denne hadde jeg ikke fått med meg.
    Kan se ut som om det blir lenge til det kommer noen ny hjemmekinoforsterker fra Denon. Kommer vel neppe noen slik til receiverne desverre, siden de fleste her har fått arvtagere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 hdmi

...på spillereren er vurdert. Men pessimisten i meg frykter for muligheten med synkproboblemer, samtidig som lystsenteret i hjernen pøser på lykkeskapende kjøpshormoner. Hvorfor har man hele tiden lyst på det nyeste?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med systemet mitt.
    Av og til forsvinner bildet på tven. Blir borte i 1-2 sekunder for så å komme tilbake. Dette skjer i ujevne mellomrom. Og skjer BARE via HDMI.
    Trodde først det var HD PVR dekoderen fra Canal Digital, men fikk den byttet og har samme problem ennå. Og da jeg av og til sliter med samme problem fra HTPCen som har ett AMD HD5450 skjermkort, så må jo problemet være på reciveren.

Dette skjer ikke via component som jeg kjører xboxen på. Så da er jo HDMI ut på reciveren friskmeldt og tven friskmeldt

Er bare bildet som forsvinner, ikke lyden.

Noen som har vært borti noe lignende ? er en AVR2808 reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd noe lignende med AVR3808 i kombinasjon med Playstation, nemlig at både lyd og bilde kunne forsvinne et par sekunder i slengen. Feilen var da at HDMI-kabelen fra Playstation til reciveren satt litt løst i reciverenden. Regner med at du har sjekket dette, eventuelt testet å bytte HDMI-kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homey Spur
    Har opplevd noe lignende med AVR3808 i kombinasjon med Playstation, nemlig at både lyd og bilde kunne forsvinne et par sekunder i slengen. Feilen var da at HDMI-kabelen fra Playstation til reciveren satt litt løst i reciverenden. Regner med at du har sjekket dette, eventuelt testet å bytte HDMI-kabel?
    Det har jeg sjekket ja. Men det som er merkelig at, når jeg slår av reciveren og slår den på igjen er problemet borte. Det samme gjelder om jeg slår av og på HD PVR dekoderen.. Og om jeg slår av og på HTPCen så er problemet borte, helt til neste gang.. og det kan gå alt fra 1 til 5 dager i mellom..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever litt det samme på min 2808, men ser ikke på det som noe ulempe. Virker som den bare prøver å finne innstillinger etc. Jeg har bare problemet dersom jeg bruker parabol. Den er lyd og bilde over hdmi, mens pc bare er bilde. Virker som hele reciveren reagerer raskere på andre ting, enn hdmi. Dette skjer bare når jeg skifter fra en enhet til en annen. Kan hende jeg har missforstått. :roll:

Men hvorfor er det noe feil med det? jeg har ingen problemer. 8-)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg opplever litt det samme på min 2808, men ser ikke på det som noe ulempe. Virker som den bare prøver å finne innstillinger etc. Jeg har bare problemet dersom jeg bruker parabol. Den er lyd og bilde over hdmi, mens pc bare er bilde. Virker som hele reciveren reagerer raskere på andre ting, enn hdmi. Dette skjer bare når jeg skifter fra en enhet til en annen. Kan hende jeg har missforstått. :roll:

Men hvorfor er det noe feil med det? jeg har ingen problemer. 8-)
    Mulig jeg forklarte litt knotete..

Hadde ikke vært noe problem om det var bare i byttet mellom enhet.. men når man sitter å ser en film og skjermen blir svart i 1-2 sekunder.. så irriterer det meg

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne
    Mulig jeg forklarte litt knotete..

Hadde ikke vært noe problem om det var bare i byttet mellom enhet.. men når man sitter å ser en film og skjermen blir svart i 1-2 sekunder.. så irriterer det meg
    Jeg har og opplevd dette. Bruker begge utgangene(dual mode) der ene hdmi går til en PC monitor, og den andre går til Epson TW5000 prosjektor. Hos meg så kan bilde forsvinne lenger enn et par sekunder når jeg ser på Epson prosj.
    MEN vis jeg skrur på Samsung PC monitor(ser på samme bilde), så er bilde stabilt på hele tiden. MEN det er ikke så kjekt å ha en skjerm på rett bak deg, når man ser film på prosj. Da lyser det for mye opp.

Kan det og ha noe med kabler?

Ser i displayet på denon at bilde signalet forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Jeg har og opplevd dette. Bruker begge utgangene(dual mode) der ene hdmi går til en PC monitor, og den andre går til Epson TW5000 prosjektor. Hos meg så kan bilde forsvinne lenger enn et par sekunder når jeg ser på Epson prosj.
    MEN vis jeg skrur på Samsung PC monitor(ser på samme bilde), så er bilde stabilt på hele tiden. MEN det er ikke så kjekt å ha en skjerm på rett bak deg, når man ser film på prosj. Da lyser det for mye opp.

Kan det og ha noe med kabler?

Ser i displayet på denon at bilde signalet forsvinner.
    Har mine tvil til at det skal være kabler. Da det nytter å slå av og på enten HD PVR dekoderen eller reciveren.

Og jeg kan heller ikke se i displayet til reciveren at den mister bildet.

Det som er litt merkelig at det finnes ikke noen bestemt regel for nårtid dette skjer, plutselig kan det skje hvert 5 sekund i 1 minutt for så å roe seg ned å skje hvert 10 minutt.

Fatter ikke hva som skjer..

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo alle denon eiere!

Jeg har en en 4308 og jeg ønsker å utnytte zone 2 mulighetene.
    Jeg lurer da på om det er mulig at zone2 sender bilde ut fra monitor 1(hdmi) til tv mens monitor2(hdmi) sender ett annet signal til projector. Feks se på tv og ps3 samtidig. Men ikke nødvendigvis lyd på begge. Har lest noe i manualen og søkt litt rundt på google men finner ikke noe godt svar!

Mvh Noose

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hallo alle denon eiere!

Jeg har en en 4308 og jeg ønsker å utnytte zone 2 mulighetene.
    Jeg lurer da på om det er mulig at zone2 sender bilde ut fra monitor 1(hdmi) til tv mens monitor2(hdmi) sender ett annet signal til projector. Feks se på tv og ps3 samtidig. Men ikke nødvendigvis lyd på begge. Har lest noe i manualen og søkt litt rundt på google men finner ikke noe godt svar!

Mvh Noose
    Må nok skuffe deg der, kun analoge signaler til og fra Zone2, og HDMI utgangene sender identisk bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D problematikk

Jeg trekker frem temaet litt igjen, jeg.
    Leker litt med tanken om å "investere" feriepengene i ny tv. Da tenker jeg at det kan være litt gøy å gå for noe med mulighet for 3D. Men dette er jo ikke noe stort poeng om jeg ikke får signalene frem til TV og reciever.
    Jeg bruker PS3 som kilde, og har per i dag kjørt alle signaler via hdmi til reciever, og derfra til TV.
    Hadde det vært en mulighet å kjøre bildet på hdmi rett i TV, og lyden optisk til reciever? Mulig det er litt dumt spørsmål, men får jeg med alle kanaler uten at lyden forringes når jeg kobler optisk?

Magnus

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går fint den, men du får ikke HD Lyd. type DTS-MA, DD-TrueHD osv. BARE vanlig DTS og DD. Endel Bluray spillere kommer faktisk med 2 hdmi ut, 1 til lyd og 1 til 3D bilde til TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Godt poeng. Gidder ikke bruke ekstra penger på 3D tv om det går utover lyden. Lyden er jo minst halve opplevelsen på BD!
    Kanskje det er like greit å avvente 3D, og heller bruke de pengene på en litt bedre 2D tv? Er vel ikke stort man får brukt 3D uansett. Og opplevelsen blir vel et par hakk under kino-opplevelsen uansett!
    Får dra ut i helgen og titte litt. 37" er nå litt i minste laget uansett om det er 3D eller ikke

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis kjøpte denne for noen uker siden: SONY KDL-55EX500 55" LCD BRAVIA FULL-HD - Elegant TV med Full-HD og Motionflow 100 Hz - Produktinformasjon

Anbefales! Veldig bra bilde! Og til en veldig god pris!

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Air play

Hadde vært kult med FW-oppdatering 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt - beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men jeg har akkuratt dratt fra forsterkeren min etter at det har stått urørt i 1,5 år.

Jeg har en Denon 3808A (oppgradert fra 3808 ) og har koblet til nye høytalere og Playstation 3 som Blu Ray/DVD-spiller. Det jeg lurer litt på er hvordan jeg spiller av True Dolby Digital og DTS HD. På displayet på forsterkeren står følgende:

"Multi Ch In"

Dette selv om jeg har valgt True Dolby Digital eller DTS HD. Ut i fra instruksjonsboka til forsterkeren ser det ut til at "Multi Ch In" indikerer DVD-Audio eller SACD.

Noen som kan hjelpe meg her?

Samt bør jeg oppgradere firmware til aller nyeste?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel en PS3 phat, den eldre typen. Da står det ikke DTS HD osv, men det er samme lyden, så du har HD lyd!

Er det samme på min har en PS3 60gig.

Hvis du trykker "select" når du ser film får du opp hva den sender ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Denon USA har annonsert en hardware/firmware oppgradering til toppmodellene. Tvilsomt om det kommer til de andre modellene.

It’s Official! Denon will be offering an upgrade to our flagship A/V Surround components, the AVR-5308CI. The upgrade program will begin in October and will include the following feature enhancements to these already incredible products, ensuring them of being the entertainment centerpiece to their owners’ home.
    What is included in this upgrade

* Audyssey MultEQ XT32 (including Audyssey Pro)
    * Audyssey DSX Surround Processing
    * Dolby PLIIz Surround Processing
    * 3D Video Pass-through via HDMI
    Bare for å følge opp på 3D'en som har blitt snakket om her. Jeg har kjøpt meg ny reciever, og 2808'en min har blitt tatt over av en kamerat.
    Her står 2808'n mellom en PS3 og en samsung smart TV 3D-sak.
    PS3'n sender 3D og samsungen påstår at den tar imot 3D (og jaggu ser det ut som 3D også, uten at TVen sier at den emulerer), lyden blir tatt ut i gjennom recieveren. Hvordan er dette mulig? Eller er det i det hele tatt mulig?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hdmi rett i tven fra ps3 og optisk lyd fra ps3 til denon.

Side 54 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •