Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 55 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et spørsmål til:
    Noen som kan forklare meg hva som er poenget med plastplaten som ligger oppå min 3808? Ikke at den ligger i veien, men kan bare ikke forestille meg hva godt den kan gjøre der den ligger...
    Kontaktet også hifiklubben, men de inrømmet at de rett å slett ikke hadde peiling på hva denne var til.
    Klikk på bildet her så ser du hvilken plate jeg mener:
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-3808 Hjemmekinoreceiver

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med hdmi/denon-link mellom avr-3808 og DVD-2930

Jeg får ikke den lyden jeg vil ha! Jeg får altså ikke til å stille inn forsterker og dvd spiller til å gi lyd fra SACD/DVD, og hdmi/denon-link samtidig, og jeg får heller ikke 7.1 lyd, selv om alt er koblet opp som et 7.1 anlegg.

Jeg har prøvd forskjellige innstillinger mellom mellom Denon DVD-2930 og AVR-3808. Det ene er at jeg leste 2930 ikke kan sende signal fra SACD via HDMI, men når jeg da velger Denon-link på spilleren sender den ut bare 2-kanals på forsterkeren når det gjelder film/dvd. Det blir slutt på Dolby digital 5.1 signal. Det er da altså ikke mulig å se film i 5.1 når en stiller spiller på denon-link? Jeg har også vært inne på menyen på 3808 inne på tilkoblinger og valgt at dvd har koblet til hdmi på hdmi 1, og på digital har jeg satt denon-link. Jeg har prøvd å slått av og på denon-link både på spiller og forsterker, men av og til får jeg ikke lyd i det hele tatt hverken fra sacd eller dvd, og noen ganger lyd bare i stereo. Har lest bøkene inn og ut men finner ikke ut hva jeg gjør galt. Jeg får foresten bare 5.1 lyd fra dvd og ikke 7.1, selv om jeg har koblet opp 7.1 anlegg. jeg må da velge 7-kalans stereo for å få lyd på alle høytalerne. noen som kan hjelpe? komme med råd? Skal ikke forsterker gjøre om 5.1 lyd om til 7.1 ved å legge til effekter fra de andre bakhøytalerne? noen som kjenner til en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående 5.1 og 7.1.

I og med at du har lest bruksanvisningen godt har du sikkert prøvd det, men jeg nevner det alikevel.
    For og få 7.1 lyd fra 5.1 kilde, må AFDM under surround parametere stå til on, og
    SB CH-signal stå til mtrx on for dolby og es matrx for DTS.

Newcomer AdrenalineX sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen bekrefte/avkrefte om Dolby TrueHD skal komme opp i diplayet på 2808 når man spiller av dette fra en PS3 i bitsream? Filmen 300 skal jo ha dette lydformatet (via hdmi 1.3).

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden må settes som PCM ut i PS3. Setter du som bitstream, vil PS3 omgjøre alle digitale signaler til DD 5.1, desverre. En senere oppgradering kansje?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    Jeg får ikke den lyden jeg vil ha! Jeg får altså ikke til å stille inn forsterker og dvd spiller til å gi lyd fra SACD/DVD, og hdmi/denon-link samtidig, og jeg får heller ikke 7.1 lyd, selv om alt er koblet opp som et 7.1 anlegg.

Jeg har prøvd forskjellige innstillinger mellom mellom Denon DVD-2930 og AVR-3808. Det ene er at jeg leste 2930 ikke kan sende signal fra SACD via HDMI, men når jeg da velger Denon-link på spilleren sender den ut bare 2-kanals på forsterkeren når det gjelder film/dvd. Det blir slutt på Dolby digital 5.1 signal. Det er da altså ikke mulig å se film i 5.1 når en stiller spiller på denon-link? Jeg har også vært inne på menyen på 3808 inne på tilkoblinger og valgt at dvd har koblet til hdmi på hdmi 1, og på digital har jeg satt denon-link. Jeg har prøvd å slått av og på denon-link både på spiller og forsterker, men av og til får jeg ikke lyd i det hele tatt hverken fra sacd eller dvd, og noen ganger lyd bare i stereo. Har lest bøkene inn og ut men finner ikke ut hva jeg gjør galt. Jeg får foresten bare 5.1 lyd fra dvd og ikke 7.1, selv om jeg har koblet opp 7.1 anlegg. jeg må da velge 7-kalans stereo for å få lyd på alle høytalerne. noen som kan hjelpe? komme med råd? Skal ikke forsterker gjøre om 5.1 lyd om til 7.1 ved å legge til effekter fra de andre bakhøytalerne? noen som kjenner til en løsning?
    Husker jeg hade et problem en periode med 3910, etter å ha lekt en del med innstillinger og fikk ikke ut DVDAudio annet enn som DD 5.1. Det var noe i oppsettet som ikke stemte. Under etc. skal Player mode stå på Audio. Vet ikke om dette hjelper, men verdt et forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med å få lyd fra sacd

Jeg få nå lyd og alt fungerer med lyd og bilde fra dvd film, med lyd på alle kanaler. Men får fortsatt ikke lyd fra denon-link for sacd. Jeg har stilt på mye frem og tilbake, og har foreløpig gitt opp denon-link, og gikk tilbake til gammelmåten, med ext.in og rca, men får da lyd bare i front! stereo...til og med sub er død. hjertebankene på dark side of the moon er ikke det samme uten en krafitg sub.....jeg får vell ta meg en pause å lese litt til. er det noen som kan hjelpe med denon-link og ext. inngangene?

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som har prøvd å "presette" rc-1068 kontrollen? Fant kodene baki manualen for diverse produsenter. Men f.eks under TV -> panasonic så var det 26 forskjellige koder. Hvordan veit eg hvilket som er til mitt tv? (panasonic th-pv60).

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering av firmware, beskrivelse fra Denon:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub instillinger 3808

Ved valg av subwoofer mode kan man velge mellom LFE eller LFE + Main.

Har jeg forstått riktig at ved "SMall" instilling på Fronter/Surround og LFE + Main mode på sub så vil følgende skje:

1) LFE sporet går til Sub
    2) Lydspor som går til fronter vil levere LFE til sub ved crossover (80).
    3) Man fjerner den del av LF (under Crossover (80Hz)) fra frontene - Dvs man "skåner" disse fra disse frekvensene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ingen her som kan forklare hva som er konsekvens av å velge LFE+Main på denon3808 ?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hmm, ingen her som kan forklare hva som er konsekvens av å velge LFE+Main på denon3808 ?
    LFE + MAIN = LFE + Front (Large).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Instillinger 3808 - LFE eller LFE+Main

Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    LFE + MAIN = LFE + Front (Large).
    Kan du forklare det i selvstendig setning? Har fått en del slike "forklaringer" her på forumet, uten å komme noe nærmere sannheten. :???: Men det er kanskje lettere å komme med påstander og så får disse bli bekreftet eller avkreftet. Har spurt om det samme på en AV butikk og de var ikke sikker, så kan forstå at det ikke er allemanns kunnskap.

Først: Har prøvd både LFE og LFE+ Main instillingene Uten å kunne påpeke forskjell.

Forutsetningen for følgende påstander er : Front, center og surround = SMALL.

Påstand 1: Ved å velge LFE skjer følgende.

Kun LFE sporet går til Subwoofer. Ingen konsekvens for øvrige høytalere.

Påstand 2: Ved å velge LFE+ Main skjer følgende.

Både LFE sporet og den del av bassen som ville gått til frontene dersom disse var Large, går til Subwoofer, men kun den delen som ligger under satt crossover punkt (typisk 80Hz). Ingen konsekvens for øvrige høytalere. :-D

Hvis noen kan avkrefte/bekrefte eller komme med en krystall klar forklaring i litt mer enn innskutte bisetninger vil det bli satt svært satt pris på :-D

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest testen i siste Hjemmekino, ble helt overbevist at 4308 er noe jeg bare MÅ HA! Noen som har denne og vil dele noen synspunkter på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LFE eller LFE+Main

Etter litt testing og ifølge forklaringsteksten på GUI.

LFE:Sub spiller LFE+frekvenser under crossover for HT satt til small.

LFE+Main:Sub spiller LFE+frekvenser under crossover for HT satt til small, samt frekvenser under den crossover som kan justeres for subwoofer i menyen for manuell HT oppsett, for front HT hvis disse er satt til large.

Dette vil da altså si at det ikke ef forskjell på LFE eller LFE+Main hvis alle HT er satt til small.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-amping/bi-wiring 4308

Ref. vedlagte klipp fra brukermanualen til 4308.

Forsterkeren har bare 7 effekttrinn, så i "Setting 2" brukes 4 av disse til bi-amping av frontene, 1 brukes til senter og 2 til surround.

Men det står sannelig min hatt at både Surround A OG B kan kobles på (altså 4 surround-HT).

Spørsmål A) Dette må vel bety at Surround A og B deler på effekten (altså halvparten av oppgitt effekt per kanal til hver kanal)?

I "Setting 3" Bi-wiring er 2 kanaler brukt til frontene, 1 til senter, 2 til Surround A og B (ref. ovenfor - disse får vel da halvparten hver?) og 2 til surround back. Men så skal Amp Assign-2 OGSÅ kobles til frontene.

Spørsmål B) Hvorfor det? En får jo ikke mer effekt. Deles effekten likt mellom frontkanalene og Amp Assign-2"kanalene"? Jeg fatter ikke hvorfor bi-wiring skulle medføre to strekk med HT-kabler fra to forskjellige høyttalerutganger på receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bilde på projektor

Er det noen andre som har kombinasjonen 4308 og BenQ PE7700? Jeg holdt på i hele går, men får ikke bilde over HDMI opp til projektoren. Bildet kommer fortsatt fram om jeg kobler direkte fra DVD spillerog opp til projektor, så det er ikke et kabelproblem. Har også prøvd å sende bilde fra analoge inngangskilder over HDMI uten hell. På plasma TV'en fungerer alt! Det er neppe et HDCP problem heller, for da ville bildet blitt sort, men projektoren ville ha vist hvilken oppløsning som kom inn over HDMI. Nå står det bare "HDMI searching..."

Begynner å bli klar for medlemskap i hater HDMI klubben!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Etter å ha lest testen i siste Hjemmekino, ble helt overbevist at 4308 er noe jeg bare MÅ HA! Noen som har denne og vil dele noen synspunkter på denne?

Jeg har kjøpt et eksemplar av den, er foreløpig veldig fornøyd. Kjører 5.1 oppsett med bi-amp på front som er B&W DM 604. Kjempe fornøyd med det trådløse nettverket, Kjempe moro å kunne styre den fra pcèn. Dette er kanskje funksjoner som er overflødig men veldig moro. Kan styre sone 2 og 3 med pc i stedenfor å koste på fjærnkontroller å greier.
    Hilsen en kjempe fornøyd Denon 4308 eier.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ref. vedlagte klipp fra brukermanualen til 4308.

Forsterkeren har bare 7 effekttrinn, så i "Setting 2" brukes 4 av disse til bi-amping av frontene, 1 brukes til senter og 2 til surround.

Men det står sannelig min hatt at både Surround A OG B kan kobles på (altså 4 surround-HT).

Spørsmål A) Dette må vel bety at Surround A og B deler på effekten (altså halvparten av oppgitt effekt per kanal til hver kanal)?

I "Setting 3" Bi-wiring er 2 kanaler brukt til frontene, 1 til senter, 2 til Surround A og B (ref. ovenfor - disse får vel da halvparten hver?) og 2 til surround back. Men så skal Amp Assign-2 OGSÅ kobles til frontene.

Spørsmål B) Hvorfor det? En får jo ikke mer effekt. Deles effekten likt mellom frontkanalene og Amp Assign-2"kanalene"? Jeg fatter ikke hvorfor bi-wiring skulle medføre to strekk med HT-kabler fra to forskjellige høyttalerutganger på receiveren.
    Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert, men jeg tror at A og B høytalere bare betyr at du kan koble til et ekstra sett med høytalere til samme forsterker utgang for så å veksle mellom disse når det passer. Forskjellig oppsett betyr gjerne forskjellig type lyd smak. I et film oppsett ønsker man kansje kun små bakhøytalere, men hvis man spiller musikk i surond (SACD o.l.) så ønsker man mest mulig like høytalere. Deremed kan man ha flere høytaler par alt etter hva men er ute etter når det gjelder lyd. Som med A og B utgang på front. Så kan man koble på et par høytalere man plasserer i et annet rom, og så spiller på disse når man er der. Ikke dele på forsterker kraft, men dele på forsterker, vær sin gang. Hørtes dette fornuftig ut?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Oppkobling

Har en denon 3808 og en denon 1910 dvd spiller. dette er koblet opp mot en Samsung LE466M51.
    Alt er koblet opp med HDMI kabler, og jeg mener alt er riktig og innstillinger i GUI er satt opp.
    Når jeg spiller en CD, og slår av tv`n så "låser" DVD spilleren seg.
    Tv`n må altså stå på for å spille en DVd og CD.

Noen som vet hva jeg har gjort galt, eller som har opplevd det samme?

Side 16 av 55 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •