Forsterker til Klipsch Synergy F-3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer lars 14 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Klipsch Synergy F-3

Hei jeg lurer på hva som kan vere den beste forsterkeren til klipsch f-3

Pris på forsterker er max 6000-,

Takker for alle forslag som kommer

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt? Noe med god strømforsyning og rolig topp!

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit på bruktmarkedet ja... Mange gode kjøp der. Klipsch er kjent for kvass diskant, så hvis du ønsker å roe ned den litt gjør du smart i å leite etter en forsterker som er rolig i det øvre skiktet som magnus14 sier. Match mellom høyttalere og forsterker er utrolig viktig, så du gjør lurt i å prøve å få hørt kombinasjonen før du kjøper. Klipsch er ikke de enkleste høyttalerne å matche fordi de har så sterk "personlighet"!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe glemmte å skrive at jeg så etter brukt. Må innrømme at jeg ikke har noe peiling på forsterkere, jeg har sett på Naim nait 5 brukt til 6000-, Passer den eller?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars 14
    Hehe glemmte å skrive at jeg så etter brukt. Må innrømme at jeg ikke har noe peiling på forsterkere, jeg har sett på Naim nait 5 brukt til 6000-, Passer den eller?
    Naim har du ikkje funnet fram til selv (har eg rett)? Kjenner ikkje til naim men tror den er en bra forsterker og roer ned lydbilde. Men om den kan spille sånn som med embla blokkene du lånte tviler eg sterkt på:cry: Det er jo en av tingen med klipsch, å kunne spille høyt! (sier ikkje at naimen ikkje kan spille høyt da men). Men tror ikkje den har samme morrofaktoren i seg som feks jungson sin integrerte til 10-12 (koster ca 8-6 på brukten) Men naimen er nokk en bedre forsterker på lavere volum og har flere detaljer å by på. Men som sakt klipsch er ikkje en "lytte" høytaler. Men du finner utav det :wink:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Naim har du ikkje funnet fram til selv (har eg rett)? Kjenner ikkje til naim men tror den er en bra forsterker og roer ned lydbilde. Men om den kan spille sånn som med embla blokkene du lånte tviler eg sterkt på:cry: Det er jo en av tingen med klipsch, å kunne spille høyt! (sier ikkje at naimen ikkje kan spille høyt da men). Men tror ikkje den har samme morrofaktoren i seg som feks jungson sin integrerte til 10-12 (koster ca 8-6 på brukten) Men naimen er nokk en bedre forsterker på lavere volum og har flere detaljer å by på. Men som sakt klipsch er ikkje en "lytte" høytaler. Men du finner utav det :wink:
    Fant den helt selv jeg. fårstår hva du mener, hva tror du prisen på de blokkene vil vere vis jeg finner noen på bruktmarkedet? liker å ha muligheten til å spille høyt også vettdu8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen forslag til forsterker?:neutral:

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en integrert forsterket du ser etter?

Nå har ikke jeg hørt F3, men har derimot hørt en del på den lille B2 i den samme serien, og vil tro den har noen av de samme klangmessige egenskapene.

Jeg ville kanskje foreslått Harman Kardon HK970 eller Denon PMA1500 om du skal kjøpe ny. Brukt burde du fint få en Primare I21 til under denne prisen.
    Ellers så er det jo mange som sier at Cayin og Xindax skal gi mye for pengene. Det var i alle fall noen forslag. Tror ikke du trår veldig feil med noen av dem.

Hvis du har muligheten, så bør du prøve å låne hjem og sammenlikne et par forsterkere. Dette er jo også en smakssak. Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Er det en integrert forsterket du ser etter?

Nå har ikke jeg hørt F3, men har derimot hørt en del på den lille B2 i den samme serien, og vil tro den har noen av de samme klangmessige egenskapene.

Jeg ville kanskje foreslått Harman Kardon HK970 eller Denon PMA1500 om du skal kjøpe ny. Brukt burde du fint få en Primare I21 til under denne prisen.
    Ellers så er det jo mange som sier at Cayin og Xindax skal gi mye for pengene. Det var i alle fall noen forslag. Tror ikke du trår veldig feil med noen av dem.

Hvis du har muligheten, så bør du prøve å låne hjem og sammenlikne et par forsterkere. Dette er jo også en smakssak. Lykke til!
    Av disse du fåreslår her så hadde eg nokk valgt cayin eller primare. H/K er nokk en litt dårligere match for dissen høytalerene. Denon hadde nokk heller ikkje "skadet" Men denon er ikkje rett på klipsch mener eg! Xindax har eg ingen erfaringer med men du skal vist få mye for pengene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her lar hva eg snubla over! http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=20076&cat=13 Du bør slå til. Karen bor i sandnes, så og si lik forsterker som eg hadde på dem, bare dissen spiller finere i høye frekvenser. Løp og kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •