Intet signal ved to HDMI til receiver - Denon 1930 & 2307 og PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Teds sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intet signal ved to HDMI til receiver - Denon 1930 & 2307 og PS3

Hei!

Oppgraderte hjemmekinoanlegget mitt for noen dager siden med en PS3-maskin. Etter en liten ferie tenkte jeg at jeg kunne installere den i anlegget, men det var vanskeligere enn først antatt, mye vanskeligere (se vedlagt bilde).

Sitter på disse spesifikasjonene:
    Denon AVR-2307 Receiver
    Denon DVD-1930 DvD-spiller
    3x Argon HDMI-kabel (Bilde)
    2x Taralabs Optisk (Lyd)

Ved installering av PS3-maskinen brukte jeg HDMI for bilde og optisk for lyd. Da jeg har en receiver som har innebygget HDMI-switchbox så jeg muligheten til å ha to HDMI inn i receiveren og en ut til TV. Dette fungerte ikke.

PS3 får både bilde og lyd med en gang, men ved bytte til DvD-spilleren får jeg intet signal, lyd hver eneste gang, men ikke noe bilde. HDMI-lyset i fronten som tilsier at spilleren er oppkoblet, blinker. Dette er egentlig et tegn på at det ikke er kontakt, men kabelen er det ikke noe galt med da jeg har prøvd to forskjellige.

Allikevel skjer det noen ganger at også bilde til DvD-spilleren kommer, dette kan skje om jeg slår på receiveren, skifter til DvD-spilleren eller setter i en film. Slik jeg har forstått, er det ingen sammenheng, ren tilfeldighet med andre ord.

Tullete nok har det skjedd en liten forbedring da jeg skiftet ”plassen” til DvD-spilleren. Standard ligger jo den på noe som heter DVD/VDP på receiveren, her kom bildet aldri, men flyttet jeg den til plassen ”VCR-2” er det en 40/60 prosents sjanse på at bilde fra DvD-spilleren kommer.

Håper noen har noen smarte ideer, jeg har gått tom og håper jeg slipper å reklamere for DvD-spilleren min, tviler på at det er noe galt, men at innstillinger; skjulte som elementere, ødelegger for meg.

Håper på et positivt svar og håper virkelig det lar seg løse.

Mvh. Ole Martin Haugesten.

NB: Er denne feilpostet så flytt den er dere snille.

Newcomer Teds sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bump*

Jeg trenger desperat hjelp til dette problemet, uansett hva folk tror det er så kom med det. All informasjon kan lede meg til riktig feilkilde.:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI på receiver håndterer vel ikke lyd?

Har du prøvd med HDMI rett fra kilde til TV, f.eks PS3, men la bildesignalene fra DVD gå via receiver?

Eller omvendt.

Newcomer Teds sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    HDMI på receiver håndterer vel ikke lyd?

Har du prøvd med HDMI rett fra kilde til TV, f.eks PS3, men la bildesignalene fra DVD gå via receiver?

Eller omvendt.
    1) Fra begge kildene (PS3 og DvD-spiller) har jeg både HDMI-kabel og optisk kabel for henholdsvis lyd og bilde.

2) HDMI rett fra DvD-spilleren og i fjernsynet fungerer perfekt, men fordi fjernsynet "bare" har en HDMI-inngang må jeg bruke den integrerte HDMI-switchboxen som står i receiveren for å både kunne sende HDMI-signaler fra PS3 og DvD-spiller. Som skrevet tidligere fungerer det perfekt med HDMI-kabel fra DvD-spiller til TV, men må den innom receiveren og videresendes til fjernsynet sliter den med kontakt.

Tusen takk for svar!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da blir som hjemme hos meg - men med den forskjellen at min receiver ikke har HDMI, så jeg må plugge ut HDMI på PS3 og inn på DVD-spilleren hvis jeg skal se DVD på denne.
    Forsåvidt ikke noe problem siden PS3 også brukes som DVD spiller
    Jeg kan jo uansett ikke se to kilder samtidig - vel det kan jeg jo siden jeg har et TV med to tunere - men du skjønner hva jeg mener.

Men jeg ser poenget ditt og jeg ville rett og slett spurt Hi-Fi klubben som selger Denon da jeg mistenker at problemet ditt ligger i receiveren - innstillinger et eller annet sted.

Newcomer Teds sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt slitsomt å vri på TV, receiver og DvD-spiller hele tiden og hvorfor ikke nytte seg av receiverens funksjonaliteter?

Nå har jeg i tillegg kjøpt 3x HDMI-kabler til nesten 500 kroner stk så dette skal jeg på en eller annen måte få til.

Har kontaktet HiFi-klubben, de er ikke sikre på hva problemet var, men skulle ringe meg i DAG for videre hjelp.

Innstillingsproblemer kan jeg ikke skjønne det er, har sjekket gjennom det meste og det ser greit ut. For sikkerhetsskyld, hvordan setter man receiveren tilbake til fabrikkinnstillinger, kanskje med en fresh start så fungerer det?

Dessverre tror jeg det heller kan være noe defekt, kanskje switchboxen bla.:cry:

Tusen takk for alle hjelp!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes et noe "reset factory settings" eller en liten knapp bak som bare kan nåes med en tynn nål el.lign?

Modemer/routere har dette, men jeg vet jo ikke om Denon kjører samme prinsipp.

Helt enig med deg; når du først har HDMI switching på receiver så bruk det.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner frustrasjonen og er spent på å høre hva du kommer frem til til slutt.
    Hvis du titter litt på andre tråder vedr. HDMI og Denon er jeg ganske sikker på at du finner andre med lignende problemer. Der mener jeg problemet lå i at spilleren (som regel en Denon DVD) hadde for lavt signal. Altså at receiever ikke oppfatter at den får signal. Noen steder har dette blitt bedre etter software update, men andre steder har bare prosjektet blitt skrinlagt.
    Jeg har Denon 2910, PS3 og 3806. Jeg får bildet og lyd fint fra PS3 gjennom receiver, men har droppet det når det gjelder 2910. Dette på bakgrunn av informasjon her på forumet.
    Ikke så mye positivt å få ut av dette kanskje, jeg er spent på hva Hi-Fi klubben svarer...

Newcomer Teds sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Var på HiFi-klubben for få strakser siden, god service som alltid!:-D

Min neste prøve er å hente meg en annen HDMI-spiller for å se om den har det samme problemet. Har den det er det receiveren, har den ikke det er det DvD-spilleren.

Mandag settes en av komponentene, med andre ord den som er "defekt" på service.

Kommer tilbake med endelig løsning.

Edit:
    Da var testing gjort med en annen DvD-spiller en H/K 47 om jeg ikke husker feil. Merkelige resultater; Responsen for bilde var helt klart bedre. 1/10 ganger slo den ut og jeg fikk intet signal, en helt klar forbedring, men vi klarte å fremprovosere feilen på denne spilleren og. Dette bekrefter at receiveren er synderen.

Allikevel finner vi ut noe mystisk; ved å bytte input-kanal på receiveren med hjulet faller signalet enklere ut enn ved å direkte bytte på kontrollen. Rart ikke sant?:roll:

Oversikt:
    (Ikke rene tall, men sånn cirka)
    Denon 1930 med hjul - 8 av 10 ganger faller man ut.
    Denon 1930 direkte bytte - 6 av 10 ganger faller man ut.
    H/K 47 hjul - 6 av 10 ganger faller man ut.
    H/K 47 direkte bytte - 3 av 10 ganger faller man ut.

Drar ned med receiveren i morgen så den kan bli sendt inn på service.

Takker for all god hjelp og informasjon som kan føre til en løsning på dette problemet.

Newcomer Teds sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering på problemet

Oppdatering

Ja det begynner å bli en stund siden problemet startet i sin helhet og jeg har kommet et steg nærmere. På service kunne de ikke finne noe problem. De satte opp to HDMI-kilder inn og en ut til TV. Ikke noe problem, bildet kom hver gang.

Da tok jeg med meg alt av utstyr med kabler, PS3, DvD-spiller og det hele, ned på HiFi-Klubben og koblet det opp på en eldre SHARP.

Her fikk vi ikke noe bildet i det hele tatt så vi flyttet det over på en nyere Samsung. Utrolig nok fungerte det; bildet kom med en gang, uansett hvor mye provokasjon oppsettet fikk av kildebytting.

Derfor sitter vi igjen med to alternativer;

1) HiFi-Klubben skal legge inn en ny firmware-oppdatering på receiveren, dette kan ta en stund da de både måtte skaffe kabel og skulle prøve på sin egen demo før de gjorde det på min.

2) Et problem med TV. Eventuelt en firmware-oppdatering eller bytte av TV.
    ____

Noen med noen forslag om hva som kan være galt ut i fra denne forklaringen?

Newcomer Teds sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering 2

Oppdatering 2
    Beklager for trippelpost!

Ja, i dag har jeg vært på HiFi-Klubben, igjen!

En software-oppdatering for receiveren var neste prosjekt. Den ble oppdatert, dro hjem igjen og koblet opp. Det samme problemet- ingen endring.:-|

Nå har jeg bare fjernsynet i kikkerten, det må være noe feil der ett eller annet sted! Så nå har jeg sendt mail til nettbutikken jeg kjøpt fjernsynet for hjelp. Nedenfor kommer mailen jeg sendte:

Kjøpte et LG 37LB1R hos dere for en stund tilbake. Ordre/Faktura# ***** fra ********

Dessverre har jeg i etterkant funnet ut at det må være noe galt med det og jeg ønsker hjelp.

Mine spesifikasjoner:

TV: LG 37LB1R
    Receiver: Denon AVR-2307
    DvD-spiller: Denon DVD1930
    PS3: Sony Playstation 3
    3 x Argon 1m HDMI-kabel
    2 x Tarralabs Optisk

Sent i fjor, før juletider gikk jeg til innkjøp av en Denon 2307 receiver og en Denon 1930 DvD-spiller, tidlig i sommer gikk jeg til innkjøp av en PS3. Jeg kjører HDMI fra begge komponentene (DvD-spiller og PS3) inn i receiveren. Denne receiveren har en innebygget HDMI-switchbox som gjør at jeg kan kjøre to HDMI-komponenter inn i receiveren, mens jeg trenger bare en HDMI-kabel fra receiver til fjernsyn for å kunne veksle mellom bildet.

Ved å sette kilden på receiveren til DvD-spilleren får jeg ikke signaler, fjernsynet viser ”Intet signal”, receiveren står bare og tikker, mens HDMI-lampa på DvD-spilleren blinker. Skrur jeg kilden fra DvD til PS3 på receiveren derimot, kommer bildet med en gang. Her er det noe galt!

Kjører jeg HDMI direkte fra DvD-spilleren til fjernsynet fungerer det, men når jeg skal innom den integrerte switchboxen i receiveren får jeg ikke bilde fra DvD-spilleren.

Mange ting tydet på at receiveren var synderen, men nå har jeg gjort en grundig research og kommet frem til at fjernsynet må være problemet.

Her kommer en liste over alt som har blitt gjort:

1) Prøvd alle forskjellige HDMI-innganger på receiveren.

2) Byttet plass for DvD i kilder på receiveren.

3) Prøvd andre HDMI-kabler.

4) Rebootet både fjernsyn og receiver uten hell.

5) Satt opp en Harman/Kardon 47 i systemet, i stedet for Denon 1930 – får de samme problemene.

6) Sendt receiveren på service – de kunne ikke finne noen ting. Vedlagt feilbeskrivelse til service under:

”Ved bruk av den integrerte switchboksen hender det ofte at bildet ikke kommer når man bruker HDMI-inngangene. Har testet flere HDMI-kabler, ingen forskjell. Har testet både på en Denon DVD-1930 og en Harman Kardon 47 DVD-spiller, feilen opptrer langt oftere på 1930en. Det har ingen betydning om man bruker HDMI 1 eller HDMI 2. Sony Playstation 3 fungerer hver gang, både ved bruk av HDMI 1 og 2 på receiveren. Det har ingen betydning hvilken function (kilde) receiveren er innstilt på/HDMI er knyttet til, feilen opptrer på alle. *Test selv ved å koble til 2 kilder via HDMI på receiveren og en opp til fjernsynet!*

5) Dro ned på HiFi-Klubben Fredrikstad med alle komponentene og koblet det opp på en nyere Samsung- modell. Det ga utslag i at vi ikke klarte å fremprovosere feilen, men ved bytting av kildene fikk vi bilde på både PS3 og DvD-spilleren med en gang!

7) Senest i dag kjørte jeg en software-oppdatering på receiveren som ikke ga noe utslag – feilen var der ennå.

8) Fullt oppdatert PS3-system, receiver og DvD-spiller.

9) Sendte mail til LG Electronics Norge om problemet. Mail og svar kommer under:

Hei!

Sent i 2006 gikk jeg til innkjøp av et LG 37LB1R LCD-TV på ******* Etter noen småjusteringer for å fjerne noen barnesykdommer ble jeg storfornøyd. Uheldigvis ser det ut til at fjernsynet er synderen til et nytt problem jeg har skaffet meg.

For noen uker siden gikk jeg til innkjøp av en PS3. Da min receiver har integrert HDMI-switching dro jeg nytte av denne fordelen og kjørte HDMI fra henholdsvis DvD-spilleren og PS3 til receiveren, og en fra receiveren til fjernsynet.

Spesifikasjonene mine ser slik ut:

LG37LB1R - Fjernsyn
    Kjøpt: *********
    Serienummer: **********
    Manufactured: *********

Denon RECEIVER-2307
    Denon DVD-1930
    PS3
    Argon HDMI-kabler x 3
    Taralabs Optisk x 2

Problemet er mystisk og selv erfarne HiFi-Klubben som jeg har brukt til service, aner ikke hva feilen kan komme av.

Da jeg sendte receiveren min på service la jeg ved en feilbeskrivelse, denne er kopiert inn under slik at dere kanskje får et innblikk i hva problemet får ut på.

Se over, den ligger der og!

Ikke vet jeg om dette ga dere konkret informasjon om problemet, men enkelt sagt får jeg sjeldent eller aldri bilde når jeg skifter fra en kilde til kilden hvor DvD-spilleren er kontaktet. Om jeg skifter til kilden hvor PS3 er koblet til får jeg alltid bilde. Fjernsynet viser bare ”Intet signal”, mens receiveren står bare og tikker.

Det ironiske ved saken var da jeg fikk tilbake receiveren fra service. De klarte ikke å fremprovosere feilen etter en uke med testing. HiFi-Klubben ba meg da om å komme ned med alt av utstyret mitt så skulle vi få testet det på en av deres fjernsyn.

Dagen etter tok jeg med meg utstyrslisten som er skrevet ovenfor (ekskludert LG-apparatet) ned til HiFi-klubben og koblet det opp på en nyere modell av et Samsung-TV. Utrolig nok fungerte det knirkefritt. HDMI-switchboksen virket slik den skulle. Uansett hvor mye man provoserte kildene med å bytte frem og tilbake fra PS3 til DvD-spiller, kom bildet opp både på PS3 (Noe som også skjer med min LG37LB1R) og på Denon DVD-1930 (noe som aldri skjer med min LG37LB1R).

Derfor står jeg igjen med to uprøvde ting; En software-oppdatering på receiveren eller at LG37LB1R sliter med HDMI-inngangen, eller trenger en software-oppdatering.

Jeg håper dere på LG vet noe om dette, da jeg ikke orker å krype bak HiFi-møblene hver gang jeg må bytte HDMI-kabel fra PS3 eller DVD-spilleren til fjernsynet.

SVARET JEG FIKK VAR:

Hei Ole martin

Problemet er så enkelt som at det er din playstation som trenger en software oppdatering. kontakt playstation support eller butikk.

Dette ble mye lesestoff, men jeg håper dere forstod hva jeg mente. Jeg begynner å bli sliten på dette problemet. Da oppsettet fungerte på et nyere Samsung har jeg mine anelser om at det er LG-fjernsynet som er synderen. Jeg håper dere klarer å få gjort noe ut av denne saken. Svaret jeg fikk av LG var ikke overbevisende og jeg håper dere hadde klart å få bukt på dette problemet.

En siste, men desperat løsning er å bruke garantien på fjernsynet og heller kjøpe et Samsung-fjernsyn jeg vet fungerer i dette oppsettet.

Jeg håper jeg får beholde LG-fjernsynet for det er utrolig bra, men når jeg ikke kan bruke DvD-spilleren på det, uten å måtte dra frem HiFi-benken hver gang for å skifte kabel får jeg helder bytte det ut med et annet. Receiveren støtter HDMI-switching, men når ikke fjernsynet takler slike signalbytter blir det vanskelig..

Det er bare til å sende mail eller ringe om det er noe dere lurer på angående dette problemet, men jeg håper dere kunne kontaktet LG på en skikkelig måte, få et bedre svar enn det jeg fikk og i verste fall få den på service slik at fjernsynet takler signalbyttet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •