Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 55 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @kimmelim: om du tar både lyd og bilde ut via HDMI på HTPC og inn på reciver så får du både lyd og bilde samtidig, dersom både HTPC og reciver støtter det.

Jeg har et annet spørsmål: hvorfor får jeg ikke lyd i høyre surroundhøytaler? :S Dersom jeg velger CHANNEL LEVEL eller va det heter for å justere volum og slikt på min 2808 så er lyden der, men på film med surround er det enten ingenting eller veldig svakt, mens på venstre surround er det som det skal.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spm. Jeg har lenge trodd at jeg skjønte oppleget rundt Surround A+B funksjonen på 4308, men nå er jeg sterk tvil. Noen som kan forklare poenget med denne funksjonen?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Jeg har et spm. Jeg har lenge trodd at jeg skjønte oppleget rundt Surround A+B funksjonen på 4308, men nå er jeg sterk tvil. Noen som kan forklare poenget med denne funksjonen?
    Hvis du har et langt rom, med to par surround-høyttalere, kan 4308 forsyne begge parene med (samme) signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 3808

Mitt første innlegg i denne tråden. (På tide!) Begynner med noen spørsmål

Jeg har en Denon 3808 som ble kjøpt i Desember 2007. Denne har jeg aldri oppgradert firmware på. Bør jeg gjøre det? (Kan man hoppe direkte til siste firmware versjon?) Dersom jeg kjøper et såkalt A-upgrade kit på Hifiklubben, oppdateres også firmware eller bør dette gjøres først?

Kommer fremover til å bruke B&W 801 Matrix som fronthøyttalere. Etter å ha testet 3808'en og bi-amping på disse høyttalerene i stereo så oppfatter jeg at det mangler litt krefter (Sammenlignet da med 2 stk effektforsterkere på 2x200 Watt i bi-amping som brukes i annet stereo-oppsett.) Vurderer derfor å sette inn en Rotel RB1092 (2x500 Watt) sammen med 3808'en. Er det noen som har erfaringer med Denon/Rotel kombinasjonen?

Rotel RB1092 har gain på 27.2, hva er gain for effektdelen til Denon 3808?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare koble receiver til nett med kabel og kjør oppdatering, den vil da laste ned siste firmware. Det må oppdatere til siste firmware før du kan laste ned evt. oppgradering til receiveren. Vil absolutt anbefale deg å oppdatere, bla. ble Audessey oppdatert til 8 punkters måling på en av de siste firwarene til 3808.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvis du har et langt rom, med to par surround-høyttalere, kan 4308 forsyne begge parene med (samme) signal.
    F.eks hvis du har "2 seterader" så vil du kunne fore hver av disse med identisk signal? Blir så forvirra av bruksanvisninga på akkurat dette punktet.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Bruksanvisningen til Denon er fyldig, men ikke lett å manøvrere i / forstå. Savner ofte en beskrivelse av hva funksjoner gjør, ikke bare hvordan du slår dem av og på :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg har trudd hele veien, til jeg dro fram bruksanvisningen igjen her om dagen og begynte å studere div skisser over oppsett. Eksempelet med sr A+B viser bruk av "bokhylle" høytaler på A og gulvhøytaler på B, og noe mer enn det og impedans restriksjon står det lite om akkurat denne funksjonen. Skal snart flytte inn i nytt hus og har for første gang muligheten til å dra ut potensialet av denne receiveren.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ledig kanal til center høyttaler?

Hei

Håper noen kan hjelpe meg her. Saken gjelder om jeg kan bruke en av de ledig kanalen jeg har på min 3808 til få mer power til min Dali vokal senter høyttaler.

I dag så har jeg et 5.1 oppsett, med at frontene mine er koblet opp mot et effekttrin /pre-out fra 3808. Det som da er koblet til 3808, er center høyttaleren og 2 stk bak høyttaler.

Så er det noe mulighet at jeg kan bruke noe av de ledige kanalen jeg har på 3808 til å bi-ampe center høyttaleren min.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Hei

Håper noen kan hjelpe meg her. Saken gjelder om jeg kan bruke en av de ledig kanalen jeg har på min 3808 til få mer power til min Dali vokal senter høyttaler.

I dag så har jeg et 5.1 oppsett, med at frontene mine er koblet opp mot et effekttrin /pre-out fra 3808. Det som da er koblet til 3808, er center høyttaleren og 2 stk bak høyttaler.

Så er det noe mulighet at jeg kan bruke noe av de ledige kanalen jeg har på 3808 til å bi-ampe center høyttaleren min.
    Slik jeg har tolket manualen, og menyen på recieveren og forsåvidt, så kan du kun bi-ampe frontene. Dvs at om du velger bi-amp i menyen, så sendes da frontsignalet til surr back utgangene i tillegg.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Slik jeg har tolket manualen, og menyen på recieveren og forsåvidt, så kan du kun bi-ampe frontene. Dvs at om du velger bi-amp i menyen, så sendes da frontsignalet til surr back utgangene i tillegg.
    Takker for svar, det var det jeg tenkte meg. Synes maualen til Denon ikke er så enkel å forstå, men takk for ditt svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har en denon 2808 og skjønner ikke hvordan jeg skal stille den inn.
    Jeg har dali lektor 8 og en ikon vokal 2 senter og xtz sub.
    Bruker van den hul høytaler kabler.. problemet mitt er at S og sshhh lyder blir veldig skarpe og høres veldig godt.
    Dette er utrolig irriterende og ødelegger mye på film. Kjører hovedsakelig lyd fra pc med optisk kabel, og phono kabel fra tv til receiver.
    Er verst med phono kabelen.
    Har ringt hifi klubben men selgeren der sa at jeg må stille inn parameterne osv, men jeg skjønner ærlig talt ikke så mye av bruker manualen.
    Håper ikke det er noe med høytalerene men tror kanskje receiveren kan være problemet.
    noen her som har samme problemet?

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ether IM - upgrade crash

Når jeg oppdaterer min 4308 kommer den til "Ether IM" og så vil den ikke mer, har resatt og startet på ny utallige ganger uten at dette ser ut til å hjelpe.

Er det noen spesielle porter i ruteren utenom port 80 for web grensesnittet som må være åpne?

UPnP er aktiv i ruteren og jeg kjører kablet nettverk.

Har kjøpt A oppgradering, men vil jo legge inn standard oppdatering først.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Når jeg oppdaterer min 4308 kommer den til "Ether IM" og så vil den ikke mer, har resatt og startet på ny utallige ganger uten at dette ser ut til å hjelpe.

Er det noen spesielle porter i ruteren utenom port 80 for web grensesnittet som må være åpne?

UPnP er aktiv i ruteren og jeg kjører kablet nettverk.

Har kjøpt A oppgradering, men vil jo legge inn standard oppdatering først.
    Hadde samme problem med 4308 selv. Fikk info om at det var internett fra Telenor som var problemet (porter som ikke var åpne hos Telenor). Tok med 4308 til hifi klubben Fredrikstad som har NextGenTel og der gikk oppdateringen til siste firmvare og A oppgradering uten problemer.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Tele2 som ISP.

Ingen som vet hvilke spesifikke porter som må være åpne for at oppdateringen skal funke?
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee
    Hei.
    Jeg har en denon 2808 og skjønner ikke hvordan jeg skal stille den inn.
    Jeg har dali lektor 8 og en ikon vokal 2 senter og xtz sub.
    Bruker van den hul høytaler kabler.. problemet mitt er at S og sshhh lyder blir veldig skarpe og høres veldig godt.
    Dette er utrolig irriterende og ødelegger mye på film. Kjører hovedsakelig lyd fra pc med optisk kabel, og phono kabel fra tv til receiver.
    Er verst med phono kabelen.
    Har ringt hifi klubben men selgeren der sa at jeg må stille inn parameterne osv, men jeg skjønner ærlig talt ikke så mye av bruker manualen.
    Håper ikke det er noe med høytalerene men tror kanskje receiveren kan være problemet.
    noen her som har samme problemet?
    Du velger meny på forsterkeren, så finner du frem til parameter, og tone control mener jeg på. Da kan du stille på diskant og bass feks et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mellomtone høyre kanal vrenger med Audyssey på!

Hei kloke hoder!

Har en Denon 3808 som jeg har kjørt Audyssy på mange ganger for å bli fornøyd.
    Når jeg endelig ble det oppdaget jeg att høyre mellomtone vrenger når jeg guffet opp "I Kissed A Girl" mp3 til ca -5. Må si att det er trøkk altså.
    Dette skjer når jeg spiller i stereo. Når jeg slår av Audyssey blir "vrengen" borte, men da blir ikke lydbilde så bra (fyldig).
    Har prøvd å bytte høyre og venstre ht (b&w 603 S3) for å eliminere bort feil.
    Høytalerne er bi-ampet, har prøvd delefrekvens 60hz og 40hz med samme resultat (har svs sub). Kanalnivå på frontene ligger på ca -1.0.
    Har kjørt Audyssey flere ganger etterpå med samme resultat.
    Har aldri hørt ulyder i ht før med min gammle 2105 som døde.
    Kan dette være normalt? Er det mp3 sin feil?
    Trenger hjelp, hater ulyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Har Tele2 som ISP.

Ingen som vet hvilke spesifikke porter som må være åpne for at oppdateringen skal funke?

Jeg kjører nettverkskabelen rett i modem.
    Prøvde i router,men fikk som deg,stopp etter 55min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Du velger meny på forsterkeren, så finner du frem til parameter, og tone control mener jeg på. Da kan du stille på diskant og bass feks et sted.
    Er diskanten 16khz?
    Hjalp litt med rom korreksjon, men er fremdeles litt skarpt på s lydene. Og det er ved lavt volum så det er ikke pga rommet.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee
    Er diskanten 16khz?
    Hjalp litt med rom korreksjon, men er fremdeles litt skarpt på s lydene. Og det er ved lavt volum så det er ikke pga rommet.
    S'ene ligger oppe på KHZ skalaen ja. De siste tre parameterene tror jeg du må stille på. Men har du prøvd å kjøre autosetup med microfonen? Denne stiller jo det meste ganske greit.

Side 43 av 55 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •