Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1094
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Er ikke mange piltaster på receiveren. Det fungerte ikke...

Måtte holde inne standard og dsp simulation.
    Fikk du oppdatert firmware?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Fikk du oppdatert firmware?
    Ja, nå fikk jeg endelig oppdatert

Takk for hjelpa (selv om det var andre knapper jeg måtte holde inne)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, nå fikk jeg endelig oppdatert
    Husk at du må kjøre ny kalibrering etter oppdatering

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du må kjøre ny kalibrering etter oppdatering
    Kom på det rett før jeg skulle resete, så heldigvis fikk jeg skrevet ned alle viktige kalibreringer. Ikke **** om jeg skulle bruke flere timer på å finne tilbake til lyden

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på det rett før jeg skulle resete, så heldigvis fikk jeg skrevet ned alle viktige kalibreringer. Ikke **** om jeg skulle bruke flere timer på å finne tilbake til lyden
    Du må jo fortsatt kjøre Audessey på nytt, er jo ikke mulig å stille parametrene manuellt...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HINT!
    Den nye firmwaren inneholder oppdateringer som gjør at resultatet av romkorreksjonen er forbedret, og "dine" gamle verdier vil derfor ikke gi det samme resultatet som tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HINT!
    Den nye firmwaren inneholder oppdateringer som gjør at resultatet av romkorreksjonen er forbedret, og "dine" gamle verdier vil derfor ikke gi det samme resultatet som tidligere.
    Når jeg tenkte på gamle verdier, var det avstand til høyttalere, frekvensen på høyttalere og størrelse på høyttalere. Ikke det helt store. Audyssey er kjørt og lyden høres bra ut. Vet ikke riktig hva mer jeg kan gjøre for å forbedre lyden.

Newcomer Fordpizzabil57hk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hei.
    Det er mulig det er en svært enkel løsning på dette problemet, men jeg er ikke kar om å finne den, i så fall.

Jeg har koblet spilleren min med HDMI til min AVR3808. Jeg har konfigurert den ene inputen til å hente lyd fra HDMI, og alt virker først greit. Men når jeg trykker på direct/stereo får jeg ingen lyd i høyttalerne, selv om jeg ser at recieveren oppdager det digitale signalet. Det samme gjelder for Pure Direct. Trykker jeg på "simulation" og velger f.eks. 5ch stereo, kommer det lyd i alle høyttalerne.
    Noen som kan få min 2808 til å spille i stereo ? Har prøvd å skifte kilde uten å lykkes

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Da fikk jeg fisket problemet med skarp diskant etter auto setup osv
    Men nå har jeg et annet problem.

Vi har Lyse Fibernett koblett til her i huset og når jeg kjører hdmi-altibox-hdmi-tv så blir bildet feil når jeg velger 720p eller 1080i.

Det ser ut som bildet blir litt "zoomet" og når jeg er i oppsett på altiboxen er det en liten rute som viser kanal valg, og denne er zoomet helt inn i hjørnet, så ser man at bildet ikke er helt riktig.
    Teksten stemmer og det samme gjør kanal merket i hjørnet av tvn, men man kan se at bildet er litt for stort.
    Setter jeg oppløsningen på altiboxen til 576 så fungerer det som det skal.

Dette er et problem med receiver, bruker jeg hdmi fra altibox rett til tv blir det ikke noe problemer med 720p eller 1080i. Bruker optisk fra box til receiver for å få lyd, men vil jo helst ha kun hdmi.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fordpizzabil57hk
    Noen som kan få min 2808 til å spille i stereo ? Har prøvd å skifte kilde uten å lykkes
    Hei.
    Jeg har ikke fått det til å fungere, hverken i stereo, direct eller pure direct. Hadde konkludert med at det måtte være en feil, og at jeg burde sende den på verksted, men kanskje ikke likevel? Jeg har søkt på nettet uten å finne problemet, så det virker forsåvidt litt merkelig at det er en generell feil

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har ikke fått det til å fungere, hverken i stereo, direct eller pure direct. Hadde konkludert med at det måtte være en feil, og at jeg burde sende den på verksted, men kanskje ikke likevel? Jeg har søkt på nettet uten å finne problemet, så det virker forsåvidt litt merkelig at det er en generell feil
    Er problemet via digital inngangene eller de analoge? Kan du ikke endre noe under direct/stereo setup?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er problemet via digital inngangene eller de analoge? Kan du ikke endre noe under direct/stereo setup?
    Har prøvd alt utenom det som skal til for at det skal fungere .
    hadde vært fantastisk hvis noen løser dette problemet.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Jeg har gått gjennom alt jeg kan tenke meg har en effekt flere ganger. Problemet er via HDMI, jeg har ikke fått testet analoge innganger ennå. Uansett ser jeg ikke hva som kan endres om det skulle fungere via analoge innganger. Er veldig forvirret. Kjente min gamle 4306 ut og inn, og hadde ikke det problemet der. Derfor begynner jeg å lure på om det kan være en produksjonsfeil likevel

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor begynner jeg å lure på om det kan være en produksjonsfeil likevel
    Problemet er løst . Leverer den inn på hifi klubben. Kommer med rapport Tirsdag.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!! Ett lite spørsmål..Koplet først i dag vanlige rca kabler fra blue-ray spilleren til min 3808A (oppgardert) i cd inngangen.. Når jeg går inn i GUI og velger innstillinger for cd velger jeg analog lyd. Men jeg får også opp ett valg om hvilken video inngang jeg vil bruke. Velger da sat, hvor jeg har tilkoplet CD-tuneren.. Skal jeg ikke da få lyd fra blue-ray, og bilde fra CD-tuneren? Hvis dere har en løsning på ønsket mitt, så takker jeg for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting jeg lurer på. Er det virkelig nødvendig å kjøre alle åtte rundene med romkorreksjon hvis man kun har sweetspot å tenke på? Blir ikke resultatet akkurat det samme på alle målingene når mikrofonen står på samme plassen hver gang?

Korrigerer audyssey frekvenskurven til subwooferen, eller er det kun delefrekvens, volum og avstand som blir satt?

Beklager hvis dette er snakket om før, men det er altfor mange innlegg å lese gjennom...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Zebulon]Et par ting jeg lurer på. Er det virkelig nødvendig å kjøre alle åtte rundene med romkorreksjon hvis man kun har sweetspot å tenke på? Blir ikke resultatet akkurat det samme på alle målingene når mikrofonen står på samme plassen hver gang?
    QUOTE]

Slik jeg ser det, er det 8 runder med måling for 8 forskjellige steder. Du skal plasserer mikrofonen på 8 forskjellige steder. Når den første er ferdig(sweetspot), skal du plassere mikrofonen på et annet sted(hvor det er mest sannsynlig at en kompis, kjæreste, partner etc sitter når dere ser sammen).

Og nei, du trenger ikke kjøre alle dersom du bare har én plass. Har du 4 sitteplasser, kjører du 4 runder. Plasser mikrofonen på alle 4 plasser.

Dette for å få best mulig lyd til alle som ser og hører på

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kobler Xbox360 til PC(streaming) og spiller av video har jeg lipsync problemer. Men jeg må ha picture-delay. Og jeg finner bare audio-delay(3808). Noen som vet?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsning for å spille musikk i stereo : menu , manuel setup , amp assaign . lek litt der inne :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsning for å spille musikk i stereo : menu , manuel setup , amp assaign . lek litt der inne :-)
    Vel...jeg trykker bare på stereo på fjernkontrollen til min 2808...

Side 46 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •