Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 55 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svarene Da-ty og Doc.G! Da blir det oppgradering så fort jeg fått et kit.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte kit til 4308 20.oktober,har ikke hørt noe fra HIFIasylet. Har skrevet 2 mail uten noe respons.Ringer man sier de at ting tar tid.
    Jeg forventer et svar enten at de beklager eller sier de ikke kan levere.
    Utrolig hvor dårlig klubben har blitt de siste årene.
    Det blir ikke mere kjøp derfra etter 25 år som trofast kunde.

I forgårs knakk høyre feste på frontplata.En elendig konstruksjon,man må jo bruke makt for å få den opp.Det er bare snakk om tid før den gir etter.

Klubben skal ha forsterkeren inn. Selv om det bare er å vippe luka ut med et skrujern i det feste som er iorden for å få luka fri.. Det er bare sånn klikk på plass opplegg.
    De stoler ikke mye på kundene. Hva skal de se etter? Sikkert om jeg har brukt noe verktøy eller noe.

Krangler de på at det er jeg som er skyld i det,ja da vet ikke jeg.
    Har hatt mange denonforsterkere men makan til dårlig oppheng har ikke jeg sett. Den går ikke smooth idet hele tatt.Tar borti overalt.Merkelig at denon har laget noe så dårlig som de har vært gode på tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Bestilte kit til 4308 20.oktober,har ikke hørt noe fra HIFIasylet. Har skrevet 2 mail uten noe respons.Ringer man sier de at ting tar tid.
    Jeg forventer et svar enten at de beklager eller sier de ikke kan levere.
    Utrolig hvor dårlig klubben har blitt de siste årene.
    Det blir ikke mere kjøp derfra etter 25 år som trofast kunde.

I forgårs knakk høyre feste på frontplata.En elendig konstruksjon,man må jo bruke makt for å få den opp.Det er bare snakk om tid før den gir etter.

Klubben skal ha forsterkeren inn. Selv om det bare er å vippe luka ut med et skrujern i det feste som er iorden for å få luka fri.. Det er bare sånn klikk på plass opplegg.
    De stoler ikke mye på kundene. Hva skal de se etter? Sikkert om jeg har brukt noe verktøy eller noe.

Krangler de på at det er jeg som er skyld i det,ja da vet ikke jeg.
    Har hatt mange denonforsterkere men makan til dårlig oppheng har ikke jeg sett. Den går ikke smooth idet hele tatt.Tar borti overalt.Merkelig at denon har laget noe så dårlig som de har vært gode på tidligere.
    Scarface,

Jeg sendte følgende e-post til HIFI-klubben 20 desember:

Hei,

Jeg har køpt en avr-4308 hos dere i hifiklubben. Jeg ønsker å oppgradere denne til 4308A med et "upgrade kit" som dere selger. Men nå ser jeg at slike ikke finnes i lager i webbutikken. Vil dere få inn flere upgrade kit?

Med vennlig hilsen

Erik

Fikk dette svaret 23. desember:

Hei Erik,

Det er litt usikkert når/om vi får inn A-upgraden, så hvis det haster og du ikke vil vente så er det enkleste å dra til en av våre butikker og kjøpe den der.

Med vennlig hilsen

Sigurd
    Hi-Fi klubben Kundeservice

Dette synes jeg er dårlig. I butikkene sier de jo at de må bestille kit fra Danmark. Men kitene finnes jo ikke der heller. Hva ska jeg gjøre? Denon sier at en skal kontakte lokal distributør av Denon for å få oppgradert sin receiver. Jeg mener at HIFI-klubben i dette fallet ikke levererer denne tjenesten til sine kunder. Kiten finnes jo ikke i butikk heller. I steden har "HK" sluttet å selge 4308 og 3808. I dag finnes bare "A-versjonene" i butikk - til 2000 NOK høyre pris! Har Hifiklubben brukt opp alle kitene selv og økt prisen med to tusen? Undrer hva Denon synes om sin leverandør i Sverige, Norge og Danmark? Ble det for mye jobb med oppgraderingen for personellet? På hjemmesiden står det jo at de tilbyr hjelp med oppgraderingen.

Jeg har også notert at mange frontluker på Denons utstillingsreceivere er ødelagte i høyre kant (Har observert det i flere butikker). Trur ikke kundene bruker verktøy for å åpne lukene i butikk. En ikke helt lykket design er mitt tips!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det gikk veldig greit å kjøpe oppdateringen..
    måtte finne fram serienummeret på recieveren (står på esken og sikkert på baksiden av recieveren)
    så bestilte de oppdatering til min forsterker fra denonet par uker seinere fikk jeg den i posten

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    måtte finne fram serienummeret på recieveren (står på esken og sikkert på baksiden av recieveren)
    så bestilte de oppdatering til min forsterker fra denonet par uker seinere fikk jeg den i posten

Hva syntes du om oppgraderingen. Ble det bedre?
    Har lest at det er endel som er missfornøyd.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hva syntes du om oppgraderingen. Ble det bedre?
    Har lest at det er endel som er missfornøyd.
    Det lurer jeg på og - har sittet på gjerdet en stund nå. Ikke så veldig mange misfornøyde kanskje (dog minst en som byttet tilbake) men de fleste rapporterer at de må sku opp mer på forsterkeren (fra kanskje -20 til -15) for å få samme lydnivå. Har man hevet taket på volumet ? Dette gjør at jeg forsatt sitter på gjerdet...., samt at det ser ut til at det ikke er så lett å angre når man først har oppgradert ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    Trengte du serienummeret allerede ved bestilling hos Hifiklubben, eller bare under selve oppgraderingen? Det er nevnlig forskjellige nummer på min eske og receiveren, og hvis hifiklubben noterte noe nummer er det det som står på esken.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gonkis
    Trengte du serienummeret allerede ved bestilling hos Hifiklubben, eller bare under selve oppgraderingen? Det er nevnlig forskjellige nummer på min eske og receiveren, og hvis hifiklubben noterte noe nummer er det det som står på esken.
    Kjøpt demo som ble lagt i en tilfeldig eske ? Klart nummeret på esken skal stemme med receiveren ellers er det noe feil.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trengte ikke å oppgi noe serienr til hifiklubben, serienr må legges inn når registrerer deg for oppdateringen på nett. Det du får fra hifiklubben er en konvolutt med en kode og en nettadresse for registrering.

Og ja oppgraderingen er helt klart verdt det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trengte serienummer både ved bestilling og ved oppgradering..
    ved oppgraderingen trengte jeg S/N, MAC adressen til recieveren (vises under network options), og oppgraderingskoden du får i posten

ble meget fornøyd med resultatet.. med dynamic EQ på ble filmlyden mye mere dynamisk og med mere punsj... og når man skrur den av så er alt som det var uten oppgraderingen.. så det er ikke noe problem.

De som opplever at channel level blir skrudd ned 7-8dB ved audessy kalibreringen så er det bare å skru de opp manuelt så lenge nivået mellom de forskjellige kanalene blir det samme..

Dynamic volum har jeg ikke prøvd ennå siden jeg ikke har noen grunn til å dempe meg på kveldene..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjøpt demo som ble lagt i en tilfeldig eske ? Klart nummeret på esken skal stemme med receiveren ellers er det noe feil.
    Vet ikke om det er et demoeks, men den jeg kjøpte var i sølv og lå i en åpnet eske markert som sort. De sa at det var en kunde som hadde levert den tilbake grunnet "feil" farge. Det var en del ting som ikke var med i esken - noen antenner og nettkabel - men etter en telefon har jeg fått disse hjem i posten i etterkant (merk etter en purring, men flott service enda). Siden boksen var åpnet lovet hifiklubben meg en oppgradering på kjøpet. Får de det ikke til får de vel bare bytte ut den jeg har mot en oppgradert receiver. Det er jo til syvende og sist det de har lovet (solgt til) meg: Avr-4308 + upgrade kit = avr-4308A. Men hvis hifiklubben må angi serienummer ved bestilling av kit regner jeg med at oppgraderingen ikke vil fungere når/om den kommer fordi "HK" ikke har notert riktig serienummer på receiveren. Men hvorfor skal Denon koble et spesielt serienummer til en registreringskode før selve oppdateringen skjer på oppdateringshjemmesiden? Det burde vel gå å unnvike at folk oppdaterer flere receivere med en og samme kode enda?

Noen som vet noen Hifiklubben-butikk som fortsatt har oppgraderinger på lager? De to butikker jeg har nær har det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!

Håper alle som ønsket seg avr-3808 og avr-4308 fikk det til jul. Nå har prisen steget til 16.098,- og 22.998,-.

Men flott for oss eiere av disse receiverne. :-D

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er et demoeks, men den jeg kjøpte var i sølv og lå i en åpnet eske markert som sort. De sa at det var en kunde som hadde levert den tilbake grunnet "feil" farge. Det var en del ting som ikke var med i esken - noen antenner og nettkabel - men etter en telefon har jeg fått disse hjem i posten i etterkant (merk etter en purring, men flott service enda). Siden boksen var åpnet lovet hifiklubben meg en oppgradering på kjøpet. Får de det ikke til får de vel bare bytte ut den jeg har mot en oppgradert receiver. Det er jo til syvende og sist det de har lovet (solgt til) meg: Avr-4308 + upgrade kit = avr-4308A. Men hvis hifiklubben må angi serienummer ved bestilling av kit regner jeg med at oppgraderingen ikke vil fungere når/om den kommer fordi "HK" ikke har notert riktig serienummer på receiveren. Men hvorfor skal Denon koble et spesielt serienummer til en registreringskode før selve oppdateringen skjer på oppdateringshjemmesiden? Det burde vel gå å unnvike at folk oppdaterer flere receivere med en og samme kode enda?

Noen som vet noen Hifiklubben-butikk som fortsatt har oppgraderinger på lager? De to butikker jeg har nær har det ikke.
    Var på Klubben i Bergen i dag, men de måtte også bestille fra Danmark. De sa også at jeg måtte regne med litt venting.

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!

Håper alle som ønsket seg avr-3808 og avr-4308 fikk det til jul. Nå har prisen steget til 16.098,- og 22.998,-.

Men flott for oss eiere av disse receiverne. :-D
    Det er vel prisen på A-modellen du sikter til og ikke prisen på standard-utgaven som Klubben vissnok har sluttet å selge? Litt som å sammenligne et rødt og grønt eple... ;-)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    Det er vel prisen på A-modellen du sikter til og ikke prisen på standard-utgaven som Klubben vissnok har sluttet å selge? Litt som å sammenligne et rødt og grønt eple... ;-)
    Det er prisen på a-modellene som har steget 2000,-
    Når de kom med a-modell la de på en tusenlapp.
    dvs. 3000,- mer nå enn før oppgraderingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at hvis du kjøpte en ikke oppgradert receiver før jul for 17.998,- ( avr-4308 ) + oppgradering for 348,- er det en forskjell på nesten 5.000,- sammenlignet mot hva du må betale i dag for A-versjonen! Oppgraderingen er også justert prismessig og koster i dag 400,-. Men som sagt tidligere venter jeg fortsatt på koden til oppgraderingen og det virker jo kunne ta litt tid. Får vel bare bruke tiden på beste måte og teste de ulike instillingsmulighetene. 8)

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Nettradioen fungerer ikke. Trykker på net, og det eneste som kommer fram i displayet er favorites, internet radio. Ingen knapper fungerer. Noen som vet hvordan jeg får den up and running igjen?
    Har forresten 3808
    Har ikke vært inne på Net/USB siden jeg oppgraderte min 4308, men i dag prøvde jeg og spille av musikk fra nettverket mitt. Da skjer det samme hos meg.
    Hadde tidligere styrt dette fra nettleser og dette var blitt kjempe flott med de siste oppdateringer. Kommer inn på dette nå etter oppgradering, er alt det fornuftigste borte. Får ikke styrt noen ting fra nettleser.

Går inn i menyen til forsterkeren for å se om det er ting der som jeg må endre på, kan ikke skjønne at det er det. Men tar å velger et valg som kalles all musikk. Og da kommer min pc opp i displayet, får så hentet å spilt musikk fra denne. Men dette er tregt og det kommer ikke opp på tvèn før jeg spiller en sang.

Alt i alt har denne oppgraderingen ødelagt alt som har med brukervennlighet i Net/Usb hos meg.:evil:

Har noen andre lignende erfaringer, eller løsninger på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Har ikke vært inne på Net/USB siden jeg oppgraderte min 4308, men i dag prøvde jeg og spille av musikk fra nettverket mitt. Da skjer det samme hos meg.
    Hadde tidligere styrt dette fra nettleser og dette var blitt kjempe flott med de siste oppdateringer. Kommer inn på dette nå etter oppgradering, er alt det fornuftigste borte. Får ikke styrt noen ting fra nettleser.

Går inn i menyen til forsterkeren for å se om det er ting der som jeg må endre på, kan ikke skjønne at det er det. Men tar å velger et valg som kalles all musikk. Og da kommer min pc opp i displayet, får så hentet å spilt musikk fra denne. Men dette er tregt og det kommer ikke opp på tvèn før jeg spiller en sang.

Alt i alt har denne oppgraderingen ødelagt alt som har med brukervennlighet i Net/Usb hos meg.:evil:

Har noen andre lignende erfaringer, eller løsninger på dette?
    Har hatt problemer med dette også, men av og på knappen har fungert for å løse problemet.
    Web fungerer da også: http://ip/NETAUDIO/f_netaudio.asp

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av scenered
    Har hatt problemer med dette også, men av og på knappen har fungert for å løse problemet.
    Web fungerer da også: http://ip/NETAUDIO/f_netaudio.asp
    Hadde ikke prøvd å slå helt av bare til stand by, nå funker styring fra PC som en drøm igjen.ops:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke oppgradet min 3808. Bør det gjøres? Mye å hente på filmlyden?

Side 40 av 55 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •