Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1094
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Korrekt. Synd, for jeg hadde gledet meg til Dynamic EQ.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Korrekt. Synd, for jeg hadde gledet meg til Dynamic EQ.
    Hva innebærer Dynamic EQ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 3808 i hus i går. Er godt fornøyd så langt. Men har et par spørsmål:

1. Får ikke bildet fra dvd til å fylle lerretet 100%, blir en sort kant rundt hele bilde, er ikke 720p alltid 720p? Bruker denon 1940 dvd og epson tw700 projektor.

2. Sliter litt med å få gang på skalerern i 3808, får kun dvd'en til å skalere opp til 720p. Noen tips til hvordan dette stilles inn optimalt?

3. Hvorfor i h##### tar ikke en forsterker til 13k bananplugger eller spader? Eller er det bare meg som har misforstått? Brukte 3-4 timer tidligere i uken med å lodde å måle til alle høytalerkabler slik at alt var klart til forsterkeren kom. Ble litt forbanna når jeg måtte klippe av alle pluggene igjen...

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janan
    3. Hvorfor i h##### tar ikke en forsterker til 13k bananplugger eller spader? Eller er det bare meg som har misforstått? Brukte 3-4 timer tidligere i uken med å lodde å måle til alle høytalerkabler slik at alt var klart til forsterkeren kom. Ble litt forbanna når jeg måtte klippe av alle pluggene igjen...
    Sitter vel bare noen små plast propper du kan vippe ut så får du inn banan plugger. Slik er det i hverfall på min 3806.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Hvorfor i h##### tar ikke en forsterker til 13k bananplugger eller spader? Eller er det bare meg som har misforstått? Brukte 3-4 timer tidligere i uken med å lodde å måle til alle høytalerkabler slik at alt var klart til forsterkeren kom. Ble litt forbanna når jeg måtte klippe av alle pluggene igjen...
    Jo det er bare å vippe ut de plastpluggene som står i terminalene. Denon er pålagt å plugge i disse ved produksjon. Husker ikke helt grunnen, men unger, lange fingrer, strøm og sikkerhet er vel bra tippet??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 3808 i hus i går. Er godt fornøyd så langt. Men har et par spørsmål:

Jeg har ikke en 3808, men på min 4308 måtte jeg pirke ut noen små plastpropper for å kunne bruke bananplugger ....

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynamic EQ

Sitat Opprinnelig postet av JLj
    Hva innebærer Dynamic EQ?
    Kan referere fra Intervjuet med Talmadge:

Dynamic EQ is the one people are really going to love, and this is a function that Tom Holman has been working on for many, many years. And some of us in the business remember, let's say, ill-fated versions of it back in the '60s, '70s, and '80s, and that was the loudness contour or loudness circuit. While it did work, it had many other problems with noise and, you know, it helped for background music, but for serious listening, it had many, many issues. Today, a similar need is still there. Most people don?t listen to their home theaters at theater reference volume ? most of us average people have it turned down. Well, when we do that, we get no subwoofer response. The subwoofer dies. Tom and his group at Audyssey Labs have figured out a way, with Dynamic EQ, so that subwoofer is compensated to remain at the same level no matter what your volume control is. So you still get that dramatic effect all the time.

We're excited about that in those models. Dynamic EQ is available in the receivers, believe it or not. It's not selectable. This is part of the Audyssey Pro program, which we've talked to ListenUp about and many dealers, and this is a special calibration system that custom integrators from Listen Up would come to the home, do a much more detailed calibration than what Audyssey and the receiver can do by giving up to 32 points more measurement, more filtering capabilities, more subwoofer calibration capabilities, because it uses the power of a PC externally to the receiver. Then once it's decided, it's then injected into the receiver to hold all of that.

There's the ability of multiple curves, where Audyssey and the receiver select one curve pattern for all the speakers, and that's stored. There's no option to listen or look at another curve. Audyssey Pro gives you three curves and allows you to demo them, so you go from one to the other and decide with your client which one sounds best. And you know, you get before-and-after certificates of what the system did. You also get the ability to turn on Dynamic EQ in the receivers. So that's part of an incentive to contact a certified installer, Denon Certified Installer or an Audyssey Certified Installer, to have this calibration done. We're excited about that collaboration as well. It's a very value-added function. It's not available to consumers directly. They have to contact a certified installer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for opplysningen.
    Var i mellomtiden inne på denne siden:Audyssey Dynamic EQ, og der sto det også godt forklart.

Men vil multieqXT si at bassXT funksjonen også er med?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bassXT

Takk for opplysningen.
    Var i mellomtiden inne på denne siden:Audyssey Dynamic EQ, og der sto det også godt forklart.

Men vil multieqXT si at bassXT funksjonen også er med?
    Ser slik ut:

"Audyssey BassXT is designed to work in conjunction with our loudness control technology, Audyssey Dynamic EQ, and our core room equalization technology, Audyssey MultEQ."

Nå fikk jeg også lyst på Dynamic EQ!!! Men behovet er ikke akutt på min PB12-Plus/2 riktig ennå.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Det har kommet en firmware-oppdatering til 4308/3808CI nå, men det virker som det kun er i USA de får lastet den ned. Er det noen her som har greid å oppdatere firmware på 4308 eller 3808 ? Jeg får "login failed" når jeg prøver.

J.
    Fikk det nettopp til :-) Fikk login failed først. Etter en "reset" av 4308 virket det. Gjorde det ved å slå forsterkeren helt av, og holde inne OPP og NED knappene samtidig på styreknappene på midten bak dekselet, og så slå på strømmen. Da flashet displayet med samtlige logoer/symboler noen ganger. Deretter gikk jeg inn på setup og kjørte Firmware update, og da virket det.

Har ikke fått sett hva firmwaren innebærer ennå. Ser ut som det er 14 oppdateringer. Foreløpig kommet til DSP1 6/14...... :-)

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Fikk det nettopp til :-) Fikk login failed først. Etter en "reset" av 4308 virket det. Gjorde det ved å slå forsterkeren helt av, og holde inne OPP og NED knappene samtidig på styreknappene på midten bak dekselet, og så slå på strømmen. Da flashet displayet med samtlige logoer/symboler noen ganger. Deretter gikk jeg inn på setup og kjørte Firmware update, og da virket det.

Har ikke fått sett hva firmwaren innebærer ennå. Ser ut som det er 14 oppdateringer. Foreløpig kommet til DSP1 6/14...... :-)
    Hmmm
    Takker for info, skal testes raskest mulig :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Sitter vel bare noen små plast propper du kan vippe ut så får du inn banan plugger. Slik er det i hverfall på min 3806.
    Selfølgelig gjør det det! Men de var noe inni granskauen vanskelige å få ut, det skal de i allefall ha!

Men sliter fremdeles litt med et par andre ting.

1. Får ikke til å oppskalere bilde fra 576 til 720p med forsterkern.
    DVD-spiller gir ut 576p via HDMI og forsterker er satt til 720p, men bildet som kommer ut til prosjektor er fremdeles 576. Under "HDMI info" på forsterker står det også "Scaler: 576 -> 720p". Hvis jeg setter dvd til å gi ut 720p blir alt ok, men får altså ikke forsterker ( 3808 ) til å skalere opp. Noen tips?

2. Selv med 720p ut fra dvd og videre til prosjektor får jeg ikke bilder til å dekke hele lerretet 100%. Er det slik at 720p på dvd ikke nødvendigvis er det samme som 720p på prosjektor?

3. Ser at 3808 har utgang for trigger. Kan denne brukes mot epson tw700 slik at denne skrur seg av/på samtidig som forsterkern? Er det vanlig (mono) minijack som brukes her? Hvor kan jeg evt få tak i en slik kabel (10m)? Eller må jeg bare sette med ned å mekke selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selfølgelig gjør det det! Men de var noe inni granskauen vanskelige å få ut, det skal de i allefall ha!

Men sliter fremdeles litt med et par andre ting.

DVD-spiller gir ut 576p via HDMI og forsterker er satt til 720p, men bildet som kommer ut til prosjektor er fremdeles 576. Under "HDMI info" på forsterker står det også "Scaler: 576 -> 720p". Hvis jeg setter dvd til å gi ut 720p blir alt ok, men får altså ikke forsterker ( 3808 ) til å skalere opp. Noen tips?

2. Selv med 720p ut fra dvd og videre til prosjektor får jeg ikke bilder til å dekke hele lerretet 100%. Er det slik at 720p på dvd ikke nødvendigvis er det samme som 720p på prosjektor?

3. Ser at 3808 har utgang for trigger. Kan denne brukes mot epson tw700 slik at denne skrur seg av/på samtidig som forsterkern? Er det vanlig (mono) minijack som brukes her? Hvor kan jeg evt få tak i en slik kabel (10m)? Eller må jeg bare sette med ned å mekke selv?
    1. Har du satt i/p scaler til "A to H & H to H" ?
    Hvis man velger kun "A to H" så skalerer den vel kun analoge input.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Har du satt i/p scaler til "A to H & H to H" ?
    Hvis man velger kun "A to H" så skalerer den vel kun analoge input.
    Prøvde å velge A to H & H to H", men da ble bildet grønt, og så helt pyton ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å velge A to H & H to H", men da ble bildet grønt, og så helt pyton ut!
    Hmm, da betydde visst det noe annet beklager.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Hvordan gikk det ? Jeg er ute og reiser med jobben og får ikke testet før om to uker . Er det flere som har oppgradert ?

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal prøve å utdype et par ting her.

1. Setter innstillingene på 3808 til "i/p scaler: A to H & H to H" og "Resolution: 720p". Når dvd spiller (1940) gir ut 720p er alt ok, men når jeg setter dvd spiller til å gi ut 576p på HDMI blir bilde ut til prosjektor helt grønt. (Ser fremdeles hva som skjer i filmen, men alle farger er helt feil.) Bildet blir skalert opp til 720p, men ser altså ikke ut.

2. Men innstillingen "through" på epson tw700 dekker ikke 720p signalet fra forsterker/dvd hele bildet. Trodde at når en 720-prosjektor får inn et 720p signal så skal dette dekke hele bildet? Må inn å sette prosjektor til "normal" for at bildet skal dekke 100%, men da blir kvaliteten litt forringet.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å utdype et par ting her.

1. Setter innstillingene på 3808 til "i/p scaler: A to H & H to H" og "Resolution: 720p". Når dvd spiller (1940) gir ut 720p er alt ok, men når jeg setter dvd spiller til å gi ut 576p på HDMI blir bilde ut til prosjektor helt grønt. (Ser fremdeles hva som skjer i filmen, men alle farger er helt feil.) Bildet blir skalert opp til 720p, men ser altså ikke ut.

2. Men innstillingen "through" på epson tw700 dekker ikke 720p signalet fra forsterker/dvd hele bildet. Trodde at når en 720-prosjektor får inn et 720p signal så skal dette dekke hele bildet? Må inn å sette prosjektor til "normal" for at bildet skal dekke 100%, men da blir kvaliteten litt forringet.

Hva mener du med "dekke hele bildet", egentlig? Mener du at du får en tynn ramme rundt bildet, eller at du får en sort stripe over og under bildet? Hvis sistnevnte er tilfellet, så er det nok ingen feil, men bare formatet på DVD-en du ser på, altså at filmen er filmet i et bredere format enn 16:9. Det gjelder langt over halvparten av alle filmer som kommer på kino

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Det har kommet en firmware-oppdatering til 4308/3808CI nå, men det virker som det kun er i USA de får lastet den ned. Er det noen her som har greid å oppdatere firmware på 4308 eller 3808 ? Jeg får "login failed" når jeg prøver.

J.
    Er det å anbefale/nødvendig å oppgradere firmware med mindre det har kommet helt klare forbedringer eller oppgraderinger?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det å anbefale/nødvendig å oppgradere firmware med mindre det har kommet helt klare forbedringer eller oppgraderinger?
    Neppe. Ikke med mindre du får beskjed om det på en eller annen måte, og jeg tviler sterkt på at det er lurt å "påtvinge" recieveren en amerikansk oppdatering

Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •