Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1094
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Hei, orket ikke lese gjennom hele tråden da den var utrolig lang, men jeg har et spørsmål anngående 2808 og prosjektor.

Mannen til søstra mi kjøpte nettopp denne i butikken, og tok den med hjem, alt så greit ut helt til vi kobla opp prosjektoren. Da fikk vi ingen bilde.
    Så koblet vi tilbake til tv og bildet var finfint. Syns bildet kansje ble en liten smule dårligere ut fra forsterker kontra rett fra dvd, men det virker i allefall.

Hvordan kan det ha seg?

Husker ikke navnet på prosjektoren men den er koblet opp med en 7 - 8 meter lang HDMI kabel. Rett fra DVD spiller er det ingen problem, men gjennom forsterkeren går det rett og slett ikke.

Og så har jeg et lite spørsmål om den 3808 jeg låner fra Hifi klubben.
    Hvordan får jeg opp onscreen display på den rett ut av esken? Fikk ikke noe på HDMI når jeg ikke hadde koblet noe inn i allefall.
    Sannsynligvis må du inn i videomenyen og sette "video convert" til "on" på 3808.

Som Kenneth_T sier, så må du parre hdmi-inngangen med rett lydinngang, ellers får du ikke bilde. Og bildekvaliteten skal være helt uavhengig recievern, så lenge du kjører bildet fra HDMI på DVD-spilleren. Om du kjører det analogt, må du både ha video convert på og parre med riktig HDMI-inngang.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styre Denon via HDMI ifra TVen...???

Styre min Denon 4308 hjemmekino(står i hjemmekinoen en etg under kommende Sony W4000 LCD tv`en) forsterker via HDMI kabelen som går til Sony W4000(som står en etg over, og blir koblet til utgang nummer to på HDMI utgangen på Denon 4308 hjemmekino forstereken).
    Vil jeg kunne styre hjemmekino forsteren, DVD spilleren osv via HDMI kabelen ifra Sony W4000 oppe???

I føle Sony så kan man styre andre komponeter via HDMI kabelen, men vil det virke til/mot Denon?

Isåfall hvordan gjøre dette?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Sannsynligvis må du inn i videomenyen og sette "video convert" til "on" på 3808.

Som Kenneth_T sier, så må du parre hdmi-inngangen med rett lydinngang, ellers får du ikke bilde. Og bildekvaliteten skal være helt uavhengig recievern, så lenge du kjører bildet fra HDMI på DVD-spilleren. Om du kjører det analogt, må du både ha video convert på og parre med riktig HDMI-inngang.
    Takker, fikk til å fikse det med først å koble på en s-video og så fikk jeg opp menyen på skjermen. Skjønte en del mere da.

Som du vet er det bare en HDMI utgang på den reciveren min kamerat har.
    Og uansett hva vi gjorde av instillinger fikk vi ikke signal på prosjektoren.
    Tv'en virket bra, og det eneste vi gjorde var å bytte hdmikabel ut. Men det er vell ingen repeater i den forsterkeren han har? Kan det forsvinne så mange "meter" inne i forsterkeren av signalet ikke når frem?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når det er sagt har jeg fått testet ut forsterkeren litt nå og koblet den på nett. Funksjonen med internettradio og podkast er helt topp.
    Avspilling fra nettverket (noe som også skal virke på min A11xv) var også en kjempefunksjon. Det kommer jeg til å savne veldig når jeg får min tilbake igjen.

Nettverksavspillingen er nok ikke like brukervennelig på min vil jeg tro.
    Og videooppskaleringen så jeg kan kjøre alt ut på hdmi er også fantastsik.
    Det virket jo heller ikke på min A11xv så det må de få orden på. Deilig å ha alt på en kabel.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får 4308 til å oppskalere Call of Duty 4 (720p) fra PS3 til 1080p? H-t-H er satt ON i receiver.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen her vet hvilken knapp jeg skal bruke som memory?
    Har den fjernkontrollen som fulgte med A11 (sølv/blå).
    Skulle ønske jeg kunne få lagret noen av kanalene.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PS3 satt opp i nettverk(via Tversity og siste version), til min Denon 4308 via HDMI. Synes jeg får dårlig lydkvalitet, og spesielt vis en skrur opp volumet. Dette skjer om jeg har 192kbps eller 320kbps eller flac musikk filer.

Noen som noen gode råd???

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg har fått litt lite svar på de to tidligere postene, så håper noen titter litt på de også.

Og så et sprøsmål, eller noe jeg merker med 3808 kontra A11
    Bassen ruller av ganske høyt oppe, selv om jeg kjører direct, og tror frontene er stilt inn til å spille helt ned siden jeg ikke har sub for tiden.
    Er dette bare forsterkeren som ikke har lik spillestil?
    Eller ikke nok kraft? Høyttalerene mine er veldig lettdrevne, så det er ikke de det står på.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, fikk til å fikse det med først å koble på en s-video og så fikk jeg opp menyen på skjermen. Skjønte en del mere da.

Som du vet er det bare en HDMI utgang på den reciveren min kamerat har.
    Og uansett hva vi gjorde av instillinger fikk vi ikke signal på prosjektoren.
    Tv'en virket bra, og det eneste vi gjorde var å bytte hdmikabel ut. Men det er vell ingen repeater i den forsterkeren han har? Kan det forsvinne så mange "meter" inne i forsterkeren av signalet ikke når frem?
    Var det på lerret eller tv'en du fikk opp menyen med s-video kabel??
    Det skal ikke være noe problem å få opp menyen på lerret fra projektor via en hdmi kabel uansett hvor lang den er. Bruker selv en som er 12 meter lang..
    går ut ifra at dere har valgt at projektor'en skal kjøre med hdmi, og ikke bare forsterkeren..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg har fått litt lite svar på de to tidligere postene, så håper noen titter litt på de også.

Og så et sprøsmål, eller noe jeg merker med 3808 kontra A11
    Bassen ruller av ganske høyt oppe, selv om jeg kjører direct, og tror frontene er stilt inn til å spille helt ned siden jeg ikke har sub for tiden.
    Er dette bare forsterkeren som ikke har lik spillestil?
    Eller ikke nok kraft? Høyttalerene mine er veldig lettdrevne, så det er ikke de det står på.
    Har du valgt høyttalerne til "large" på menyen og valgt at du ikke har sub?
    hvis ja til dette ville jeg prøvd å stille bassen opp i menyen for å se om dette hjelper.. Har ikke problemer selv med dette, men bruker jo helt andre høyttalere også da :?

Tror alle dine problemer er grunnet innstillinger, og ikke feil på produktet..

Forresten!! har du forsøkt å kjøre auto-settup med audyssey mic'en?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Først til problemet med prosjektoren hos min kamerat
    som har 1908 eller 2308. Er ikke helt sikker hvilken.
    Når vi kjører hdmi fra dvd spiller til prosjektor var det ingen problem.
    Bildet kommer med en gang.
    Når man kobler dvd til forstekrer med hdmi, og forsterker til prosjektor
    via hdmi minster man signalet. Kobler man til tv med hdmi får man bilde igjen.
    Vet ikke hva det kan komme av, men alle instillingene ser bra ut.

Og så hos meg på 3808
    Høytalere er satt til large, og jeg har valgt at jeg ikke har sub.
    Har kjørt audissy, men etter min smak blir det veldig tamt på musikk.
    Så på musikk bruker jeg alltid direct, da jeg syns det høres best ut.
    Men det virker som om den ruller av litt i bunnen alikevel.
    Ikke noe stort, men merker det i forhold til min A11XV som er på reparasjon.
    Så dere tror ikke det kan være en instilling som er feil der?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Først til problemet med prosjektoren hos min kamerat
    som har 1908 eller 2308. Er ikke helt sikker hvilken.
    Når vi kjører hdmi fra dvd spiller til prosjektor var det ingen problem.
    Bildet kommer med en gang.
    Når man kobler dvd til forstekrer med hdmi, og forsterker til prosjektor
    via hdmi minster man signalet. Kobler man til tv med hdmi får man bilde igjen.
    Vet ikke hva det kan komme av, men alle instillingene ser bra ut.

Og så hos meg på 3808
    Høytalere er satt til large, og jeg har valgt at jeg ikke har sub.
    Har kjørt audissy, men etter min smak blir det veldig tamt på musikk.
    Så på musikk bruker jeg alltid direct, da jeg syns det høres best ut.
    Men det virker som om den ruller av litt i bunnen alikevel.
    Ikke noe stort, men merker det i forhold til min A11XV som er på reparasjon.
    Så dere tror ikke det kan være en instilling som er feil der?
    Hei!!
    Bruker dere samme hdmi kabel til tv'en, som dere brukte fra forsterker til projektor?? Og du bruker samme Source "DVD"? Hvilken oppløsning takler projektoren? Det kan jo hende at den ikke takler oppskalerte signaler f.eks 1080i, mens DVD spilleren sender lavere oppløsning..

Dette kan du endre på i innstillinger for hdmi på menyen!

Når det gjelder deg og 3808, er det nok en stor mulighet for at du liker lyden
    i den gamle recieveren din bedre. Så du får ta et valg :-?

Lykke til ihvertfall..

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker masse for svar.
    Jeg digger internettradio og nettverksdelen på 3808.
    Men nettverk og videooppskalering skal jo fungere utmerket på A11 også, så hvis de får den til å virke, skal jeg ha den tilbake.

Både tv og prosjektor er bare HDready. Signalet vi kjørte ut fra dvd var 720p.
    Signalet vi kjørte ut fra amp var 720p. Vi brukte forskjellig kabel siden kabel til prosjektor er strukket opp langs veggen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker masse for svar.
    Jeg digger internettradio og nettverksdelen på 3808.
    Men nettverk og videooppskalering skal jo fungere utmerket på A11 også, så hvis de får den til å virke, skal jeg ha den tilbake.

Både tv og prosjektor er bare HDready. Signalet vi kjørte ut fra dvd var 720p.
    Signalet vi kjørte ut fra amp var 720p. Vi brukte forskjellig kabel siden kabel til prosjektor er strukket opp langs veggen.
    Hmm!! i og med at du får bilde på pj kabelen fra dvd'en .så skal det ikke være noe galt med den!! Så da må jeg beklage å si jeg ikke kan hjelpe deg med noe mer for øyeblikket.. Kaster ballen over til noen andre :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Både tv og prosjektor er bare HDready. Signalet vi kjørte ut fra dvd var 720p.
    Jeg hadde samme problem. Kablen jeg brukte var ikke sertifisert for HDMI 1.3 over 5 meter. For å teste dette måtte jeg dra reciveren bort til projektoren og prøve med en kort kabel.

Jeg kjøpte 10m HDMI 1.3 sertifisert kabel på "direkteshop.no" for rundt 300,- kr. Den funker helt fint! Du kan også søke på prisguiden til "hardware.no" etter HDMI 1.3. Kanskje du finner et enda bedre tilbud.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, vi får prøve med det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy71
    Jeg hadde samme problem. Kablen jeg brukte var ikke sertifisert for HDMI 1.3 over 5 meter. For å teste dette måtte jeg dra reciveren bort til projektoren og prøve med en kort kabel.

Jeg kjøpte 10m HDMI 1.3 sertifisert kabel på "direkteshop.no" for rundt 300,- kr. Den funker helt fint! Du kan også søke på prisguiden til "hardware.no" etter HDMI 1.3. Kanskje du finner et enda bedre tilbud.
    Skulle ha morro av å vite hvem som har sertifisert hvem her :-D. En 10 m "sertifisert" HDMI 1.3 kabel til 300 kr er MEGET BILLIG. Mange vil sikker si at å kjøpe en så lang kabel for 300 kr er å be om problemer. Viser vel heller hvor gode marginer som finnes på slikt utstyr. Trolig koster det 10 kr å produsere en slik kablel og noen vil sikkert ta over 1000 kr for samme kabel med en annen etikett.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hysj nå!
    Ikke no kabeldebatt her også. :P

Men hvorfor må en kabel være 1.3 kompitabel for å sende bilde i 720p oppløsning? Det kan være det er grunnen, men syns det høres litt rart ut også.

Noe jeg tenkte var at forsterkeren "legger til noen meter" og at signalet da ikke blir sterkt nok.

Edit:
    Jeg har også lagt merke til at det er veldig vanskelig å få forsterkeren til å spille av musikk ifra datamaskinene min, Hvorfor det? Jeg må styre å stelle og endre på instillinger nesten hver gang, detter er kansje mest pga Windows Vista?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke no kabeldebatt...

...Men hvorfor må en kabel være 1.3 kompitabel for å sende bilde i 720p oppløsning? Det kan være det er grunnen, men syns det høres litt rart ut også.
    Den trenger vel ikke det, men jeg tror at forsterkeren ikke kan rulle ned til en lavere standard bare fordi signalet ikke krever det.

Og til Ingeniør'n og andre skeptikere. På digitale signaler spiller ikke pris på kabelen noen rolle. Enten så virker den, eller så virker den ikke. Hvis det mangler så mye som en byte, så får du ikke noe bilde. Hvis folk ønsker å betale 6-7 ganger mer fordi det står Monster på kabelen så er det helt greit for meg. Det som kan forsvares er at ekstra flate kabler koster litt mer. Ellers tror jeg avansen på digitalkabler er veldig god hos enkelte aktører!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr4308

Har en 4308 og er meget fornøyd.
    Noe av det beste med det trådløse nettverket er at jeg ved hjelp av et program som heter TwonkyMedia gjør at jeg kan hente all musikken + bilder og video som jeg har på min Imac.
    Dette virker helt feilfritt

Side 34 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •