Primare 5.1 flerkanals anl. Søker høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare 5.1 flerkanals anl. Søker høytalere!

Hei har nettopp oppgradeert anlegget mitt til:
    Primare -
    SP31,
    A32,
    A30.3,
    DVD30

Dette er kostbar elekronikk og jeg er litt i beite når det gjelder hvike høytalere jeg skal velge.
    Er litt redd for at jeg vil bli skuffet viss jeg kjøper for billige høytalere, men jeg vil heller ikke kjøpe for dyrt bare for å være sikker.
    Har fortiden SA 1750 Stereo oppsett. Det kunne jo tenkes at jeg skulle flyttet de bak og bruke "Ranger" el "Explorer" til front.
    Regner med å bruke mest penger på Front & Center siden jeg er opptatt av at det hele skal låte reint, og lage et sømløst bilde, fremfor at det skal buldre og bråke.
    Det skal og sies at jeg har lyst å prøve B&W siden jeg har hørt så mye bra om dette merket!

På Valg av sub har jeg ingen erfaring (trenger nødhjelp)
    Har noen erfaring med System Audio sine ? de har bare 2 modeller tror jeg!

Viss noen har noen brukt 5.1 oppsett i "high end" som de vil selge, kan dere sende meg en mail.

Link til Anlegget.... Primare SP31, A32, A30.3, DVD30 - Hi-fi Center Kjeden

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en sykt bra pakke, gratulerer :-)

Hvordan skal høyttalerne låte, og hva skal de koste? Hvis du liker SA-lyden, ville det naturlige valget være Ranger eller Explorer som front. Men A32 drar vel det meste her i verden, så du burde ikke mangle alternativer.

Når det gjelder sub, ville jeg ikke vurdert SA sine, selv om du har SA høyttalere - de er ikke spesielt kraftige, og går ikke spesielt dypt. Jeg har selv god erfaring med Velodyne og SVS suber, og tror jeg ville vurdert utvalgene deres.

EDIT: glemte et ord i teksten.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snasen elektronikk-pakke du har kjøpt deg.

Sikkert mange som har gode forslag, men du bør skrive litt mer om musikksmak, om de skal stå i et stort eller lite rom, og ditt økonomiske "tak". SA Explorer eller Ranger har jeg desverre ikke hørt på, men jeg ville vel i allefall anbefalt deg å ikke låse deg til sub av samme merke.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du vil bruke lite penger på ein sub ville eg gått for xtz 10" (3000kr) eller xtz 12" (3800kr), men vist du vil bruke meir peng på sub ville eg gått for svs (5000kr++)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    om du vil bruke lite penger på ein sub ville eg gått for xtz 10" (3000kr) eller xtz 12" (3800kr), men vist du vil bruke meir peng på sub ville eg gått for svs (5000kr++)

okay....
    såg ikkje på pakken du hadde kjøpt før no....
    du har kansje råd til ein av dei størte modelane til svs eller andre merker
    får tru du blir fornøyd med den pakken

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile jau!

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Takker Gleder meg sinnsykt til det kommer på døren:-D

Siden jeg har SA1750 fra mitt gamle anlegg, har jeg tenkt å bruke de som bak HT og vil mest sannsynlig bruke Explorer som front (viss da ikke ranger spiller bedre). Ser at disse kan kjøpes brukt for rundt 20k.

Det kan nevnes (for de som ikke vet det enda) at dette anlegget er balansert stereo fra DVD30 gjennom prosessoren SP31 og helt frem til slutt-trinnet, A32.
    SP31 skal være mulig å kjøre i "real" bypass, som ifølge primare selv betyr at signalet ikke i det hele tatt går igjennom den digitale behanlingen til prosessoren og skal dermed være et fullverdig high end stereo anlegg uten kompromiss. Så man skulle tro at det var duket for mye gode lytte og film opplevelser.

Musikk smaken min varierer fra Tung rock til mer sart og intim musikk (ikke klassisk). Så det jeg kan tenke meg er en allrounder som spiller rockete og som ikke har altfor fremtredende diskant (det er vell det som kjennetegner SA med sine små raske element)

Men på en annen side var jeg nylig hos en kamerat å lyttet til hans relativt billige B&W DM603 S3 som hadde noe av den råeste Mellomtonen jeg har hørt (til den prisen) Så man kan si jeg fikk litt øynene opp for B&W til musikk lytting.

Men jeg tror at SA sine HT er litt mere morro til film. Men vurderer faktisk å bryte ut til B&W når det kommer til Center HT da mellomtonen er ultra viktig når det kommer til stemme gjenngivelse. Selv om jeg hadde likt å hatt alt i samme merke med tanke på kone faktoren. For å si det slik ble det litt styr når jeg fortalte jeg hadde kjøpt meg 80kg elektronikk, kan jeg røpe:neutral:

SVS har jeg lest mye om men har aldri hatt gleden av å oppleve en enda. Det sies at man får mye hva pris/ytelse angår.

Spørsmål: Skal man ha en eller to?? Liker stram og "punchy" bass fremfor ukontrolert buldring... men den/de må gå dyyyyypt!

Rommet er stort og når jeg skal bygge meg kinosal/lytterom i det nye huset om et år. Er det dette anlegget som skal være babyen min som gir det en sjel.

Så rommet skal på sikt bygges rundt anlegget så det er ikke tatt med i beregningen så det trenger ikke dere heller!
    Når det kommer til det evigvarende spørsmålet om økonomi skal det sies at i første omgang vil jeg bruke mest penger på Fronter deretter Center og tilslutt sub med et tak på maks 80k Men jag vil helst kjøpe brukt!
    Men bare kom med innspill! Det setter jeg stoor pris på og vil vurdere alt selv om det kanskje virker som om jeg har bestemt meg. For det har jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forresten!!!

Vet noen hvorfor det ikke er noen tester å oppdrive på nettet av Primares SP31.

Eller er det bare meg som ikke finner noen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minnes en test av den for en stund siden, men husker ikke hvor eller hva. Men konklusjonen var noe sånn som "de fleste kinosjefer burde ta seg en tur rundt i hi-fi butikkene for å se hva som foregår der" med tanke på hvor vanvittig høyt nivå det var på privat kinoutstyr, men SP31 i tankene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja men!

Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Minnes en test av den for en stund siden, men husker ikke hvor eller hva. Men konklusjonen var noe sånn som "de fleste kinosjefer burde ta seg en tur rundt i hi-fi butikkene for å se hva som foregår der" med tanke på hvor vanvittig høyt nivå det var på privat kinoutstyr, men SP31 i tankene.
    Har lest noe lignende men det var av SP31.7
    Det var av Sp31 den oppdaterte versjonen jeg lurte på..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ex ..

Lurer på om jeg ikke bare skal fleske til med fullt anl i pioneer utførelse tror den heter Ex eller noe. Høyt roset hvertfall.

Link finner du her: http://www.pioneer.no/files/no/2006lydogbilde_ex.pdf

Noen som har erfaring med disse! Utenom Geir vel og merke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt SA Ranger på Primare I30/CD31, og det var rett og slett fantastisk. Ikke det bredeste utvalget av musikk jeg rakk å få høre, men utrolig imponert over det jeg hørte. SA og Primare er en veldig bra kombo. SA bruker Primare som referanse-elektronikk.

Rangerene har en solid bass, men Explorer er definitivt råere i bunnen.

SA SubElectro 200 er en kongesub, går veldig dypt, ihvertfall som bassrefleks(mulig å velge trykk/bassrefleks). SubElectro 200 sammen med Ranger er kanskje en mulighet Har SE200(trykkammer) i kombinasjon med 1750 i et stereo-oppsett, veldig fornøyd.
    SE200 test:
    HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | System Audios top-sub rykker !

Sjekk forøvrig ut Dali Mentor også hvis du skulle finne på noe annet enn SA.
    Trodde hele Mentor serien(5.1) skulle være klar for levering nå, men er vel rett
    rundt hjørnet.

Lykke til, dette blir nok fryktelig bra

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gi min støtte til f3l1x her ang Mentor serien til Dali. Meget god match med Primare. Bruker dette selv. Regn med litt leveringstid. Sålangt har bare 1, 2 og 6 kommet. Den neste blir 5. Regner med at centeren også er rett rundt hjørnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja men!

Hei takk for inspill

Har vel for så vidt landet på B&W 802D til front

link: Hi-Fi Klubben :: Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: 802D

Men center får jeg ta på sikt men blir i samme prisklasse.
    Dessuten har jeg fått låne en Cervin Vega sub av en kompis intill videre men driver å sikler på en sub fra velodyne DD-18 som koster rundt 33k. skal visst være stram og presis.

Link:Velodyne

men bare kom med input ...

I Like!!!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD-18 er bra men det koster. For filmbruk (main) så er kanskje SVS en mulighet, da kan du tiltre menigheten her på forumet. SVS er kjent for å levere varene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    DD-18 er bra men det koster. For filmbruk (main) så er kanskje SVS en mulighet, da kan du tiltre menigheten her på forumet. SVS er kjent for å levere varene.
    Joda subben skal kun være til film.

Hvet du hvilken modell av SVS som gir mest for penga?

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og gratulerer med fantastisk elektronikk...

Først å fremst vil jeg anbefale deg å gå for fronter og center i samme merke. Helst også samme serie. Det er viktigst at høyttalerene stemmer overens.

Når det kommer til sub så er det enklere å plassere 2 subber enn å plassere en. Har selv bestemt meg for å gå for to subber når anlegget får ett større rom og ferre naboer.

Den pioneer-pakken sies å være helt utrolig. I forrhold til prisen skal den være vanvittig bra. Har ikke hørt dem selv, men lest mye bra om dem! Hør med AKTO her på forumet om disse. Han hadde testet de ut og var mildt sagt meget imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selger!

Heisan folks.

Nå har det seg slik at jeg klarte å kjøpe 2 slike anlegg som jeg har beskrevet over.

Selger det ene til den nette pris av 70 000 derav jeg ikke har bruk for 2 slike anlegg

Nypris samlet 80 000
    Nypris enkeltvis 98 900

Selger det samlet!!

PM meg viss intrisert!!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @leks
    Heisan folks.

Nå har det seg slik at jeg klarte å kjøpe 2 slike anlegg som jeg har beskrevet over.

Selger det ene til den nette pris av 70 000 derav jeg ikke har bruk for 2 slike anlegg

Nypris samlet 80 000
    Nypris enkeltvis 98 900

Selger det samlet!!

PM meg viss intrisert!!
    det er vel ein form for angre rett??
    vist du har gjort ein tabbe ved bestilling er eg sikker på at hifi centeret tar imot den og gjer deg pengene til bake, må være litt surt for deg uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    det er vel ein form for angre rett??
    vist du har gjort ein tabbe ved bestilling er eg sikker på at hifi centeret tar imot den og gjer deg pengene til bake, må være litt surt for deg uansett
    Joda er angrerett men det jeg betalte for ett anlegg ble gjordt om til depositum for begge anleggene.
    og ved å bruke agreretten mister jeg depositummet.

Ja det var litt surt ...
    Men det er jo noen som får bra elektronikk til en billi penge her da.. 70 000 er ik galt for den pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dritbilli super anlegg