Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 55 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hei,

Prøver å avspille noen FLAC filer som jeg har liggende på PC, men Denonen vil ikke starte avspilling av disse.

De fungerer i WMP, og jeg kan se dem i GUI på Denon. Andre filer (MP3) avspilles greit.

Takknemlig for tips.
    Jeg bruker kun FLAC, det var også en av grunnene til at jeg kjøpte 4308. Jeg benytter twonkyvision, noe som fungerer utmerket. Tipper problemet ditt er relatert til WMP. Prøv twonky eller Tversity.

J.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Jeg bruker kun FLAC, det var også en av grunnene til at jeg kjøpte 4308. Jeg benytter twonkyvision, noe som fungerer utmerket. Tipper problemet ditt er relatert til WMP. Prøv twonky eller Tversity.

J.
    Jeg vil tro en Squeezeboks er mer brukervennlig mhp. avspilling av FLAC.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flac

Hei, Takk for innspill.

Jeg kjørte Flac filene innom Flac Frontend og kjørte decode, som genererte WAV filer. Da ble dem spiselige for Denon.

Noen som vet om dette medfører en forringelse av lydkvalitet? Bitrate 1.4Mbps

Johan B - avspiller du .flac filer direkte?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Takk for innspill.

Jeg kjørte Flac filene innom Flac Frontend og kjørte decode, som genererte WAV filer. Da ble dem spiselige for Denon.

Noen som vet om dette medfører en forringelse av lydkvalitet? Bitrate 1.4Mbps

Johan B - avspiller du .flac filer direkte?
    Jepp. Streames fra en linux pc som kjører twonkyvision. Funker knallbra. Aldri mer komprimert musikk her i gården. Fordelen med flac kontra wav er jo tags. Ellers er lydinformasjonen identisk. Man kan igrunn se på flac som en slags pkzip for audiodata. Pakker du en wav fil med flac, og deretter pakker den ut igjen og kjører filecompare, så er filene identiske ned til siste bit.

J.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flac

Hei,
    Merket det med tags ja. All info'en forsvant med WAV, mens den var der med Flac. Merkelig at Denon ikke kan spille dem når dem ligger i WMP som flac, dem kan jo spilles på pc'en fra WMP. etter å ha kjørt en procedyre.

Må prøve å få til flac directe, gjerne med Twonkyvision som du beskriver. Nå dobler jeg opp med WAV og flac filer. Kan jo slette den ene av dem da.

Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmwareoppgradering

Hei, er det noen som har fått til en oppgradering i det siste,
    får bare "connection failed" hver gang jeg prøver.

Tror ikke det er noe galt med recieveren (4308)) da jeg har fått det til tidligere!

Lurer på om det kanskje er noe galt med linjene til Denon for tiden??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyhet på usa denon web sidene:
    Denon USA | AVR-5308CI 5308

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister man alle innstillinger ved å innstallere nyeste firmware?
    Ifølge Klubben mente de at noen ville forsvinne,uten å si hvilke.
    Gjør nyeste noe fra eller til?

Det er mye jobb hvis alt forsvinner,spesielt DAB,Nett,romkorikjson.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Mister man alle innstillinger ved å innstallere nyeste firmware?
    Ifølge Klubben mente de at noen ville forsvinne,uten å si hvilke.
    Gjør nyeste noe fra eller til?

Det er mye jobb hvis alt forsvinner,spesielt DAB,Nett,romkorikjson.
    Fikk kontakt for et par dager siden, men kommer aldri lenger enn til EtherWP oppdateringen. Får da update failed.
    Hvis man ikke resetter så mister man ikke innstillingene, men det står i oppdateringsmanualen at man skal resette.

Et annet problem er når oppdateringen stopper underveis, så vil den automatisk prøve ny oppdatering etter å slått den av og på igjen. Selv etter resetting.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må visst re-sette receiveren for å kunne gjøre oppdatering. Hva som nøyaktig forsvinner - eller om absolutt alt forsvinner - veit jeg ikke. Jeg gjorde ingen innstillinger med min 3808 da jeg hadde kjøpt den før jeg først tok re-set og deretter oppdaterte firmware. Oppdateringen gikk helt smertefritt uten noe som helst problem. Leser at veldig mange sliter med både å få connection og/eller få fullført oppdateringen - så lurer på om jeg bare var heldig da det gikk på første forsøk...

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Man må visst re-sette receiveren for å kunne gjøre oppdatering. Hva som nøyaktig forsvinner - eller om absolutt alt forsvinner - veit jeg ikke. Jeg gjorde ingen innstillinger med min 3808 da jeg hadde kjøpt den før jeg først tok re-set og deretter oppdaterte firmware. Oppdateringen gikk helt smertefritt uten noe som helst problem. Leser at veldig mange sliter med både å få connection og/eller få fullført oppdateringen - så lurer på om jeg bare var heldig da det gikk på første forsøk...

Jeg gjorde også en full reset slik beskrevet på ekstra bruksanvisning jeg fikk fra Hifiklubben, men den feilet for meg også... :-(

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager mitt spørsmål, men hva er hensikten med å oppdatere? Er det noen nye spesielle funksjoner som kommer med? Ser veldig mange sliter med oppdatering, jeg har ikke engang prøvd. Hvorfor skal man oppdatere?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Beklager mitt spørsmål, men hva er hensikten med å oppdatere? Er det noen nye spesielle funksjoner som kommer med? Ser veldig mange sliter med oppdatering, jeg har ikke engang prøvd. Hvorfor skal man oppdatere?
    Hehe, why fix when it's not broken?! ;-)

Jeg leste at endel har vært plaget med nett/usb-funksjonaliteten og at dette har blitt fikset med oppdateringer. Fungerer dette greit for deg?

Uansett -- det er en grunn til at Denon lager oppdateringer, så da er det like greit å installere dem så lenge prosessen ikke er like håpløs som nå...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    Hehe, why fix when it's not broken?! ;-)

Jeg leste at endel har vært plaget med nett/usb-funksjonaliteten og at dette har blitt fikset med oppdateringer. Fungerer dette greit for deg?

Uansett -- det er en grunn til at Denon lager oppdateringer, så da er det like greit å installere dem så lenge prosessen ikke er like håpløs som nå...
    Vel for å være klinkende ærlig så bruker jeg ikke nett/USB-funksjonaliteten. Så behovet ligger ikke der. Trenger verken nett-radio eller musikk fra PC. Syns FM og DAB er mer enn nok. Spiller nok først og fremst CD, SACD og DVD-Audio selv. Men jeg forstår andre har et annet syn og andre behov,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er grunn til å oppgradere for en del av oss. Jeg brukte den medfølgende mikrofonen til å kalibrere anlegget og den målte avstand høytalene ned til milimeteren, og i tillegg justerte EQ og lydniva til en klarhet og dybde som jeg ikke har oppnådd med manuelle instillinger. Før oppgraderingen var det mange som fikk helt ville målinger og feil med de innstillingene som ble satt av receiveren og dette er altså noe av det som sies å være fikset med ny firmware.

Hvis jeg ikke skulle brukt USB inngang med hard disk og lagt inn alle CD'ene mine inn med lossless lyd så kunne jeg kanskje greid meg med en billigere løsning...

Åkke som... jeg er SÅ fornøyd med denne recieveren!

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du denne koblet opp via nettverket eller kjører du den mot USB porten på Denon?
    Kjører mot USB porten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan få absolutt all bass til frontene...

Hei
    Har en Denon AVR 3808 som jeg bruker sammen med et stereo-oppsett.. dvs. store fronter mellomstor senter og små bakhøyttalere.. men ikke sub.. og da har jeg et problem.. eller? ..så vidt jeg har skjønt på div innlegg her så vil den dypeste bassen fra dvd er aldri kunne rutes til frontene selv om alle innstillinger sier at jeg ikke har sub... stemmer dette? er det praktisk mulig og få sub kanalen eller LFE til frontkanalene? lur kobling eller kansje endre noe i softweren?

Mvh Johnny

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ryktes at en del receivere gjør dette. Jeg lånte med meg hjem Denon AVR2808 kun for å teste dette, og den gjør det ikke i hvertfall. Sannsynligheten er stor for at din heller ikke gjør det. Men det er jo enkelt å teste med en testplate som kun spiller et LFE-spor eller en filmscene du har hørt med sub som du vet drar til skikkelig i LFE sporet. F.eks Master & Commander kanonscenene der. Med LFE puncher det som juling. Dersom et noenlunde tilsvarende trykk er så godt som helt fraværende kun med frontene har du ikke LFE-sporet i frontene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har ikke Master & Commander her for øyeblikket.. så Die hard 4 og det var jo endel trøkk der da.. men skulle altids taklet enda mer.. og spesiellt hvis det viser seg at det egentlig skulle vært mer juice... pokker også.. blir litt frustrert på hele greiene.. er jo helt utrolig at det går an å være så useriøs å ha et oppsett som gir deg lov til på velge vekk sub, når du da også mister halve opplevelsen.. makan til lureri.. lurer på om det står skrevet noe sted... pokkers greier..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å sammenligne bass ved bruk av innstillingene "yes" og "no" på subwoofer i "Speaker Configuration"?

Side 23 av 55 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •