Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 55 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1094
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når en har Bi-Ampet 4308 og kjører Audyssey, så gir den test lyden bare på diskantsiden i de Bi-Ampete fronthøyttalerne (høres ihvertfall slik ut), den tar ikke med hele spekteret på testtonen.

Vil ikke dette påvirke resultatet i negativ retning?
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Er skuffet over manualen til 4308, når det gjelder info om Bi-Amping i hvert fall. For dette er veldig dårlig beskrevet og de skjemaene som står der er høyest uklare, lite logiske og lett å tolke feil.

Man skulle jo tro at de ekstra høyttaleruttakene merket Surround2/Bi-Amp er for bruk til dette formålet, men nei da. For å få lyd i frontene via Bi-Amping må en kople til Amp2. Hvor logikken ligger i dette, skjønner i alle fall ikke jeg.

Håper dette kan hjelpe andre til å kople riktig.
    Enig med deg. De skjemaene på side 73 og utover er ikke akkurat selvforklarende, og att en må til side 36 for å få en dårlig forklaring til gjør det jo ikke bedre.

Så ikke innlegget dit før du hadde funnet det ut, sorry. For jeg gjorde det samme selv. Trodde det var jeg som var dårlig til å lese.ops:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Når en har Bi-Ampet 4308 og kjører Audyssey, så gir den test lyden bare på diskantsiden i de Bi-Apete fronthøyttalerne (høres ihvertfall slik ut), den tar ikke med hele spekteret på testtonen.

Synes ikke det var tilfelle her hos meg sist jeg kjørte setupp, men jeg hadde kludret til og initiert forsterkeren. Så jeg måtte jo legge inn alle instillinger på nytt før jeg kjørte ny setupp.ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLj
    OK, men dette gjelder nok kun i retning large til small og ikke omvendt. For målinger som gir small som resultat sier ikke noe om verdiene som ville gitt large som resultat. Og vil derav heller ikke greie å gjennskape dette riktig.
    Det kan du nok ha rett i!

Slik jeg forstår det så måler Audyssy høytalernes respons over hele "linja" uansett om de er satt til large eller small før målingene. Og den overlater bass managment til forsterkens andre kretser, så hvis man endrer på dette så justerer Audyssy sin korrigering deretter fordi den har målt hele høytalerens respons uavhenig av forhåndsinnstilt høytalerstørrelse.(ut fra hva han Audyssy mannen sier)

- MEN som du sier den greier ikke å romkorrigere inn for frekvenser høytalerene ikke greier å gjenskape heller. Så fra large til small går som du sier, men juster man fra small til large så kan ting gå galt rett og slett fordi hvis høytalerne ikke greier å gjenskape de laveste frekvensene så kan jo ikke Audyssy korrigere de høytalerne på de laveste frekvense heller. Jeg tenkte ikke på det i det forrige innlegget mitt.

EDIT: Så han som bekymret seg for at høytalerne hans ikke ble satt til large kan vel evt. sette de til large da, sette bass management til LFE+Main og sette opp delefrekvensen noe slik at subwooferen hjelper main høytalerne under denne frekvensen samt at hans main høytalere for lov til å spille så langt ned de går?

Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Synes ikke det var tilfelle her hos meg sist jeg kjørte setupp, men jeg hadde kludret til og initiert forsterkeren. Så jeg måtte jo legge inn alle instillinger på nytt før jeg kjørte ny setupp.ops:
    Da min forsterker kun er på nettet i ca. 90 sekunder...:twisted: har jeg ikke muligheten til å teste det ut, selv, men i følge USA AV-forum skal det være en lagringsfunksjon fra Denon til pc'en fra web-grensesnittet.
    Går det ikke da an å lagre alle instillinger, for så å laste dem ned til Denon'en igjen? Så en slipper stadige kalibreringer?

Og til de som synes at høytalerene må da for p***** være store (som meg)...:-D
    Fenomenet "Small/Large" er en smule missvisende, da det kun beskriver høytalerens evne til å gå i det lavere frekvensområdet. Jeg vil tippe!!! at dette området ligger på rundt 120 Hz.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av darkwing
    Da min forsterker kun er på nettet i ca. 90 sekunder...:twisted: har jeg ikke muligheten til å teste det ut, selv, men i følge USA AV-forum skal det være en lagringsfunksjon fra Denon til pc'en fra web-grensesnittet.
    Går det ikke da an å lagre alle instillinger, for så å laste dem ned til Denon'en igjen? Så en slipper stadige kalibreringer?

Den muligheten har jeg ikke tenkt på, selv om jeg har lekt meg med å styre forsterkeren fra pcèn.....Må sjekkes mer

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Lagring av setup

Det ligger muligheter for å lagre oppsettet ser det ut som i følge det bilde som er vedlagt.

Klikk på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en har Bi-Ampet 4308 og kjører Audyssey, så gir den test lyden bare på diskantsiden i de Bi-Apete fronthøyttalerne (høres ihvertfall slik ut), den tar ikke med hele spekteret på testtonen.

Det samme var resultatet hos meg (men motsatt dvs bare lyd i bassen). Gjorde det enkelt for meg og lasket over på høyttaleren og kjørte korreksjon uten bi-amping. Etterpå tok jeg av laskene og koblet til på vanlig måte igjen.

Ikke akkurat brukervennlig, men jeg forsto ikke hvordan det skulle kunne løses annerledes vha selve receiveren/menyene.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om noen av de som har problemer med during i høyttalerne ved bruk av pre-out har funnet en løsning på problemet? Jeg har nå koblet til et par NAD effekttrinn og opplever akkurat samme problemet. Jeg har 3808.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg har en AVR3808, og nettopp koblet opp en mediecenter-pc gjennom hdmi. Når jeg stiller inn oppløsningen til 1920x1080 på pcen, fungerer ting bra. Problemet er når jeg skifter kilde på recieveren eller bytter kanal på tven. Da hopper pcen tilbake til liten oppløsning. Utrolig irriterende å måtte bytte oppløsning hver gang. Noen tips om hvordan jeg kan unngå dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kremfjes: oppløsning på pc via hdmi

Hei!

Jeg tror dette har med driveren til skjermkortet ditt å gjøre, prøv å laste ned oppdatert driver...

Jeg hadde selv problem med at skjermkortet ikke utvidet skrivebordet til skjerm nr 2 (tv-en) hvis receiveren var av ved pc-oppstart. Dette var utrolig irriterende, å måtte slå på receiveren også kjøre omstart av pc for å få bilde via hdmi til receiver og videre til tv.

En oppgradering av driver løste problemet, tror det du opplever ligner....

mvh
    Erik
    Denon AVR 3808, Sony KDL-46 V 3000, skjermkort: NVIDIA Geforce 8600 GT

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man gi kildene (f.eks ps3, cd spiller osv.) egene (custom) navn på 4308?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det fungerer i allefall på 3808'en, så jeg vil tro det gjør det på 4308'en også.

EDIT: Kremt, mente 3808 og ikke 3806...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ja på side 40 i bruksanvisningen er dette omtalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere som opplever during i høyttalere (særlig sub):
    Det er stor sansynlighet for at dette kommer av kabel-tv tilkoblingen. Trekk ut antennekontakten og se om duringen forsvinner. Om den gjør det, så er løsningen å kjøpe et galvanisk skille. Hadde samme problemet selv, men nå er alt bare fryd og gammen! Ihvertfall på det området

Mulig dette var gammelt nytt, men jeg syntes det var verd å nevne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er visst en denon representant som svarer på spørsmål fra medlemmer på avsforum... kanskje verdt å sjekke ut hva vedkommende svarer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Det er stor sansynlighet for at dette kommer av kabel-tv tilkoblingen. Trekk ut antennekontakten og se om duringen forsvinner. Om den gjør det, så er løsningen å kjøpe et galvanisk skille. Hadde samme problemet selv, men nå er alt bare fryd og gammen! Ihvertfall på det området

En slik sak bør alle ha uansett av hensyn til brannvern. Jeg hadde tilsvarende problem med nettet til CD, og de rettet dette for meg gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodeste
    En slik sak bør alle ha uansett av hensyn til brannvern. Jeg hadde tilsvarende problem med nettet til CD, og de rettet dette for meg gratis.
    Hørte at det gikk en dokumentar på tv om en dame som hadde mistet huset og greier nettopp på grunn av at hun ikke hadde galvanisk skille. Risikoen for at det skjer noe om man ikke har det er særdeles liten, men det er en billig forsikring uansett!

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok sjansen og oppdaterte firmwaren til min Denon AVR-4308, i dag. Dette gikk smertefritt, men etter 1 oppdatering, lå det enda 3 oppdateringer i kø.

Det er tydelig at etter en oppdatering, kan det være flere oppdateringer som er avhengig av at den første er lagt inn osv.

Så søk etter oppdatering og oppdater helt til du får beskjed om at du nå har den siste firmwaren.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem

Er klar over problemet med jording, og bruk av galvanisk skille, men nå har det seg slik at jeg ikke har koblet til kabel-tv til recieveren. Jeg har altså ingen enhet med tuner tilkoblet. Kan det allikevel være slik at kabel- tilkoblet andre steder i huset kan påvirke?

Har også testet å koble recieveren både til et ujordet stikk, og et jordet, med samme resultat.

Side 29 av 55 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •