Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 55 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1094
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Et grundig forarbeid - gir ingen "heldige" resultater
    Jeg tror mange har et annerledes syn på dette når det gjelder Audyssey målinger.

Ut i fra egen erfaring og det jeg har lest er det å prøve gang på gang på gang som er stikkordet her. Med mikrofonen i ulike høyder og posisjoner. Tegne opp rom osv osv. Selv prøvde jeg vel kanskje 20 ganger, hvorav kanskje tre av disse faktisk ble så brukbare at de overgikk ukorrigert på flere områder, men fremdeles med enkelte graverende problemer som ikke lot seg fikse manuelt etter korreksjon - særlig i diskanten.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Jeg tror mange har et annerledes syn på dette når det gjelder Audyssey målinger.
    "We have to talk......."

Jeg inviterer meg selv på besøk til deg - hvis du tillater - så tar vi "pulsen" på systemet - med og uten romkorreksjon ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg tillater selvfølgelig. Har ingenting i mot bedre lyd
    Men dersom det er greit ønsker jeg å utsette dette til jeg faktisk har sub og resterende surroundhøytalere?

Men du skal vite at jeg har et meget "livlig" rom med masse refleksjoner, som jeg selv tror at kan være mye av grunnen til at Audyssey med 2807 kanskje overkompenserte litt.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Hehe, jeg tillater selvfølgelig
    Takk for din åpne holdning - i en "opphetet" debatt :-D

Kontakter deg så snart jeg kan komme oppover, hvis det er greit?

Passerte deg ca. 05:00 på vei hjem fra messen i Trondheim, men tenkte mest på å komme hjem.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for din åpne holdning - i en "opphetet" debatt :-D

Kontakter deg så snart jeg kan komme oppover, hvis det er greit?

Passerte deg ca. 05:00 på vei hjem fra messen i Trondheim, men tenkte mest på å komme hjem.....
    Hehe, har ikke holdt på med dette så lenge at jeg har blitt sta og bitter på alternative løsninger enda

Jeg er alltid klar for alt som omhandler lyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har nettopp koblet opp min nye 4308, og til min store forferdelse har jeg 'høy' during (lett hørbar og veldig plagsom, selv ved vanlig lyttevolum). Bruker effektforsterker (NAD M25) til alle kanaler, har ikke prøvd å koble vekk denne. Det mystiske er at det er i alle kanaler, og forsvinner når forsterkeren muter og skifter modus osv, for så å komme tilbake når signalet er låst. Duringen er der også når jeg velger en kilde som ikke er tilkoblet. Har også problemer med å få den på trådløst, men det orker jeg ikke begynne på før forsterkeren spiller som den skal.
    Det hører med til historien at effektforsterkeren fungerer fint på en annen prosessor, med samme kabling og oppsett forøvrig. Det virker veldig som om 4308 er synderen her...

PS, det er ikke 50Hz brum, det er høyere i frekvens.
    Hadde slik brumming i sub'en min i 2 leiligheter. Bytter receiver uten at det hjalp. Fant vel aldri ut hva det skyldtes, men er nesten helt sikker på at det var en jordfeil et eller annet sted.

Jeg fikk en hel historie servert som det kunne være, kabel-tv, sterkstrøm for nært svakstrøm, mindre gode kabler etc.

Hvorfor det ikke er brum i 50hz aner jeg ikke, men dersom det er jordfeil er det vel noen som kan komme med en god forklaring.

Men jeg hadde bare i sub, ikke i høyttalerne. Og det var antakelig jordfeil på huset ikke receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "We have to talk......."

Jeg inviterer meg selv på besøk til deg - hvis du tillater - så tar vi "pulsen" på systemet - med og uten romkorreksjon ?
    Hadde du bare bodd litt nærmere Troms, hadde jeg invitert deg på besøk. Bare litt lei av å ikke få til kalibreringen nå!
    Men skal forsøke med AVIA og ser hvor lyden bærer meg..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hadde slik brumming i sub'en min i 2 leiligheter. Bytter receiver uten at det hjalp. Fant vel aldri ut hva det skyldtes, men er nesten helt sikker på at det var en jordfeil et eller annet sted.

Jeg fikk en hel historie servert som det kunne være, kabel-tv, sterkstrøm for nært svakstrøm, mindre gode kabler etc.

Hvorfor det ikke er brum i 50hz aner jeg ikke, men dersom det er jordfeil er det vel noen som kan komme med en god forklaring.

Men jeg hadde bare i sub, ikke i høyttalerne. Og det var antakelig jordfeil på huset ikke receiveren.
    Jeg har ujordet stikk, hadde KUN effektforsterkeren koblet til, i samme stikk som receiveren. Uansett hva jeg gjør så er det brum når jeg bruker HDMI utgangen. Har også koblet strømmen via en monster strømrenser uten endring. Hadde det vært 50Hz brum så kunen jeg gått med på at det kunen være noe sånt, men dette er adskillig høyere i frekvens. Tipper 100-150Hz. Skal måle det i kveld når jeg kommer hjem. Hører ingenting i subben, så jeg antar det er en del over delefrekvens (80Hz).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slike feil oppstår vanligvis fra kabeltv nettet. jeg har fått CD til å rette på det for meg. de monterte en liten sak som bryter jord. de sa først at det var feil hos meg, men jeg kunne vise for deres teknikker at brummingen kom og gikk litt avhengig om om jeg dro ut antennen eller ikke.

Årsaken stammer vel fra at der blir to forskjellige null potensial mellom el-nettet og kabel nettet. Da vil en liten strøm gå fra den ene til den andre.

(Dette er i alle fall min erfaring, jeg er ingen elektrikker)

Google har masse info om dette

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så kunne jeg gått med på jordfeil hvis det hadde vært 50Hz brum. Men det er det ikke. Det er en del høyere i frekvens (over 80Hz, det høres ikke i subben uten at delefrekvensen står på 120Hz).

Dessuten står både TV, receiver og effekt på samme 'padde' (Monster rense-sak). Jeg har ikke kabel-tv koblet til når dette er et problem. Trenger ingen kilde engang. Det holder at effektforsterkeren og TV'en er koblet til, så blir det tull.
    Skal sjekke opp ang jordsløyfer uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4308 problem....

Jeg sliter med å få bilde på HDMI utgang nr.2. For moro skyld skulle jeg teste om jeg fikk bilder på min nye 19" Dell via HDMI out 2. Men når jeg plugger til skjermen forsvinner lyden og det kommer ikke noe bilde. Hva i all verden er nå dette?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg sliter med å få bilde på HDMI utgang nr.2. For moro skyld skulle jeg teste om jeg fikk bilder på min nye 19" Dell via HDMI out 2. Men når jeg plugger til skjermen forsvinner lyden og det kommer ikke noe bilde. Hva i all verden er nå dette?
    Har du sjekket oppsettet for hvilke signaler som skal sendes ut på HDMI 1 og 2? Egne innstillinger i GUI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, atledreier. Er susingen der kun når tv'n er fysisk tilkoplet reciveren med f.eks HDMI eller komponentkabler ?

I så fall ligger feilen kanskje i tv'n, eller kablene og ikke i reciveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er der kun når TV'n er tilkoblet, og signalet er i sync. Hvis jeg bytter inngang på receiveren kutter det en liten stund til signalet re-syncer. Mest sannsynlig kutter susinga fordi receiveren muter utgangene. Det er nok en jordsløyfe et sted, støyen varierer etter hvilken stikkontakt tv'n er plugga i. Har dog ikke funnet noen stikk der det er helt borte, dessverre. Har dratt kabel gjennom hele huset fra et godt utvalg stikk. Receiveren er nå pakket ned og skal leveres tilbake. Synd, for det er et heidundrende produkt som blir ubrukelig på grunn av el-nettet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dumt spørsmål

Jeg har forsøk å søke litt, men uten hell. GUI på 3808 har forsvunnet! :-) Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men plutselig har klarer jeg ikke å få GUI ut hverken på HDMI, kompnent eller kompositt utgangene på 3808. Det kan være at ungene har trykket i vei på fjernkontrollen under en filmvisning. Jeg har sett i manualen, og der er det eneste forslaget at jeg må skifte mellom NTSC eller PAL, men jeg har testet dette før og begge formatene virket.

Noen som har noen gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer Denon merket opp på skjermen selv om GUI ikke kommer opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Jeg har forsøk å søke litt, men uten hell. GUI på 3808 har forsvunnet! :-)
    Noen som har noen gode forslag?

Kjør en "microprocessor reset", beskrevet i manualen. Deretter kan du jo senere vurdere en firmware update.

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får prøve en "microprosessor reset" i kveld. Skjermspareren - Denon merket- kommer forøvrig ikke opp.

Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en pc-fiks, dvs skrudde helt av og så på igjen. Nå er GUI på plass igjen! :???: Så kan man lure på hva som skjedde...

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at man må gjøre det ganske ofte på disse 4308/3808, selv om den er oppgradert

Side 18 av 55 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •