Offisiell tråd Denon AVR2808, AVR3808 og AVR4308 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 55 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1094
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De forskjellige modusene du velger gjennom der er bare ulike lydfiltre. Du må trykke på knappen direct/stereo, eventuelt pure direct-knappen. Du burde også lage en egen preset med stereoinnstillinger, slik at du bare kan velge stereo ved f.eks. å trykke på "CD"-knappen på fjernkontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når enn bruker samme avspiller for musikk og bilde - kan du da også stille inn to moduser, en for film ala 5.1 og en for musikk lytting ala 2.1? Eller må en ha ekstra kabling for å få dette til, f.eks koble samme avspiller til både DVD og CD input på receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, håper noen av dere kan hjelpe en stakkars Av nybegynner. Kjøpte 3808 i dag, og jeg kan nok trenge lit hjelp med oppsett. Bør vel nevne at det kun er snakk om stereo foreløpig.

Hva blir det beste når det gjelder oppsett? Bør jeg bruk Audissey, eller bare foreta et manuelt oppsett?

Har B&W 603S som jeg har bi-ampet, men synes forsterkeren spiller "lavt". Må opp (eller er det ned?) i ca -30db før det er snakk om lytteniva på musikken, og i underkant av -20 for å spille noe som kan kalles høyt. Har noen andre erfaringer med dette? Kan dette ha sammenheng med at jeg får lyden fra ps3 via hdmi?

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Hei, håper noen av dere kan hjelpe en stakkars Av nybegynner. Kjøpte 3808 i dag, og jeg kan nok trenge lit hjelp med oppsett. Bør vel nevne at det kun er snakk om stereo foreløpig.

Hva blir det beste når det gjelder oppsett? Bør jeg bruk Audissey, eller bare foreta et manuelt oppsett?

Har B&W 603S som jeg har bi-ampet, men synes forsterkeren spiller "lavt". Må opp (eller er det ned?) i ca -30db før det er snakk om lytteniva på musikken, og i underkant av -20 for å spille noe som kan kalles høyt. Har noen andre erfaringer med dette? Kan dette ha sammenheng med at jeg får lyden fra ps3 via hdmi?

På forhånd takk!
    Er det på film du synes det er lavt?
    Jeg ville hvertfall forsøkt meg på audissey. Aner ikke hvordan receiverne er innstilt før du stiller inn.
    Du skal hvertfall ikke få dårlig lyd gjennom HDMI.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Når enn bruker samme avspiller for musikk og bilde - kan du da også stille inn to moduser, en for film ala 5.1 og en for musikk lytting ala 2.1? Eller må en ha ekstra kabling for å få dette til, f.eks koble samme avspiller til både DVD og CD input på receiver.
    Ja, i praksis kan du det. Om du trykker på D/ST på fjernkontrollen, vil recieveren gå over i stereo (ett trykk) eller direct stereo (to trykk). Om du første definerer i menyen hva direct stereo innebærer (sub av/på, romkorreksjon eller ikke), så vil du kunne skifte enkelt mellom surround eller stereo på én preset. Står den da i Direct stereo, så vil den automatisk registrere et Dolby Digital eller DTS-signal og skifte over.
    Men du kan ikke lagre samme digitale input for flere preseter.

Sitat Opprinnelig postet av Star1

På forhånd takk!
    Det er helt normalt å gå ned på 20-tallet for å lytte på musikk, og godt under 10 for film

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De forskjellige modusene du velger gjennom der er bare ulike lydfiltre. Du må trykke på knappen direct/stereo, eventuelt pure direct-knappen. Du burde også lage en egen preset med stereoinnstillinger, slik at du bare kan velge stereo ved f.eks. å trykke på "CD"-knappen på fjernkontrollen
    Finner ingen stereo. Men Pure direct finner jeg. Holder seg fortsatt på alle høyttalere.
    Hvordan lager jeg en egen preset?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Det skal fungere fint. Se her:

-avr3808-front-jpg

Og her:

-fjernkontroll-jpg

Disse knappene gjør det samme, og skal fungere så lenge du ikke forer recieveren med et Dolby Digital- eller DTS-signal, men spiller av en CD. Om du fremdeles ikke får stereolyd ved å trykke på dem, så er noe veldig rart...

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Dele frekvens på 3808?

Har sittet å trykket litt nå og spillt litt musikk, syns det mangler noe i bunn her.
    Fant en meny som sier at Front blir delt på 40 og det er ikke noe mindre og dele på, kan kun gå oppover bare.

Noen som vet noe om dette?

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Har sittet å trykket litt nå og spillt litt musikk, syns det mangler noe i bunn her.
    Fant en meny som sier at Front blir delt på 40 og det er ikke noe mindre og dele på, kan kun gå oppover bare.

Noen som vet noe om dette?

Vist du setter høytalerene til LARGE, og sette LFE til: LFE+Main. Da skal frontene og kjøre LFE lydene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    DENON AVR-3808 skalerer alle signaler til 1080p, også HDMI -> HDMI.
    Rart, for på Denons hjemmeside står det helt klart at scaler kun er for analoge inputs.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Rart, for på Denons hjemmeside står det helt klart at scaler kun er for analoge inputs.
    Klippet fra Hi-Fi klubben:
    Via sin innebygde Faroudja videoprosessor med oppskalering til 1080p HD-oppløsning, kan AVR-3808 konvertere og skalere opp og ned mellom alle digitale og analoge videosignaler, og sende dem videre via HDMI- eller komponentutgangen. Det betyr i praksis at du kan koble alle dine analoge og digitale bildekilder til receiveren og sende signalet videre til din flatskjerm-TV eller prosjektor via én enkelt kabel.
    Dette er også i henhold til spesifikasjoner jeg har fått utdelt på HI-Fi klubben. 3808 og 4308 skalerer også HDMI, 2808 gjør det ikke.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Vist du setter høytalerene til LARGE, og sette LFE til: LFE+Main. Da skal frontene og kjøre LFE lydene.
    Har testet det.
    Skal se på det til helgen. gidder ikke før, skal på HiFi messe i helgen og, håper det blir bra.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg påstår femdeles at det der er feil. Har sjekket brukermanualen til 3808 og den nevner ikke en slik scaler. Dessuten er det rart at ingen i den offisielle tråden her på forumet har nevnt det du henviser til.

MEN: Denon 5308 har "HQV Realta video processing, with HDMI to HDMI scaling"

Uansett bør vi fortsette Denondiskusjonen der den hører hjemme. Dvs. her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...8-avr4308.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg påstår femdeles at det der er feil. Har sjekket brukermanualen til 3808 og den nevner ikke en slik scaler.
    Håper vedlegget kan overbevise deg, da. Der står det svart hvitt at den håndterer HDMI til HDMI skalering opp til 1080p.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Stemmer det i virkeligheten også? Dvs. ikke en copy-paste feil i trykken av brosjyrene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Stemmer det i virkeligheten også? Dvs. ikke en copy-paste feil i trykken av brosjyrene.
    Håper ikke det, for jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne. Har fått dette bekreftet fra flere hold nå, også fra en "intern" kopi Hi-Fi klubben bruker som viser hvilke receivere som skalerer hva. For at det absolutt ikke skal være tvil, er det kanskje best at jeg ber om å få testet dette i butikken.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke noen av eierne i denne tråden teste og gi tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke noen av eierne i denne tråden teste og gi tilbakemelding.
    Jeg har en AVR4308, som får signal via HDMI fra en Denon DVD 1920 - og sender det videre til en M86 fra Samsung. Receiveren skalerer opp til 1080p alt som kommer inn, enten det er digitalt eller analogt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det var en god funksjon på de nye Denonreceiverne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger

Vet du om også den nye RX-V3800 har denne funksjonen ?

Side 10 av 55 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •