Hva er en HK AVI200mk2 / NAD 2x20Watter verdt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er en HK AVI200mk2 / NAD 2x20Watter verdt?

Beklager om dette er feilpostet, men under en ryddesjau her så dukket en Harman/Kardon AVI200mk2 og en NAD 2x20Watt (med ringkjernetrafo - husker ikke mod) opp. HKen har ikke radio og ikke mulighet for digital inn så vidt meg bekjent, altså bare DPL. Forsterkeren ellers er ganske god så vidt jeg vet, og kostet i sin tid 6500,- Hva kan man forvente å få for noe slikt idag (hvis noen fortsatt vil ha noe slikt :shock: )

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en slikk og ingenting
    kulere å samle på slikt. står det ikke på fronten hvilken nad det er?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke NADen her nå, så jeg får sett etter - men ja det står nok hvilken type det er. Kanskje får de gå inn i krigssamlinga mi da :-/ Men den begynner å bli stor etterhvert da ser du hehe

Er jo for galt å kaste dette også - fungerer jo glimrende til sitt bruk. Fortsatt interessert i et prisforslag på hva HKen spesielt kan være verdt. 500 - 1000 kr ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo en del recievere som selges nye til under 3000 med de fleste formatene. Nyere brukt ligger vel på ca halv pris, mens gammelt ofte blir litt fra tilfelle til tilfelle.

NAD-en er sikkert en 3020, eller en 3020i, eller kanskje en 302. De har ligget på rundt 1300-1700 kr nye da de var i salg om jeg ikke husker feil. Hvis jeg forstår deg rett så er den også noen år gammel. Den kan sikert sammenliknes med Cambridge sin 300-modell. Du kan nok ikke forvente mer enn 4-600 for den tror jeg. Jeg kunne hatt bruk for en slik til måleforsterker dersom den er linjær. Noen som vet om den er det? Noen som vet båndbredden omtrent?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en 302 ja - stemmer det. Jeg skiftet utgangstransistor på denne for mange år siden, og da målte jeg båndbredden med et osilloskop. Holdt på å få sjokk da den kuttet helt perverst på lave frekvenser. Måtte gni meg i øynene både 2 og 3 ganger før jeg skjønte hva som var på gang: bass-eq hjulet stod på minimum

Eksakt hvor lineær den var i det hørbare frekvensområdet, husker jeg dessverre lite av - tror nok bass-eq episoden overskygget alle andre inntrykk hehe.

Je je, sikkert kurrant sak å ha på hytte el når den tid kommer :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For moro skyld kan jeg nevne at NAD 3020 kostet 998,- ny for en god del år siden. Nå er det en til salgs for 1500 her på forumet! :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •