Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 55 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1094
    Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Lurer på å kjøpe 3808 og en 500GB harddisk så jeg kan legge inn favorittene i ukomprimert wav format.
    Hvordan er lydkvaliteten fra usb harddisk kontra en ok cd spiller?
    Noen som har prøvd dette og kan dele erfaringen?

Slik jeg har forstått det med min 4308 er at en er nødt til å ha Windows Media Player på en pc for å kunne spille av...tar jeg feil.. Har prøvd å koble min eksterne harddisk med musikkfiler på til usb...fikk da beskjed om tomt medie(eller noe sånt)ops: Vet jeg har musikk(mp3) filer der.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmwareproblemer - kan noen hjelpe meg med det umulige?

Har nå fulgt alle tips og råd, men fortsatt ikke lykkes med firmware-oppdatering.

Jeg har resatt, både ved å holde nede opp/ned og ved å holde nede Std + DSP-sim. I begge tilfeller blinker displayet som det skal og alle mine instillinger forsvinner. I begge tilfeller får jeg likevel "connection failed" (altså ikke login failed) når jeg prøver å kjøre firmware-update.

Internett-radio virker, så det kan ikke være noe galt med koblingen.

Noen tips? Ellers blir det retur til Hifi Klubben imorgen.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Slik jeg har forstått det med min 4308 er at en er nødt til å ha Windows Media Player på en pc for å kunne spille av...tar jeg feil.. Har prøvd å koble min eksterne harddisk med musikkfiler på til usb...fikk da beskjed om tomt medie(eller noe sånt)ops: Vet jeg har musikk(mp3) filer der.....
    Tror jeg leste et sted at harddisk måtte ha FAT32 formatering.
    NTFS tror jeg ikke vil funke.
    Kanskje det er problemet ditt?

Står ikke noe om media player i bruksanvisningen til 3808 tror jeg.
    Ikke som jeg kan se da.

Ifølge bruksanvisning så holder det med bare mp3 filer på en ekstern harddisk.
    Dette har jeg også fått forklart på hifiklubben.
    NOEN SOM KAN BEKREFTE DETTE?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må nok ha FAT32-formatering, ja

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Du kan bruke en rekke forskjellige mediastreamer applikasjoner ... Jeg bruker Twonkymedia. Vet mange bruker Tversity... Så lenge det er DLNA kompatibelt så skal det funke ... Når det gjelder USB disker, så må vel de være fat32 formatert. NTFS er et lite "embedded" vennlig FS, så jeg tviler på at 4308 støtter det...

J.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Du kan bruke en rekke forskjellige mediastreamer applikasjoner ... Jeg bruker Twonkymedia. Vet mange bruker Tversity... Så lenge det er DLNA kompatibelt så skal det funke ... Når det gjelder USB disker, så må vel de være fat32 formatert. NTFS er et lite "embedded" vennlig FS, så jeg tviler på at 4308 støtter det...

J.
    Vet du om hd filer på PCen kan spilles av med Twonkyvision?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homey Spur
    Firmwareproblemer - kan noen hjelpe meg med det umulige?

Har nå fulgt alle tips og råd, men fortsatt ikke lykkes med firmware-oppdatering.

Jeg har resatt, både ved å holde nede opp/ned og ved å holde nede Std + DSP-sim. I begge tilfeller blinker displayet som det skal og alle mine instillinger forsvinner. I begge tilfeller får jeg likevel "connection failed" (altså ikke login failed) når jeg prøver å kjøre firmware-update.

Internett-radio virker, så det kan ikke være noe galt med koblingen.

Noen tips? Ellers blir det retur til Hifi Klubben imorgen.
    Ringte nå til Hi-Fi Klubben, som ikke en gang var klar over at den skulle kunne oppdateres via nettet... Skulle ringe meg opp igjen senere etter å ha pratet med teknikker

Tror dette kan ta sin tid :-(

Er også litt oppgitt over Denon. Når man først har USB-tilkobling, hvorfor da ikke bare legge til rette for at man kan laste ned firmware-update til minnepenn og kjøre den via USB? Ville jo gjort livet langt enklere, både for oss som får "connection failed"/"login failed" og for alle de som ikke har internettilknytning der hvor recieveren står.

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte nå til Hi-Fi Klubben, som ikke en gang var klar over at den skulle kunne oppdateres via nettet... Skulle ringe meg opp igjen senere etter å ha pratet med teknikker
    Hvilken HFK var dette? Den i Marcus Thranes gt i Oslo vet det i allefall veldig godt...
    Er også litt oppgitt over Denon. Når man først har USB-tilkobling, hvorfor da ikke bare legge til rette for at man kan laste ned firmware-update til minnepenn og kjøre den via USB? Ville jo gjort livet langt enklere, både for oss som får "connection failed"/"login failed" og for alle de som ikke har internettilknytning der hvor recieveren står.
    Enig! Lite gjennomtenkt av Denon!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    Hvilken HFK var dette? Den i Marcus Thranes gt i Oslo vet det i allefall veldig godt...

Enig! Lite gjennomtenkt av Denon!
    Er helt enig.

Stilte spørsmålet Finnes det rutiner på melding om oppgradering av FW til HFK Lillehammer.... fikk der til svar at det var det ikke, men ved store ting så hadde de jo registrert kjøpet. :?

Ekstern HD er FAT32. men skal prøve mer :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror dette kan ta sin tid :-(

Uffda, jeg kjøpte Denon AVR 3808 i dag hos HiFi klubben i Moss - og der la han ved utskrift egen instruksjon fra Denon for oppdatering av firmware via internett. Så der var de i alle fall klar over. Han var derimot ikke sikker på om den jeg fikk hadde nyeste firmware eller trengte å oppgraderes - den jeg fikk hadde han fått inn i forrige uke.

Så - får se hvordan oppsettet går utover kvelden, og rapporterer tilbake senere.

EDIT: ETTER FIRMWARE OPPGRAD:
    Første jeg gjorde var å oppgradere firmware da jeg har forstått at det bedrer avspilling bl.a. fra USB disk og nettverksporter. Det gikk veldig greit, fulgte instruksene jeg fikk med fra Hifi-klubben og som er de samme som er postet tidligere i tråden her. Tok noe over en time omtrent..

Main ver: 01.60
    Sub ver : 00.38
    Serial : xxx
    DSP1 ver: 36.49
    DSP2 ver: 39.41
    -
    Ethernet img: I200711060409
    Ethernet BL: B200707020733
    Ethernet CNE: C20071106

++

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 3808 og harddisk

Kjøpte Denon 3808 og en 500gb harddisk (Western Digital My Book) i dag.
    Hd formatert i FAT32.
    La inn ukomprimerte musikkfiler og mp3 filer.
    Virker som en drøm. Utrolig lettvint og kjempefornøyd.
    Blir nok lenge til jeg bruker cd spiller igjen..........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    Har ikke lyst til å henge ut klubben, har gjevnt over fått veldig god service der. Det var nok bare det at første karen jeg snakket med på telefonen ikke hadde særlig erfating med firmware-update.

Jeg ble oppringt noe senere og da hadde han god oversikt over problemstillingen. Dessverre hadde jeg allerede testet alle forslagene han kom med.

Så nå står receiveren min på HiFi-klubben. Det er vel en av to ting som kan være årsak til at jeg ikke har fått kjørt oppdatering:

1. Firmware-update klikker pga internett-tilbyderen min (noe pussig siden nettradioen virker, men har lest på utenlandske forum at noen der har problemer med enkelte internettilbydere og firmwareoppdatering, selv om nettradio fungerer).
    2.Det er noe galt med receiveren

Jeg håper det er det første, for i så fall skulle de oppdatere den på klubben for meg i morgen. Er det derimot nummer 2 håper jeg bare det ikke tar lang tid før jeg får den tilbake...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd formatert i FAT32.
    La inn ukomprimerte musikkfiler og mp3 filer.
    Virker som en drøm. Utrolig lettvint og kjempefornøyd.
    Blir nok lenge til jeg bruker cd spiller igjen..........
    Etter litt fingertrøbbel så virker min Iomega 250gb også...:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som kan kommentere lyden til Denon 4308? Spiss, varm, god kanalseparasjon, punch i bass etc. Jeg går i tankene om en ny reciever (skal seff på lytterunde), men det er interessant å høre hva dere mener...vurderer også Yamaha og Onkyo. Ikke spesielt lett når man kommer fra Rotel og ikke har eid noen av disse merkene før...

-C-

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Er det noen av dere som kan kommentere lyden til Denon 4308? Spiss, varm, god kanalseparasjon, punch i bass etc. Jeg går i tankene om en ny reciever (skal seff på lytterunde), men det er interessant å høre hva dere mener...vurderer også Yamaha og Onkyo. Ikke spesielt lett når man kommer fra Rotel og ikke har eid noen av disse merkene før...

-C-
    Jeg har en Denon 4308 og bruker den på B&W DM 604 med bi-amp, resten av oppsettet ser du i sign.feltet.

Forelsket meg tidlig i lyden av denne kombinasjonen, ikke for spisse i diskanten og passe med trøkk i bassen. Jeg har brukt Bjørn Eidsvåg sin cd Landet lenger bak som referanse når jeg prøver og stille inn annlegget. Hører nå i den nye leiligheten min at her må jeg gjøre noe for det er ikke det beste lenger, men det vill jeg skylde på leiligheten ikke på anlegget. Jeg er ingen kløpper på å si at lyden er det ene eller det andre, og mener at det må høres i de omgivelser det skal brukes. Det er kun dine ører som avgjør og ikke andres.

Jeg er ikke redd for å anbefale denne forsterkeren selv om enkelte hevder at Denon ikke er strømsterke nok.
    I denne er mye annet snacks som gjør det moro å.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Har prøvd å oppdatere mange ganger nå, men kommer aldri forbi 'Ether WP'. Får update failed på den hver gang. De andre oppdateringene gikk greit...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Hvordan er denne på RK i de laveste frekvensene?

C/O

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspilling af FLAC på Denon 3808

Hei,

Prøver å avspille noen FLAC filer som jeg har liggende på PC, men Denonen vil ikke starte avspilling av disse.

De fungerer i WMP, og jeg kan se dem i GUI på Denon. Andre filer (MP3) avspilles greit.

Takknemlig for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd formatert i FAT32...
    Har du denne koblet opp via nettverket eller kjører du den mot USB porten på Denon?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hei,

Prøver å avspille noen FLAC filer som jeg har liggende på PC, men Denonen vil ikke starte avspilling av disse.

De fungerer i WMP, og jeg kan se dem i GUI på Denon. Andre filer (MP3) avspilles greit.

Takknemlig for tips.
    Har ikke peiling på FLAC ...:? Ripper ukomprimert WAV filer i WMP. ops: og kjører min Iomega 250GB i USB på forsterker.:twisted:

Her er en link til:http://avforum.no/forum/generelt-aud...re-guiden.html

Side 22 av 55 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •