Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1094
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Jeg kjører nettverkskabelen rett i modem.
    Prøvde i router,men fikk som deg,stopp etter 55min.
    Bruker et Tele2 Alt i ett modem med 4 porters ruter. Den ene porten går videre inn i min ruter som er en Linksys WRT350N, de andre prtene er normalt ikke i bruk.

Under forsøket på oppdatering koplet jeg Tele2 Alt i Ett direkte opp mot AVR-4306 og satte på DMZ til dens IP adresse. Da er alle porter på Tele2 Alt i Ett åpne mot AVR-4308.

Sørget for at det ikke var andre reserverte porter.

Men dette funker heller ikke, kommer ikke forbi "Ether IM". Der står den på 11 min igjen og teller ned til 9 min, før den går i loop til 11 min. igjen og igjen og igjen :-?
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Bruker et Tele2 Alt i ett modem med 4 porters ruter. Den ene porten går videre inn i min ruter som er en Linksys WRT350N, de andre prtene er normalt ikke i bruk.

Under forsøket på oppdatering koplet jeg Tele2 Alt i Ett direkte opp mot AVR-4306 og satte på DMZ til dens IP adresse. Da er alle porter på Tele2 Alt i Ett åpne mot AVR-4308.

Sørget for at det ikke var andre reserverte porter.

Men dette funker heller ikke, kommer ikke forbi "Ether IM". Der står den på 11 min igjen og teller ned til 9 min, før den går i loop til 11 min. igjen og igjen og igjen :-?
    Se egen tråd for dette: http://avforum.no/forum/receivere-fo...08-4308-a.html. Fungerer for eks. ikke med Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspilling av musikk fra pc/server

Har vært litt "sløv" mtp bruk og muligheter med min 3808 da denne tidligere har stått som ren filmformidler i eget tv-rom. Den skal nå inn i stuen som hovedenhet (setter opp hjemmekino i stuen) og jeg ser på mulighet for å la den spille av musikk fra pc/server. (Har til nå brukt Logitech Transporter i stue-annlegget for musikkavspilling).

3808 er koblet opp på internett og jeg får spilt av nettradio. Videre har jeg Windows Media Player versjon 11.x.x som finner Denon Receiveren og har satt opp deling på musikkbiblioteket. Men hvordan får jeg spillt av musikk 3808? Finner ikke noen valg som fungerer på receiver/nettverksinstillingen?

Håper noen som har gjort dette kan dele litt av kunskapen sin her...:-D

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Har vært litt "sløv" mtp bruk og muligheter med min 3808 da denne tidligere har stått som ren filmformidler i eget tv-rom. Den skal nå inn i stuen som hovedenhet (setter opp hjemmekino i stuen) og jeg ser på mulighet for å la den spille av musikk fra pc/server. (Har til nå brukt Logitech Transporter i stue-annlegget for musikkavspilling).

3808 er koblet opp på internett og jeg får spilt av nettradio. Videre har jeg Windows Media Player versjon 11.x.x som finner Denon Receiveren og har satt opp deling på musikkbiblioteket. Men hvordan får jeg spillt av musikk 3808? Finner ikke noen valg som fungerer på receiver/nettverksinstillingen?

Håper noen som har gjort dette kan dele litt av kunskapen sin her...:-D
    Hvis du har satt opp deling på pc rett. så er det bare å trykke på nr 9 på fjernkontrollen (Net/usb), spilleren begynner da å configurere nettilgangen. Du kan dermed velge f.eks mapper ol.
    PS. Det lønner seg å oppgrader firmware på receivern da dette såvidt jeg har skjønt hjelper en del på stabilitet ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hvis du har satt opp deling på pc rett. så er det bare å trykke på nr 9 på fjernkontrollen (Net/usb), spilleren begynner da å configurere nettilgangen. Du kan dermed velge f.eks mapper ol.
    PS. Det lønner seg å oppgrader firmware på receivern da dette såvidt jeg har skjønt hjelper en del på stabilitet ol.
    Har gjordt akkurat det. Valgt nr 9 på fjernkontr. (Net/USB), her får jeg bare 3 menyalg (navngitt etter hukommelsen): Internet Radio, Favorites, Recently Played.
    Dvs selv om jeg i WMP 11 på pc har satt opp aktiv deling av musikkbibliotek med Denon 3808 og sjekket i WMP at IP/MAC, ect stemmer fro min Denonreceiver så får jeg likevel ikke tilgang/menyvalg for å velge/spille av musikk. Håper noen har tips som kan hjelpe til å løse dette!:neutral:

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen lyd med direct/stereo eller pure direct

Hei.
    Det er mulig det er en svært enkel løsning på dette problemet, men jeg er ikke kar om å finne den, i så fall.

Jeg har koblet spilleren min med HDMI til min AVR3808. Jeg har konfigurert den ene inputen til å hente lyd fra HDMI, og alt virker først greit. Men når jeg trykker på direct/stereo får jeg ingen lyd i høyttalerne, selv om jeg ser at recieveren oppdager det digitale signalet. Det samme gjelder for Pure Direct. Trykker jeg på "simulation" og velger f.eks. 5ch stereo, kommer det lyd i alle høyttalerne.
    Jeg har lett og lett i menyene, men finner ingenting som hjelper.

Er det noen som kan hjelpe en stakkar i nød?

(Jeg bruker forresten 3808 som forforsterker, og tar lyden ut på linjeutgangene til et effekttrinn)

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hei.
    Det er mulig det er en svært enkel løsning på dette problemet, men jeg er ikke kar om å finne den, i så fall.

Jeg har koblet spilleren min med HDMI til min AVR3808. Jeg har konfigurert den ene inputen til å hente lyd fra HDMI, og alt virker først greit. Men når jeg trykker på direct/stereo får jeg ingen lyd i høyttalerne, selv om jeg ser at recieveren oppdager det digitale signalet. Det samme gjelder for Pure Direct. Trykker jeg på "simulation" og velger f.eks. 5ch stereo, kommer det lyd i alle høyttalerne.
    Jeg har lett og lett i menyene, men finner ingenting som hjelper.

Er det noen som kan hjelpe en stakkar i nød?

(Jeg bruker forresten 3808 som forforsterker, og tar lyden ut på linjeutgangene til et effekttrinn)
    Hvilken spiller?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Har gjordt akkurat det. Valgt nr 9 på fjernkontr. (Net/USB), her får jeg bare 3 menyalg (navngitt etter hukommelsen): Internet Radio, Favorites, Recently Played.
    Dvs selv om jeg i WMP 11 på pc har satt opp aktiv deling av musikkbibliotek med Denon 3808 og sjekket i WMP at IP/MAC, ect stemmer fro min Denonreceiver så får jeg likevel ikke tilgang/menyvalg for å velge/spille av musikk. Håper noen har tips som kan hjelpe til å løse dette!:neutral:
    Vil tro det er en brannmur eller liknende som gjør at det ikke kommer opp i displayet. Litt forskjell fra de forskjellige Windows versjonene. Har selv gått noen runder i forbindelse med skifte fra XP til Vista. Det kan også være så enkelt som å slå helt av strømmen på forsterkeren og på igjenn.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hvilken spiller?
    Det er en Denon DVD3800BD, men jeg skjønner ikke at den skal være kilden til problemet, når man bare skifter lyttemodus på recieveren?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Denon DVD3800BD, men jeg skjønner ikke at den skal være kilden til problemet, når man bare skifter lyttemodus på recieveren?
    Får ett lignende problem av og til både med min Samsung bdp1500 og xbox360/hdmi jeg må skifte kilde og tilbake igjen for at den skal korrekt gjenkjenne formatet. Tror dette skyldes receiver og er sikkert noe som blir rettet i firmware etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det fungerer etter at man har skiftet kilde? Det må prøves. Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det fungerer etter at man har skiftet kilde? Det må prøves. Takk!
    Jeg fikk omtrent akkurat det samme når jeg koblet PS3-en min til min 2808.. Men nå virker det. Men opplever at jeg bare får lyd i 4 av 5 høytalere til tider når jeg streamer HD-materiale fra PCen via PS3media-noe. Men men.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Romkorreksjon

Hei!!
    Håper noen her har en anelse...

Jeg har hatt min 2808 i et halvår og er egentlig veldig førnøyd. Helt frem til idag! Kjørte for første gang romkorreksjonsprogrammet, bare for å se om den kunne gjøre jobben bedre enn meg. Har vært veldig skeptisk, men tok da sjansen. Det skulle vise seg å være dumt, for nå er lydbildet skikkelig spinkelt og fælt. Ikke sånn jeg vil ha det overhode! Hadde det fint og hadde justert alt slik jeg ville, men tenkte kanskje den automatiske nissen som sitter inni der kunne få frem enda mer godlyd.
    Mitt spørsmål. Hvordan får jeg resatt recieveren til slik den var da jeg fikk den? Så kan jeg heller ta jobben med å justere alt på nytt manuelt. Noen som kan hjelpe en skuffet førstegangsbruker av romkorreksjon??

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjon er ikke det samme som auto-oppsett. Auto-oppsett setter høyttalerstørrelse, avstandm delefrekvens etc., mens romkorreksjon for enkelhets skyld er en equalizer. Romkorreksjon slår du enkelt av i menyen, mens du justerer størrelse, avstand etc. manuelt for å "slå av" auto-oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Romkorreksjon er ikke det samme som auto-oppsett. Auto-oppsett setter høyttalerstørrelse, avstandm delefrekvens etc., mens romkorreksjon for enkelhets skyld er en equalizer. Romkorreksjon slår du enkelt av i menyen, mens du justerer størrelse, avstand etc. manuelt for å "slå av" auto-oppsettet.
    Okei. Altså, jeg kjørte den auto-setupen. Ser den har justert litt på delefrekvenser, avstander og slikt, men ikke så fryktelig mye. Likevel ble lydbildet veldig tynt og uten trøkk etter jeg gjorde det.
    Har jeg gjort noe med romkorreksjonen uten å vite det da? Hoho, dette var rare greier...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Denon har sannsynligvis slått på Audyssey, og det KAN låte crap (det gjør det hos meg). Sjekk i menyen (husker ikke helt hvor) og sett "RoomEQ" til OFF.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ja, Denon har sannsynligvis slått på Audyssey, og det KAN låte crap (det gjør det hos meg). Sjekk i menyen (husker ikke helt hvor) og sett "RoomEQ" til OFF.
    Se der ja! Der ble det straks bedre igjen. Tusen mange takk skal du ha!
    haha, kan skrive under på at det låter helt på trynet her hvertfall...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Audyssey har alltid lydopplevelsen blitt bedre i de oppsettene jeg har kalibrert.
    Det er mange tips her på forumet for å utføre en best mulig kalibrering dvs. manuelt forarbeid med plassering og vinkling, plassering av målemikrofon og etterjustering i selve Receiveren.
    Dette gjelder uansett hvilket fabrikat man benytter av Receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Med Audyssey har alltid lydopplevelsen blitt bedre i de oppsettene jeg har kalibrert.
    Det er mange tips her på forumet for å utføre en best mulig kalibrering dvs. manuelt forarbeid med plassering og vinkling, plassering av målemikrofon og etterjustering i selve Receiveren.
    Dette gjelder uansett hvilket fabrikat man benytter av Receiver.
    Det kan sikkert stemme Men da ser jeg ikke helt poenget med en slik hjelper. Hvis jeg skal bruke masse tid på etterjusteringer og sånt, så liker jeg bedre å gjøre hele justeringen selv.
    Hvis slikt auto-setup og audyssey skal være der for at man ikke trenger å løfte en finger for å få en glimrende justering av anlegget, så har det kanskje ingen misjon hvis man må gjøre en masse små justeringer i for og etterkant for å å det slik man vil.
    Jeg retter ingen kritikk her, jeg bare konstaterer at det i utgangspunktet var en voldsom forskjell i negativ retning her hos meg

Takk for hjelpen uansett! God helg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Også i asymmetriske rom, f.eks. de forhatte L-formede rommene, og gjerne med åpen trapp til etasjen over/under?

Side 44 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •