Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1094
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Slik jeg ser det, er det 8 runder med måling for 8 forskjellige steder. Du skal plasserer mikrofonen på 8 forskjellige steder. Når den første er ferdig(sweetspot), skal du plassere mikrofonen på et annet sted(hvor det er mest sannsynlig at en kompis, kjæreste, partner etc sitter når dere ser sammen).

Og nei, du trenger ikke kjøre alle dersom du bare har én plass. Har du 4 sitteplasser, kjører du 4 runder. Plasser mikrofonen på alle 4 plasser.

Dette for å få best mulig lyd til alle som ser og hører på
    Tenk deg at det kun finnes en eneste sitteplass i rommet. Mitt spørsmål handler om hva jeg skal gjøre når det kun er sweetspot som skal måles. Er det nødvendig med flere målinger? Du mener at jeg ikke trenger å kjøre alle hvis jeg bare har én plass, mens en annen anbefaler å kjøre alle uansett. Jeg kan godt kjøre alle uansett, det er ikke noe problem det, men er det strengt tatt nødvendig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Tenk deg at det kun finnes en eneste sitteplass i rommet. Mitt spørsmål handler om hva jeg skal gjøre når det kun er sweetspot som skal måles. Er det nødvendig med flere målinger? Du mener at jeg ikke trenger å kjøre alle hvis jeg bare har én plass, mens en annen anbefaler å kjøre alle uansett. Jeg kan godt kjøre alle uansett, det er ikke noe problem det, men er det strengt tatt nødvendig?
    Jeg gir deg flere muligheter i mitt innlegg, derav dersom det kun er en eneste sitteplass. Og det ga jeg det et svar på.
    Og ja, slik jeg ser det er det ikke noe behov for alle målinger, bare én. Dersom du skal ha flere, må du i såfall flytte på mikrofonen. Men dette er min teori og slik jeg har forstått målingen.

Hvorfor skal du egentlig kjøre alle? Uansett, så tviler jeg på at du hører forskjell. Kanskje noen andre med erfaring kan kaste et annet lys over temaet?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir deg flere muligheter i mitt innlegg, derav dersom det kun er en eneste sitteplass. Og det ga jeg det et svar på.
    Og ja, slik jeg ser det er det ikke noe behov for alle målinger, bare én. Dersom du skal ha flere, må du i såfall flytte på mikrofonen. Men dette er min teori og slik jeg har forstått målingen.

Hvorfor skal du egentlig kjøre alle? Uansett, så tviler jeg på at du hører forskjell. Kanskje noen andre med erfaring kan kaste et annet lys over temaet?
    Hør med Flageborg eller Meridian861, så får du en god forklaring på hvorfor du skal ta alle 8 målingene. Sistnevnte har vært på flere kurs hos Audyssey.

Newcomer Fordpizzabil57hk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...jeg trykker bare på stereo på fjernkontrollen til min 2808...
    kunne ikke det , før. kunne ikke spille i stereo i det hele tatt . Hadde vært inne på menu å trykket noe der . Forandret det idag , og vips alt fungerer .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hør med Flageborg eller Meridian861, så får du en god forklaring på hvorfor du skal ta alle 8 målingene. Sistnevnte har vært på flere kurs hos Audyssey.
    Har nå kjørt alle åtte målingene tett rundt sweetspot. Legger merke til at frekvenskurven til audyssey og audyssey flat er ganske forskjellig. Jeg trodde først at romkorreksjon kun var for å få så flat frekvenskurve som mulig, og at det er det som er best. Men audyssey har tydeligvis sin egen mening om hva som gir best filmlyd siden de "farger" lyden ved å gjøre justeringer på den flate frekvenskurven.
    Jeg har ikke fått hørt så mye på forskjellen ennå, men hvilken skal være best å bruke? Flat kurve, eller audyssey sin justerte kurve? Hvilke erfaringer sitter dere med?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på audyssey og audyssey flat?
    Når du kjører alle 8 rundene, plasserer du mikrofonen tett rundt sweetspot. Kan gjerne tenke meg en forklaring på hvorfor man skal ta alle 8. Og skjønner ikke at målingene blir forskjellige. Så avventer svar.

Romkorreksjon, er det audyssey-målingen?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What target curves does MultEQ use?
    Contrary to popular belief, a target curve that is flat from 20 Hz to 20 kHz is not always the one that will produce the correct sound. There are several reasons for this including the fact that loudspeakers are much more directional at high frequencies than they are at low frequencies. This means that the balance of direct and room sound is very different at the high and low ends of the frequency spectrum.

The Audyssey target curve setting makes the appropriate correction at high frequencies to alleviate this problem. A slight roll-off is introduced that restores the balance between direct and reflected sound.

The Flat setting uses the MultEQ filters in the same way as the Audyssey curve, but it does not apply a high frequency roll-off. This setting is appropriate for very small or highly treated rooms in which the listener is seated quite close to the loudspeakers. It is also recommended for all rooms when the receiver is in THX processing mode. This allows THX re-equalization to operate exactly as it was intended.

The Front setting uses the MultEQ filters that were calculated for the entire listening area, but it does not apply any filtering to the front left and right loudspeakers. The average measured response from the front left and right loudspeakers is used as the target curve for the remaining loudspeakers in the system. The subwoofer in this case is equalized to flat as is the case for all the settings described above.

In some products, there is a Manual setting. This is a traditional parametric equalizer that does not use the MultEQ filters or measurement process at all.
    Audyssey: Frequently Asked Questions

og fra audioholics.com
    If you have the EQ set to Audyssey, the EQ will add a bit of high frequency roll-off in addition to the room compensation. The HF rolloff is for taking the brightness out of DVD's that have not been equalized for the difference between movie theaters and home theaters. The rolloff is supposed to be similar to the effects you would get from Denon's "Cinema EQ" setting.

With the EQ set to Flat, there is no HF rolloff, just room compensation. The only difference between the Audyssey setting and the Flat setting is in the high frequencies; mid-range, bass, etc. should be the same for either setting. The recommended setting for listening to music is Flat.
    Jeg benytter altid "flat" til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Takk for den linken. Nå blei jeg litt klokere

Hva er forskjellen på audyssey og audyssey flat?
    Når du kjører alle 8 rundene, plasserer du mikrofonen tett rundt sweetspot. Kan gjerne tenke meg en forklaring på hvorfor man skal ta alle 8. Og skjønner ikke at målingene blir forskjellige. Så avventer svar.

Romkorreksjon, er det audyssey-målingen?
    Ja, med romkorreksjon mener jeg audyssey målingene. Forskjellen på audyssey og audyssey flat fikk jeg vite ved å lese linken Doc.G kom med. Anbefaler deg å lese alt som står der, jeg klarer ikke å forklarer det noe bedre ihvertfall.

Jeg tok alle åtte fordi det er anbefalt, selv om jeg er usikker på om det har noe for seg når det kun er sweetspot som skal måles. Bedre å måle for mye, enn for lite.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den linken. Nå blei jeg litt klokere

Ja, med romkorreksjon mener jeg audyssey målingene. Forskjellen på audyssey og audyssey flat fikk jeg vite ved å lese linken Doc.G kom med. Anbefaler deg å lese alt som står der, jeg klarer ikke å forklarer det noe bedre ihvertfall.

Jeg tok alle åtte fordi det er anbefalt, selv om jeg er usikker på om det har noe for seg når det kun er sweetspot som skal måles. Bedre å måle for mye, enn for lite.
    Jo det har noe for seg. Send en PM til Flageborg, så får du en forklaring.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann !

Jeg har en receiver 3808, er det verdt og kjøpe oppgraderingen slik jeg får 3808A?

Har egentlig ikke satt meg sikkelig inn i denne oppgraderingen, noen som kort kan forklare hva man oppnår med oppgradering?

Takker for hjelp og svar!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt forklart så får du mere trykk ved lavere volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspilling over 4308 fra Home server

Postet tilsvarende spørsmål den 24.09.2008 men har ikke sett noen svare på det. Har heller ikke fått svar på HFK sitt forum eller fra HFK, så jeg prøver her igjen:

Har all musikk liggende på en homeserver i kjelleren og klarer fint å spille av alt. Det store problemet er at 4308 ikke klarer å velge random hvilken melodi den skal spille.
    Til og med Noxon-spilleren som jeg har på nattbordet klarer dette, så jeg hadde ventet mer av en receiver i denne prisklassen
    (Er lei det meste som starter på bokstaver fra A til D nå :???: )

• Er det flere her som har samme problem?
    • Evt er det noen som dette virker hos?

(Når jeg går inn i menyen og forsøker å velge "random" under "play mode" så lar det seg ikke velge.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg ble så mye klokere av å lese FAQ, men sikkert fordi jeg ikke har nok grunnkunnskaper. Noe klarere ble det kanskje...

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ofnilsen
    Postet tilsvarende spørsmål den 24.09.2008 men har ikke sett noen svare på det. Har heller ikke fått svar på HFK sitt forum eller fra HFK, så jeg prøver her igjen:

Har all musikk liggende på en homeserver i kjelleren og klarer fint å spille av alt. Det store problemet er at 4308 ikke klarer å velge random hvilken melodi den skal spille.
    Til og med Noxon-spilleren som jeg har på nattbordet klarer dette, så jeg hadde ventet mer av en receiver i denne prisklassen
    (Er lei det meste som starter på bokstaver fra A til D nå :???: )

• Er det flere her som har samme problem?
    • Evt er det noen som dette virker hos?

(Når jeg går inn i menyen og forsøker å velge "random" under "play mode" så lar det seg ikke velge.)
    Jeg hadde vell 3808 til hjemlån.
    Denne klarte forsåvidt å spille litt av musikken, men den hang seg hele tiden,
    og hadde store problemer med å bla i musikken.
    Da delte jeg helt vanlig med Media Player. Det var nesten helt urbukelig spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ser ifølge hjemmekino.no sine sider at 2808 har både DAB og internett tilkobling for nettradio, stemmer dette? Har forresten fått ett tilbud om den for 5699,- på hifiklubben, bra tilbud?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er feil. 2808 har hverken DAB eller nettilkobling. Kun 4308 har begge. Men den prisen er fremdeles en god pris for recieveren, spør du meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett par spørsmål ang 2808 som jeg håper dere kan svare på.

1: Når jeg kobler til xbox 360 via komponent(bilde) og lyd (optisk) får jeg ikke bilde og lyd på samme kanal, hvordan gjør jeg dette?

2: Når jeg spiller av HD lyd kommer det bare multichannel opp på displayet? Viser den ikke "True HD" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Denon 3808 digitalt utgang for lydsignal FL/FR (stereo/front signalet), evt er det mulig å konfigurere opp det via menyen?

Har forsøkt å lese manualen noen kvelder men finner ikke noe om dette..
    (antar ut fra det at det desverre ikke er mulig.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Direct-funksjonen

Har 3808.
    Før(vet ikke før hva) da jeg valgte direct fikk jeg mer trykk fra høyttalerne. Nå ser jeg ikke poenget med direct-funksjonen, for nå gir det ikke trykk i det hele tatt. Er ikke litt av poenget med Direct at den skal gi mer trykk?

En annen ting, når jeg hører på musikk i stereo må jeg velge LFE+main for å få sub til å fungere. Holder ikke bare med LFE(som jeg bruker når jeg ser film).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualene til Denon kunne godt vært litt grundigere når det gjelder å forklare slike ting og ikke bare hvilke knapper eller menyer man skal trykke på, men etter å ha prøvet litt fram og tilbake virker det som om

Pure direct = ingen romkorreksjon ei heller sub
    Direct = ingen romkorreksjon, men mulighet for å sette large/small og sub crossover
    Stereo = romkorreksjon og mulighet for å sette large/small og sub crossover

Håper noen kan bekrefte eller avkrefte teoriene over.

LFE er vel et eget lydspor på DVDer og gir ingen lyd i sub'en ved avspilling av CDer. Er derfor du må velge LFE+main og sette delefrekvens, evt. velge deling på sub'en.

Side 47 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •