PowerAMP til VSX-1015.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer terion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PowerAMP til VSX-1015.

Hei.

Jeg har en Pioneer VSX-1015 surroundreceiver som driver Paradigm Monitor 9 (9SEMK3).
    Jeg har også en Denon PMA-925r stereoforsterker som drev disse Paradigm-ene før, og den forsterkeren rev de totalt i filler... Pioneer-en klarer ikke få de til å vrenge litt engang, eller bittelitt om jeg bi-amper dem, men jeg bruker hele 7 kanals oppsettet..

En annen ting er at disse Paradigmene er det knallgod lyd i, de går dypt, men ikke på Pioneer-en. Denonen klarer å få disse til å formidle bass veldig bra. Idag kjører jeg en XTZ 99W12 på siden for å kompensere for Pioneers manglende kraft til å formidle bass til disse Paradigm-ene. Jeg husker jo faktisk at Paradigmene rev til seg et ark som lå på et nærstående bord med bassrefleksen engang, nå slukker de jo nesten ikke en fyrstikk :P

Vil jeg i det heletatt ha en poweramp av noe slag uten å bruke mange titalls tusen for å drive frontene mine godt? Eller bør jeg vurdere en annen receiver? Hovedsaklig skal jeg ha krafta til front-ene i stereomode til musikklytting, da resten stort sett blir brukt til film, og da brukes jo XTZ-en. Jeg har nemmelig stående 2x sett av Paradigm Monitor 9 (9SEMK3). Front og side (surround left og right), men vi konsentrerer oss om foran først.

Er det noe mer jeg kan stille inn på denne forsterkeren og forresten? Det er egentlig det samme om jeg resetter hele forsterkeren, eller om den har satt opp alt selv med MCACC, og om jeg kjører den i "Direct" -mode.. Jeg hører klart forskjell, men ikke noe skikkelig basstrøkk som det Denonen min har.. Denonen er jo ikke såå rå ifølge spec..

- Tintin.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er sikkert ikke høyttalerne der vrenger, men forsterkeren.
    Du vil få bedre resultat med nesten enhver effekt forsterker. Du kan sikkert finde en billig en på bruktmarkedet.
    Her ser (hører) du tydeligt forskjellen på en stereo forsterker og en surre-rundt forsterker, du vil finde 100-vis av tråder om dette....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •