Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 55 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1094
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er som noen skriver her. Når jeg leste hvem som forfattet testen så skjønte jeg hvem som ville vinne - og jeg fikk rett . Ingen grunn til lage spektakkel av det - de fleste vet vel hva slags preferanser Atle har til lyd.

Det som blir litt feil er å trekke Denon så mye fordi den er litt svak i bassen og samtidig si at de fokuserer på kino lyd. De skriver jo at hvis man setter en sub på 4308 så forsvinner hele problemet. Hvem er det som har kino, 4308 og ikke sub? Samtidig skriver de at Denon har en utmerket, oppløst diskant - kanskje best av de 4 og dette burde vel bli supert? Funksjoner som trådløst nett er knapt vektlagt og Denon har vel forsatt den beste menyen. Selv har jeg åpnet min 3808 og en Yam 1800 jeg hadde i hus. Mens 3808 ser strøken ut innvendig, ut fra en ingeniør's synspunkt, ser Yamaha ut som et ormebol. Kanskje på tide at de begynner å sjekke innmaten også...

Selv har jeg testet Yamaha 1800 hos meg men syntes Denon 3808 fungerte mye bedre. Tror ikke man skal henge seg opp i den 4'ern. Har man sub så spiller det aldeles utmerket. A eller ikke A tror jeg ikke betyr noe her - trolig har de spilt høyerer enn de fleste av oss har muligheter til.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surround A+B

Noen som benytter denne funksjonen på 4308? Det som egentlig er spm her er at jeg i dag bruker yamaha høytalere som jeg er veldig fornøyd med, men de kommer kun med 6ohms impedans. Ifølge bruksanvisninga står det at man ikke skal bruke lavere impedans enn 8ohm når man bruker surround A+B, har forhørt meg litt rundt og det er flere som mener det bør fungere med 6ohm bare receiveren har nok "luft." Noen her som har noe erfaring med dette som bekrefte eller avkrefte? Eller som evt kan anbefale noen 8ohms høytalere som vil passe til yamaha EF-serien?

Newcomer Fordpizzabil57hk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk-Denon AVR 2808- HDMI -PS3 -B&W DM683.
    Ulyd fra diskant . Kjører fra pc til Denon-2808 , ikke ulyd . Innstillinger på PS3 kanksje ?
    Cd spiller blir kjøpt inn iløpet av året .

Musikk-PS3-Denon 2808 . Setter den i stereo . ingen lyd . Setter den på Standard . lyd kommer og display viser multi ch in . Standard vs Stereo for musikk , hva er forskjellen ? Vil ha lyd i stereo

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy denon 3808

har mista on screen displayet har noen et godt tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "osd"=on

Newcomer Fordpizzabil57hk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fordpizzabil57hk
    Musikk-Denon AVR 2808- HDMI -PS3 -B&W DM683.
    Ulyd fra diskant . Kjører fra pc til Denon-2808 , ikke ulyd . Innstillinger på PS3 kanksje ?
    ps3-lydinnstillinger-audio utdata-
    HDMI.manuell- fjernet alt utenom Lineær PCM2 kan.
    Ulyden ble borte. tilfelle eller ikke . har ikke peiling.

men for ikke spilt i Stereo på denon2808.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb ods on

hvordan?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    har mista on screen displayet har noen et godt tips?
    Miste det jeg og men det var bare å slå den helt av med den lille knappen eller dra ut ledningen. Der etter var det på plass igjen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Miste det jeg og men det var bare å slå den helt av med den lille knappen eller dra ut ledningen. Der etter var det på plass igjen.
    Henger meg på den! Virker som det henger seg litt opp innimellom.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ods

ok skal prøve det :-D

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    1000 takk for denne :-)

EDIT
    Når er den bestilt på nettet :-)
    Har enda ikke fått denne, skulle ta 2-3 virkedager fikk jeg i svar på retur mailen(på bestillingen).
    14.01.2009 sendte jeg mail etter min bestillingen, og fikk til svar dagen derpå at det 2-3 ukers vente tid nå....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva gjør jeg?

Hei!
    Har lest alle innleggen her og nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre!
    For det første er jeg helt "grønn" på dette området og jeg er vel den som er enklest å lure når jeg kommer i butikken!
    Har fått et pristilbud på følgende utstyr:

DENON AVR4308A 23998
    BW MT30 HØYTTALERSYSTEM 22488

TOTALT 46486

Da er det sub PV1 + de små høytalerne.

Tilbudet er fra Hifiklubben.
    Hva gjør jeg?
    Blir jeg lurt nå?

Håper noen kan gi en ærlig mening om dette slik at jeg ikke sitter med skjegget i postkassa etterpå!
    Takker for alle gode svar.
    Dette haster litt da jeg evnt må svare på tilbudet på tirsdag førstkommende!

Med vennlig hilsen.

Roger

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det blir påpeket i den andre tråden. Detter er jo veiledende priser og ikke akkurat noe tilbud.

btw. Tar dette videre i den andre tråden....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogerdra
    Hei!
    For det første er jeg helt "grønn" på dette området og jeg er vel den som er enklest å lure når jeg kommer i butikken!

DENON AVR4308A 23998

TOTALT 46486

Hva gjør jeg?
    Blir jeg lurt nå?

Håper noen kan gi en ærlig mening om dette slik at jeg ikke sitter med skjegget i postkassa etterpå!

Med vennlig hilsen.

Roger
    Hvis du er oppsatt på å ha akkurat disse komponentene så er det vel greit, hvis du er som meg og kun vil ha receiveren og noen høytalere ville jeg kjøpt receiveren på HFK og høytalere et anna sted. Sparte enormt penger på dette selv og fikk et sett jeg var veldig fornøyd med uten å føle meg hverken lurt eller loppa etterpå.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bladet Hjemmekino

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er som noen skriver her. Når jeg leste hvem som forfattet testen så skjønte jeg hvem som ville vinne - og jeg fikk rett . Ingen grunn til lage spektakkel av det - de fleste vet vel hva slags preferanser Atle har til lyd.

Det som blir litt feil er å trekke Denon så mye fordi den er litt svak i bassen og samtidig si at de fokuserer på kino lyd. De skriver jo at hvis man setter en sub på 4308 så forsvinner hele problemet. Hvem er det som har kino, 4308 og ikke sub? Samtidig skriver de at Denon har en utmerket, oppløst diskant - kanskje best av de 4 og dette burde vel bli supert? Funksjoner som trådløst nett er knapt vektlagt og Denon har vel forsatt den beste menyen. Selv har jeg åpnet min 3808 og en Yam 1800 jeg hadde i hus. Mens 3808 ser strøken ut innvendig, ut fra en ingeniør's synspunkt, ser Yamaha ut som et ormebol. Kanskje på tide at de begynner å sjekke innmaten også...

Selv har jeg testet Yamaha 1800 hos meg men syntes Denon 3808 fungerte mye bedre. Tror ikke man skal henge seg opp i den 4'ern. Har man sub så spiller det aldeles utmerket. A eller ikke A tror jeg ikke betyr noe her - trolig har de spilt høyerer enn de fleste av oss har muligheter til.
    Har den siste tiden mistet helt troen på disse testene i hjemmekino. Har snakket med andre som har diverse produkter som er testet av bladet og de fatter ikke hvordan bladet har kommet frem til slike konklusjoner. Er disse testene bare utført av en mann (står at han heter Atle)? Slik jeg har forstått så er dette samme mann som har tatt bilder for flere på min hjemmekino. Alle bildene er jo klin like. Samme vinkel og samme lyssetting (kjedelig). Og alt skrytet av Yamaha forsterkere i hjemmekino så kan en jo lure på om han er sponset av samme merke. Har hørt flere av disse Yamaha forsterkerne og de var helt klart ikke etter min smak. Ser ut som hjemmekino er kun en manns mening noe som blir helt feil.
    Mitt hjemmekino abonnement er avsluttet......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

DENON AVR4308A 23998

TOTALT 46486

Hva gjør jeg?
    Blir jeg lurt nå?

Med vennlig hilsen.

Roger
    Prisene har gått opp svært mye de siste månedene (30-50%) pga. valutakurser. Om du kan vente til kursene normaliserer seg igjen, kan du spare mye penger.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

osd

funka :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Har enda ikke fått denne, skulle ta 2-3 virkedager fikk jeg i svar på retur mailen(på bestillingen).
    14.01.2009 sendte jeg mail etter min bestillingen, og fikk til svar dagen derpå at det 2-3 ukers vente tid nå....
    Upgrade kit finnes i webb-butikk siden i fredags. Jeg sendte en e-post til "min" HK-butikk som har lovet meg en oppgradering. De svarte at de skal få inn 4 i løpet av uken. De sender en hjem til meg når den kommer. Håper dette er en trøst for deg. Din oppgradering burde også være på vei. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

DENON AVR4308A 23998

TOTALT 46486

Hva gjør jeg?
    Blir jeg lurt nå?

Med vennlig hilsen.

Roger
    Jeg trur også at du kan få en mye bedre pris hvis du har mulighet til å vente en tid. Avr-4308 kostet 17.998:- før jul. (En oppgradering til 4308 A koster cirka 400:- ) Men nå finnes vel ingen "reine" 4308 kvar i butikk lenger. Før jul kostet Avr-4308A 19.998:- (Litt konstig at HK tok 2000 for noe du kunne gjøre selv for 400:-, eller hvis du sa til i forvei få de til å fikse, men det hører kanskje ikke hit?) Jeg mener at prisen på HK sine produkter burde synke når "finanskrisen" roer seg ned litt. Det var lenge siden elektronikk kjøpt for to år siden blitt dyrere. Men mine Ikon 7 er i vært fall 1500 kroner dyrere idag en da jeg kjøpte de i 2006. Jeg forstår det er kjedelig å få rådet å vente, men det er i hvert fall min mening at du kommer å spare penger på å gjøre det. (Jeg kjenner ikke til de høytalerne du tenkt å kjøpe tilstrekkelig til å si om det er ett godt tilbud eller ikke.)

P.S: Håper du skjønner min norsk bedre enn hvis jeg hadde skrevet på svensk. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI Lyd

Et newbie spørsmål.
    Viss jeg har et HTPC med HDMI Lyd og HDMI bilde. Hvordan vil dette bli koblet mot reciever. Vil jeg få lyd og bilde på samme kanal?

Side 42 av 55 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •