Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 55 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1094
    Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hmmmm, det viste jeg ikke. Jeg bruker komposhit og det fungerer greit nok. Er det en PVR du har?
    Ja, PVR.

Prøvde komposhit (hehe) nå og fikk bilde! Jeg har ikke engang vurdert det fordi jeg trodde s-video er litt bedre.

Hvis bare Get nå kunne komme med HDMI...

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg har ikke hatt noe som helst problemer med nettradio og stremaing fra pc. Derimot enkelte USB penner. Dette kan jo henge i sammen med at du ikke få lastet ned siste firmware?
    Jeg får høre med Hifiklubben om hva jeg gjør. Kan ikke godta at den ikke lar seg oppgradere...

Uansett - takk for tips så langt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe jeg lurer på ang. min nyinnkjøpte Denon 2808. Jeg har bare front og sub tilkoplet da jeg ikke har fått senter og surroundhøyttalerene enda.
    Sub'en er aktivert når jeg lytter på musikk fra cdspiller og når jeg ser på tv.

Men når jeg kjører autokal. finner den ikke sub'en, og tester derfor kun fronthøytattalerene ? Hvorfor ? Skal det være slik ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    ****! Nå har jeg holdt på i flere timer uten å lykkes. Har kjøpt meg en Denon AVR-3808 og plages nå med følgende ting:

4) Den henger konstant når jeg er inne på NET/USB. Mulig det at den henger på "Ether" er noe av forklaringen.
    Kanskje, men net/usb problemer og heng er 100% normalt med gammel firmware. Min var sånn i starten (fw versjon 1.07). Helt håpløs på net/usb funksjonalitet. Måtte kjøre "Microprocessor reset" hver dag. Så funket det en stund og deretter hang det konstant igjen. Det virket helt håpløst og ubrukelig.

Min hovedgreie med 4308 som jeg har, er at den skal være mediaspiller, det er pri 1. Etter oppdateringene nå nylig så funker alt som bare det. Den streamer og står i uten heng eller tull i det hele tatt.

Jeg har rippet alle CD'ene min til FLAC og kjører twonkymedia. Helt overlegent. Anbefales ! Aldri mer dårlig mp3 eller proprietære formater ...

J

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Kanskje, men net/usb problemer og heng er 100% normalt med gammel firmware. Min var sånn i starten (fw versjon 1.07). Helt håpløs på net/usb funksjonalitet. Måtte kjøre "Microprocessor reset" hver dag. Så funket det en stund og deretter hang det konstant igjen.
    Hadde jeg bare fått oppdatert firmwaren... :-(

Når du snakker om "microprocessor reset", mener du å holde pil opp+ned inne når man slår på receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg bare fått oppdatert firmwaren... :-(

Når du snakker om "microprocessor reset", mener du å holde pil opp+ned inne når man slår på receiveren?
    Nei, den andre. Husker ikke helt hva, står beskrevet i manualen.

J.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den andre. Husker ikke helt hva, står beskrevet i manualen. J.
    Prøvde å finne, men fant ikke noe. Har ikke lest fra perm til perm, så hvis noen vet hvordan hadde det vært hyggelig med et tips...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Bilde samtidig som Tuner selected

Hei

Bare lurte på om noen hadde en idê om hvordan jeg kan høre på Tuner samtidig som jeg får bilde fra min Playstation 3 til TV`n gjennom HDMI. Jeg leser i instruksjonene at HDMI ikke tillates som video input under Tuner. Hva er grunnen til dette? Utrolig irriterende da jeg ofte ønsker å lytte på radio samtidig som jeg browser musikk og annet på playstation 3. Noen som vet den tekniske grunnen til dette, er det mulig å omgå det på software siden (ev. firmware)?

Anlegget er koblet slik. Panasonic TH42 koblet til AVR3808 receiver HDMI (monitor out). Playstation 3 koblet til Receiver HDMI IN 1.

Alle tips mottas med glede..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den andre. Husker ikke helt hva, står beskrevet i manualen. J.
    Ringte Hifiklubben, som igjen ringte til produktsjefen i Danmark. De visste ikke om noen annen måte å resette receiveren på...

Er du sikker?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Hifiklubben, som igjen ringte til produktsjefen i Danmark. De visste ikke om noen annen måte å resette receiveren på...

Eh, nå ringte Hifiklubben meg opp igjen og nå kunne de fortelle at jeg i stedet må måtte trykke Std + DSP-sim for en full restart, mens du slår på receiveren.

Blir spennende å teste når jeg kommer hjem...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR 4308 streaming

Har problemer med streaming av musikk fra større biblioteker på AVR 4308.
    Når man prøver å bla i menyene inn i bibloteket, så blir alt bare hengende. Får aldri opp sangene eller playlists fra biblioteket.
    Har ikke sjekket hva som er smertegrensen nøyaktig, men har ca 20000 mp3 filer. Noen tusen går helt fint. Er da strukturert i mapper for hver artist. Hver artist har egne mapper for album. Har prøvd mot mange PC'er, både Vista og XP men samme problem. Kjører også gigabit nett så båndbredde skal ikke være noe problem. Noen som har samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR 4308 Firmware

Kjørte oppdatering av firmware på 4308 i går.
    Legger også ved manual for oppdatering av firmware som jeg fikk fra Hi-Fi Klubben. Det er opp/ned knappene som brukes til å resette.

Slik gikk det:

- Resatte først ok (alt av innstillinger ble da nullet ut).
    - Kjørte update. Den startet på punkt 1 og hoppet så til punkt 3 direkte. (Main firm ble skippet).
    - Etter ca 1 time med ok oppdateringer, så kom den til punkt 11 (Ether WP). Men den feilet med feilmelding 'Updating failed'.
    - Prøvde noen ganger til med oppdatering. Resatte også igjen. Da går den rett til punkt 11 etter å ha sjekket de foregående punktene (sjekk av punkt 2 blir aldri gjort forøvrig). Men den feiler ved Ether WP hver gang.

En annen rar ting når jeg skulle sette opp innstillinger igjen, så dukket plutselig denne meldingen opp i front displayet (mens jeg bladde i menyene):

Main Firm Download

Da hang hele receiveren, og GUI bildet på skjermen ble fryst der jeg var i menyen.
    Etter ca 15 minutter så skrudde jeg den av igjen og resatte på nytt.

Fikk etter det satt opp innstillinger igjen, og den ser nå ut til å virke igjen.
    Men punkt 2 Main firm ser ikke ut til å bli oppdatert som den skal. Heller ikke de 2 siste punkene med Ether WP og Ether IM.

Måtte gi opp de siste ethernet oppgraderingene...

Resultat etter oppgradering (hold nede status og return mens man skrur på med liten power knapp):

Main Ver01.64
    Sub Ver00.73

DSP1 Ver36.49
    DSP2 Ver39.41

*Ethernet IMG
    I200708090554

*Ethernet BL
    B200707020733

*Ethernet CNE
    C 20070809

*Ethernet WEB
    W200708090556

GUI FPGA CONFIG:
    A070629B

GUI PRG:00007621
    GUI DAT:37750008

DGTL FPGA:00.71
    VIDEO PLD :00.50

DAB Ver 0300

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scenered
    Har problemer med streaming av musikk fra større biblioteker på AVR 4308.
    Når man prøver å bla i menyene inn i bibloteket, så blir alt bare hengende. Får aldri opp sangene eller playlists fra biblioteket.
    Har ikke sjekket hva som er smertegrensen nøyaktig, men har ca 20000 mp3 filer. Noen tusen går helt fint. Er da strukturert i mapper for hver artist. Hver artist har egne mapper for album. Har prøvd mot mange PC'er, både Vista og XP men samme problem. Kjører også gigabit nett så båndbredde skal ikke være noe problem. Noen som har samme problem?

Har ikke så mange mp3 filer, langt under tusen men har litt av det samme. synes den har veldig lett for å henge seg rent genererelt.:evil: Frister ikke til å bruke den når den er slik...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har møtt veggen ved 35000 filer. Kuttet ned til 30000 for å prøve,da virket det.
    4308 har en grense.Noe jeg synes er rart.
    Er det kommet ny firmware fra HiFi-klubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Jeg har møtt veggen ved 35000 filer. Kuttet ned til 30000 for å prøve,da virket det.
    Hva slags oppsett kjører du på PC'en (OS, versjon, folderstruktur, type filer etc)?

Snakket med Hi-Fi Klubben i går, og de sa de jobbet med ny firmware nå. Men får jo alltid forskjellig svar ettersom hvem man prater med der. Så tror ikke de vet det selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører XP Pro SP2 ,har musikken i foldere for hver bokstav,mp3.
    Merkelig at den ikke tar alle filer. Skal høre med HK om dette,om det er min
    Denon det er feil med.
    Ny firmware kanskje ordner det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scenered
    - Etter ca 1 time med ok oppdateringer, så kom den til punkt 11 (Ether WP). Men den feilet med feilmelding 'Updating failed'.
    Har hatt akkurat samme problem som deg med 2 stk forskjellige 3808'er.

Snakket med HFK i Marcus Thranesgt og de skal sende min første til Denon (servicekontor?) i Danmark for oppdatering der. Forhåpentligvis finner de ut hva som er galt...

På den jeg har hjemme nå, må jeg ta ut nettverkskabelen slik at den ikke forsøker å oppgradere automatisk. Er det forresten noen måte å stoppe det på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Tror det er Denon som tilbyr FW og ikke HFK.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den jeg har hjemme nå, må jeg ta ut nettverkskabelen slik at den ikke forsøker å oppgradere automatisk. Er det forresten noen måte å stoppe det på?[/quote]

Trodde ikke det var noe automatisk oppdatering på disse....er ikke det på min 4308.
    Men den hadde hengt seg opp på nettradioen en gang, slik at den koblet seg opp mot denne da jeg slo den på for å spille musikk. Oppdaget det for det var slik trafikk på ruteren min og ingen pc sto på.:?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Trodde ikke det var noe automatisk oppdatering på disse....er ikke det på min 4308.
    Mulig det er fordi oppdateringen feilet først. I allefall svært frustrerende siden jeg ikke kan bruke USB-funksjonaliteten... :-(

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3808: Lydkvalitet fra harddisk på usb

Lurer på å kjøpe 3808 og en 500GB harddisk så jeg kan legge inn favorittene i ukomprimert wav format.
    Hvordan er lydkvaliteten fra usb harddisk kontra en ok cd spiller?
    Noen som har prøvd dette og kan dele erfaringen?

Side 21 av 55 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •