Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 55 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Det der med å søke på DAB radioen var veldig spesielt, tror du må studere bruksanvisningen litt. Husker ikke helt selv hva jeg gjorde for å begynne å søke. Da du har søkt opp en stasjon må du lagre de på hurtigvalg. Da er det tut å kjør, bruker den daglig...
    jeg studerte bruksanvisningen men den ga meg ikke noe annet svar enn å gjøre det slik som en stiller inn radio kanalene til vanlig fm radio. etter at jeg gjorde dette virket det, men med sone 2 fjernkontrollen. fikk det bare ikke til med hoved fjernkontroll. der var det ingen knapper så ville virke når jeg endret til dab meny eller fm meny. det viktigste var at jeg fikk til radioen hvertfall, så får jeg studere fjernkontrollen mer nøye siden.. takk for svar

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjartien
    jeg studerte bruksanvisningen men den ga meg ikke noe annet svar enn å gjøre det slik som en stiller inn radio kanalene til vanlig fm radio. etter at jeg gjorde dette virket det, men med sone 2 fjernkontrollen. fikk det bare ikke til med hoved fjernkontroll. der var det ingen knapper så ville virke når jeg endret til dab meny eller fm meny. det viktigste var at jeg fikk til radioen hvertfall, så får jeg studere fjernkontrollen mer nøye siden.. takk for svar
    på tuch delen av kontrollen står det "DEV1" eller "DEV2" skal stå på DEV2 og bruke pil opp/ned på tuchpanelet. Er værtfall slik på min.....men mulighet for feil er til stede da jeg uttaler meg..he he.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om dette spørsmålet er besvart her tidligere, men jeg prøver likevel...

er det noen som vet hvilken kode som kan benyttes for å overføre fjernkontrollen til BDP-LX70A over til Denon sin RC-1068 fjernkontroll (hoverdfjernkontrollen til 3808)?

dersom noen kjenner til koden for GET sin HD PVR boks er også den av interesse..

takk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Korrekt. Etter å ha lest litt på denon.co.uk, så er det bare 4308 som kan skalere HDMI - HDMI, så vidt jeg kan se. :-?
    Den skalerer merkelig nok ikke 720-spill (COD4) fra PS3 til 1080 over HDMI.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskejll i lyd på 3808 og 4308

En lang tråd som stort sett har dreid seg om problemer med oppdatering (Gjesp). Skjønner at så lenge den fungere skal man ligge langt unna oppdatering. Hva er forresten siste versjonsnummer av oppdateringer for 3808 ?

Imidlertid lurer jeg på om det er noe forskjell på lyden på de to ? Grunnen til at jeg spør er at Hjemmkino har gitt 6 til 4308 før jul og 4 til 3808 for noen dager side. Ved siste test var det lyden de hang seg opp i. Leste en utenlandsk test og de sa at lyden var den samme og at det kun var ekstra utstyr og noen ekstra watt som gjorde forskjell i pris.

Har en 3808 på hjemlån. Etter å ha hatt Yamaha i mange år var første inntrykket at lyden var litt tynn og diskantfokusert. Imidlertid synes jeg at den blir bedre og bedre og passer i grunn min Patos Lyric 401 bra da de kan være litt mørke i diskanten. Trenger ikke alt det ekstra som følger 4308 men om lyden er forskjelling kan de være en ide å teste den også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært artig å slå fast om det ER lydforskjeller mellom disse. Har selv 3808 og skulle gjerne hatt DAB. Fikk min i oktober og har ikke tatt noen Firmware update. Har heller ikke noen "problemer" og derfor ikke mast med noen update. Hva blir gevinsten av slik update?

Et annet spørsmål. I manualen står det at dersom man kobler til høytalere for både Surround A og Surround B må høytalerne ha impedans 8-16 ohm. Noen som vet om de da mener ALLE høytalerne (Front, center + SA + SB) eller om det kun menes Surround høytalerene?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hadde vært artig å slå fast om det ER lydforskjeller mellom disse. Har selv 3808 og skulle gjerne hatt DAB. Fikk min i oktober og har ikke tatt noen Firmware update. Har heller ikke noen "problemer" og derfor ikke mast med noen update. Hva blir gevinsten av slik update?

Et annet spørsmål. I manualen står det at dersom man kobler til høytalere for både Surround A og Surround B må høytalerne ha impedans 8-16 ohm. Noen som vet om de da mener ALLE høytalerne (Front, center + SA + SB) eller om det kun menes Surround høytalerene?
    Relativt lite som er fikset tror jeg men du kan lese alle detaljer her. Vær oppmerksom på at det er forskjeller på amerikanske og europeiske modeller. Denon 3808/4308/5308 Firmware Tracking Thread - AVS Forum

Når det gjelder lyd skal det være lite eller intet som skiller de i følge folk som har hat begge.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon

Vil anbefale en oppdatering til siste firmware. Den digitale Audyssey-romkorreksjonen er sterkt forbedret med ny firmware.
    Har testet Audyssey både før og etter ny firmware (1.69) og fikk mye bedre lyd med ny firmware. Detaljer og dynamikk (bass) var mye bedre. ANBEFALES.
    Men kan bli trøbbel under oppdatering så lever den til hi-fi klubben slik at de kan gjøre det så slipper du irritasjonen hvis noe skulle gå galt.

Jeg hadde mye tull og irritasjon med oppdatering av både 3808 og 4308, leverte de tilbake på grunn av dette. Ikke problemer med receiverne men problemer med "porter" hos internett leverandøren er jeg blitt forklart senere. Og på grunn av dette så har jeg bestilt en ferdig oppgradert 4308 isteden fra klubben. Da slipper man problemene

Men merket ingen lyd forskjeller på 3808 eller 4308. Akkurat den samme lyden syntes jeg.
    Valgte 4308 grunnet flere funksjoner som en HDMI utgang mer og dab radio.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Vil anbefale en oppdatering til siste firmware. Den digitale Audyssey-romkorreksjonen er sterkt forbedret med ny firmware.
    Har testet Audyssey både før og etter ny firmware (1.69) og fikk mye bedre lyd med ny firmware. Detaljer og dynamikk (bass) var mye bedre. ANBEFALES.

.
    Søren å - det skulle du ikke sagt :-D . Sjekket i går og jeg har 1.60 på min og hadde tenkt å hoppe bukk over oppdatering pga alle problemene. Nå får jeg vel prøve alikevel. Hva var FW før og etter ?

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Søren å - det skulle du ikke sagt :-D . Sjekket i går og jeg har 1.60 på min og hadde tenkt å hoppe bukk over oppdatering pga alle problemene. Nå får jeg vel prøve alikevel. Hva var FW før og etter ?
    Skal ikke være påstålig og si at forbedringen ligger i siste firmware som er 1.69 til 4308 og tror siste til 3808 er 1.70.
    Kan jo hende du har denne forbedringen i 1.60.
    Men det er jo bare å oppgradere til siste så er du sikker.

Dessverre så husker jeg ikke hvilken firmware som jeg hadde før oppgradering.
    Det viktigste var jo at jeg merket forskjell etter oppdatering.
    Kanskje tilfeldig at jeg fikk bedre resultat men det var fra Hi-Fi klubben som jeg fikk vite at det var en forbedring på Audyssey-romkorreksjonen i firmware oppdatering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er litt prat om forbedring på Audyssey-romkorreksjonen ved firmware oppdatering.

Hva med oss som har 2808 ?

Har vi noen mulighet ( eller behov ? ) for oppdatering ?
    F.eks brenne en CD, og oppdetere via optisk inn ?
    Eller via RS-232 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat handlet inn en Denon 2808.

Når jeg ser på film, så aktiveres subben, men når jeg spiller av musikk vil ikke subben aktivers overhodet.. hva er det jeg gjør galt?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    manual setup --> audio setup --> option setup --> direct/stereo --> sub: on, range: LFE+MAIN

Noe ala det. Husker ikke helt hvordan menysystemet er aktivert. Poenget er at du må inn i stereo-/direct stereo-menyen og aktivere suben, samt si at den skal spille LFE + MAIN

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg fann ut av det nå tror jeg, er noe med DSP instillingene, når den står i Stereo så vil den ikke bruke subben.. og når jeg spiller av film, så justeres denne automatisk, slik at subben aktiveres.

Men nå har jeg ett annet dilemma.. Jeg skal ha xboxen og parabol dekoderen på komponent inngangene, men får ikke til å bruke inngang 1.
    Plagdes lenge med dette, før jeg tok å resatte mikroprosessoren, da fikk jeg ordnet tv`en til inngang 2, prøvde så å sette xboxen på inngang 1, men fikk bare opp No signal. Satte den så på inngang 3, og fikk da opp bilde. Men jeg får rett og slett ikke bilde via inngang 1. Ikke at jeg har behov for det nå som det fungerer, men er jo interessant å vite hva som kan være galt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne
    Takk for svar.

Jeg fann ut av det nå tror jeg, er noe med DSP instillingene, når den står i Stereo så vil den ikke bruke subben.. og når jeg spiller av film, så justeres denne automatisk, slik at subben aktiveres.

Men nå har jeg ett annet dilemma.. Jeg skal ha xboxen og parabol dekoderen på komponent inngangene, men får ikke til å bruke inngang 1.
    Plagdes lenge med dette, før jeg tok å resatte mikroprosessoren, da fikk jeg ordnet tv`en til inngang 2, prøvde så å sette xboxen på inngang 1, men fikk bare opp No signal. Satte den så på inngang 3, og fikk da opp bilde. Men jeg får rett og slett ikke bilde via inngang 1. Ikke at jeg har behov for det nå som det fungerer, men er jo interessant å vite hva som kan være galt.
    Du må stille inn den inngangen du vil bruke f.eks HDP og gå i menyen og tilordne (Asign) HDMI, Component, Coax, etc til denne og som skal være koblet samtidig. Litt tricky med en gang men du finner ut av det. Hva med en liten titt i manualen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må stille inn den inngangen du vil bruke f.eks HDP og gå i menyen og tilordne (Asign) HDMI, Component, Coax, etc til denne og som skal være koblet samtidig. Litt tricky med en gang men du finner ut av det. Hva med en liten titt i manualen
    Jeg har sett den til å bruke 1-RCA
    Lyden er der, men bildet kommer ikke..
    Manualen er snart utslitt.. får begynne på den engelske nå

Men en ting jeg sliter med er bilde skalleringen, ifra dekoderen som går inn på reciveren og til tv`en. Får ikke rett skallering, oppløsningen viser tv`en at den er rett, 1920*1080, men bilde er ikke strekt ut i kantene, på tv`en kan jeg ikke gjøre noe, heller ikke på dekoderen. Kan det være komponent utgangene som ikke henger helt med?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 3808 på hjemlån. Etter å ha hatt Yamaha i mange år var første inntrykket at lyden var litt tynn og diskantfokusert. Imidlertid synes jeg at den blir bedre og bedre og passer i grunn min Patos Lyric 401 bra da de kan være litt mørke i diskanten. Trenger ikke alt det ekstra som følger 4308 men om lyden er forskjelling kan de være en ide å teste den også.
    Har samme erfaringen. Denonen og Patosene utfyller hverandre meget bra.
    Ser at flere mener oppdatert software gir bedre resultat på romkorreksjonen.
    Får teste det ut også..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Har samme erfaringen. Denonen og Patosene utfyller hverandre meget bra.
    Ser at flere mener oppdatert software gir bedre resultat på romkorreksjonen.
    Får teste det ut også..
    Du er vel klar over at det har vært en del tull med oppdatering over internett. Noen har ingen problemer og andre en hel del. Det sies at det kan være lurt å resette receiveren først.

Rapporter gjerne hva slags FW du har før og etter. Jeg har en ganske ny med MainFW 1.60 og lurer på om det er noe å hente vet å gå til 1.70. Har ikke følt behov for oppgrad, men lurer på når de fikser på romkorreksjonen.

Mange tips her:

Denon 3808/4308/5308 Firmware Tracking Thread - AVS Forum

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, orket ikke lese gjennom hele tråden da den var utrolig lang, men jeg har et spørsmål anngående 2808 og prosjektor.

Mannen til søstra mi kjøpte nettopp denne i butikken, og tok den med hjem, alt så greit ut helt til vi kobla opp prosjektoren. Da fikk vi ingen bilde.
    Så koblet vi tilbake til tv og bildet var finfint. Syns bildet kansje ble en liten smule dårligere ut fra forsterker kontra rett fra dvd, men det virker i allefall.

Hvordan kan det ha seg?

Husker ikke navnet på prosjektoren men den er koblet opp med en 7 - 8 meter lang HDMI kabel. Rett fra DVD spiller er det ingen problem, men gjennom forsterkeren går det rett og slett ikke.

Og så har jeg et lite spørsmål om den 3808 jeg låner fra Hifi klubben.
    Hvordan får jeg opp onscreen display på den rett ut av esken? Fikk ikke noe på HDMI når jeg ikke hadde koblet noe inn i allefall.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har selv 3808, og jeg mener at du skal få opp menyen på skjermen bare ved å kople en hdmi fra hdmi out på denonen og inn på projektor/tv og trykke "meny" på fjernkontrollen.

Når det gjelder den 2808'en må de gå inn på menyen og velge hdmi setup, og velge signalet der..

Du vil vel kanskje som regel få ett bedre bilde ved å gå rett fra kilden enn via en annen kilde, og kvaliteten på hdmi kabelen spiller også inn (men ikke i dette tilfellet da ).

Side 33 av 55 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •