Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    Jeg har en 3808.
    Er det noen som bruker effektforsterker til fronthøyttalere sammen med denne?
    Jeg lånte meg en parasound2250 med forventninger om at høyttalerene virkelig skulle virkelig våkne til live (hadde lest dette i diverse forum), men jeg slet med å høre noen forskjell, om i det hele tatt...

Er det noen som bruker effekt til frontene så tar jeg imot tips med takk

Stian

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av wampeng
    Hei,
    Jeg har en 3808.
    Jeg lånte meg en parasound2250 med forventninger om at høyttalerene virkelig skulle virkelig våkne til live (hadde lest dette i diverse forum), men jeg slet med å høre noen forskjell, om i det hele tatt...

Stian
    Det høres meget rart ut. Har du kjørt auto-setup på nytt? Er det slik i direct stereo også? Har selv effekttrinn på frontene og det er markant forskjell. Kan love deg NC2250 er mange hakk rårere både effekt og lydmessig kontra Denon 3808.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres meget rart ut. Har du kjørt auto-setup på nytt? Er det slik i direct stereo også? Har selv effekttrinn på frontene og det er markant forskjell.

Kjørte ikke auto-setup nei. Burde jeg gjort det kanskje? Spillte i PureDirect, ikke DirectStereo.
    En annen ting jeg lurte på, for å få lyd måtte jeg ha på Zone3... Stemmer det? Jeg er ingen ekspert, så hold ut med meg

stian

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Nå har Audyssey oppdateringen kommet i HFK sin nettbutikk:

Annet tilbehør: DENON A-upgrade kit

For å oppgradere skal du ta kontakt med Hi-Fi Klubben og kjøpe eller registrere deg (for AVC-A1HD eller AVP-A1HD) for en oppgradering. Så vil du i slutten av oktober få tilsendt et verdibevis som gir deg tilgang til å laste ned oppgraderingen fra DENONs hjemmeside. Du vil selvfølgelig bli guidet gjennom hele prosessen.
    Noen som har prøvd dette ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wampeng
    Hei,
    Jeg har en 3808.

Stian
    Jeg har prøvd med en NC 2125, og satt igjen med samme intrykk som deg. Endte med at jeg solgte Parasound'en. Kansje en dårlig match, og da er et annet merke som passer bedre. Hva med Rotel. Har Focal V700 høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jølle:

Ja "dårlig match" var oppe når jeg fortalte mine bekymringer i butikken... så jeg skal prøve en Rotel neste gang...
    Men greit å høre at andre også "ikke har hørt" med denne komboen

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jeg fikk koden til -A oppgraderingen i posten i går, men rakk ikke installere. Regner med å gjøre det i kveld og teste.

wampeng: Jeg har 4308 og oppgraderte til Parasound NC2250 på frontene og opplever stor forskjell på mine B&W 703. Har koblet fra pre-out på receiver til NC2250 og videre til ht. Høres rart ut at du ikke får lyd uten å slå på zone 3, dobbeltsjekk at du har koblet riktig...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wampeng: Jeg har 4308 og oppgraderte til Parasound NC2250 på frontene og opplever stor forskjell på mine B&W 703. Har koblet fra pre-out på receiver til NC2250 og videre til ht. Høres rart ut at du ikke får lyd uten å slå på zone 3, dobbeltsjekk at du har koblet riktig...
    Sorzy:

Akkurat som jeg koblet til. Er vel egentlig eneste måten det går og?
    Er jo to "sett" med pre-out bak. 1 for zone 2 og 3, og 1 for alle kanalene. Jeg koblet fra pre-out for kanalene på receiver ("FL" og "FR") til NC2250 og videre til ht. Fikk ikke lyd før jeg slo på zone3... merkelige greier..:?

Stian

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Fikk koden og oppgraderte min 4308 i går, fikk ikke kjørt setup før i dag.

Synes hele lydbildet ble bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Fikk koden og oppgraderte min 4308 i går, fikk ikke kjørt setup før i dag.

Synes hele lydbildet ble bedre.
    Hva er det egentlig som er nytt i den A-oppgraderingen? Var på HFK sine sider, og jeg kan i grunnen ikke si at jeg så noen banebrytende fremskritt. Hva er det som gjør lydbildet bedre? Er det den såkalte Dynamic EQ som gjør det? Og er det noen som vet hva den egentlig gjør som ikke den gamle EQ'en gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Hva er det egentlig som er nytt i den A-oppgraderingen? Var på HFK sine sider, og jeg kan i grunnen ikke si at jeg så noen banebrytende fremskritt. Hva er det som gjør lydbildet bedre? Er det den såkalte Dynamic EQ som gjør det? Og er det noen som vet hva den egentlig gjør som ikke den gamle EQ'en gjør?
    Se denne linken:
    Audyssey Dynamic EQ

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg antar denne oppgraderingen fordrer at en faktisk bruker Audysseys romkorreksjon. Det er ikke tilfellet hos meg, ihvertfall.

Artig formulering, forresten: "Suddenly, there is a huge volume peak (e.g. due to an explosion or TV commercials). You have to immediately decrease the volume again through your remote
    control to avoid damages to your speakers or your ears."

Ingen reagerer så raskt at en får skrudd ned volumet før høyttalerne eller ørene ryker :-)

Jeg antar forøvrig at teknologien kun demper dynamiske "utbrudd", og ikke at den skrur opp volumet ved hvisking. Og vil ikke det medføre tap av dynamikk (noe Audyssey forøvrig gjør hos meg p.t.)?
    Jeg mener fortsatt at oppgraderingen til A ikke medfører noe positivt, men kun demping av dynamikk. Har andre en annen mening?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener fortsatt at oppgraderingen til A ikke medfører noe positivt, men kun demping av dynamikk. Har andre en annen mening?
    Nå har jeg ikke fått testet dette ennå, men utfra forklaringen på dynamic EQ, skulle jeg tro det var motsatt. Mao god dynamikk selv ved lavt lyttevolum. Regner da ved deaktivert dynamic volume funksjon.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLj
    Nå har jeg ikke fått testet dette ennå, men utfra forklaringen på dynamic EQ, skulle jeg tro det var motsatt. Mao god dynamikk selv ved lavt lyttevolum. Regner da ved deaktivert dynamic volume funksjon.
    Jeg ser nå at min negative holdning nok gjelder Dynamic Volume, ikke Dynamic EQ.

Men Dynamic EQ fordrer bruk av MultEQ (XT), dvs. romkorreksjon, noe som låter crap hos meg og derfor ikke vil bli brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at min negative holdning nok gjelder Dynamic Volume, ikke Dynamic EQ.

Men Dynamic EQ fordrer bruk av MultEQ (XT), dvs. romkorreksjon, noe som låter crap hos meg og derfor ikke vil bli brukt.
    OK

Hos meg derimot er MultEQ XT positivt for lydbildet og ser derfor fram til A oppgraderingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat hentet 3808 fra hifiklubben nå etter en oppgradering til a og er noe grinete egentlig......det spiller jo lavt og dødt uansett hvor høyr jeg skrur opp.....(dynamic volume er slått av)

var mye bedre sånn som den var .....tatt autkalibrering 3 ganger og er like ræva....
    det må jo være noe feil....dette skulle jo være en oppgradering ikke omvendt!
    noen gode råd til en klønete filmdigger?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Oppgraderte min 4308 og har fått mye mer bass en jeg hadde før og et helt annet samspill mellom front og surround. Synes dette er et løft i fra den litt flate lyden jeg hadde før.

Hadde egentlig ikke forventet noe særlig forbedringer da jeg vet at mitt rom burde hatt en runde med akustiske tiltak for å bli mer ideelt lytte rom. Positivt overrasket, men langt frem til det ideelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte min 4308 og har fått mye mer bass en jeg hadde før og et helt annet samspill mellom front og surround. Synes dette er et løft i fra den litt flate lyden jeg hadde før.

Hadde egentlig ikke forventet noe særlig forbedringer da jeg vet at mitt rom burde hatt en runde med akustiske tiltak for å bli mer ideelt lytte rom. Positivt overrasket, men langt frem til det ideelle.

ja ikke sant.....da må det være noe feil med min....før syntes jeg -15 var mer enn høyt og kraftig nokk.....nå skrur jeg på -1 og er fremdeles ikke i nærheten av det samme som tidligere..... noe må jo ha gått galt.....f...så irriternde på en lørdagskveld hvor hulken skulle entre annlegget:evil:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hva skjer dersom du slår på dynamic volume? Blir det noe anderledes?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer dersom du slår på dynamic volume? Blir det noe anderledes?
    nope...

fremdeles mye lavere og akkurat som om stemmer ikke kommer helt ut av høytalerne....og bassen er mye kjipere..

han på hifiklubben sa at jeg bare skulle autokalibrere på nytt så skulle det være oppe å gå... så enten er det noe han har glemt å fortelle meg at jeg skal gjøre... eller så er det skjedd noe når de oppgraderte forsterkeren...

det rare er jo at jeg fikk en e-mail på at oppgraderingen var vellykket....

Side 37 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •