Yamaha rxv 1500 slår seg av etter 5 sek

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rxv 1500 slår seg av etter 5 sek

Jeg har en ca 2,5 år gammel receiver som slår seg automatisk av etter ca 5 sekund etter jeg skrur den på. Det virker som om den tar en kontrollert nedstengning etter at alt ikke er som det skal i oppstartsprossessen. Den sender til og med ut shutdown commando på rs232 porten før den går av.
    Det kan høres ut for meg ut at det er det samme releet som trigges når jeg slår på som går av igjen i det den slår seg av. Har prøvd å koble fra alt bortsett fra 220V strømkabel, men har fortsatt det samme problemet. Fikk også høre om ett feil-diagnose triks ved å holde inne ABCDE og Preset knappen, men det fungerer heller ikke. Virker som om den ikke kommer så langt at den får bootet opp softwaren og derfor heller ikke har mulighet for å vise feilmelding. Noen som har noen tips her, og om dette eventuelt vil bli dekket av en reklamasjon?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde samme feilen (eller i alle fall noe som liknet veldig) på en RXV-1400 for noen år siden. Måtte sendes inn til reparasjon. Husker ikke nå hva som var gåent, men det ble i alle fall dekket som reklamasjon. Tok vel en 14 dagers tid inkludert postgang...

Har fungert helt greit etterpå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •