Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 55 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1094
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den har vel også en sterkere videoprosessor og endel annet. DAB radioen er faktisk ganske bra.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte DAB og seff litt mer watt, men DAB har jeg ikke bruk for og hvorvidt watt'en er nødvendig vet jeg ikke (kommer mest sannsynligvis å kjøre B&W CM7, CMC og CDS6 på den). Av videoprossesser så ser det ut til å være den samme i begge ifølge HifiKlubben.

Det som gjør den attraktiv for meg er vel trådløst nettverk og 2 HDMI ut. Men klarer f.eks. 3808 å dra de høyttalerene jeg nevnte?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Glemte DAB og seff litt mer watt, men DAB har jeg ikke bruk for og hvorvidt watt'en er nødvendig vet jeg ikke (kommer mest sannsynligvis å kjøre B&W CM7, CMC og CDS6 på den). Av videoprossesser så ser det ut til å være den samme i begge ifølge HifiKlubben.

Det som gjør den attraktiv for meg er vel trådløst nettverk og 2 HDMI ut. Men klarer f.eks. 3808 å dra de høyttalerene jeg nevnte?
    Høytalera der har jeg ikke prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg om.
    Har endt opp med kablet nett da en er nødt til å bruke kabel alikevell ved oppgradering, så jeg har ikke brukt for det trådløse. Kjører du 5.1 oppsett så kan du jo Bi-ampe front ht. og da vil jeg tro 3808 klarer det uten problem. Så da sier vel jeg gå for 3808.:?

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endt opp med kablet nett da en er nødt til å bruke kabel alikevell ved oppgradering
    Dette visste jeg ikke, men da blir noe av poenget borte for meg ettersom jeg allerede bruker Airport fra Apple, for jeg kan jo spille trådløst fra data via denne. Må riktignok ha en kabel fra Airport, men den står i nærheten av anlegget uansett. Med Bi-amp så burde kanskje ikke være noe problem nei, eventuelt bruke noen av de kronene til overs på effektforsterker eller noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 3808 upscaling

Hei
    Hvordan blir bildekvaliteten på Tv (pioneer 506) ved bruk av Denon 3808 på digitale sendinger som ikke sendes i Hd.
    Har forstått(tror jeg) at den oppskalerer bilde til 720\1080,vil det si at de norske kanalene Nrk\tv2 vil se bedre ut eller tilnærmet lik det jeg har på hd sendingene.
    Har Clarctech 5000 (mpeg4)tuner.
    Takk for svar

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Dette visste jeg ikke, men da blir noe av poenget borte for meg ettersom jeg allerede bruker Airport fra Apple.

Med Bi-amp så burde kanskje ikke være noe problem nei, eventuelt bruke noen av de kronene til overs på effektforsterker eller noe slikt.
    Tenkte meg det.
    Enig der

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med 15m+ HDMI-kabel på 4308 og 1080p50/60-signaler?

HDMI-utgangen er for "svak" til å kjøre 1080p-signaler gjennom min Realcable. Jeg får farget snø oppå bildet. Alle andre oppløsninger (inkl. 1080p/24) går fint. 1080p50/60 går fint om jeg putter kabelen direkte i HD-XE1 eller PS3, så det er ikke kabelen som er problemet. Erfaringer mottas før jeg bestiller ny kabel!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere til 4308

Hei

Jeg er i den heldige situasjon at jeg ikke kan ha store fronter på 4308/3808. Er det noen som kan anbefale konevennlige høyttalere fra B&W (sannsynligvis med sub) til denne forsterkeren?

Minst mulig høyttalere med andre ord, suben har jeg god plass til.

Burlefot

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt fra 600 serien låter bra i hvertfall på 4308.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er det noen som har erfaringer med 15m+ HDMI-kabel på 4308 og 1080p50/60-signaler?

HDMI-utgangen er for "svak" til å kjøre 1080p-signaler gjennom min Realcable. Jeg får farget snø oppå bildet. Alle andre oppløsninger (inkl. 1080p/24) går fint. 1080p50/60 går fint om jeg putter kabelen direkte i HD-XE1 eller PS3, så det er ikke kabelen som er problemet. Erfaringer mottas før jeg bestiller ny kabel!
    Jeg bruker en Dreamscreen ultraflat 10m og AVR 4308. Går fint med 1080p 24, 50 og 60. Går da gjennom en HTPC som kilde med nVidia 8600 GT som kilde.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scenered
    Jeg bruker en Dreamscreen ultraflat 10m og AVR 4308. Går fint med 1080p 24, 50 og 60. Går da gjennom en HTPC som kilde med nVidia 8600 GT som kilde.
    Takk, men spørsmålet var relativt til 15m (eller lengre) kabel.

Forøvrig vil jeg understreke at jeg får bilde på 1080p50/60, men etter en stund (5-30 min) får jeg støy oppå bildet. Denne støyen får jeg også i 4308s meny, og i bakgrunnsbildet (som dukker opp dersom jeg ikke har noen videokilder koblet til).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Takk, men spørsmålet var relativt til 15m (eller lengre) kabel.

Forøvrig vil jeg understreke at jeg får bilde på 1080p50/60, men etter en stund (5-30 min) får jeg støy oppå bildet. Denne støyen får jeg også i 4308s meny, og i bakgrunnsbildet (som dukker opp dersom jeg ikke har noen videokilder koblet til).
    Det finnes å få kjøpt repeatere som forsterker signalet om en må ha lenger kabelstrekk. Finnes sikkert 15 meter kabel som er sertifisert for hdmi 1.3a

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får også kjøpt HDMI kabler som er vanlig HDMI i begge ender, men har fiberopptikk i midten. Disse takler STORE avstander og fåes i lengder fra 10 til 100 meter, med full båndbredde og intet tap.

Har du støy i en HDMI kabel, hvor signalet er digitalt, er jo støyen der pga. påvirkning fra ytre elementer.
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen konkrete eksempler? Hifiklubbens representanter i Danmark ga svaret "Det er kabelen sin feil" uten å komme med konkrete forslag til hvilke 15m+ kabler 4308 "takler". Jeg har utfordret dem på dette.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Det finnes å få kjøpt repeatere som forsterker signalet om en må ha lenger kabelstrekk.
    Hvor, og hva heter de?

Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Finnes sikkert 15 meter kabel som er sertifisert for hdmi 1.3a
    Hvilke?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Den har vel også en sterkere videoprosessor og endel annet. DAB radioen er faktisk ganske bra.
    Ser du har lyric 502 akkurat som meg :-) Er du fornøyd med lyden denne Denon forsterkeren klarer å gi de store patosene under bruk i både hjemmekino og stereo?

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ikke helt fornøyd med mellomtonen, jeg har av de første 502'ne som var laget, det har senere blitt modifiserte filtere som jeg har blitt lovet å få tilsendt. Men venter fremdels på de.

Men det er mer enn nok power å gå på.
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Vel, ikke helt fornøyd med mellomtonen, jeg har av de første 502'ne som var laget, det har senere blitt modifiserte filtere som jeg har blitt lovet å få tilsendt. Men venter fremdels på de.

Men det er mer enn nok power å gå på.
    OK, vurderer å kjøpe meg en Denon eller Yamaha reciever som skal drive bak høytalerene, Sub og senter, og beholde Vincent SV-236 stereoforsterkeren til frontene da den spiller vanvittig bra på de. Bruker 95% av tiden på musikk, men også greit med hjemmekino. Spesielt når man skal se på fete live DVDer :-)

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Aaarrghhh!!!!

Jeg har hatt store problemer ifbm oppgradering av firmware. Den henger på "ETHER WP".

Har levert inn 3808'en to ganger. Sist ble den sendt til Danmark for oppdatering. Da jeg fikk den tilbake sjekket jeg om det var kommet noen nye firmware-oppdateringer. Det var det ikke.

Etter å ha brukt den noen dager har jeg lagt merke til flere "merksnodigheter" under Network Audio. For morro skyld sjekket jeg om det var kommet noen ny firmware som ville fikse disse problemene. Og jammen var det ikke ute en ny firmware!

Startet oppdateringen og den kom til ETHER WP med 04 minutter igjen. Den telte seg ned til 02 før den hoppet tilbake til 04. Dette gjentok den flere ganger i løpet av over 15 minutter før den feilet. Måtte da ta knappen.

Vurderer nå sterkt å heve kjøpet... :-(

Side 25 av 55 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •