Valg av reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av reciever?

Har nå tenkt å investere i en lavprisreceiver. Valget står da mellom disse to:

Komplett.no - Eltax AVR-900 Receiver, Sølv, DTS-ES, Dolby Digital EX, 6x210 Watt, 4 ohm
    og
    Komplett.no - Pioneer VSX-516-S Receiver, Sølv, USB Dolby Digital, DTS, 6X100 Watt, MCACC

Noen som har noen synspunkt på disse? Jeg tenker å koble til en stk. Dreambox 500C med digital optisk og kjøpe inn et lydkort med digital optisk utgang til mediacenter-pc'n min. Jeg ser at Pioneer receiveren bare har en digital optisk inngang, men dette kan vel løses ved å benytte en optisk splitter fra biltema? Biltema Norge

Vil vel da fungere å bare mute den kilden jeg ikke vil høre på?

Håper dere har noen synspunkter å komme med for å hjelpe meg med valget

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt Pioneer'en, men kun fordi jeg ikke har noe som helst til overs for Eltax!

Sitter å ser etter alternativ til deg...

Hva er budsjettet ditt forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lyst til å bruke så myyye mer enn 2000kr på receiver i alle fall, men er åpen for forslag. Skal i første omgang kjøpe inn det og to fronthøytalere, for så å bygge ut med center og bakhøytalere senere.

Får forresten disse høytalerne til 800 kr:
    Compare Prices and Read Reviews on Sony SS-MF500H Main / Stereo Speaker at Epinions.com

Et godt kjøp når de er brukt?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg ville ha kjøpt dynavoice f-6 i stedet for sony høyttalerene sa jeg er skeptisk til de. desuten har dynavoice fått mye skryt i lyd og bilde da de slo hifiklubben`s argon høyttaler til det dobbelte av prisen.

Jeg har sett på eltax forsterkeren som du nevner, men da jeg var smart nokk til å strekke meg til 3.000kr fikk jeg en Pioneer vsx 916 utstillings modell på siba.
    som jeg ble fornøyd med. så viss jeg hadde vert deg hadde jeg kjøpt dette:

Komplett.no - Dynavoice F6, High gloss sort, 2 X 6,5" Basselementer som er på tilbud nå ligger på 1.300 ellers på komplett...

Komplett.no - Tangent AVR-100 Receiver, Sølv, DTS-ES, Dolby Digital EX, 7x100 Watt, 8 ohm den og koster 4.300kr til vanlig.

og så hadde jeg valgt disse kablene: Komplett.no - Hama 30728, Høyttalerkabel 2X 2.5MM 10M, Transparent da dette er greie kabler

Totalt vil dette koste 4.642,75kr ekslusive frakt.

Flere bilder av receiveren kan sees på denne siden: cableman.dk

Men ang den eltax recieveren. den spiller ikke bra, jeg fikk høre den på datakjeden i stavanger på dynavoice.

Tangent er et av firmaene til eirene av eltax men de leverer bedre produkter en eltax. :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F-6 og Pioneer 516 er slett ingen dum match. Utvider du med en sub, XTZ 10" eller 12" i tillegg har du et bra anlegg til prisen :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar så langt, kom gjerne med flere forslag

Men er det noen som vet om det vil fungere å bruke en optisk splitter inn til receiveren da Pioneeren bare har en optisk inngang? Slik at man altså muter den kilden man ikke vil høre på?

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville ha kjøpt en Denon AVR-1507 (har 2 optiske innganger) like over 2000 på hifiklubben. Har ingen erfaring med pionerforsterkeren da....

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også stor trua på dynavoice, Et par brukte Dynavoice Challenger M-65 hadde være utrolig bra sjekk test:
    Dynavoice Challenger M-65 - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Lykke til med valget...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •