Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 55 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1094
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Hvordan gikk det ? Jeg er ute og reiser med jobben og får ikke testet før om to uker . Er det flere som har oppgradert ?

J.
    Joda, etter en stund så var alt oppdatert, og jeg restartet forsterkeren. Så ikke de helt store forandringene i menyen/oppsettet sånn umiddelbart. Det var enkelte nye muligheter som ikke var før oppgraderingen, uten at jeg i farta husker helt hva dette var. Nettradioen funket raskere og bedre enn før, selv om grensesnittet på dette er "way out" i forhold til f.eks Sonos.

Har ikke fått sett så veldig nøye etter, så det er mulig jeg oppdager mer etterhvert :-)

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde til 4308 fra parabol tuner

Får ikke bilde opp fra parabol tuner, hva kan være galt?

Bruker scart(RGB) fra parabol tuner, som krysser over til S-Video kontakt, denne går videre inn i SAT på 4308`en(testet flere bilde innganger som VCR og bilde inng. i front). Testet og komp.(gul RCA kontakt), uten hell.

Lyden går over via Optisk1 og den høres fint.

Så hvorfor får jeg ikke bilde?

Jeg får heller ikke velge Svideo inngangen i menyen på SAT inngangen(dem eneste valgene der er HDMI, Component, Optisk og Coax). Skal det være slik? Skal ikke 4308 velge automatisk der en får bilde signal ifra?

Kan noen hjelpe meg litt her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at tuneren din ikke er konfigurert til å kunne sende s-video via scart. Har prøvd det her uten hell også. Bruker kompositt i steden, fungerer forsåvidt greit nok. Hvilken tuner har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hva mener du med "dekke hele bildet", egentlig? Mener du at du får en tynn ramme rundt bildet, eller at du får en sort stripe over og under bildet? Hvis sistnevnte er tilfellet, så er det nok ingen feil, men bare formatet på DVD-en du ser på, altså at filmen er filmet i et bredere format enn 16:9. Det gjelder langt over halvparten av alle filmer som kommer på kino
    Har en tynn ramme rundt hele bildet.

Så eneste løsning jeg ser for meg er:
    a - forsterker gir ut mindre enn 720x1280
    b - prosjektor har en oppløsning høyere enn 720x1280

Men overalt hvor jeg leser står det at epson tw-700 har en oppløsning på 720x1280. (Og at 3808 ved innstilling 720p gir ut 720x1280). Så hvilken av disse "snakker usant"?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLj
    Er det å anbefale/nødvendig å oppgradere firmware med mindre det har kommet helt klare forbedringer eller oppgraderinger?

Vel, nå er det jo slik at Denon både har lagt til rette for og anbefaler oppdateringer av firmware. Idag blir ofte avansert forbrukerelektronikk sendt ut på markedet nesten før det er ferdig på grunn av konkurransen. Se både på Onkyo, Samsung etc. På min 4308 med den firmware versjon jeg har, så funker ikke web-interfacet, og receiveren krasjer ofte totalt og må tilbakestilles til fabrikkinstillinger. Vel og merke kun dersom jeg bruker NET/USB og eller DAB funksjonen mye. Unngår jeg web-interface og mediaplayer funksjonaliteten er receiveren dønn stabil.

Når det gjelder påstanden om å "påtvinge receiveren amerikanske oppdateringer", så blir det noe søkt, da oppdateringsfunksjonen baserer seg på serienummer og vet nøyaktig i hvilket land etc. receiveren befinner seg i. Det var for eksempel tilgjengelig en amerikansk oppdatering for 4306 lenge før det kom en til den europeiske versjonen.

J.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg tipper at tuneren din ikke er konfigurert til å kunne sende s-video via scart. Har prøvd det her uten hell også. Bruker kompositt i steden, fungerer forsåvidt greit nok. Hvilken tuner har du?
    Ok, har Dreambox 7000.
    Den sender ihvertfall RGB scart til scart til LCD tven min, så med en Scart/Svideo burde det gå.
    Det er og i innstillingene at en kan sette opp med Svideo, uten at det funket

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Vel, nå er det jo slik at Denon både har lagt til rette for og anbefaler oppdateringer av firmware. Idag blir ofte avansert forbrukerelektronikk sendt ut på markedet nesten før det er ferdig på grunn av konkurransen. Se både på Onkyo, Samsung etc. På min 4308 med den firmware versjon jeg har, så funker ikke web-interfacet, og receiveren krasjer ofte totalt og må tilbakestilles til fabrikkinstillinger. Vel og merke kun dersom jeg bruker NET/USB og eller DAB funksjonen mye. Unngår jeg web-interface og mediaplayer funksjonaliteten er receiveren dønn stabil.

Når det gjelder påstanden om å "påtvinge receiveren amerikanske oppdateringer", så blir det noe søkt, da oppdateringsfunksjonen baserer seg på serienummer og vet nøyaktig i hvilket land etc. receiveren befinner seg i. Det var for eksempel tilgjengelig en amerikansk oppdatering for 4306 lenge før det kom en til den europeiske versjonen.

J.
    OK.
    Jeg får nok min 4308 i morgen, og lurte derfor på om oppgraderingen burde gjøres før man går igang med alt for mye personlige innstillinger og kalibrering, noe som vel går tapt ved oppgradering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ok, har Dreambox 7000.
    Den sender ihvertfall RGB scart til scart til LCD tven min, så med en Scart/Svideo burde det gå.
    Det er og i innstillingene at en kan sette opp med Svideo, uten at det funket
    Har du prøvd å kjøre direkte fra Dreambox'en og til LCD TV'en din via Scart->Svideo overgangen?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei på min force 315 tuner, brukte jeg en scart-svideo overgang også svideo kabel inn på 3808. fikk ikke bilde men gikk inn i menyen på tuneren og satte fra rgb til svideo og da ble det bilde. rgb går ikke over svideo. 576i-720p sender 3808 ut til pj.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    hei på min force 315 tuner, brukte jeg en scart-svideo overgang også svideo kabel inn på 3808. fikk ikke bilde men gikk inn i menyen på tuneren og satte fra rgb til svideo og da ble det bilde. rgb går ikke over svideo. 576i-720p sender 3808 ut til pj.
    Satte opp at tuner skulle sende i svideo, men på 4308 sto vel på RGB tenker jeg.
    MEN skal sjekkes opp i(om ca 14dg = jobb)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at det er mulig å høre på nettradio via receiver, men finner ikke helt ut hvordan jeg gjør dette. Har dårlige signal her inne, så blir noe skurring når jeg hører på radio.

Hadde vært optimalt dersom jeg kunne hørt på nettradio og sluppet susingen.

Newcomer AdrenalineX sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 2808, Sony PS3 og Samsung M87

Jeg kjøpte Denon 2808 i går, og valgte å kjøre lyden fra min PS3 via en optisk kabel, mens bilde kjøres direkte til tv-en (Samsung M87) via en hdmi kabel. Jeg syntes i første omgang at det ikke var noen vits å sende bildet gjennom 2808, da PS3 allerede oppskalerer Dvd-er til 1080p, men ble litt usikker da jeg skulle koble digital-tv boksen til 2808.

Digital boksen (BOF) er vanligvis tilkoblet tv-en med scart, men har et optisk uttak og et composite uttak som kan brukes til å kjøre lyd & bilde til 2808, slik at bildet kan bli oppskalert av 2808 før det kjøres tilbake til tv-en via en hdmi kabel. For å få dette til, testet jeg først om jeg kunne kjøre både lyd & bilde fra PS3 via en hdmi kabel til 2808 og deretter til tv-en via en annen hdmi kabel. Dette har jeg ikke fått til å fungere enda, men fikk menyen til 2808 på tv-en:???:

Slik koblet jeg først opp for å kjøre lyd gjennom 2808:

PS3 > Optisk > 2808 lyd
    PS3 > HDMI > M87 bilde
    BOF > Optisk > 2808 lyd
    BOF > Scart > M87 bilde (lyd skrus av)

For å få 2808 menyen på tv-skjermen og oppskalering av bilde fra Digital-tv boksen (BOF) bør jeg vel koble slik:

PS3 > HDMI > 2808 (lyd & bilde)
    BOF > Composite > 2808 (bilde)
    BOF > Optisk > 2808 (lyd)
    2808 > HDMI > M87 (bilde)

Problemet med det siste koblings forslaget er at jeg ikke får bilde på tv-en i det hele tatt (bare 2808 menyen). Er det noen begrensninger eller spesielle instillinger på PS3 eller 2808, og får jeg forresten støtte for Dolby Tru HD, DTS-HD Master via optisk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg bare forstå dette riktig.

Bitstream er datastrøm?

Jeg har til nå hatt PS3-innstillingene på PCM. Da har jeg bare kunne bruke vanlig DD og ukomprimert fra DVD'ens meny.

Når jeg velger datastrøm fra PS3's meny kan jeg altså velge bitstream med HD-lyd?
    Valgte denne funksjonen i menyen, men får beskjed om at noen BD-plater ikke vil kunne spilles av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AdrenalineX
    Jeg kjøpte Denon 2808 i går, og valgte å kjøre lyden fra min PS3 via en optisk kabel, mens bilde kjøres direkte til tv-en (Samsung M87) via en hdmi kabel. Jeg syntes i første omgang at det ikke var noen vits å sende bildet gjennom 2808, da PS3 allerede oppskalerer Dvd-er til 1080p, men ble litt usikker da jeg skulle koble digital-tv boksen til 2808.

Digital boksen (BOF) er vanligvis tilkoblet tv-en med scart, men har et optisk uttak og et composite uttak som kan brukes til å kjøre lyd & bilde til 2808, slik at bildet kan bli oppskalert av 2808 før det kjøres tilbake til tv-en via en hdmi kabel. For å få dette til, testet jeg først om jeg kunne kjøre både lyd & bilde fra PS3 via en hdmi kabel til 2808 og deretter til tv-en via en annen hdmi kabel. Dette har jeg ikke fått til å fungere enda, men fikk menyen til 2808 på tv-en:???:

Slik koblet jeg først opp for å kjøre lyd gjennom 2808:

PS3 > Optisk > 2808 lyd
    PS3 > HDMI > M87 bilde
    BOF > Optisk > 2808 lyd

For å få 2808 menyen på tv-skjermen og oppskalering av bilde fra Digital-tv boksen (BOF) bør jeg vel koble slik:

PS3 > HDMI > 2808 (lyd & bilde)
    BOF > Composite > 2808 (bilde)
    BOF > Optisk > 2808 (lyd)
    2808 > HDMI > M87 (bilde)

Problemet med det siste koblings forslaget er at jeg ikke får bilde på tv-en i det hele tatt (bare 2808 menyen). Er det noen begrensninger eller spesielle instillinger på PS3 eller 2808, og får jeg forresten støtte for Dolby Tru HD, DTS-HD Master via optisk?
    Vet ikke helt om jeg skjønte, men HD lyd får du ikke gjennom optisk. For å få HD-lyd må du ha HDMI og foreløpig støtter ikke PS3 HD-lyd via bitstream. Det har jeg så langt forstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når kommer AVR-3808 på lager?

Ser lagerstatus på Denon AVR-3808 er tomt på nettbutikken. Kikket inne på nettsiden for noen dager siden, da skulle den finnes i sølv, men tydeligvis tomt igjen. Noen som vet om det finnes i butikkene rundt om ? problemer med å levere etter etterspørsellen?

Newcomer AdrenalineX sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 2808

Fikk endelig koblet opp systemet med HDMI, men jeg ble ikke imponert av skaleringen til 2808, så jeg lot scart kontakten stå i inntil videre. Da BOF ikke har S-Video uttak, måtte jeg bruke composite uttaket som sikkert gjorde signalene dårligere før de kom til 2808. Fargene ble også litt dempet etter skaleringen, men så ingen forskjeller på signalene fra PS3. Her er hvordan jeg koblet alt:

PS3 > HDMI > 2808 lyd & bilde
    BOF > Composite > 2808 bilde
    BOF > Optisk > 2808 lyd
    2808 > HDMI > M87 bilde

Nå som dette fungerer, får jeg heller sette meg litt bedre inn i fjernkontrollen. Har enda ikke funnet ut hvordan jeg skifter surround mode…

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    Ser lagerstatus på Denon AVR-3808 er tomt på nettbutikken. Kikket inne på nettsiden for noen dager siden, da skulle den finnes i sølv, men tydeligvis tomt igjen. Noen som vet om det finnes i butikkene rundt om ? problemer med å levere etter etterspørsellen?
    Ta kontakt med nettbutikken/din nærmeste butikk. De skaffer den iløpet av en uke hvis den finnes på lager i Danmark.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4308 og IR inngangen

Har en IR sender og mottager som jeg bruker ifm sone2. Når jeg plugger IR mottageren på "IR inn" så funker ikke fjernkontrollen direkte mot recieveren.

Er det slik at bruk av "IR inn" kobler vekk mottageren for vanlige fjernkontrollsignaler?
    Eller kan det være at "IR mottageren" ,pga en feil, sender kontinuerlig med signaler inn i recieveren som blokkerer for den vanlige fjernkontrollen.?

Brukte dette IR utstyret på min tidligere NAD og da funket det om det skulle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan jeg får nettradioen til å fungere. Har lettere dårlig FM-mottak her.

En annen ting. Har hatt tilgang til Denonen min gjennom nettwork på PC'en. Nå er den plutselig ikke der lengere. Hvordan kan jeg finne den nå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Haugen

Har nettopp installert min 3808 og fikk til nettradio momentant. Spiller av radiostasjoner fra hele verden. Har også testet Tuner og spilt av P4 osv. Kun installert den medfølgende FM antennaen. Var inne på www.RadioDenon.com og la til kanaler og favoritt gruppen som ble tilgjengelig momentant fra 3808 sin GUI.

Instillingen av Nettverket var å gjøre ingenting fra min side - satt kun i kabelen 3808 og vips..

Har ikke fått til avspilling av musikk fra Pc min ennu. Har satt opp Media Player til sharing og satt instillinger for Denon Radio som kom opp, men får ikke noe å browse med når jeg går inn i menyene på 3808. Noen tips her?

Kjempefint å se menyene på TV' forresten.

Side 14 av 55 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •