Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1094
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Har koblet opp reciver til dvd spiller med hdmi kabel. Er det da noe å hente med en denon link kabel? Bruker en hegel H200 med prossesorinngang på musikk.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte det ikke med en DenonLink kabel sammen med 3930? Er bare å prøve og høre hva du syns selv. Personlig liker jeg den bedre enn vanlig digital kabel for surond lyd. På tokanals musikk er det analoge kabler hele veien rundt. Smak og behag.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Fulgte det ikke med en DenonLink kabel sammen med 3930? Er bare å prøve og høre hva du syns selv. Personlig liker jeg den bedre enn vanlig digital kabel for surond lyd. På tokanals musikk er det analoge kabler hele veien rundt. Smak og behag.

Joda, har en kabel liggende men ville høre hva folk mener før jeg evt. stiller om på reciveren. Slik jeg tolker deg er denonlink kabelen kun for lyd?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, DenonLink er kun for lyd. Jeg bruker den mellom min 4308 og 3910 når jeg skal lytte til SACD og DVDAudio. Vanligvis analog tilkobling når jeg lytter til CD. Når jeg brukte 3910 til film så syns jeg DenonLink hadde fetere, mer fyldig stemmegjengivelse og bedre kanalseperasjon enn den sedvanlige digitale tilkoblingen. Men prøv gjerne selv også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering til 3808 og 4308 i Oktober

I oktober kan vi som eier 3808 og 4308 kjøpe ekstra funksjoner til våre receivere:
    http://www.dm-holdings.com/brandnews...Upgrade_EN.pdf

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs
    I oktober kan vi som eier 3808 og 4308 kjøpe ekstra funksjoner til våre receivere:
    http://www.dm-holdings.com/brandnews...Upgrade_EN.pdf
    Ingen kjører vel kino med så lavt volum at visking er noe problem :-D . Tror de må komme med mer, og det er det nok, hvis jeg skal betale for en oppdatering.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar denne oppgraderingen fordrer at en faktisk bruker Audysseys romkorreksjon. Det er ikke tilfellet hos meg, ihvertfall.

Artig formulering, forresten: "Suddenly, there is a huge volume peak (e.g. due to an explosion or TV
    commercials). You have to immediately decrease the volume again through your remote
    control to avoid damages to your speakers or your ears."

Ingen reagerer så raskt at en får skrudd ned volumet før høyttalerne eller ørene ryker :-)

Jeg antar forøvrig at teknologien kun demper dynamiske "utbrudd", og ikke at den skrur opp volumet ved hvisking. Og vil ikke det medføre tap av dynamikk (noe Audyssey forøvrig gjør hos meg p.t.)?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å gå til innkjøp av en Denon 2308.

Det viktigste for meg er at den funker bra med PS3 (blu-ray/spill), ingen input-lag og oppskalering til 1080p.

Vil den passe meg?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har en 3808 og en dvd 3039.

Noen som har erfaringer på om dvd spilleren eller reciveren bør dekode lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde man vente litt dersom man vurderer å kjøpe 3808/4308? Det er vel på denne tiden av året Denon kommer med nye produkter?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nodoby
    Burde man vente litt dersom man vurderer å kjøpe 3808/4308? Det er vel på denne tiden av året Denon kommer med nye produkter?
    Ettersom disse to har firmwareoppgraderingsmuligheter via nettet, kan det godt være disse skipper '09-versjonene. Nye versjoner av receiverne "under" 3808, opp til 2809, er allerede annonsert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og bilde fra ulike kilder - samtidig?

Hei, Noen som vet om jeg kan få lyd fra f.eks CD, mens jeg ser på TV'en?

Jeg har 3808 koblet med HDMI til SetupBox.
    Tv koblet med HDMI til 3808
    DVD spiller koblet til 3808 med komponent og coax.

Jeg har også koblet med setupbox til receiver med en coax.

Ønsker å ha en instilling på Denon remoten som setter disse instillingene, men har ikke fått dette til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Random play fra server?

Har Windows Home Server og har rippet all musikken dit i fullkvalitet WMA.
    Å spille den av på 4308 virker veldig bra, og bruk av nettradio er heller ikke noe problem.

Det som er et problem i lengden er at receiveren ikke velger musikk tilfeldig fra serveren selv om random-funksjonen er skrudd på. Noen som opplever tilsvarende, evt har løsninger på dette?:-?

(Begynner nemlig å bli lei alle sangene som begynner på A og B.)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par ting.

Denon reciverene over 2808, har de visning av lydstyrke og slikt på skjermen? Det irriterer meg noe med min 2808 at jeg må se på reciveren for å finne ut hvilken lydstyrke og slikt det er.
    I tillegg er det meget tungvindte menyer på den, tungvindt å bla att og frem, treg å få frem menyene.

Er dette ting som er annerledes i utgavene over?

I tillegg står det på merkelappen på reciveren at den er network ready.. men jeg finner nå ingen nettverkskontakt på den. Så hva betyr det? Noe må det jo være siden det står på merkelappen.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får iallefall opp lyd styrke og slikt på tven med 4308.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en enklere utgave på 2808 dessverre... 3808 har en meget fin OSD og der får du opp volumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg skal prøve å få solgt min.. er en del av tingenene som irriterer meg med 2808 som jeg rett og slett ikke var klarover når jeg kjøpte den.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne
    Ett par ting.

Denon reciverene over 2808, har de visning av lydstyrke og slikt på skjermen? Det irriterer meg noe med min 2808 at jeg må se på reciveren for å finne ut hvilken lydstyrke og slikt det er.
    I tillegg er det meget tungvindte menyer på den, tungvindt å bla att og frem, treg å få frem menyene.

Er dette ting som er annerledes i utgavene over?

I tillegg står det på merkelappen på reciveren at den er network ready.. men jeg finner nå ingen nettverkskontakt på den. Så hva betyr det? Noe må det jo være siden det står på merkelappen.
    På hjemmesidene til klubben står det spesifisert nedrest på siden om denne receiveren at den nettopp ikke er nettwork ready. Så det er litt uforståelig. Men sats gjerne på AVR-3808A som er den nyeste utgaven med Audyssey Dynamic Volume og Audyssey Dynamic EQ.

Førstnevnte overvåker lydstyrken på programmaterialet og sørger for at det valgte lyttenivået konstant opprettholdes – selv om du skifter signalkilde eller kanal på TVen. Dynamic EQ er en avansert digital ”loudness”-funksjon som tilpasser lyden til lavt volum. Dette var jo noe "Atle" var begeistret for for et par nr siden i "Hjemmekino" da han testet den langt dyrere AVC-A1HD. Nå er dette implementert i de nyeste og noe rimligere receiverene til Denon.

GUI i denne receiveren er vel den samme som er i 4308 og det er som å gå fra commondore 64 til Windows Vista. Så der vil du bli fornøyd.

Den har selvsakt også både USB og nettverks kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med PS2

Har et merkelig problem når jeg kobler opp PS2 til min 3808.

Kobler PS2 til 3808 via inngangen i front (video, R & L audio), 3808 er koblet til en Epson TW-700 via HDMI.

Satte så i et av mine favorittspill, ICO. Resultat lyd men ikke bilde. Prøvde alle mulige innstillinger men ingenting så ut til å nytte. Kun lyd, ikke noe bilde kom.

Men så etter et par minutter kom plutselig bildet frem. Skjermsparermodus (?) på PS2 hadde da slått seg på og jeg fikk frem både bilde og lyd. Men så fort jeg trykket på play-knappen (på PS2 kontroller) for å få frem menyen i spillet forsvant bildet igjen.

Prøvde med et par andre spill, men her virket alt ok.

Prøvde så PS2 og ICO på tv'en (Panasonic 37" plasma) og der av alt ok.

Noen som har noen tips til dette merkelige problemet?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Audyssey oppdateringen kommet i HFK sin nettbutikk:

Annet tilbehør: DENON A-upgrade kit

For å oppgradere skal du ta kontakt med Hi-Fi Klubben og kjøpe eller registrere deg (for AVC-A1HD eller AVP-A1HD) for en oppgradering. Så vil du i slutten av oktober få tilsendt et verdibevis som gir deg tilgang til å laste ned oppgraderingen fra DENONs hjemmeside. Du vil selvfølgelig bli guidet gjennom hele prosessen.

Side 36 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •