Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 55 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1094
    Newcomer Arafat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dab radio på 4308

Har oppgradert til a, tror ikke at det er problemet, men dab radioen blir stadig vanskeligere å starte, må ta strømmen på forsterkeren og tvinge den med å velge forhåndsvalgte kanaler. Om jeg bare trykker på Dab på fjernkontrollen, kommer det opp på skjermen "no information availible.:roll: "
    Er det noen andre som opplever lignende ting?
    Alt annet på forsterkeren fungerer prikkfritt. Hadde ikke disse problemene da den var ny, har oppgradert software 3 ganger ikl den til verson a. Har intrykk av at den blir værre og værre.
    Mvh Arafat

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ennå ikke fått a oppgraderingen min, men DAB radioen på min 4308 har også vært slik, byttet bare kanal så kom den.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har ikke noe problemer med det der på min etter oppgradering, men vet den oppførte seg noe lignende den gangen jeg slettet alle forhåndsinnstillinger. Mitt forslag er å ta å søke opp stasjonene på nytt og legge de inn på nytt i hurtigvalg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arafat
    Har oppgradert til a, tror ikke at det er problemet, men dab radioen blir stadig vanskeligere å starte, må ta strømmen på forsterkeren og tvinge den med å velge forhåndsvalgte kanaler. Om jeg bare trykker på Dab på fjernkontrollen, kommer det opp på skjermen "no information availible.:roll: "
    Er det noen andre som opplever lignende ting?
    Alt annet på forsterkeren fungerer prikkfritt. Hadde ikke disse problemene da den var ny, har oppgradert software 3 ganger ikl den til verson a. Har intrykk av at den blir værre og værre.
    Mvh Arafat
    Min var også slik etter oppgradering, men da jeg kjørte en restart for å sjekke firmware versjon, så ble den tilfeldigvis i orden.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dab radio på 4308

Hei, takker for svar! Men det ser ikke ut til å hjelpe, Det virker også som hele dab-biten fryser, og kan ikke skifte kanal, osv. Det som virker er "kaldstart" dvs ta strømmen og sette på igjen, noen ganger virker heller ikke det, men om jeg da går inn på forsterkermenyen, og veldger autoinstilling av dab stasjoner finner den dem, og nå oså de forhåndsinstallerte.(som jeg nå har lagt inn på nytt, uten at det hjalp.)
    mvh Arafat:neutral:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra Dab problemer - hvordan ble lyden ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arafat
    Hei, takker for svar! Men det ser ikke ut til å hjelpe, Det virker også som hele dab-biten fryser, og kan ikke skifte kanal, osv. Det som virker er "kaldstart" dvs ta strømmen og sette på igjen, noen ganger virker heller ikke det, men om jeg da går inn på forsterkermenyen, og veldger autoinstilling av dab stasjoner finner den dem, og nå oså de forhåndsinstallerte.(som jeg nå har lagt inn på nytt, uten at det hjalp.)
    mvh Arafat:neutral:
    Du kan også prøve DAB initialisering. Dvs skru enheten helt av og holde inne <DIMMER> OG <RETURN> når du starter med <POWER> knappen (se s55 i bruksanvisningen).

Gjorde selv dette først, uten at det hjalp før jeg også gjorde rutinen for å sjekke firmware versjon. Mulig det har en sammenheng.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Bortsett fra Dab problemer - hvordan ble lyden ?
    Joda er fornøyd med lyden, men irritasjonen med dab-biten overskygger nok det, ser ut som jeg må levere den inn til klubben.
    Jeg får igang dab med litt herjing, men det skal jo ikke være sånn, signalkvaliteten er forøvrig på 97. Har prøvd Dab int, je hjalp ikke det heller.

Arafat

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått oppgradert 3808 til A, er fornøyd så langt men det er ett par ting som er litt merkelig. Etter å ha oppgradert og kjørt audessey på nytt satte audessey ned alle kanaler inkludert sub til ca -10, forrige gang jeg kjørte audessey varierte dette ned fra -1 til -4. Må følgelig skru opp litt ekstra (fra ca -20 til -10) for å få samme trykk som før. Det høres ut som om sub har blitt bedre integrert enn før og høres bedre ut. Bruk av Dynamic EQ gjør at bassen blir mye mere fremtredende uansett hvilket volumum som brukes..? Mye bedre lyd ved lavere volum, noe som passer meg bra da vi har soverommet vegg i vegg med hjemmekinorommet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvordan lydsignaturen på en Denon 3808 blir matcher MA GS20?

er A oppgraderingen kun merkbar ved bruk av romkorreksjon?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Har nå endelig fått oppgradert 3808 til A, er fornøyd så langt men det er ett par ting som er litt merkelig. Etter å ha oppgradert og kjørt audessey på nytt satte audessey ned alle kanaler inkludert sub til ca -10, forrige gang jeg kjørte audessey varierte dette ned fra -1 til -4. Må følgelig skru opp litt ekstra (fra ca -20 til -10) for å få samme trykk som før. Det høres ut som om sub har blitt bedre integrert enn før og høres bedre ut. Bruk av Dynamic EQ gjør at bassen blir mye mere fremtredende uansett hvilket volumum som brukes..? Mye bedre lyd ved lavere volum, noe som passer meg bra da vi har soverommet vegg i vegg med hjemmekinorommet.

Det skjedde det samme hos meg, omtrent det samme nivå ned. Men jeg synes at min center ikke er med på samme måte som før, mere utydelig dialog.
    Har du noe av det samme?

Mulig det er tide for oppdatering av center.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Det skjedde det samme hos meg, omtrent det samme nivå ned. Men jeg synes at min center ikke er med på samme måte som før, mere utydelig dialog.
    Har du noe av det samme?

Mulig det er tide for oppdatering av center.
    Synes ikke senter har blitt værre. Jeg merker godt at jeg må skru lyden en god del høyere for å få samme virkning fra center som før men det gjelder lyden som helhet og da synes jeg resultatet er bedre enn før med bla.a bedre integrert og kontrollert bass. På enkelt materiale som f.eks mkv/x264 med svakere lydspor fra htpc bruker jeg Dynamic EQ (ikke volum) som gjør tale mere fremtreden samtidig som lyden trykker mere.

Btw. Det hadde vært glimrende hvis Flageborg eller noen kunne ha kjørt en del tester med de nye funksjonene slik at vi kunne ha sett noen målinger på hvordan lydbildet blir påvirket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettradioen fungerer ikke. Trykker på net, og det eneste som kommer fram i displayet er favorites, internet radio. Ingen knapper fungerer. Noen som vet hvordan jeg får den up and running igjen?
    Har forresten 3808

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Justeringer etter audessy er kjørt

Hei

Har en AVR 3808, men det jeg lurer på etter at man har kjørt audessy på denne så ser jeg at høyttaler avstand ikke helt stemmer. For i oppsette etter at jeg har kjørt audessy så er avstand 70cm korter en den korrekte avstand når jeg selv måler fra høyttallern til sweetspot.

Så jeg lurer på om man da juster inn riktig avstand manuelt i receiveren eller lar man den bare stå som den er kalibrert ved audessy

Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Nettradioen fungerer ikke. Trykker på net, og det eneste som kommer fram i displayet er favorites, internet radio. Ingen knapper fungerer. Noen som vet hvordan jeg får den up and running igjen?
    Har forresten 3808
    Har du usb-drive eller server koblet til? Jeg har en Qnap server koblet til min 3808. Når Qnap står i hvilemodus og jeg setter forsterkeren i Net/usb modus låser menyen seg fullstendig. Jeg klarer ikke navigere opp eller ned, bare høyre venstre?? Går jeg inn på pcen og "fyrer" opp serveren så fungerer alt fint. Det jeg har begynt å gjøre er å alltid avslutte nettverksfunksjonen med å sette på en låt som ligger på Qnap. Neste gang jeg går inn på nett/usb så klarer forsterkeren å vekke serveren siden den allerede er inne på en musikkfil. Da låser heller ikke menye seg. Andre som har erfaring med meny som låser seg/går tregt og vil dele sine erfaringer?

Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 2809 kutter bilde

Jeg har fått en Denon 2809 Receiver som er koblet mot en Benq 8720 ved hjelp av HDMI. Til Receiveren har jeg koplet en videospiller via videoinngangen hvor jeg blant annet tar inn TV stasjoner.

Problemet mitt er at kanonen går i blått og viser Searching HDMI hver gang jeg skifter kanal på videospilleren. Dette tar noen sekunder hver gang man zapper og er svært irriterende . Jeg lånte en 3808 som hadde samme problemet.

Jeg hadde tidligere en 4306 med samme videospiller og da var dette ikke noen problem. Lyden kommer umiddelbart så det gjelder kun bilde. Jeg har hatt Benqen inne til service (de bytter hovedkort og ny firmware) så det kan også være problemet. Har noen noe tips om hvordan man kan løse dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kusot
    Har du usb-drive eller server koblet til? Jeg har en Qnap server koblet til min 3808. Når Qnap står i hvilemodus og jeg setter forsterkeren i Net/usb modus låser menyen seg fullstendig. Jeg klarer ikke navigere opp eller ned, bare høyre venstre?? Går jeg inn på pcen og "fyrer" opp serveren så fungerer alt fint. Det jeg har begynt å gjøre er å alltid avslutte nettverksfunksjonen med å sette på en låt som ligger på Qnap. Neste gang jeg går inn på nett/usb så klarer forsterkeren å vekke serveren siden den allerede er inne på en musikkfil. Da låser heller ikke menye seg. Andre som har erfaring med meny som låser seg/går tregt og vil dele sine erfaringer?
    Jeg kjenner ikke til Qnap og finner ikke noe som heter det. Jeg vet heller ikke hvordan jeg starter server fra PC'en. Kommer meg riktig nok inn på receiveren via PC'en.
    Nå derimot kommer jeg meg inn på nettradio. Men nå får jeg server Error når jeg velger en kanal..hvordan får jeg den up and running igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt mulighet for oppgradering til 4308A?

Hei,

Er det noen som vet om hifiklubben planlegger å slutte med oppgraderingen av avr-4308 til avr-4308A? Jeg ser på hifiklubben sin hjemmeside at de ikke lenger selger avr-4308 og avr-3808. "Upgrade kit" finnes ikke i lager i webbutikken. Men det er forsatt mulig å bestille kit i webshopen - sjekket i dag senest. Jeg kjøpte meg en avr-4308 nettopp og tenkte oppgradere den til "A-versjonen". Ønsket i utgangspunktet ikke å betale 2000 NOK for noe jeg kunne fått for 350 NOK.

Det finns "upgrade kit" i Tyskland for cirka 100 EUR. Fortsatt rimligere enn å levere tilbake receivern og kjøpe en oppgradert versjon hos hifiklubben. Er det noen som vet om det ikke er mulig å bruke et kit kjøpt i Tyskland for oppgradering av en receiver kjøpt her i Norge?

P.S. Hvis det er noe dere ikke forstår grunnet min manglende evne til å skrive norsk må jeg bare beklage - men jeg er svensk bosatt i Norge!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gonkis
    Hei,

Er det noen som vet om hifiklubben planlegger å slutte med oppgraderingen av avr-4308 til avr-4308A? Jeg ser på hifiklubben sin hjemmeside at de ikke lenger selger avr-4308 og avr-3808. "Upgrade kit" finnes ikke i lager i webbutikken. Men det er forsatt mulig å bestille kit i webshopen - sjekket i dag senest. Jeg kjøpte meg en avr-4308 nettopp og tenkte oppgradere den til "A-versjonen". Ønsket i utgangspunktet ikke å betale 2000 NOK for noe jeg kunne fått for 350 NOK.

Det finns "upgrade kit" i Tyskland for cirka 100 EUR. Fortsatt rimligere enn å levere tilbake receivern og kjøpe en oppgradert versjon hos hifiklubben. Er det noen som vet om det ikke er mulig å bruke et kit kjøpt i Tyskland for oppgradering av en receiver kjøpt her i Norge?

P.S. Hvis det er noe dere ikke forstår grunnet min manglende evne til å skrive norsk må jeg bare beklage - men jeg er svensk bosatt i Norge!
    Det er ikke i planene å slutte med oppgradering til A på 3808 og 4308

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gonkis
    Hei,

Annet tilbehør: DENON DENON A-upgrade kit

Den har aldri så vidt jeg vet stått som "på lager" i nettbutikken.

Side 39 av 55 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •