Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 55 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1094
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har et nybegynnerspørsmål her.

Hva om jeg kjører signalene fra Playstation 3 til 3808 via HDMI, kan jeg da sende bildet videre fra 3808 til en TV som ikke har HDMI?

Alternativet er vel å kjøre å kjøre lyd og bilde ut fra Playstationen hver for seg slik at jeg kan få fullt utbytte av lyden på blue-ray filmene selv om jeg foreløpig har gammeldags TV, noe jeg regner med går.

Har planer om å skaffe hjemmekinonalegg, mens jeg nok må spare penger en stund før også ny TV kjøpes...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips?

Har fått opp hjemmepc'en til å vises på Denon 3808, men det kommer opp (Not Autorized) bak pc navnet jeg har.

Jeg ser Denon'en i Router configurering på PC, (Mac adresse), så det er en kontakt. Streaming av internett-radio fungerer knirkefritt.

Har lagt til de relevante Portene som Media Player trenger for å dele filer.

Har satt opp sharing i Media Player og satt instillingene for Denon som kommer opp som en konfigurerbar enhet der.

USB avspilling fungerer utmerket. Mangler nå kun å avspille filene på hjemme-pc'en. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hei Haugen

Har nettopp installert min 3808 og fikk til nettradio momentant. Spiller av radiostasjoner fra hele verden. Har også testet Tuner og spilt av P4 osv. Kun installert den medfølgende FM antennaen. Var inne på www.RadioDenon.com og la til kanaler og favoritt gruppen som ble tilgjengelig momentant fra 3808 sin GUI.

Instillingen av Nettverket var å gjøre ingenting fra min side - satt kun i kabelen 3808 og vips..

Har ikke fått til avspilling av musikk fra Pc min ennu. Har satt opp Media Player til sharing og satt instillinger for Denon Radio som kom opp, men får ikke noe å browse med når jeg går inn i menyene på 3808. Noen tips her?

Kjempefint å se menyene på TV' forresten.
    Hvor går jeg for å spille av nettradioen? Gjennom GUI? 3808'en har også forsvunnet fra PC'en.. vet ikke helt hvordan jeg skal finne den igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting. Når PS3 sender HD lyd, vil det vises i displayet på 3808 at den spiller av HD-lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hvor går jeg for å spille av nettradioen? Gjennom GUI? 3808'en har også forsvunnet fra PC'en.. vet ikke helt hvordan jeg skal finne den igjen.

Jeg har HDMI mellom 3808 og Plasma. Får da opp menyen på TV skjermen som er mye bedre å bruke fremfor på Displayet ¨på Denon. Du skal også kunne configure direkte fra PC'en ved å skrive in 3808's IP adresse i URL på browser. : Http:\\Denons IP adresse som du finner under GUI, options, Network info.

For internett radio: Velg Source: Net/USB - gå til Play - derfra til Favorites eller internett radio. Da får du opp flere valg for hvordan du vil browse blant radios stasjoner. feks land.

Velg Tuner dersom du skal spille av FM/AM band radio. Velg Net/USB på Remote controller ( touch screen ) for å søke i kanaler eller velge presets. Jeg har kun montert FM antennen som medfulgte.

Musik server: PC må være på for å streame musikkfilene der. Merker selv at dette er "ustabilt" Det kan ta litt tid før Denon har fanget opp PC-server og displayer den. Har også merket at det hele "fryser" når jeg prøver meg på search av musikkfilene. Jeg har delt filer mellom de andre pc'ene jeg har uten at dette er ustabilt - er derfor usikker på hvorfor linken til Denon er så sensitiv. Har en 11 mbps B router - som jeg planlegger å oppgradere.

Når jeg har mistet link mellom Denon og pc har det fungert å restarte pc og skru av og på Denon'en. Men avpsilling av musikkfiler på pc'en fungerer foreløpig SVÆRT DÅRLIG.

Avspilling av musikk filer fra en USB stikk funger utmerket. Får opp sangene på skjermen og velger derfra. Har ikke testet om jeg kan velge å sette alle sangene i kø og avspilles i vilkårlig rekkefølge. I menyen under NET/USB kan du velge playback mode og sette denne til Random, men vet ikke helt hvilken effekt dette vil få på musikk avspilling fra USB.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Joda, etter en stund så var alt oppdatert, og jeg restartet forsterkeren. Så ikke de helt store forandringene i menyen/oppsettet sånn umiddelbart. Det var enkelte nye muligheter som ikke var før oppgraderingen, uten at jeg i farta husker helt hva dette var. Nettradioen funket raskere og bedre enn før, selv om grensesnittet på dette er "way out" i forhold til f.eks Sonos.

Har ikke fått sett så veldig nøye etter, så det er mulig jeg oppdager mer etterhvert :-)
    Etter å ha prøvd å få til det trådløse nettet en del, låste alt seg og ble bare tull.
    Måtte derfor å resette.

Brukte nå kabel for å komme på nett og kjørte oppgradering.
    Den feilet på step 14. Kjørte oppgraderingen på nytt, den bladde seg da raskt gjennom de første 13 stepene og kjørte step 14 om igjen. Denne gangen ble 14 også fullført og alt ble bare fryd og gammen. Kan ikke se noen endringer i menysystemet, men det kommer muligens opp flere valg ved andre kilder enn den jeg hadde aktiv når jeg sjekket.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endringer i siste firmware for 4308 og 3808

Fikk i dag et svar på en henvendelse angående ny firmware.
    Følgende endringer er i den nyeste versjonen som kom i månedskifte sept/okt:

- Fjernet bugs fra AMX, som da bare har effekt på USA versjonen.
    - Fjernet bugs fra XM radio, som da bare har effekt på USA versjonen.
    - Rettet opp at hvis det kjøres auto setup på et 6.1 system som om det var 7.1, å fullføres autosetup allikevel.
    - Rettet opp at etter OSD visning kunne bilde forsvinne i stedet for å hoppe tilbake på det det stod på før.
    - Rettet opp at det i manual set-up/network set-up var visningen på skjermen ikke helt korrekt , idet linjene var forskøvet "the columns on the screen do not match up" hvilket kunne føre til gale innstillinger hvis man ikke så godt etter.

Mao ingen endringer av ytelsesmessig betydning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper ikke å gå inn på 3808 og gå på firmware update. Trykker på start, men ingen ting annet enn Firmware update start kommer opp.

Hvordan oppdaterer jeg egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde om deg, men etter en liten stund ble standbyknappen rød og updating kom opp i diplayet på recieveren. Men aller først sjekket jeg at recieveren hadde fått IP adresse og var på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avr 4308 (bilde HDMI)

Er det noen der som kan hjelpe?
    Har akkurat fått 4308 i hus, men har et problem. Har stillt inn etter alle kunstens regler og alt virker bra bortsett fra en viktig ting. Får ikke bilde fra DVD spiller gjennom HDMI til forsterkeren og ut igjen. Kjører nå signalet inn i forsterker med komponent+denon-link og ut igjen fra forsterker over HDMI til projektor. Dette virker som bare det. Ergo er det i signalveien i forsterkeren det skjer noe. Har en DENON 3910 dvd, og med denne har jeg sendt signalet m/HDMI rett i projen før, å dette har virket strålende. HI-Fi klubben er veldig i tvil om dette, men mener kanskje at det kommer av at 3910 har HDMI 1.1 og at 4308 har HDMI 1.3 og at ikke forsterkeren takler dette. Jeg trodde at disse HDMI-standardene er kompatible med hverandre. Har fått sjekket at HDMI-kabelen fra DVD til forsterker fungerer (trodde først det var den som spillte meg ett puss). En QED qunex HDMI-P (version 1.3), 1m. Vil jo gjerne benytte muligheten til å bruke HDMI-inngangene også når de er der. Noen som kan ha noen forklaring på dette?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3910 DVD spilleren er ganske sær på HDMI utgangen.. Slet med å få den til å samarbeide med Vantage HD-scaleren min også. Tror nok det er spilleren som er problemet.. :-( Du kan jo selvsagt prøve med en ny firmware på spilleren og se om det hjelper? Alternativet er jo selvsagt å bruke component kabel, skal fungere greit det også..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner jeg ikke helt. Når jeg har trykket stereo/direct, hvordan får jeg tilbake DTS eller Dolby Digital. Finner bare ut hvordan jeg får forskjellige lydnivåer(les: rock arena, 5ch stereo etc) ved å bruke SIMU-knappen.

HVilken knapp er til Dolby Digital og DTS?

Prøver en gang til. Når Blu Ray spillere sender ut HD-lyd vil dette vises i displayet på 3808? Det var noen som mente at PS3, etter siste update, støtter HD-lyd i bitstream. Gjorde et forsøk, men fikk bare opp DTS surround. Regner med det står HD DTS, men usikker. Noen som kan bekrefte, eventuelt avkrefte?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Nå skjønner jeg ikke helt. Når jeg har trykket stereo/direct, hvordan får jeg tilbake DTS eller Dolby Digital. Finner bare ut hvordan jeg får forskjellige lydnivåer(les: rock arena, 5ch stereo etc) ved å bruke SIMU-knappen.

HVilken knapp er til Dolby Digital og DTS?

Prøver en gang til. Når Blu Ray spillere sender ut HD-lyd vil dette vises i displayet på 3808? Det var noen som mente at PS3, etter siste update, støtter HD-lyd i bitstream. Gjorde et forsøk, men fikk bare opp DTS surround. Regner med det står HD DTS, men usikker. Noen som kan bekrefte, eventuelt avkrefte?
    Bruk knappen for standard "STD"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4308 og trådløst net

Har sliti en del med å få min 4308 på net trådløst.

Fant i dag ved en tilfeldighet ut at min 4308 ikke godtar i koble seg til en SSID som har et mellomrom i navnet.

Så nå funker det helt ypperlig.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennha
    Er det noen der som kan hjelpe?
    Har akkurat fått 4308 i hus, men har et problem. Har stillt inn etter alle kunstens regler og alt virker bra bortsett fra en viktig ting. Får ikke bilde fra DVD spiller gjennom HDMI til forsterkeren og ut igjen. Kjører nå signalet inn i forsterker med komponent+denon-link og ut igjen fra forsterker over HDMI til projektor. Dette virker som bare det. Ergo er det i signalveien i forsterkeren det skjer noe. Har en DENON 3910 dvd, og med denne har jeg sendt signalet m/HDMI rett i projen før, å dette har virket strålende. HI-Fi klubben er veldig i tvil om dette, men mener kanskje at det kommer av at 3910 har HDMI 1.1 og at 4308 har HDMI 1.3 og at ikke forsterkeren takler dette. Jeg trodde at disse HDMI-standardene er kompatible med hverandre. Har fått sjekket at HDMI-kabelen fra DVD til forsterker fungerer (trodde først det var den som spillte meg ett puss). En QED qunex HDMI-P (version 1.3), 1m. Vil jo gjerne benytte muligheten til å bruke HDMI-inngangene også når de er der. Noen som kan ha noen forklaring på dette?
    Jeg bruker 3910 med HDMI og Denon link og det fungerer med både bilde over HDMI og lyd via Denon Link. HDMI standarden skal jo være bakoverkompatibel. Du har definert digital audio som Denon link i stedet for over HDMI på den inngangen du har valgt for 3910?
    Edit: Står HDMI på auto eller scalerer du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Hvordan får jeg ny firmware til DENON 3910? Er ikke så dreven med dette. Har forsøkt både auto og scaler og har kuttet ut denon-linken både kabel å meny. Satt HDMI-audio på on. Ingen lyd, ikke bilde. Blir ganske rød i toppen av dette. Skjønner ikke bæret! Begynner å lure på om det kan være noe feil med HDMI-inngangene på forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal bruke Denonreciveren som forforsterker/prosessor. Er det da noen lydmessig gevinst i 3808 kontra 2808 ? Har de samme D/A konv. ?

Har lest gjennom hele tråden og mange har stilt dette spørsmålet. Men ingen har fått svar...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis man skal bruke Denonreciveren som forforsterker/prosessor. Er det da noen lydmessig gevinst i 3808 kontra 2808 ? Har de samme D/A konv. ?

Har lest gjennom hele tråden og mange har stilt dette spørsmålet. Men ingen har fått svar...
    Neppe noen forskjell lydmessig, nei

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 3808 sammen med SVS sitt 5.1 sett med PB10-NSD og SBS-01. Etter å ha kjørt auto setup får får jeg følgende innstillinger:
    Alle høytalere satt til SMALL
    Delefrekvens front 90Hz
    Delefrekvens center 150Hz
    Delefrekvens surround 40Hz

Men så kommer en linje som sier: Delefrekvens LFE+Main 80Hz.
    Hva er dette? Deler da sub/frontere ved 80 eller 90 Hz?

Side 15 av 55 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •