Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 55 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    Jeg har hatt store problemer ifbm oppgradering av firmware. Den henger på "ETHER WP".

Har levert inn 3808'en to ganger. Sist ble den sendt til Danmark for oppdatering. Da jeg fikk den tilbake sjekket jeg om det var kommet noen nye firmware-oppdateringer. Det var det ikke.

Etter å ha brukt den noen dager har jeg lagt merke til flere "merksnodigheter" under Network Audio. For morro skyld sjekket jeg om det var kommet noen ny firmware som ville fikse disse problemene. Og jammen var det ikke ute en ny firmware!

Startet oppdateringen og den kom til ETHER WP med 04 minutter igjen. Den telte seg ned til 02 før den hoppet tilbake til 04. Dette gjentok den flere ganger i løpet av over 15 minutter før den feilet. Måtte da ta knappen.

Vurderer nå sterkt å heve kjøpet... :-(
    Kommer aldri forbi EtherWp på min 4308 heller. Se tidligere innlegg i tråden.

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld - "merksnodighetene" jeg har opplevd er:

- Rare heng av og til som har gjort at jeg har måttet bruke knappen for å slå den av. Stort sett ifbm bytte av kilde etter å ha vært innen Network Audio.
    - Sporadisk respons på fjernkontrollen. Kan trykke og trykke uten at noe skjer – før plutselig den f.eks hopper et par hakk ned i f.eks artistlisten.
    - Når man trykker SEARCH i en liste, står det PAGE DOWN og PAGE UP når det logisk sett burde stått omvendt.
    - Søk på bokstav fungerer sjeldent eller aldri

Etter at siste oppgradering feilet, fungerer ikke piltastana under Network Audio slik at denne funksjonen ikke er tilgjengelig i det hele tatt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med Hifi-klubben. De sier nå at problemet trolig ligger i nettverket til Denon og de har mer eller mindre gitt opp å oppgradere.

Det blir nok heving av kjøpet... :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld - "merksnodighetene" jeg har opplevd er:

- Rare heng av og til som har gjort at jeg har måttet bruke knappen for å slå den av. Stort sett ifbm bytte av kilde etter å ha vært innen Network Audio.
    - Sporadisk respons på fjernkontrollen. Kan trykke og trykke uten at noe skjer – før plutselig den f.eks hopper et par hakk ned i f.eks artistlisten.
    - Når man trykker SEARCH i en liste, står det PAGE DOWN og PAGE UP når det logisk sett burde stått omvendt.
    - Søk på bokstav fungerer sjeldent eller aldri

Etter at siste oppgradering feilet, fungerer ikke piltastana under Network Audio slik at denne funksjonen ikke er tilgjengelig i det hele tatt.
    Sliter når jeg har mange sanger i biblioteket også. Virker når det er noen hundre. Men med flere tusen så går det ikke rundt. Går også veldig tregt med valg innen internettradio også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scenered
    Sliter når jeg har mange sanger i biblioteket også. Virker når det er noen hundre. Men med flere tusen så går det ikke rundt. Går også veldig tregt med valg innen internettradio også.
    Har du forsøkt å oppdatere firmware?

Edit: Sorry så ikke at det var du som heller ikke kom forbi ETHER WP...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er firmware viktig for 3808?

Leser at jeg må resete 3808 for å få oppdatert. Og det ser ikke jeg at jeg orker nå.
    Mange innstillinger å ta hensyn til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Er firmware viktig for 3808?

Leser at jeg må resete 3808 for å få oppdatert. Og det ser ikke jeg at jeg orker nå.
    Mange innstillinger å ta hensyn til.
    En receiver i dag er på mange måter lik en PC hvor firmwaren er operativsystemet, altså programvare.

I all programvare kan det være feil og disse kan være fikset i en firmware-oppdatering. Men det er jo ikke noe poeng å oppgradere hvis du ikke har oppdaget feilen. :-)

Funker alt som du vil har det ingen hensikt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nettversksmusikk

Jeg har problemer med at jeg ikke får spillt all musikken som ligger på windows media playeren min, det er bare deler av musikken som kommer opp i forsterkeren...

noen som har noen tips?

Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon, min Demon...

Da har jeg fått min nye Denon AVR-3808 i hus.. Da skulle vel smilet være på plass, men det er ikke helt fra munnvik til munnvik... :-o
    Den store effekten uteblir, tydligvis. Denon tok plassen til min Sony STR-DB1080. Når Sonyen passerte -20 dB, ba ørene mine pent om nåde. Jeg må nærme meg stygt mindre enn -10 dB med Denonen for at det samme skal skje med ørene mine.. Stygt hørselsskadd?? :razz: Sonyen er pr. spec svakere...
    Denons 130 w i 8 ohm, mot Sonys 100 w i 8 ohm..
    Noe kronglete meny lar seg etterhvert lære. At et HDMI-signal ikke gis ut som noe annet enn HDMI, er greit. At den driver en Sony VPL-VW100 med en HDMI fra Clas uten noe uhumskheter bekrefter vel at HDMI er ett datasignal, som kan overleveres på kabler billigere enn 1000 kr, i 1080p 50 Hz, uten merkbare tap eller støy? Og 1 meters HDMI kablene kostet ikke 400 pr. stk., men ca. 100...
    Men så til oppdateringene.. Hvis jeg går inn i menyen, velger nettverk og tar oppdatering, skjer det samme som med så mange andre; den stopper på Ether WB. Ethernet WEB?? Har prøvd med både variabel og fast IP. Med fast ip (Lyse har lagt inn noe "rart" på port 80 i den vanlige ip-adressen) får jeg det litt bedre til, men nå varierer Denonen med hvor den stopper.. Ether BL-IM osv.. Forvirrigen er komplett...
    MEN, hvis jeg gjør dette med restartmetoden, beskrevet på Denon sin internettside, med å holde inne up-down piltastene mens jeg trykker på Main power, vil den ikke gi seg med oppdateringer. Først etter av-på, resett med pil-up-down-metoden, og deretter av igjen, sluttet den...
    Og burde ikke Denon, som skal lage eminente elektroniske krestser greie dette bedre? Updating på grunn av kort tid før release er OK, men da BØR updaten virke... Ellers mister jeg litt troen på hvor velsnekret det er...
    Og når jeg prøver å gå inn i IE-menyen på nettet, får jeg error first line i java script.. På setup menyen. Har jeg feil java pluggin? Eller IE ver. 6.0.2900.2180? Eller er det bare nok en bug?? :-P

Men LYDBILDE er bra! Og det er greit med tilkoblingspunkter. For hvis en bare ikke MÅ HA alt i HDMI, har jeg mulighet til å mate den ene prosjektoren med S-vhs og RGB (3M S-10), og den andre med RGB og HDMI... :razz:

Tusen takk til forumet for innspillene og hjelpen dere representerer ved å være aktive og svare på ymse spørsmål!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkwing
    At et HDMI-signal ikke gis ut som noe annet enn HDMI, er greit. At den driver en Sony VPL-VW100 med en HDMI fra Clas uten noe uhumskheter bekrefter vel at HDMI er ett datasignal, som kan overleveres på kabler billigere enn 1000 kr, i 1080p 50 Hz, uten merkbare tap eller støy?
    Forsøk med 15m HDMI, så tror jeg historien blir litt annerledes. Opp til 10m tror jeg ikke det er noe poeng med annet enn Clas-kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer med HTPC setup mot Denon avr 3808 ATI Radeon HD 3850 - New King of Cards for HTPC Owners? - Page 5 - AVS Forum

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så til oppdateringene.. Hvis jeg går inn i menyen, velger nettverk og tar oppdatering, skjer det samme som med så mange andre; den stopper på Ether WB. Ethernet WEB?? Har prøvd med både variabel og fast IP. Med fast ip (Lyse har lagt inn noe "rart" på port 80 i den vanlige ip-adressen) får jeg det litt bedre til, men nå varierer Denonen med hvor den stopper.. Ether BL-IM osv.. Forvirrigen er komplett...
    Ta en titt på denne: http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post810018

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Forsøk med 15m HDMI, så tror jeg historien blir litt annerledes. Opp til 10m tror jeg ikke det er noe poeng med annet enn Clas-kabler.
    :-D Helt korrekt... Det er en 10 meter. :-D Og har en 10 meter Supra HF100 som en form for referanse.. DVi-DVI.
    Men herrene i Hi-Fi klubben, Stavanger, er vist av en liiiiitt annen oppfatning..:-D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal-z
    Jeg har problemer med at jeg ikke får spillt all musikken som ligger på windows media playeren min, det er bare deler av musikken som kommer opp i forsterkeren...

noen som har noen tips?
    Når jeg konfigurerte Windows Media Player til min Pioneer så måtte jeg huke av alle klassifiseringer - ellers så kom bare låter med en stjerne opp i listen.

Gå inn i Windows Medis Player, under bibliotek - velg "flere alternativer", - velg "konfigurer deling", - velg "instillinger", - huk av "alle klassifiseringer".

Se om det blir bedre......
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Når jeg konfigurerte Windows Media Player til min Pioneer så måtte jeg huke av alle klassifiseringer - ellers så kom bare låter med en stjerne opp i listen.

Gå inn i Windows Medis Player, under bibliotek - velg "flere alternativer", - velg "konfigurer deling", - velg "instillinger", - huk av "alle klassifiseringer".

Se om det blir bedre......

Dette var ikke nødvendig hos meg. Eneste jeg måtte gjøre var å godkjenne Denon-enheten. Men klart, hvis du har gjort endringer tidligere så... :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min nye Denon AVR-3808 i hus.. Da skulle vel smilet være på plass, men det er ikke helt fra munnvik til munnvik... :-o
    Den store effekten uteblir, tydligvis. Denon tok plassen til min Sony STR-DB1080. Når Sonyen passerte -20 dB, ba ørene mine pent om nåde. Jeg må nærme meg stygt mindre enn -10 dB med Denonen for at det samme skal skje med ørene mine.. Stygt hørselsskadd?? :razz: Sonyen er pr. spec svakere...
    Denons 130 w i 8 ohm, mot Sonys 100 w i 8 ohm..
    Er dette etter å ha kjørt auto-oppsett via mic?

Gå inn manuelt og se om ikke høytalerene er dempet en del dB? Hvis volum på suben er satt for lavt så receiver dempe de andre høytalerene.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke nødvendig hos meg. Eneste jeg måtte gjøre var å godkjenne Denon-enheten. Men klart, hvis du har gjort endringer tidligere så... :-)
    Det var ikke nødvendig hos meg heller - men jeg leste et sted at dette var løsningen for en som hadde akkurat dette problemet....

Hmm - hva gjør jeg i denne tråden egentlig?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Er dette etter å ha kjørt auto-oppsett via mic?

Gå inn manuelt og se om ikke høytalerene er dempet en del dB? Hvis volum på suben er satt for lavt så receiver dempe de andre høytalerene.
    Nope. Det var rett fra pappesken. Og alle står på 0 dB. Men nå har den jo begynt å resette seg selv med 2 minutters intervaller, så jeg må være lyynkjapp på menyen, hvis jeg skal sjekke noe... :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Det var rett fra pappesken. Og alle står på 0 dB. Men nå har den jo begynt å resette seg selv med 2 minutters intervaller, så jeg må være lyynkjapp på menyen, hvis jeg skal sjekke noe... :-D
    Har du nettverkskabelen i? Hvis ja, ta den ut. Receiveren forsøker trolig å oppgradere firmware, men feiler.

Ta en titt på denne tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post810018

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du nettverkskabelen i? Hvis ja, ta den ut. Receiveren forsøker trolig å oppgradere firmware, men feiler.

Ta en titt på denne tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post810018
    Takker og bukker. Avhandling :-D ligger på linken din..

Side 26 av 55 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •