Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 55 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1094
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert, men jeg tror at A og B høytalere bare betyr at du kan koble til et ekstra sett med høytalere til samme forsterker utgang for så å veksle mellom disse når det passer. Forskjellig oppsett betyr gjerne forskjellig type lyd smak. I et film oppsett ønsker man kansje kun små bakhøytalere, men hvis man spiller musikk i surond (SACD o.l.) så ønsker man mest mulig like høytalere. Deremed kan man ha flere høytaler par alt etter hva men er ute etter når det gjelder lyd. Som med A og B utgang på front. Så kan man koble på et par høytalere man plasserer i et annet rom, og så spiller på disse når man er der. Ikke dele på forsterker kraft, men dele på forsterker, vær sin gang. Hørtes dette fornuftig ut?
    Mulig det. Brukermanualene til Denon er veldig detaljerte - men samtidig ofte uklare...

Men hva med spørsmål B, som egentlig var mitt viktigste?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare meg hvordan jeg oppdaterer 3808?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    tryggest å gjøre det på hifiklubben vel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig vanskelig. Så lenge den er koblet til internett er det bare å trykke:
    Menu->Manual Setup->Option Setup->Firmware Update

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BentX
    Ikke så veldig vanskelig. Så lenge den er koblet til internett er det bare å trykke:
    Menu->Manual Setup->Option Setup->Firmware Update
    Får bare login failed..

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare login failed..

Sjekk linken som er lagt ut i et tidligere innlegg av hjalmarjalla, vet at det står noe med å initiere den før du kan oppdatere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare login failed..
    Hvis du resetter den så skal det funke. Gjøres ved å skru den helt av. Med kanppen på reciveren, også holde inne opp og ned knappen på det hjulet under frontpanelet. Skrur den på igjen mens det holdes inne. Da mister du innstillingene dine, men er eneste måten jeg har klart det på.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man spille av .Flac rett fra ekstern USB Harddisk med 3808/4308? Kan noen plugge i en NTFS-formatert disk og prøve?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BentX
    Hvis du resetter den så skal det funke. Gjøres ved å skru den helt av. Med kanppen på reciveren, også holde inne opp og ned knappen på det hjulet under frontpanelet. Skrur den på igjen mens det holdes inne. Da mister du innstillingene dine, men er eneste måten jeg har klart det på.
    Pokker.. nå visste jeg ikke om jeg orker. Får høre om det er muligheter for å oppdatere på annet vis. Hvis ikke får jeg bare skrive ned alle innstillingene..

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Firmware Update 3808

Noen som vet hva denne gjør, endrer, forbedringer?
    Jeg har ikke lest hele tråden da! :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp koblet opp min nye 4308, og til min store forferdelse har jeg 'høy' during (lett hørbar og veldig plagsom, selv ved vanlig lyttevolum). Bruker effektforsterker (NAD M25) til alle kanaler, har ikke prøvd å koble vekk denne. Det mystiske er at det er i alle kanaler, og forsvinner når forsterkeren muter og skifter modus osv, for så å komme tilbake når signalet er låst. Duringen er der også når jeg velger en kilde som ikke er tilkoblet. Har også problemer med å få den på trådløst, men det orker jeg ikke begynne på før forsterkeren spiller som den skal.
    Det hører med til historien at effektforsterkeren fungerer fint på en annen prosessor, med samme kabling og oppsett forøvrig. Det virker veldig som om 4308 er synderen her...

PS, det er ikke 50Hz brum, det er høyere i frekvens.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier

Det virker veldig som om 4308 er synderen her...
    Mest sannsynlig - skyldes feilen noe annet............

Kontakt noen som kan hjelpe...........
    (Trenger du kalibrering? www.avkalibrering.no )

Spøk tilside - finn feilen!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-fi klubben var så snille at de lånte meg en AVR2808 i helga.
    Jeg har hatt både 2105 og 2807 før og 2808 var akkurat samme ulla som 2807.
    Jeg brukte den kun som pre- kjørt inn på HT-inngangen på forforsterkeren min
    Etter at jeg hadde satt opp alt, skrudd av all EQ og filtrering osv kunne jeg så vidt begynne å danne meg et inntrykk. Selve oppsett prosessen var planke siden jeg har prøvd alt mulig rart med 2807 før - bortsett fra at de med 2808 har klart å gjøre den allerede ikke altfor intuitive menyen ENDA mindre intuitiv. Altså et skritt bakover når det gjelder brukervennlighet i oppsettsmenyene.

Frontdesignet er forøvrig en kraftig forbedring i forhold til AVR2807. Imidlertid er ingen av tilkoblingene på baksiden forgylte, samt at forsterkeren er lett og gir et inntrykk av å være en billig japansk duppeditt så fort man ser ut over fronten.
    Jeg følte at jeg nærmest solgte sjela som et billig ludder når jeg satte inn receiveren ved siden av det massive EC-utstyret. Eiergleden er totalt fraværende med dette produktet.

Så kom tiden for å sette lyd på greiene, og en konsert DVD jeg kjenner meget godt gikk i skuffen.
    Vel min første reaksjon var: dette låter jo kjent fra den tiden jeg hadde 2807 som pre, selv om jeg hadde et helt annet effekttrinn på den tiden.
    Min andre reaksjon: en dempet latter. Årsak? Vel.. dette låt så puslete og pistrete og totalt uengasjerende at det egentlig bare var latterlig. Akkurat som da jeg hadde 2807 som pre på NAD M25 effekttrinn egentlig - og hvor jeg for guds skyld gikk over til dedikert stereoutstyr.
    Vanligvis bruker jeg Transporteren som DAC på musikk dvd, og denne er så mye bedre og musikalsk at jeg nesten ikke finner ord. Og nå brukte jeg ikke en gang de integrerte effekttrinnene - Jeg tenker med gru på hvor stusselig lyden må være når Denonen ikke får drahjelp av de to AW400 som stort sett klarer å lage musikk selv om de spiller på to planker.

Konklusjonen var vel at lyden var akkurat like spinkel og billig som kvalitetsinntrykket av den fysiske oppbygningen (med unntak av fronten)

Neste helg skal jeg teste NAD's nye receiver serie - og da i form av T765. Jeg har bare dårlige minner fra NAD's receivere - ikke mtp på lyd - men med tanke på støyproblemer og at utstyret rett og slett ryker særdeles ofte.
    Jeg ble imidlertid omvendt da jeg hadde Master-serien i surround en stund. Dette var saker på et nivå som Denons middelklassereceivere bare kan drømme om rent musikalsk, og totalt fravær av problemer og støy.
    T765 støtter ingen verdens ting av fancy funksjonalitet. Den støtter f.eks kun bilde over HDMI og ikke lyd. Den konverterer heller ikke analogt til HDMI og kjører ikke oppskalering. Totalt ubrukelige ting for min del, bortsett fra at jeg gjerne skulle hatt støtte for MPCM via HDMI. Oppskaleringen tar jo DVD-spilleren/HD-spilleren seg av uansett, og det går jo også an å hente lyden ut fra disse analogt, selv om jeg gjerne vil unngå dette. Den receiveren jeg har mest lyst på er derfor NAD T775. Den støtter lyd via HDMI, samt en NAD-tweaket utgave av Audysseys beste romkorreksjon (som jeg neppe kommer til å røre). I tillegg er disse receiverne kortbaserte. Det er dermed slik at man skal kunne skifte kortet med f.eks HDMI inngangene dersom det i fremtiden kommer nye utgaver. Uten at man må skifte receiver for å få HDMI 1.XXX en gang om et år. Og så har vi kvalitetsfølelsen. Når man holder en av de større NAD-receiverne i hendene er det tre ting som slår en -

1. Tyngden
    2. Den er bygd som en stridsvogn.
    3. Designet er i mine øyne macho og anonymt. Det ser ut som det det er. En tung receiver som mener alvor. Jeg må ha psykiske problemer...for jeg har alltid likt NADs utseende

Ta så en titt på høytalerterminalene på T775 og så på f.eks Denon AVR4308. Her har vi kvalitet vs puslete japansk for å si det slik. Tydelig at terminalene på T775 er laget for tyske pølsefingre, mens Denons er laget for små japanske fingre. Ille er det også at man faktisk må opp på 4308 til 20000kr bare for å få gullforgylte rca-kontakter hos Denon. Mulig at den lydmessige fordelen er fraværende, men det gir et helt annet kvalitetsinntrykk i hvertfall.

I tillegg har ikke NAD'ene den jalla mediaplayer funksjonaliteten som Denon og enkelte andre har begynt å stappe inn i de allerede overfylte forsterkerne sine. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor noen vil torturere seg selv med en mer eller mindre buggy mediaplayer, med tungvindt grensesnitt og begrensninger på støttede formater når en Squeezebox kan kjøpes for ytterst få tusenlapper ny - med en brukeropplevelse som er så godt som perfekt! Nei, la AVR-receivere være AVR-receivere sier nå jeg.

De initielle testene på AVSforum av T775 og T765 lover meget bra. De har fått kjempekritikk av brukere på forumet for lyden. I en sammenligning mot AVR3808 knuste NAD T765/775 denne lydmessig på musikk og film. Spesielt på grunn av overlegen dynamikk og med betydelig mer "kjøtt på beinet"
    Nå får jeg imidlertid dannet meg et visst inntrykk av dette til helgen på egenhånd selv om det da dreier seg om 2808 vs T765.
    Jeg er noe skeptisk til om susing osv er borte - men det finner vi ut.
    Jeg gleder meg i hvertfall!

Beklager hvis jeg hørtes litt krass ut
    Er dessverre slik at Denonen stort sett gjorde alt feil i mine øyne, med unntak av at den faktisk fungerte uten større problemer rent funksjonsmessig (noe som forøvrig ikke er til å kimse av)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Mest sannsynlig - skyldes feilen noe annet............
    Har lest en del på AVS forum nå i kveld, og det er faktisk andre som har akkurat samme problem når forsterkeren brukes som ren pre. Han har heller ikke fått noen god forklaring, hverken på AVSforum eller fra Denon. Nå er forsterkeren uppgradert mtp firmware også, men uten noe resultat. Skal prøve å koble høyttalerne direkte til forsterkeren og se om det hjelper...

Edit: Kobla senterhøyttaleren til høytalerutgangen på 4308 nå, og da er det ingen støy.
    Kobla så til NAD M15 pre og det var støyfritt. Kobla fra pre-out på Denon til 7.1 in på NAD, og støyen var der. Har byttet kabler også, selv om støyen er konsistent i alle kanaler. Merkelig at effektforsterker eller kabler skal ha en periodisk feil som KUN oppstår når det er koblet til Denon.. Snakker om uflaks i så fall...

Edit2: Har funnet ut hva som gjør det, men kan ikke skjønne annet enn at det er et problem med Denon. Så lenge jeg ikke bruker HDMI ut (enten 1 eller 2) så er det helt fint. Kobler fra eller skrur av tv/projektor så er det støyfritt. Skrur på TV, noen sekunders handshake, og så during.... Forsterkeren skal tilbake i morra....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Hi-fi klubben var så snille at de lånte meg en AVR2808 i helga.
    Du burde også fått hjelp av "butikken" til å kalibrere systemet - for dine erfaringer viser at du på ingen måte oppnår de resultatene som er mulig - med dette produktet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier

Har lest en del på AVS forum nå i kveld, og det er faktisk andre som har akkurat samme problem når forsterkeren brukes som ren pre
    Jeg har brukt samme Receiver i et oppsett for HiFiKlubben i Kristiansand - som en del av et kurs i kalibrering for HiFiKubbens kunder - UTEN problemer av noen art

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde også fått hjelp av "butikken" til å kalibrere systemet - for dine erfaringer viser at du på ingen måte oppnår de resultatene som er mulig - med dette produktet
    Haha - dette hadde ikke noe med saken å gjøre. Poenget her er at systemet skulle være "clean" totalt uten EQ og romkorreksjon. Dette gir mulighet for å sammenligne ulike receivere med likt grunnlag. Dette gjør det også mulig for meg å sammenligne med min vante referanse - Dedikert stereo.
    Jeg har forøvrig prøvd det aller meste med 2807. Brukt masse tid på Audyssey, har egen målemic med pc-programvare o.l for mere utdypende målinger - og jeg føler selv at jeg har en godt over gjennomsnittlig forståelse av nettopp dette med kalibrering av lyden.

Denonen er rett og slett milevis unna det dedikert stereoutstyr i high-end klassen kan gjøre. Kvalitetsinntrykket var også elendig. Så lenge sammenligningen ble gjort på identisk grunnlag både i dedikert stereo vs stereo med Denon ser jeg ikke problemet.

Forøvrig er jeg jo meget klar over at det selvfølgelig må regnes med kompromiss når man snakker om surroundreceivere i denne prisklassen i forhold til dyrt stereoutstyr. Men da er det om å gjøre at det er tatt de rette valgene. Valgene som Denon har tatt ved å ofre kvalitesinntrykk og satse på pistrete slakk lyd men med all verdens funksjonalitet treffer ikke meg. Neste uke skal NAD'en prøves så da får vi se. Her er det sannsynligvis andre kompromiss - også lydmessig. Onkyo har jeg også lyst til å prøve en dag. Kanskje stiller jeg for høye krav? Men det finner jeg ut av. Jeg er bare ute etter litt uskyldig morro til film - Denonen klarte ikke dette på en god måte.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denonen klarte ikke dette på en god måte.
    Om ikke du klarer det ??? - så er det andre som er flinkere med "verktøyet"

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke du klarer det ??? - så er det andre som er flinkere med "verktøyet"
    Da må de i såfall gå aktivt inn for å bruke romkorreksjon, samt være heldige med målingene. Men romkorreksjonen klarer dessverre ikke å gjøre noe med mangel på krefter og evt intern forvrengning. Og romkorreksjonen klarer heller ikke å gjøre opp for et billig inntrykk. Faktisk så billig at jeg føler den kvalitetsmessig minnet mer om et 3000-kroners produkt. Ikke 10000-kroners. Audyssey korreksjonen i Denon-produktene har også en tendens til å drepe morroa i sub'en dersom man godtar sluttresultatet uten å gjøre manuelle endringer. NAD fikk faktisk Audyssey til å lage en egen NAD-target kurve med høyere oppløsning i bassen - nettopp fordi standard Audyssey targetkurve ofte suger bort mye av basstrykket. NAD's targetkurve søker derfor å beholde mer av dynamikken samt å tone ned de aller mest slitsomme frekvensene i toppen. Dette høres faktisk ganske interessant ut siden dette faktisk fikser de to tingene jeg ikke likte med Audyssey på AVR2807. Mindre dynamikk i sub'en og for krass topp - med det resultat at manuell måling og kalibrering av frekvenskurver faktisk ble bedre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da må de i såfall gå aktivt inn for å bruke romkorreksjon, samt være heldige med målingene.
    Et grundig forarbeid - gir ingen "heldige" resultater

Side 17 av 55 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •