Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 55 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1094
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    nope...

fremdeles mye lavere og akkurat som om stemmer ikke kommer helt ut av høytalerne....og bassen er mye kjipere..

han på hifiklubben sa at jeg bare skulle autokalibrere på nytt så skulle det være oppe å gå... så enten er det noe han har glemt å fortelle meg at jeg skal gjøre... eller så er det skjedd noe når de oppgraderte forsterkeren...

det rare er jo at jeg fikk en e-mail på at oppgraderingen var vellykket....
    Det går vel an å nedgrader til forrige versjon ? Hadde tenkt å gjøre en oppgradering til A men ble litt mer skeptisk nå.

Forstår din frustrasjon etter å ha koblet fra alt, reist til HIFIKlubben for oppgradering, koblet opp i gjen og alt er bærsj . Og nå blir det samme runden igjen...:twisted:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

det rare er jo at jeg fikk en e-mail på at oppgraderingen var vellykket....
    Det var bare om at "Registration successful" du fikk vel. Den fikk jeg og da jeg registrerte oppgraderingen over nettet.
    Der er det blant annet en link til Dette: http://www.denon.de/site/datadir/dow...8_4308_Eng.pdf

Og dette
    If you have any problems or difficulties during the upgrade process, please contact the DENON distributor responsible:

AUDIONORD DISTRIBUTION

Norway

online@hifiklubben.no
    (+47) 815 000 90
    Mon-Fri kl 09:00-18:00

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var den e-mailen jeg fikk....

uansett så kan jeg ikke tro at en OPPgradering skal låte slikt.....så noe må være feil.

og den jobben skal hifi klubben få fikse....(alltid hatt god service)

mest sansynlig ber jeg om en "original" 3808a som jeg kan ta med hjem på prøving....er det samme skiten så er det "ned"gradering for alle penga....!

min bedre halvdel hørte forskjell med en gang (og det sier litt...)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3808 ulik kilde for lyd og bilde

Hei, noen her som vet hvordan man skal få bilde tv bilde på og samtidig lytte til CD platene eller internett radio? Tenker på avr 3808.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde fra PC via 4308 til TV

Hei,

Tenkte jeg skulle prøve en ny vri og koble opp pc'en (m/ Radeon 1950 Pro skjermkort) via forsterkeren (4308 ) og så til TV'en (Sony W2000). Bruker DVI -> HDMI fra PC til forsterker og HDMI fra forsterker til TV. For ordens skyld bør de vel også nevnes at jeg har to skjermer koblet til pc'en og bruker "extended desktop" med Sony'en som skjerm #2 i CCC.

Med dette oppsettet slet jeg med sorte striper rundt bildet på Sony'en. Ser ut som om jeg fikk fikset dette ved å justere "Scaling Options" i CCC.

Men lurer på hvorfor dette er nødvendig? PC'en er satt til å gi ut 1080p50 som matcher TV'ens oppløsning og som fungerte helt fint når pc'en var koblet direkte i TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet A oppgraderingen litt nå, og den fungerer helt etter forventningene.
    Fyldig og god lyd på alle lyttenivåer.
    Litt uvant å ha godt med trykk selv på lave lyttenivåer.

Dette ble på en måte prikken over i'en for min del.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JLj
    Har testet A oppgraderingen litt nå, og den fungerer helt etter forventningene.
    Fyldig og god lyd på alle lyttenivåer.
    Litt uvant å ha godt med trykk selv på lave lyttenivåer.

Dette ble på en måte prikken over i'en for min del.
    Nice. Må få surret meg til å oppgradere jeg også.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var den e-mailen jeg fikk....

uansett så kan jeg ikke tro at en OPPgradering skal låte slikt.....så noe må være feil.

og den jobben skal hifi klubben få fikse....(alltid hatt god service)

mest sansynlig ber jeg om en "original" 3808a som jeg kan ta med hjem på prøving....er det samme skiten så er det "ned"gradering for alle penga....!

min bedre halvdel hørte forskjell med en gang (og det sier litt...)
    Hvordan gikk det med denne saken ? Har du nedgradert eller var det en feil ? ..............hilsen en som sitter å gjerdet å lurer :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som sagt testet de ulike funksjonene litt.

Dynamic volume har fire innstillinger:"off" og "on" med følgende valg: day, evening og midnight.
    Hvis dynamic volume står på midnight blir lyden omtrent som Magstaff forklarer.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLj
    Har som sagt testet de ulike funksjonene litt.

Dynamic volume har fire innstillinger:"off" og "on" med følgende valg: day, evening og midnight.
    Hvis dynamic volume står på midnight blir lyden omtrent som Magstaff forklarer.
    OK, da kan det være at han rett og slett har valgt feil valg, for å si det slik. Kanskje derfor vi ikke har hørt noe fra ham.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    OK, da kan det være at han rett og slett har valgt feil valg, for å si det slik. Kanskje derfor vi ikke har hørt noe fra ham.....
    hadde det bare vært slik så:-D

nei jeg testet både day,night, evening(eller noe i den duren) slo av alt osv osv....jeg satt å trykte på sikkert i 4timer den kvelden....

jeg er nå uansett lykkelig eier av den gode "gamle" 3808 da de hadde 1stk igjen på lager...

enig i at lyden ble bedre på lavt volum...men jeg ser da for p...ikke film på lavt volum når jeg først har lagt x antall.. på bordet! :twisted:

jeg prøvde også andre "opp"graderte forsterkere med samme resultat....men vi er forskjellige tydeligvis

JEG ble iallefall skikkelig grinete av det hele....nå venter jeg vel egentlig på en forbedring av den nye softwaren for det må være noe feil etter min mening.

anbefaler å teste en oppgradert forsterker før en tar skrittet iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte å nevne at jeg ser film på volum mellom -20 og -15 ca...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ magstaff: har du prøvd å resette receiveren, og deretter kjøre autoopsettet på ny?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde det bare vært slik så:-D

jeg er nå uansett lykkelig eier av den gode "gamle" 3808 da de hadde 1stk igjen på lager...

anbefaler å teste en oppgradert forsterker før en tar skrittet iallefall.
    Hmm. Vil det si at man ikke kan nedgrader til forrige versjon når man har kjørt A- oppdateringen ? Ser at jeg har omtrent samme nivå på lyd når jeg kjører film og det taler jo ikke for en oppgradering hvis resultatet blir som ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    @ magstaff: har du prøvd å resette receiveren, og deretter kjøre autoopsettet på ny?
    jepp det gjorde jeg også....var en av mange råd jeg fikk av hifi klubben

lyden ble bra på lavere volum...men flater ut jo høyere enn skrur opp.forskjellen mellom stemmer og eksplosjoner ble dårligere og flatere...

grunnen til at jeg ikke orket å prøve mer var jo nettop at jeg hørte på forsterkere i butikken med oppgraderingen og tilogmed de ansatte kunne ikke nekte for mine påstander....de skal jo selge produktet...men de virket ikke akkurat uenige...

kansje de gjorde noe feil under oppgradering?jeg har jo tross alt bare vært i 1 butikk med dette problemet.... håper det egentlig:-?

morro om flere ga sine inntrykk rundt dette etter en oppgradering

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hmm. Vil det si at man ikke kan nedgrader til forrige versjon når man har kjørt A- oppdateringen ? Ser at jeg har omtrent samme nivå på lyd når jeg kjører film og det taler jo ikke for en oppgradering hvis resultatet blir som ditt.
    de i butikken hadde ikke prøvd å nedgradere en receiver før...så det var lettere å bare gi meg en ny...

men de snakket om å laste inn en helt ny firmware fra denon uten denne siste oppgraderingen...

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har oppgradert min 4308 til A.
    Det jeg reagerte på med en gang etter autosetup var att den hadde justert fronter og senter helt ned på -6. Mener bestemt dette var på + siden før jeg oppgraderte.

Synes også at dialogen fra senter er blitt litt dårligere, men dette kan ha med min gamle B&W matrix htm å gjøre.

Når det gjelder volum ved film er jeg sjeldent over -25 pga. naboer. Føler at jeg har fått en helt annen bass respons, selv om mitt rom er av det vanskelige slaget når det gjelder akustikk.

Er litt delt i mine meninger om denne oppgraderingen, men vil prøve å gjøre noen akustiske tiltak før jeg bestemmer meg helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Har oppgradert min 4308 til A.
    Det jeg reagerte på med en gang etter autosetup var att den hadde justert fronter og senter helt ned på -6. Mener bestemt dette var på + siden før jeg oppgraderte.

Synes også at dialogen fra senter er blitt litt dårligere, men dette kan ha med min gamle B&W matrix htm å gjøre.

Når det gjelder volum ved film er jeg sjeldent over -25 pga. naboer. Føler at jeg har fått en helt annen bass respons, selv om mitt rom er av det vanskelige slaget når det gjelder akustikk.

Er litt delt i mine meninger om denne oppgraderingen, men vil prøve å gjøre noen akustiske tiltak før jeg bestemmer meg helt.
    Samme nivåsetting har også jeg fått på frontrekka. Tror dette har sammenheng med "boostingen" enkelte frekvensområder får på de ulike lyttenivåer.
    Det har hos meg faktisk blitt så mye trykk ved de lavere frekvenser at enkelte musikktyper ikke kan supleres med sub. (Da det blir for mye av det gode, selvom gain på subutgangen settes på -12)
    Til gjengjeld trykker mine DM683 kraftig når de settes som large.

Dette er også noe som jeg har begynt å funderepå. Når audyssey setter fronter som large, så vil vel Dyn EQ kompensere lyden med hensyn til hva frontene ble målt til. Dette vil vel da kunne resultere i at kompansering i bassnivået blir alt for kraftig, når frontene etter kalibreringen blir satt til small og XO til 80.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har nå prøvd to effektforsterkere til min 3808 (parasound2250 og rotel1080)
    Jeg klarer ikke høre noen forskjell. Kanskje bittelitt, men vet ikke om det bare er innbilning fra min side i og med jeg forventet skikkelig forbedring.

Kan det være jeg har for lite rom til å merke noe?? rommet er ca 4x5

Stian

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hei, noen her som vet hvordan man skal få bilde tv bilde på og samtidig lytte til CD platene eller internett radio? Tenker på avr 3808.
    Hei du!! Litt sent svar til deg

For det første kan du ikke ha tv bilde sammen med net/usb. men med cd kan du f.eks gå i menyen og velge bilde på hdmi utgangen (eller hva du bruker!)
    og lyden ut på f.eks optisk1 eller coax1 alt etter hvor du har koplet kabelen fra cd spilleren (selvfølgelig kabeltype som bestemmer valg her

Gi beskjed noen hvis jeg tar feil ang net/usb

Side 38 av 55 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •