Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 55 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1094
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiNK
    Er klar over problemet med jording, og bruk av galvanisk skille, men nå har det seg slik at jeg ikke har koblet til kabel-tv til recieveren. Jeg har altså ingen enhet med tuner tilkoblet. Kan det allikevel være slik at kabel- tilkoblet andre steder i huset kan påvirke?

Har også testet å koble recieveren både til et ujordet stikk, og et jordet, med samme resultat.

Om du ikke har koblet recieveren til tuner, vil ikke en jordingsfeil i antennen virke inn på ditt system. Hva problemet kan være da, aner jeg ikke. Er helt ny i gamet selv
    Er redd det ikke er mye hjelp å hente fra meg da...

Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiNK
    Jeg lurer på om noen av de som har problemer med during i høyttalerne ved bruk av pre-out har funnet en løsning på problemet? Jeg har nå koblet til et par NAD effekttrinn og opplever akkurat samme problemet. Jeg har 3808.
    Jeg har ikke samme problemet selv, men den enkleste måten å finne støykilden på, er vel å trekke ut alle ledninger, en for en, på baksiden av Denonen, til det forsvinnerer. Men prøv først å montere ett høytalersett til Denonen, og høre om støyen er der da. (Ikke ha NAD'ene fysisk tilkoblet Denonen på signal inn/ut.)
    Ingen during -NAD ellr Pre-out problem.
    During -fortsett å trekk ut kabler. Det KAN være en dårlig kabel.
    (Hvis SUB-coaxen min ikke står helt på plass, får jeg during..)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Til alle dere som opplever during i høyttalere (særlig sub):
    Det er stor sansynlighet for at dette kommer av kabel-tv tilkoblingen. Trekk ut antennekontakten og se om duringen forsvinner. Om den gjør det, så er løsningen å kjøpe et galvanisk skille. Hadde samme problemet selv, men nå er alt bare fryd og gammen! Ihvertfall på det området

Mulig dette var gammelt nytt, men jeg syntes det var verd å nevne.
    En slik sak bør alle ha uansett av hensyn til brannvern. Jeg hadde tilsvarende problem med nettet til CD, og de rettet dette for meg gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Til alle dere som opplever during i høyttalere (særlig sub):
    Det er stor sansynlighet for at dette kommer av kabel-tv tilkoblingen. Trekk ut antennekontakten og se om duringen forsvinner. Om den gjør det, så er løsningen å kjøpe et galvanisk skille. Hadde samme problemet selv, men nå er alt bare fryd og gammen! Ihvertfall på det området

Mulig dette var gammelt nytt, men jeg syntes det var verd å nevne.
    En slik sak bør alle ha uansett av hensyn til brannvern. Jeg hadde tilsvarende problem med nettet til CD, og de rettet dette for meg gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med å få hd lyd fra sony s500

Har en 4308 og en sony s500. får opp True hd, men ikke dts hd. støttes det ikke ?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo. Men har plata DTS HD-spor, da?

EDIT: Og jeg vet ikke om spilleren kan sende DTS HD som bitstream

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av rmartin
    Har en 4308 og en sony s500. får opp True hd, men ikke dts hd. støttes det ikke ?
    Må ikke DTS-HD kodes i spilleren da på BD da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platene jeg har prøvd med har "dts hd" spor. Men signal kommer kun ut som pcm signal. På plater med "true hd" kommer dette opp uten problem.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platene jeg har prøvd med har "dts hd" spor. Men signal kommer kun ut som pcm signal. På plater med "true hd" kommer dette opp uten problem.
    For å få DTS HD må en enable bitstream ut via HDMI kabelen. Funker fint hos meg fra Samsung BD-P1400.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spilleren kan ikke dekode DTS HD Master Audio internt eller sende dette lydsystemet til en hjemmekinoforsterker/receiver, for dekoding. Desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt ny i dette gamet og kan ikke stort enda, men driver og leser og prøver å snappe opp litt ting her og der inne på forumet.
    En ting jeg har lagt merke til er at folk karakteriserer klangen og lydbildet til ulike forsterkere. Jeg har i grunnen bare hørt en forsterker (4308 ), men jeg klarer ikke å høre om lyden er tørr, sprø eller pompøs...

Åssen vil folk karaterisere lydbildet til Denon? For jeg går utifra at alle tre forsterkerene her er ganske like på det området..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har tatt denne advarselen i bruksanvisningen på alvor: Do not use the extension cable for connecting the USB memory device to the AVR-3808CI's USB port. Use of the extension cable may cause harmful intereference. ?

Betyr det at kun enheter med integrert USB-port kan benyttes? Å f.eks. koble til en ekstern harddisk med USB-kabel frarådes altså? Hvor alvorlig er dette?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Er det noen andre som har tatt denne advarselen i bruksanvisningen på alvor: Do not use the extension cable for connecting the USB memory device to the AVR-3808CI's USB port. Use of the extension cable may cause harmful intereference. ?

Betyr det at kun enheter med integrert USB-port kan benyttes? Å f.eks. koble til en ekstern harddisk med USB-kabel frarådes altså? Hvor alvorlig er dette?

Vet ikke helt jeg men, jeg bruker nå HD direkte på usb inngangen jeg og det funker fint. Der må man jo bruke kabel

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg har nå hatt AVR3808 i to dager og er kjempefornøyd Jeg har derimot et lite problem når det gjelder 5.1 lyd fra min paraboltuner. Jeg satt og så Star Wars med 6.1 lyd fra Canal Digital, og har satt det opp slik at lyden går via optisk, men når jeg slår over til Canal Digital sendinger som kjører 2.0 så går tuneren automatisk i surroundmode "DTS Surround Neo" .. Og om jeg setter surroundoppsettet til Direct, så får jeg bare 2.0 lyd ut fra sendinger med 5.1 lyd.. SÅ jeg må da sette surroundmode tilbake til DTS eller Pro Logic, alt etter som, men det er ikke slik jeg vil ha det. Når det kjøres lyd med 2.0 vil jeg ha kun fronthøyttalerne aktive, å ikke alle om dere skjønner. Men som sagt, på 5.1 sendinger med modus direct, så funker dette ikke.... Noen som har en løsning mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Jeg har nå hatt AVR3808 i to dager og er kjempefornøyd Jeg har derimot et lite problem når det gjelder 5.1 lyd fra min paraboltuner. Jeg satt og så Star Wars med 6.1 lyd fra Canal Digital, og har satt det opp slik at lyden går via optisk, men når jeg slår over til Canal Digital sendinger som kjører 2.0 så går tuneren automatisk i surroundmode "DTS Surround Neo" .. Og om jeg setter surroundoppsettet til Direct, så får jeg bare 2.0 lyd ut fra sendinger med 5.1 lyd.. SÅ jeg må da sette surroundmode tilbake til DTS eller Pro Logic, alt etter som, men det er ikke slik jeg vil ha det. Når det kjøres lyd med 2.0 vil jeg ha kun fronthøyttalerne aktive, å ikke alle om dere skjønner. Men som sagt, på 5.1 sendinger med modus direct, så funker dette ikke.... Noen som har en løsning mon tro?
    Ikke helt sikker på om jeg kan hjelpe, men skal gjøre et forsøk. Når du har valgt input, så trykk på "STD" knappen på fjernkontrollen. Da ska den velge rett format automatisk i forhold til hva som kommer inn. Når du da skal se stereo igjen, trykker på "D/ST" på fjernkontrollen, da har du stereo uansett.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Ikke helt sikker på om jeg kan hjelpe, men skal gjøre et forsøk. Når du har valgt input, så trykk på "STD" knappen på fjernkontrollen. Da ska den velge rett format automatisk i forhold til hva som kommer inn. Når du da skal se stereo igjen, trykker på "D/ST" på fjernkontrollen, da har du stereo uansett.
    Da har jeg testet, det fungerte frem til jeg skulle se på 5.1 lydkilder igjen, da viser input på forsterker 5.1 men utgangssignalet er stereo. Da måtte jeg inn i menyen og sette denne til "standard" slik at det virker igjen. Når jeg gikk på 2.0 sendinger, kom DTS surroundmode opp igjen, og når jeg trykket stereo så virket det som jeg ønsker det skal gjøre. Men av en eller annen grunn hopper den tilbake på Direct, slik at det blir feil. Hadde det bare gått an å tilegne D/ST knappen slik at man får "Stereo" og "Standard" på denne knappen, så slipper man å inn i menyen for hver gang...Er dette mulig?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Um! er det bare meg som synes fjernkontrollen til 4308 suger så jævlig at jeg heller foretrekker å bruke sone2 fjernkontrollen?
    Er det noen her som har tatt setget ut og gått til innkjøp av Denon RC-7000CI toveis fjernkontrollen?
    kanskje jeg skal vente til nevo S70?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Um! er det bare meg som synes fjernkontrollen til 4308 suger så jævlig at jeg heller foretrekker å bruke sone2 fjernkontrollen?
    Er det noen her som har tatt setget ut og gått til innkjøp av Denon RC-7000CI toveis fjernkontrollen?
    På denne tråden er det en som har skaffet seg den.

http://avforum.no/forum/generelt-aud...nkontroll.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg

skal være enig at sone 2 fjernkontrollen duger endel bedre ja..

Side 30 av 55 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •