Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 55 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med lyden

Hei, jeg har Denon avr-2808 og toshiba xe-1 med Dali Ikon høytalere

Oppsettet er Bi-wire på frontene, en center og 2 bakhøytalere.

Jeg får bare en spinkel dialog lyd ut ifra center høytaleren og null trykk i de andre høytalerne. men setter jeg over til Stereo så fungerer de andre høytalerne. Hva skal jeg gjøre? prøvd å trykke på sikkert det meste uten at jeg får det til å fungere.

Og åssen er det med TrueHD lyd her? åssen ser jeg at den i er bruk?

Ser det står Multi Ch. når jeg spiller av The 300, men det er spinkel lyd da også..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talars1
    Hei, jeg har Denon avr-2808 og toshiba xe-1 med Dali Ikon høytalere

Oppsettet er Bi-wire på frontene, en center og 2 bakhøytalere.

Jeg får bare en spinkel dialog lyd ut ifra center høytaleren og null trykk i de andre høytalerne. men setter jeg over til Stereo så fungerer de andre høytalerne. Hva skal jeg gjøre? prøvd å trykke på sikkert det meste uten at jeg får det til å fungere.

Og åssen er det med TrueHD lyd her? åssen ser jeg at den i er bruk?

Ser det står Multi Ch. når jeg spiller av The 300, men det er spinkel lyd da også..
    I oppsett menyen for "Audio" på din Toshiba XE1 så må du for HDMI (jeg går ut fra at du har koblet HDMI fra XE1 og til din Denon 2808) sette lyd ut for dette til "Bitstream". Da vil din denon vise True HD i displayet også hvis jeg forstår andre XE1 eiere rett.

Ut fra hva du skriver nå så virker det som at audio out for HDMI hos deg er satt til "PCM" og da vil XE1 dekode lyden til multi channel og da er det dette som mottas og vises i displayet på 2808'n. Endre dette til "Bitstream".

(Og så må du når du ser film passe på at du velger riktig lydspor fra plata også da. Det er ikke alle filmer som velger True HD av default tror jeg. Og ikke alle filmer har det heller da. )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

Jeg har koblet HDMI kabelen der den skal, det står at kilden er HDMI på forsterkern også. Audio menyen på spillern er som du beskriver den skal være. Men på forsterkern står det PCM.

Pluss at room eq ( Audiossy) skrur seg av til tider så jeg må inn og velge den igjen i menyen til forsterkern.

På coveret til The 300 står det at det er TrueHD lyd men jeg har ingen lyd valg å velge i menyen.. står ingenting der.

Og dialoglyden er like spinkel, høres faktisk ut som om lyden kommer fra en handsfreee på en mobil.. er helt jævli

arrrrrrgh **** er det som skjer a?? forbanna drit

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

Jeg har koblet HDMI kabelen der den skal, det står at kilden er HDMI på forsterkern også. Audio menyen på spillern er som du beskriver den skal være. Men på forsterkern står det PCM.

Pluss at room eq ( Audiossy) skrur seg av til tider så jeg må inn og velge den igjen i menyen til forsterkern.

På coveret til The 300 står det at det er TrueHD lyd men jeg har ingen lyd valg å velge i menyen.. står ingenting der.

Og dialoglyden er like spinkel, høres faktisk ut som om lyden kommer fra en
    handsfreee på en mobil.. er helt jævli

arrrrrrgh **** er det som skjer a?? forbanna drit

Jeg kjenner ikke til 2808 har 4308 selv men der rota jeg en del med valg av høytaleroppsett ops: Da jeg skulle bi-ampe mine front høytalere. Valgte også feil ht utganger også ops:ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg kjenner ikke til 2808 har 4308 selv men der rota jeg en del med valg av høytaleroppsett ops: Da jeg skulle bi-ampe mine front høytalere. Valgte også feil ht utganger også ops:ops:

hmm.. jeg får sjekke de igjen og kjøre audiossy engang til da.. sinnsykt surt as he he

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    like ille

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver :
    Oppsettet er Bi-wire på frontene
    Jeg regner med det er fordi du ønsker å biampe. Da må du i såfall koble et sett ht'kabler til enten front A eller B på reciveren. Og et annet sett med ht'kabler til surr.back på reciveren. Så må du gå inn på en meny som heter ampassign og sette opp reciveren til å biampe (meny-manual setup-option setup-amp assign-front A biamp) . Tipper det er dette du ikke har gjort siden lyden er så spinkel. Eks. at det bare er ditt mellomtone og diskantelement som får strøm fra front A eller B siden du ikke har satt opp reciveren til å biampe...

Håper dette hjalp Har samme reciver selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten noe jeg selv lurer på. Hva er modellbetegnelsen på autocal. mic'en som følger med 4308 ?

På min 2808 heter den DM-A405. Har lest at på 2806 var den 205 og på 4306 hadde de en bedre utgave med modellbetegnelsen 305. Jeg tror nemlig at de har fått samme mic i år men er usikker på om jeg tar feil..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, har gjort dette se.. altså jeg har ikke problemer når jeg spiller musikk eller film i stereo. Det er kun når jeg skal se en film med surround dette skjer..

Har vanlig lyd i fronthøytalerne men i center høytalern så er lyden helt jævli spinkel..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Det er forresten noe jeg selv lurer på. Hva er modellbetegnelsen på autocal. mic'en som følger med 4308 ?

På min 2808 heter den DM-A405. Har lest at på 2806 var den 205 og på 4306 hadde de en bedre utgave med modellbetegnelsen 305. Jeg tror nemlig at de har fått samme mic i år men er usikker på om jeg tar feil..

På min står det DM-A505Z :roll:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, har gjort dette se.. altså jeg har ikke problemer når jeg spiller musikk eller film i stereo. Det er kun når jeg skal se en film med surround dette skjer..

Har vanlig lyd i fronthøytalerne men i center høytalern så er lyden helt jævli spinkel..
    Kan dette problemet ha noe med høytalerne dine å gjøre ops: Matcher disse i ohm og diverse Har vært borti at lyden på center har blitt veldig spinkel da de ikke matcher.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes yes, de er fra samme serie.. dali ikon 6 fronter med dali ikon vokal 2..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes yes, de er fra samme serie.. dali ikon 6 fronter med dali ikon vokal 2..
    ops::shock: Jeg så du hadde skrevet noe om Pioner høtalere på siden din...:roll: Sorry.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    ops::shock: Jeg så du hadde skrevet noe om Pioner høtalere på siden din...:roll: Sorry.
    ja jeg har det og, men det er på bakhøytalerne..

jeg får ta turen innom hifiklubben her og høre om de har noen tips til meg i romjula.. takk for alle innspill her hvertfall

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5308

Satt og surfet litt på Denons amerikanske nett side og kom over denne lille saken. Er dette noe som bare kommer i usa, eller også til europa og Norge etterhvert? Finner den jo ikke på denons engelske side...

Denon USA | AVR-5308CI

Ser jo litt små tøff ut da...
    Og jeg som trodde 4308 var toppen :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Satt og surfet litt på Denons amerikanske nett side og kom over denne lille saken. Er dette noe som bare kommer i usa, eller også til europa og Norge etterhvert? Finner den jo ikke på denons engelske side...

Denon USA | AVR-5308CI

Ser jo litt små tøff ut da...
    Og jeg som trodde 4308 var toppen :roll:
    I Europa får denne benevnelsen: AVC-A1HD
    Link: DENON - - Premium Audio Brand [ PRODUCTS/ product information /AV /AVC-A1HD ]

HIFI klubben tror jeg kommer med en pris på 37-38.000 kroner for denne

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scenered
    Resultat etter oppgradering (hold nede status og return mens man skrur på med liten power knapp):

Main Ver01.64
    Sub Ver00.73
    [snip]
    Jeg får ikke opp FW-versjoner når jeg bruker metoden du beskriver. Dersom receiveren er av (ingen strøm), går den ikke på når jeg trykker status+return+liten power knapp. Trykker jeg på stand-by-knappen på receiver, går den heller ikke på når status+return er trykket inn. Jeg kan starte den fra fjernkontrollen, men får da ikke opp noen statusindikasjoner.

EDIT: det går fint å bare trykke gjentatte ganger på status-knappen mens receiver er på, da scrolles status over displayet :-)

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan fortelle meg de vesentlige forskjellene mellom 3808 og 4308? Hva er det som gjør at 4308 er verdt 7000kr mer enn 3808 for eksempel? Det eneste jeg har lagt merke til er at 4308 har 2 HDMI ut og trådløst nettverk kobling...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Er det noen som kan fortelle meg de vesentlige forskjellene mellom 3808 og 4308? Hva er det som gjør at 4308 er verdt 7000kr mer enn 3808 for eksempel? Det eneste jeg har lagt merke til er at 4308 har 2 HDMI ut og trådløst nettverk kobling...
    Den har også DAB radio og litt flere watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket litt mellom 3808 og 4308. Prisforskjellen er stor nok til å kjøpe en god senter høytaler. I valget mellom 4308 og dårlig senter og 3808 og god senter blir valget lett. Skjønt, har man en utømmelig lommebok kunne man jo kjøpe 4308 og bra høytalere...

Side 24 av 55 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •