Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 55 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1094
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Også i asymmetriske rom, f.eks. de forhatte L-formede rommene, og gjerne med åpen trapp til etasjen over/under?
    Kanskje det er det som gjør at det blir ugreit her ja. Har et slags L formet rom, men en gang jeg ikke kan stenge av også...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Også i asymmetriske rom, f.eks. de forhatte L-formede rommene, og gjerne med åpen trapp til etasjen over/under?
    Det har blitt mange forskjellige rom i løpet av de siste årene - alltid med et positivt resultat :-D

Det ser ut som Hjemmekino fortsetter å arrangere kalibreringskurs - det hjelper de fleste langt på vei

Ellers så vil jeg selvfølgelig anbefale AVForumtreff som stadig arrangeres.....mye å lære av praktiske øvelser

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ett problematisk L-formet rom der Audyssey gjør underverker for bass og plassering av lydbildet. Men fikk selv nettopp se hvor stor forskjell relativt små justeringer av plassering og vinkling kan utgjøre. Så kombinasjonen Audyssey / plassering kan ikke understrekes nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Har selv ett problematisk L-formet rom der Audyssey gjør underverker for bass og plassering av lydbildet. Men fikk selv nettopp se hvor stor forskjell relativt små justeringer av plassering og vinkling kan utgjøre. Så kombinasjonen Audyssey / plassering kan ikke understrekes nok.
    Du har sikkert rett i at små justeringer har mye å si Men er ikke litt av tanken bak et slikt system, at det skal være så enkelt som mulig for en hvilken som helst "dummy" å få justert anlegget rimelig bra?
    Jeg er på ingen måte noen ekspert, men etter mine ører blir det mye bedre med manuell justering når plasseringen av ht er som de er...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg nok uheldig med rommet, for jeg utelukker brukerfeil etter nær 100 forskjellige mikrofonplasseringer etc. etc..

Alt låter supert med manuelle innstillinger (perspektiv, bredde, dybde etc. i stereo, bassen sitter som den skal, balansert surroundperspektiv, plenty dynamikk), men aktiverer jeg Audyssey, låter det flatt og tynt, og dynamikken forsvinner. Jeg tror ikke at det er slik romkorreksjon skal låte, eller at det er slik lyd enkelte foretrekker - i mitt rom er det "umulig" å få til Audyssey (tro meg, jeg har prøvd alt, fordi noen mener det er fantastisk).

Men på den annen side, jeg trenger det ikke, ettersom det låter meget bra uten.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette en romkorr-tråd, men hos meg har aldri Audessey blitt bra. Har drept all dynamikk. Sannsynligvis "brukerfeil", men likevel....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....og så spørs det hva karen liker da. Noen drar jo på med diskant og bass og synes det låter best. I min pure ungdom brukte jeg altid noe de da kalte loudness som gjorde noe av det samme. I dag fortrekker jeg flatt..........:-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bort i fra hva div lydteknikere mener er bra lyd ikke altid stemmer overens med egne, personlige preferanser. Hvis man ikke likte lyden ved første kalibrering, kan man gjenta den og husk at det blir best med 8 målinger. Hvis du har et Sweat spot kan alle 8 måliger gjøres rundt dette punktet i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ....og så spørs det hva karen liker da. Noen drar jo på med diskant og bass og synes det låter best. I min pure ungdom brukte jeg altid noe de da kalte loudness som gjorde noe av det samme. I dag fortrekker jeg flatt..........:-D
    En del av nøkkelen ligger nok her ja. Vet ikke helt hvilke lydmotiver Denon-nissen sitter med, men de er nok litt annerledes enn mine
    Fikk det nå tilbake slik jeg vil ha det, så alt er såre vel igjen.

Og forresten, tror ikke loudness er helt død enda

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    En del av nøkkelen ligger nok her ja. Vet ikke helt hvilke lydmotiver Denon-nissen sitter med, men de er nok litt annerledes enn mine
    Fikk det nå tilbake slik jeg vil ha det, så alt er såre vel igjen.

Og forresten, tror ikke loudness er helt død enda
    Du er ikke alene om å ikke være helt begeistret over Denon's resultater etter kalibrering. Mange har vel lest Atle's /Akto's syn på hva Denon presterer i Hjemmekino, noe jeg med flere her ikke deler. Mitt syn er at du må koble til høytalere med den rette signaturen og hos meg synes jeg det låter supet. Men smaken er som nevt som baken - d....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du er ikke alene om å ikke være helt begeistret over Denon's resultater etter kalibrering. Mange har vel lest Atle's /Akto's syn på hva Denon presterer i Hjemmekino, noe jeg med flere her ikke deler. Mitt syn er at du må koble til høytalere med den rette signaturen og hos meg synes jeg det låter supet. Men smaken er som nevt som baken - d....
    Hehe, høyttalerne mine er veldig mye av det jeg er ute etter, så da ryker nok heller Denonen ut døra Den er ikke ideel for meg, men funker bra til økonomien igjen tillater oppgraderinger.
    Det er akkurat det! Smaken er som baken, og det er jo mye av årsaken til at denne hobbyen er så moro.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettradio på 3808 fungerer ikke

"Server error" er beskjeden jeg får når jeg skal starte nettradio. Forsøker firmware udate fra PC'en, men ingenting skjer. Går inn på receiveren, men da får jeg "Connection failed". Har kontakt med receiveren på PC'en, så det er hvertfall kontakt fra router til PC. Men tydeligvis ikke ut. Hva kan jeg gjøre?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    "
    Hva kan jeg gjøre?
    1. reset Receiver
    2. koble kabel direkte fra Receiver til Router m/HUB
    3. Gå inn i Denon meny med fjernkontrollen og velg Firmware Update der.

OBS! ikke gjør noen form for manuelle tilpasninger i Receiverens nettverksoppsett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan reseter jeg receiver?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hvordan reseter jeg receiver?

For microprocessor init, (which will erase all your settings), power off, hold ROOM EQ and NIGHT buttons, power on, watch for flashing display, release.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør samme prosedyre med å trykke PilOpp og PilNed samtidig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behøver jeg resete begge?
    Skjer ingenting med pil opp og pil ned

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvordan du får det til, men det var ikke slik jeg gjorde det. Måtte holde inn helt andre knapper...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved en liten forklaring

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mange piltaster på receiveren. Det fungerte ikke...

Måtte holde inne standard og dsp simulation.

Side 45 av 55 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •