Forforsterker. Vincent? hodetelefonforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker. Vincent? hodetelefonforsterker?

Skal omøblere rommet en gang snart, for å spare plass vil jeg bytte ut min nåværende Pre: en liten yamaha mikser. Den fungerer helt fint, men kunne tenkt meg noe som stod litt mer i stil med effetrinnet mitt.

Leste testen av Vincent SA31 på audiophile.no, likte måten de beskrev lydbildet. Tror det passer godt inn i resten av mitt oppsett (rotel rb1070 og SA1750)
    MEN, jeg må nesten ha muligheten for å plugge i hodetelefonene mine. Dette fordi jeg ikke bor alene. SA31 har derimot ingen hodetelefon utgang i seg, er det noen som vet om en ok hodetelefonforsterker til max 1000?
    Har sett på Bithead, men vil helst slippe å importere. pluss at den er litt dyr: ca 1500.

Evt forslag på en annen Pre. svar motas med takk

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersken
    SA31 har derimot ingen hodetelefon utgang i seg, er det noen som vet om en ok hodetelefonforsterker til max 1000?
    Har sett på Bithead, men vil helst slippe å importere. pluss at den er litt dyr: ca 1500.

Evt forslag på en annen Pre. svar motas med takk
    Headroom har høstet enormt gode kritikker i Brittisk lyd-presse, de finner du HER. De har desverre ingen Norsk importør.
    Project har en Norsk importør og kan skaffes av HifiCenter, eller så finner du den billigste utgaven HER.
    Ornec har en del billig Kina produserte hodetelefonforsterkere de finner du HER. Jeg har selv importert derfra og har ingen ting å utsette på servicen. Men det er flere som har litt blandede erfaringermed forhandleren. Det kan du finne mer om HER.
    Lykke til med jakten og for all del, la oss få vite hvordan det går.
    \Ola

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryr du dig litt om lyden fra hodetelefoner må du være forsiktig med å bruke en hodetelefon utgang fra en forsterker, de er nemlig sjeldent helt gode.
    En separat hodetelefon forsterker vil gi dig mye mer, se på Creek, Musical Fidelity, Graham Slee osv osv, der er massevis derute. Prisen er kanskje litt høy ja, men du får så mye mer igjen for en god én...
    Du kan bruke Tape Out fra din pre til hodetelefon forsterkeren.
    Du har da også den fordel at du kan spille musikk svakt via høyttalerne, ( for resten av familien kanskje) og samtidig lytte til hodetelefoner på normalt volum.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •