Skal det være slik?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal det være slik?

Virker ikke som jeg får noe særlig respons på min Hypex tråd, så jeg prøver her også.

Har bygd meg en effektforsterker av Hypex-moduler, alt virker bra men det er et par ting jeg lurer på.

#1 Når jeg slår av alt utsyret med fjernkontrollen, reciever av, satelitt i stb. TV i stb. effektforsterker står fortsatt på, men når jeg trykker på knappen på TV'en og slår den helt av så slår også effektforsterkeren seg av?? Kan noen forklare meg hvorfor??

#2 Recieveren blir like varm som tidligere, skulle ikke den bli omtrent kald når jeg ikke bruker noe av forsterkerkraften i den?

#3 Jeg hører ingen støy eller susing nå, men er det noe vits i å legge kablene inni ei metallstrømpe for skjerming?

#4 Når jeg berører forsterkeren med fingertuppene veldig forsiktig, kjenner jeg vibrasjoner i kassa, akkurat som om det er strøm i den. Litt vanskelig å forklare men har du vært borti det før er det lett å kjenne igjen. Kassa er ikke koblet til jord p.g.a ubalanserte innganger.

Håper på svar.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #1 ???? Kan ikke svare sikkert, men om den står nær forsterkeren kan det genereres en puls som får effekten til å reagere på et vis

#2 Receiveren min er nesten like varm nå som før jeg hadde effektforsterker. Mye prossessering som forgår bl.a.

#3 Skjerming er stort sett alltid av det bedre, kan hende det vil vise seg at du får en forbedring i lyden tross alt.

#4 Kan rett og slett være vibrasjoner fra trafoen din. Mulig at du hører litt brum om du legger øret helt inntil?

Ikke sikkert at alt jeg har sagt stemmer, men det er kanskje sånn ca. sannhet ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe brum, bare den ekle vibrasjonen, det kjennes ut som strøm, men kassa er 100% islolert, så det kan ikke være det, har prøvd å måle fra kassa til jord også.

Jaja, som ssagt er ikke kassa jordet pga. ubalanserte innganger. Hadde det værrt en ide og montert balanserte XLR? og overgang til rca utenfor forsterkeren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •