Har prøvd "alt" - Forsterkere med RCA-XLR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    hvor stor er kursen som dp forsterkeren står på?
    Den ene DP'en står sammen med Cinenovaen(16A) og den andre(som slutter å brumme plutselig) står på en 10A kurs.

Følgende har skjedd(i hovedtråden min):

Meg:
    Har nå funnet en feil, Scrooge:grin:
    Slår av sikringen på den eksisterende kursen som var der oppe fra før av. Får en liten reminder om at det fortsatt er strøm der(Les mini-karamell).
    Måler mellom fasene - ingenting. Måler mellom jord og fase - Voltmeteret spretter opp og ned på ganske lav volt, men er oppe i ca 10V før den nærmer seg null og opp igjen.

Hva er det da?

Lekkasje mellom 2 kurser? Men hvorfor opp og ned hele tiden?

Er det jordingen som har strøm?

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm, høres jo svært rart ut med en pulserende 10v da!??
    Har du forsøkt å legge en last over målepunktene, f.eks en lyspære?
    Da vil den høyst sannsynlig bli borte, uten at det løser problemet. Man må jo finne årsaken til elendigheten! Men noe svar på det fenomenet du beskriver, har jeg ikke på stående fot...
    Ellers skal man jo normalt måle 110v mellom én fase og jord. Dessverre forekommer det ofte jordfeil enten i eller utenfor huset, som gjør at man måler 220v mellom en fase og jord, og 0v mellom den andre fasen (og jord).
    Vanligvis skal ikke dette ha noen betydning, støymessig sett.

Btw; er du sikker på at du virkelig har jordet kurs opp til kinoen da? Det er relativt uvanlig, i litt eldre hus.
    Ellers skal det mye til at man får en "lekkasje" mellom to kurser. Men var det ikke slik at det var gjort noe "lurv" med koblinga der oppe da?
    Tror jeg i verste fall ville vurdert en helt ny kurs var jeg deg....
    Når spenningen står på, måler jeg normalt en 128-135 Volt fra en fase og jord. Litt forskjell på fasene også. Var oppe i 245 Volt fra fase til fase i dag, like etterpå var den på 240 Volt. Litt jojo der også

Jordet kurs: Vi har lagt opp en helt ny 16A-kurs opp dit med god jording. Det var ikke jord fra før, så det er den jeg måler mot.

Det andre rotet der oppe er koblet ut og sikringene slått av. Går en helt annen vei i huset også.

Har funnet en feil til. Lyset i gangen opp til loftstua slår seg ikke av før jeg har slått av 2 sett sikringer, dvs den henter en fase fra en kurs og en fase fra en annen.

Mye moro med strøm:-D Elektriker(svigersønn) kommer og hjelper med feilsøking i morgen.
    Blir litt utålmodig av å vente....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har trikker'n vært her og vi har ihvertfall fått fikset jojo-strømmen der oppe.
    Feilen lå i at han som bodde her før hadde strekt en bryter-ledning til lysstoffrørene på kjøkkenet, men ikke orket å strekke en tilførsel. Han hentet da tilførsel fra kursen opp til loftstua. Altså 2 forskjellige kurser til samme lysstoffrør. Dette førte til at selv om kursen til loftstua var slått i sikringsskapet, så lå det fortsatt en tilførsel gjennom lysstoffrørene på 110 Volt. Dette skapte en støy på stikket i loftstua som ble registrert som skurr på "piper'n" til voltmeteret. Denne er nå borte.
    Nå gjenstår det bare å se om det er det som har gjort støyen da:-D

Har en del ting å koble opp for å få testet det, så det kan bli en lang natt:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har trikker'n vært her og vi har ihvertfall fått fikset jojo-strømmen der oppe.
    Feilen lå i at han som bodde her før hadde strekt en bryter-ledning til lysstoffrørene på kjøkkenet, men ikke orket å strekke en tilførsel. Han hentet da tilførsel fra kursen opp til loftstua. Altså 2 forskjellige kurser til samme lysstoffrør. Dette førte til at selv om kursen til loftstua var slått i sikringsskapet, så lå det fortsatt en tilførsel gjennom lysstoffrørene på 110 Volt. Dette skapte en støy på stikket i loftstua som ble registrert som skurr på "piper'n" til voltmeteret. Denne er nå borte.
    Nå gjenstår det bare å se om det er det som har gjort støyen da:grin:

Har en del ting å koble opp for å få testet det, så det kan bli en lang natt:grin:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å gjenskape brummingen verken med Denon/DP kombinasjonen eller stereo-oppsettet, så ting ser veldig lovende ut.
    Det er fortsatt en del støy i stereo, men Frode nevnte at det er noe feil med preampen og at den suser veldig(er visst the year of the noises for min del, tror jeg.)
    Fikk skrudd opp det aktive delefilteret til riktig nivå og satt på en liten trafo på kilden og den store på effektene. NÅ er det herlig lyd der oppe, bortsett fra susinga når det er stille i musikken. En utrolig dynamikk og enda bedre oppløsning og detaljer enn når du var her, Ola. Tror kanskje at Doge'n blir her:grin: Skal på ferie neste uke, kanskje du vil "låne" Doge'n?

Skal teste litt mer i morgen, ble ganske mye skruing av kontakter og diverse feilsøking i dag. Det er fortsatt et lite mysterium at vi klarer å måle 50 Volt mellom to ledere et sted.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •