Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 55 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1094
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    den plastgreia på enden er jo bare å vippe/hake vekk
    Gjorde litt research på google igår og da var ett tips å bruke en korktrekker til å trekke den plast biten ut... :-D

Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Gjorde litt research på google igår og da var ett tips å bruke en korktrekker til å trekke den plast biten ut... :-D
    Eller en vanlig gipsplateskrue. Trakk ut alle på min AVR-3808 på noen sekunder.
    Skrues kun ett par gjenger inn, og vipps, trekk ut. Går som en drøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, håper dere med litt mer peil enn meg kan hjelpe. Mener å huske at mitt spm eller et lignende ble tatt opp tidligere i tråden, men greier ikke å finne tilbake til det.
    Uansett, Kan jeg konfigurer 3808 til å ha sub som LFE når jeg har surround, og LFE+MAIN i stereo?

Det optimale hadde vært å kunne veksle mellom Surround med audyssey (med sub som LFE) til Stereo uten romkorreksjon (sub som LFE+MAIN) På samme preset. Lar dette seg gjøre enkelt, eller må jeg programmere en makro? (Dersom dette lar seg gjøre).

Takker for svar!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Hei, håper dere med litt mer peil enn meg kan hjelpe. Mener å huske at mitt spm eller et lignende ble tatt opp tidligere i tråden, men greier ikke å finne tilbake til det.
    Uansett, Kan jeg konfigurer 3808 til å ha sub som LFE når jeg har surround, og LFE+MAIN i stereo?
    Ja, du kan ha ett sub-oppsett for film (standardoppsettet) og et annet for stereo (2-channel audio). Finn 2-channel/stereo et eller annet i Audio-settings. Der kan du sette fronter til LARGE/SMALL og sub til LFE/LFE+MAIN uavhengig av hva du har i standardoppsettet. Hver gang du velger en to-kanalskilde, vil da Denonen bruke 2-kanalsoppsettet ditt :-)

Det optimale hadde vært å kunne veksle mellom Surround med audyssey (med sub som LFE) til Stereo uten romkorreksjon (sub som LFE+MAIN) På samme preset. Lar dette seg gjøre enkelt, eller må jeg programmere en makro? (Dersom dette lar seg gjøre).

Takker for svar!
    Jeg bruker ikke romkorreksjon overhodet, fordi det dreper dypbassen og dynamikken hos meg, men ja, du kan få det "optimalt" slik du beskriver det.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg bruker ikke romkorreksjon overhodet, fordi det dreper dypbassen og dynamikken hos meg, men ja, du kan få det "optimalt" slik du beskriver det.
    Tusen takk for svaret! Jeg driver også å roter litt i denne meny-forvirringen.:?

Men, hvis jeg trykker på "enter" på fjærnkontrollen, mens jeg ser en film, kommer settingene for alle høytalerene opp. Vil det ikke da være mulig å skru opp dB-verdien på sub'en til f.eks. max +12 dB, å få så mye bass man "bare ønsker"? Forøvrig kan man vel øke dB-verdien på alle høytalere, slik at de er innbyrdes like/forskjellige, men med mye høyere dB-verdi?
    Eller tar romkorreksjonen også drepen på frekvenser/lydbilde? Tenker ikke først å fremst på delingsfrekvensen, for den kan man jo til en viss grad også sette selv. (Jo lavere delingsfrekvens man setter på sub'en, jo lavere ned går romkorreksjonen. (Jeg satte den først på midten, på sub'en, ca. 80 dB, og fikk deling på 100. Så på 160, max, og fikk deling på 150. Har ikke prøvd med 40 dB, enda.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ja, du kan ha ett sub-oppsett for film (standardoppsettet) og et annet for stereo (2-channel audio). Finn 2-channel/stereo et eller annet i Audio-settings. Der kan du sette fronter til LARGE/SMALL og sub til LFE/LFE+MAIN uavhengig av hva du har i standardoppsettet. Hver gang du velger en to-kanalskilde, vil da Denonen bruke 2-kanalsoppsettet ditt :-)

Okei, høres bra ut. Her i gården er romkorreksjon et "must" til film og spill, men til musikk synes jeg absolutt ikke det fungerer, men det er vel smak og behag.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, høres bra ut. Her i gården er romkorreksjon et "must" til film og spill, men til musikk synes jeg absolutt ikke det fungerer, men det er vel smak og behag.
    Det jeg lurer på, er hvordan romkorreksjon kan låte bra (bedre enn ingen justering) til film og spill, hvis det ikke låter bra til musikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med romkorreksjon på blir det mer "kraft" frekvenser som gjør seg bra til film. Noe uheldig plassering av bakHT spiller nok og noe inn. Med romkorreksjon på blir diskanten justert en del opp, noe som passer meg bra til film, men det blir igjen "masete" til ren musikk.
    Vet ikke om det gav det et skikkeli svar, men for min del oppleves det vertfall slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring: Audyssey og tokanals musikk

I mitt oppsett med ikke altfor gode subber (B&W650) er det vesentlig at Audyssey gjennkjenner frontene som large for at det skal låte bra på 2 kanals musikk.
    Hvis frontene gjennkjennes som small trekkes de lavere frekvensene ned, noe som mine subber ikke greier å gjenngi på en god måte ved musikkspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bi-amping kobler ikke ut når man kobler inn headset

Merkelig fenomen, når jeg putter inn pluggen for headsettet på min 3808, så kobles alle andre utganger vekk, men ikke bi-amp utgangene vekk slik at jeg fremdeles får diskanten i høyttalerene! Noen som har noen ideer? Virker litt klønete at jeg må slå av bi-amping når jeg bruker headsett....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av svingstang
    Merkelig fenomen, når jeg putter inn pluggen for headsettet på min 3808, så kobles alle andre utganger vekk, men ikke bi-amp utgangene vekk slik at jeg fremdeles får diskanten i høyttalerene! Noen som har noen ideer? Virker litt klønete at jeg må slå av bi-amping når jeg bruker headsett....

Jeg hadde faktisk det samme med min 4308, frem til jeg oppdaterte firmware. Om det var oppdateringen eller at jeg initierte forsterkeren som gjorde at det funker nå kan jeg ikke svare på.
    HFK hadde denne stående ei stund som demo før jeg kjøpte den, så

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Kjøpte meg en AVR-2808 på fredag og lurte på en ting:

Når jeg trykker med inn på Paramerter får jeg ikke opp valg nr. 1 Surround parameter, men lista begynner på valg nr. 2 Tone Control. Hvorfor?

Samt er ny firmware noe å tenke på for meg? Ser mange snakke om dette men det er helst de med 3808 og 4308

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 4308, har koplet opp med 2x4 stk kabler, de ekstra 4 satte jeg på SurroundB/Biamp uttakene.

Valgte BiAmp fra menyen : Nanuell innstilling - Alternativ - Forsterkertildeling.

Syntes det som står om dette og på side 74-75 er noe uklart. 2 kanals Biamp eller bare Biamp.

Har 5.1 oppsett og skal som sagt biampe 2 stk patos lyric 502.

Har ikke fått dette til, har selvsagt fjernet strappene og koplet etter alle kunstens regler.

Funker heller dårlig, får bare lyd i diskantene. har koplet front bak på 4308 til øvre terminal og SurroundB/Biamp til nedre terminalsett på patosene.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Funker heller dårlig, får bare lyd i diskantene. har koplet front bak på 4308 til øvre terminal og SurroundB/Biamp til nedre terminalsett på patosene.
    Og Sub til LFE+Main?

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUB, har jo sub koplet på vanlig måte.
    Må jeg gjøre noe med den?

Lytter jo på musikk, på "Pure Direct"

Sjekket den sto på bare LFE.
    Har satt den på LFE+Main og skal sjekke mer i morgen.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Mer info på wilford.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLj
    I mitt oppsett med ikke altfor gode subber (B&W650) er det vesentlig at Audyssey gjennkjenner frontene som large for at det skal låte bra på 2 kanals musikk.
    Hvis frontene gjennkjennes som small trekkes de lavere frekvensene ned, noe som mine subber ikke greier å gjenngi på en god måte ved musikkspilling.
    Etter du har kalibrert med Audyssey så kan de selv sette frontene til Large etterpå. Audyssy overser settingene for large og small under kalibrering avlikevel. Forandrer du manuelt på delefrekvensene etterpå så justerer audyssy seg deretter.

Noe info fra en Audssey insider (Han som er er "Founder and CTO
    Audyssey Laboratories" og som poster på avsforum): "Official" Audyssey thread. - Page 24 - AVS Forum

Det står bl.a. :
    the internal settings of Large and Small are completely ignored during calibration
    Han har skrevet mere om dette andre steder i overnevnte tråd.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    SUB, har jo sub koplet på vanlig måte.
    Må jeg gjøre noe med den?
    Lytter jo på musikk, på "Pure Direct"
    Sjekket den sto på bare LFE.
    Har satt den på LFE+Main og skal sjekke mer i morgen.
    Først når jeg flyttet de 2 ekstra parene over fra Surround2/Bi-Amp til Amp 2, ja da funket det.

Rart ingen her visste dette.
    Mer info på wilford.no

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

for sen

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skuffet over manualen til 4308, når det gjelder info om Bi-Amping i hvert fall. For dette er veldig dårlig beskrevet og de skjemaene som står der er høyest uklare, lite logiske og lett å tolke feil.

Man skulle jo tro at de ekstra høyttaleruttakene merket Surround2/Bi-Amp er for bruk til dette formålet, men nei da. For å få lyd i frontene via Bi-Amping må en kople til Amp2. Hvor logikken ligger i dette, skjønner i alle fall ikke jeg.

Håper dette kan hjelpe andre til å kople riktig.
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Etter du har kalibrert med Audyssey så kan de selv sette frontene til Large etterpå. Audyssy overser settingene for large og small under kalibrering avlikevel. Forandrer du manuelt på delefrekvensene etterpå så justerer audyssy seg deretter.

Noe info fra en Audssey insider (Han som er er "Founder and CTO
    Audyssey Laboratories" og som poster på avsforum): "Official" Audyssey thread. - Page 24 - AVS Forum

Det står bl.a. :

Han har skrevet mere om dette andre steder i overnevnte tråd.
    OK, men dette gjelder nok kun i retning large til small og ikke omvendt. For målinger som gir small som resultat sier ikke noe om verdiene som ville gitt large som resultat. Og vil derav heller ikke greie å gjennskape dette riktig.

Side 28 av 55 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •