Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 55 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1094
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av piranah
    Har samme lyd som fra frontene, litt under nivået til frontene. Vidre så spiller venstre bak høyere enn høyre bak.. veldig merkelig da allt er justert med lydtrykks måler.. Var ikke slik før oppdatering til A... I displayet står det det vanlige, beroende på om sendingen er i dolbitigital eller ei. den viser rett ang signal inn og vilke høytalere som er i bruk.
    Rart.....

Har du prøvd å kalibrere på nytt?
    Er det likt på alle kilder, eller bare tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg resatt min 2808 siden auto-oppsettet jeg gjorde da jeg fikk den var noe skjeift.

Jeg har PS3 som kilde, både for streaming av FLAC og avspilling av BluRay m.m. Den er koblet med HDMI. Av og til er det noe mye bass på enkelte filmer, så har skrudd den ned 4dB på 2808, men da savner jeg noe trykk på musikk. Har prøvd å lage to forskjellige quick select-oppsett, men antar det ikke fungerer slik jeg har tenkt? Altså å ha forskjellige volum på subben fra samme inn-kilde på "forskjellige program" om noen skjønner hva jeg mener.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Nå har jeg resatt min 2808 siden auto-oppsettet jeg gjorde da jeg fikk den var noe skjeift.

Jeg har PS3 som kilde, både for streaming av FLAC og avspilling av BluRay m.m. Den er koblet med HDMI. Av og til er det noe mye bass på enkelte filmer, så har skrudd den ned 4dB på 2808, men da savner jeg noe trykk på musikk. Har prøvd å lage to forskjellige quick select-oppsett, men antar det ikke fungerer slik jeg har tenkt? Altså å ha forskjellige volum på subben fra samme inn-kilde på "forskjellige program" om noen skjønner hva jeg mener.
    knotet med det samme for en tid tilbake.
    Jeg lagret "multi ch in" på Quick select 1, og "stereo" på Quick select 2.
    Begge inngangene kom fra PS3.
    Jeg har da forskjellig oppsettk, alt etter om jeg spiller musikk eller ser film.
    Dette fungerer utmerket hos meg.

Jeg satte opp reciver slik jeg ville ha innstillingene, eks: Volum på kanalene, Audessey, sub nivå osv. Holder inne den respektive "Quick select" knappen. Settings blir da lagret.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var slik jeg også hadde det tidligere om jeg husker rett faktisk.. ^^ Justerte det slik jeg ville ha det på film i går, så lagra jeg den som QS1, og så byttet jeg til stero og satt den til QS3, men volumene ble det samme som på QS1 så da trodde jeg det ikke gikk faktisk.. Men måtte jo kanskje ha justert volumene på QS3 etter på

Hvordan fungerer Auto-oppsettet igjen egentlig? Hva kan den justere/forbedre? Finnes det forskjellige steg? Feks volum, avstand etc?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var slik jeg også hadde det tidligere om jeg husker rett faktisk.. ^^ Justerte det slik jeg ville ha det på film i går, så lagra jeg den som QS1, og så byttet jeg til stero og satt den til QS3, men volumene ble det samme som på QS1 så da trodde jeg det ikke gikk faktisk.. Men måtte jo kanskje ha justert volumene på QS3 etter på

Hvordan fungerer Auto-oppsettet igjen egentlig? Hva kan den justere/forbedre? Finnes det forskjellige steg? Feks volum, avstand etc?
    Set er samme måte jeg gjoprde det på, men det er lurt å juster volum(ene) før en lagrer på nytt8)

Auto oppsett:

Justerer avstand ( fase )
    Volum
    Romkorreksjon
    Størrelse på Høyttalere ( small/large )
    Frekvensrespons

Auto oppsett, med manuelle korrigeringer funker veldig bra.
    Jeg har justert litt på fase og delefrekvenser etter auto oppsett.
    brukte da XTZ rommanalyzer som hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke justert noe annet enn small/large, noe på 2ch, noe på sw noe volum på surround å sw også. vil justering av avstand ha veldig mye å si? har ikke justert noe der enda, å 3,6 meter eller hva det er som er default er litt langt når rommet totalt er 3,5 langt ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke justert noe annet enn small/large, noe på 2ch, noe på sw noe volum på surround å sw også. vil justering av avstand ha veldig mye å si? har ikke justert noe der enda, å 3,6 meter eller hva det er som er default er litt langt når rommet totalt er 3,5 langt ^^
    Hvorfor gjør du dette manuellt? Auto oppsett gjør jo dette for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fordi jeg vil prøve å feile selv?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter siste firmware oppdatering så har jeg problemer med å få sub til å spille på annet enn LFE sporet på film med mindre jeg setter sub til LFE + Main

har satt alle høytalere til "Small" og med en x-over via advances menyen til 80hz

virker som om frontene spiller fulltone uansett hva jeg setter delefrekvensen til

PS.
    Kjører frontene på en effektforsterker via pre-out

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Denon har problemer med at den mister nettverksforbindelsen en gang iblant når jeg spiller mediafiler eller nettradio. Problemet er der selv om jeg kjører trådløst, kablet eller gjennom en switch. Har ett Speedtouch 780 ADSL modem/router. Ingen av de andre tingene jeg har koblet til nettverket har disse problemene. Feil på nettverkskortet i forsterkeren?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Min Denon har problemer med at den mister nettverksforbindelsen en gang iblant når jeg spiller mediafiler eller nettradio. Problemet er der selv om jeg kjører trådløst, kablet eller gjennom en switch. Har ett Speedtouch 780 ADSL modem/router. Ingen av de andre tingene jeg har koblet til nettverket har disse problemene. Feil på nettverkskortet i forsterkeren?
    Sliter med det samme selv på min 4308. Starter veldig bra, men etter en stund blir det bare problemer. Jeg kjører kablet til router. Slår av og så på så blir det bra en stund igjen.
    Jeg har ikke vurdert hva som er problemet da jeg synes den er tung å bruke. Planlegger å finne noe annet til dette formålet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her også på min 4308. Jeg får ikke DAB til å funke etter oppgradering til 4308a.Har sendt feilmelding til min lokale HI-Fi klubb. Alt dette håper jeg kan fixes med ny firmware.
    Har og oppdaget at den er varm når den står i standby. Er det noe i menyen som kan stilles inn til on/off?
    Med liten knapp av, blir den kald.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsning inntil videre med varme i standby og DAB er å slå av HDMI-Control. Det kommer ny software som fikser dette og annet ifølge HI-FI-Klubben som har fått tilbakemelding på DAB problemet fra Danmark.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det mulig og skaffe seg en litt rimeligere denon reciver og blu ray hos hifi klubben.... lagertømming...

4808 og 3808 på vei ut.
    1800bd og 2500bd og 3800bd på vei ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fyi 3808a

Hei Ny på forumet btw.

Etter å ha vært ganske missfornøyd med for mye diskant i oppsettet mitt oppdaterte jeg i går til siste firmware (via Get, de har ikke lenger stengt port 80) som er (etter hukommelse) 2.02 / 1.10 og når jeg da kjørte romkorreksjon på nytt fikk jeg et helt annet resultat som virkelig blåste meg ut av sokkene Nå er jeg med ett en fullstendig fornøyd Denon kunde! *juble* Jeg brukte foresten alle 8 lyttepunktene ved oppsett etter anbefalinger her på forumet og fra Denon.

3808A med Dali Concept 6 systemet

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, har 4308 hdmi pass trough, dvs sender den hdmi signaler igjennom selv om den ikke står på...

regner med at 4308a til 17 tu er ett godt kjøp....

mvh

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om Denon linc er bedre en HDMI på lyd og bilde ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever at min Denon 3808 gir lavere lydniviå ut en tidligere (Dette både via internt effekttrinn og via preout og ekstern effektforsterker). Tidl. "normalnivå" på ved vanlig tv-titting var -40db på voluminstillingen mens jeg nå må opp på nærmere -20db. Det skjer både fra DVD og sattelittmottaker, så kilden til "feilen" er nok i receiveren. Har vært igjennom menyene og sjekket instillingene flere ganger uten å kunne finne noe.

Noen som har tips til hva årsaken kan være?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Opplever at min Denon 3808 gir lavere lydniviå
    Har du oppdatert siste firmware via nett?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Har du oppdatert siste firmware via nett?
    Litt usikker der. Skal sjekke. Oppdaterte i våres mener jeg å huske.
    Endringen har dog skjedd en stund etter at jeg gjorde oppdateringen.
    Har dette vært et problem med siste/tidligere firmware oppdateringer?

Takk for inspill!

Side 50 av 55 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •