Cambridge Audio 640R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Audio 640R

Har en NAD T744 stående uåpnet grunnet vurderinger om å anskaffe en hvassere surroundforsterker.

Vurderer Cambridge 640R, men den får litt smekk pga. dårlig HDMI-svitsjing.

Ser den får gode skussmål på lyd, men jeg lurer på hva den gjengse oppfatning er når det gjelder HDMI gjennom forsterkeren eller om det er å foretrekke direkte tilkobling mot TV?

Høyttalere har jeg ikke tenkt på ennå, men jeg regner med T744 blir noe veik for de jeg ønsker å koble til.

Håper på gode og konstruktive svar.

Mvh
    Christie

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christie
    Har en NAD T744 stående uåpnet grunnet vurderinger om å anskaffe en hvassere surroundforsterker.

Vurderer Cambridge 640R, men den får litt smekk pga. dårlig HDMI-svitsjing.

Ser den får gode skussmål på lyd, men jeg lurer på hva den gjengse oppfatning er når det gjelder HDMI gjennom forsterkeren eller om det er å foretrekke direkte tilkobling mot TV?

Høyttalere har jeg ikke tenkt på ennå, men jeg regner med T744 blir noe veik for de jeg ønsker å koble til.

Håper på gode og konstruktive svar.

Mvh
    Christie
    vist du vil ha lyd i høytalerene så må du koble receiver til dvd eller gå innom den på vei opp mot TVen med hdmi kabel. Men du kan jo alltids bruke tv høytalerne men ka er da vits med hjemmekino? kor mykje vil bruke på høytalere da? ser du vil ha høytalere som er for store til nadden, det vil kansje si en pris mellom 3500 og 6000kr på høytalere, eller er jeg helt på vilspor?
    ps. før du kjøper forsterker bør du vite hvilke høytalere du skal ha, gjerne høre dem i lag om du bor i nerheten av ein hifi butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 640R

Cambridge Audio sin 640R støtter ikke lyd gjennom HDMI, noe som medfører ekstra kabling, men det tåler man. Det jeg leste var at man måtte sette ned bilde til 576P før forsterkeren slapp tv-signalet igjennom.

Som lyd tenker jeg Dali Concept6 eller 8, men det skal finnes ut i dag.

Uansett, det jeg vil vite er om HDMI-svitsjing er noe dere unngår? eller foretrekkes det fremfor å koble utstyret direkte til TV'n?

Mvh
    Christie

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christie
    Uansett, det jeg vil vite er om HDMI-svitsjing er noe dere unngår? eller foretrekkes det fremfor å koble utstyret direkte til TV'n?
    Ser denne tråden er gammel! Noen som har svar på dette eller mere info evt. test på CAMBRIDGE 640R Hjemmekinoreceiver ? Finner ikke mye på denne, har søkt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    Ser denne tråden er gammel! Noen som har svar på dette eller mere info evt. test på CAMBRIDGE 640R Hjemmekinoreceiver ? Finner ikke mye på denne, har søkt!
    Sjekk her Cambridge Audio

Tommy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •